Спортивно-розважальний урок з фізичної культури для 4 класу

Про матеріал

Спортивно-розважальний урок розвиває координаційні здібності молодших школярів, виховувати лідерство, ініціативу, почуття товариства, взаємодопомогу і працьовитість.

Перегляд файлу

Спортивно-розважальний урок «Форт Боярд»

 

Завдання:

  1. Розвивати координаційні здібності молодших школярів.
  2. Виховувати лідерство, ініціативу, почуття товариства, взаємодопомогу і працьовитість.

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар: на стіні зображений замок (фортеця), навколо якого наклеєно ключі, на яких зображено літери абетки (ш, к, о, л, а); аркуші з надписами; кольорові кубики; записки із загадками; мішок, надувні кульки із записками всередині; мотузки; гімнастичні лави; гімнастичні мати; тенісні м’ячі

 

ХІД УРОКУ

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (10 хв)

Вчитель. Добрий день, учні! Я запрошую вас до захопливої подорожі у Форт Боярд. Так називають фортецю, що ми повинні завоювати. Щоб перемогти в цій грі, необхідно відгадати ключове слово. Зробити це складно, доведеться здолати багато випробувань, але я сподіваюсь, що у вас усе вийде. Ви згодні? Тоді вперед!

Ходьба.

Біг.

Вчитель. Отже, перше випробування.

«Човниковий біг з тенісними м’ячами»

За сигналом вчителя на старті діти беруть тенісні м’ячі, біжать з ними до першої лінії, залишають їх, повертаються назад – беруть м’яч і біжать до другої лінії, потім до третьої. Повертаються до лінії старту. Наступний учасник біжить до першої лінії забирає м’яч, потім до другої та третьої.

Коли останній учасник на фініші – капітан біжить за кубиком на якому приклеєна загадка.

Загадка.

Стоїть на даху верхолаз

І ловить новини для нас. (Антена)

Діти відгадують загадку. Перша літера відгаданого слова і є ключем-підказкою.

Капітан команди біжить до замка (фортеці), зриває потрібний ключ і приносить команді.

ОСНОВНА ЧАСТИНА (25 хв)

Вчитель. Молодці! З першим завданням ви впоралися. Наступне завдання!

У великому мішку вміщено надувні кульки. Кількість кульок дорівнює кількості учасників. У кожній повітряній кульці міститься записка. І тільки в одній записці є загадка. Поліетиленовий мішок зав’язаний мотузками (стрічками). Кількість мотузок також дорівнює кількості учасників. На кожній мотузці зав’язані 3-4 вузлики. Учасники повинні дістатися до повітряних кульок . Для цього їм необхідно розв’язати мотузки з вузлами (кожен учень по черзі) потім великий вузол, дістати кульки, лопнути їх і знайти записку із загадкою. Перша літера відгаданого слова є другим ключем. Капітан знаходить його на стіні замку.

Загадка.

Довга доріжка навколо шиї лягає діток зігріває.

                                                                            Шарф.

Вчитель. Молодці! Ваша скарбничка поповнилася ще одним ключем-підказкою. Наступне випробування!

«Хто далі стрибне»

Команди грають по черзі. Перші учасники стрибають від стартової лінії з місця, відштовхуючись двома ногами. З місця приземлення стрибають другі номери, потім треті й т.ін. Перемагає команда, яка подолає більшу відстань.

Загадка.

Як написати мерзла вода

трьома літерами

                            Лід

 

Першу літеру відгадки знаходять на ключі, капітан приносить ключ до скарбнички команди.

 

Наступний конкурс!

«Голодні білочки»

Вчитель. Допоможемо білочкам зібрати гриби! За 5 м від кожної команди розкладено малюнки грибів. За сигналом гравець з кошиком біжить до малюнків, вибирає їстівний гриб, кладе його в кошик. Повертаючись, передає кошик наступному гравцеві.

Коли останній учасник на фініші – капітан біжить за кубиком на якому приклеєна загадка.

Загадка.

 Два скельця, три дужки –

  на ніс і за вушки

                           Окуляри

 

Як і в попередніх завданнях капітан команди знаходить першу літеру відгадки на стіні замку.(фортеці)

Вчитель. Уже чотири ключі ви завоювали. І ось останнє випробування.

«Смуга перешкод»

1-ша перешкода: підтягування по довгій гімнастичній лаві, лежачі на животі

2-га перешкода: перекид вперед.

Після закінчення, капітан команди біжить до замка (фортеці), зриває потрібний ключ і приносить команді.

Загадка.

Язика не має, а розуму навчає.

                                 Книжка

 

Вчитель. Отже, всі випробування пройдено, 5 ключів-підказок тримаєте в руках. Залишилося найголовніше – розгадати ключове слово! На виконання цього завдання вам – 1 хв. Із зібраних підказок вам необхідно скласти ключове слово.

Команда готова? Тоді слухайте останню загадку.

Загадка.

Стоїть вулик придорожній

Уночі завжди порожній

                                       Школа.

Після того, як спливла 1 хв., вчитель перевіряє, як правильно діти зібрали слово.

 

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (5 хв.)

За командою учасники біжать до чаші з тенісними м’ячами, беруть скільки можуть і несуть до своєї скарбнички – і так протягом 1 хв. Коли час минув, підраховують кількість м’ячів кожної команди. Якщо команди правильно відгадали ключове слово, то долають випробування разом, якщо одна команда не впоралась з ключовим словом, то до випробування береться на 10-15 с.пізніше.

Вправи на релаксацію.

«Повітряна кулька»

Вчитель. Уявіть, що зараз ми будемо надувати кульки. Вдихніть повітря, піднесіть уявну кульку до губ і, роздуваючи щоки, повільно, крізь губи надувайте її. Стежте очима за тим, як ваша кулька стає дедалі більшою. Уявили? Дуйте обережно, щоб кулька не лопнула. А тепер покажіть їх одне одному.

 

«Бійка»

Вчитель. Ви з другом посварилися. Ось-ось почнеться бійка. Глибоко вдихніть, міцно стисніть щелепи. Пальці рук зафіксуйте в кулаках, до болю стисніть пальці в долоні. Затамуйте подих на кілька секунд. Замисліться: а може не варто битися? Видихніть і розслабтеся. Ура. Неприємності позаду!

Звучить музика. Підбиття підсумків уроку.

Діти, сьогодні на уроці ви подолали багато перешкод. Стали дещо сильнішими, витривалішими, сміливішими. Ви допомагали одне одному.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спортивно-розважальний урок «Форт Боярд»

 

Завдання:

  1. Розвивати координаційні здібності молодших школярів.
  2. Виховувати лідерство, ініціативу, почуття товариства, взаємодопомогу і працьовитість.

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар: на стіні зображений замок (фортеця), навколо якого наклеєно ключі, на яких зображено літери абетки (т, а, л, і, с, м, а, н); аркуші з надписами; кольорові кубики; записки із загадками; мішок, надувні кульки із записками всередині; мотузки; гімнастичні лави; гімнастичні мати; тенісні м’ячі

 

ХІД УРОКУ

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (10 хв)

Вчитель. Добрий день, учні! Я запрошую вас до захопливої подорожі у Форт Боярд. Так називають фортецю, що ми повинні завоювати. Щоб перемогти в цій грі, необхідно відгадати ключове слово. Зробити це складно, доведеться здолати багато випробувань, але я сподіваюсь, що у вас усе вийде. Ви згодні? Тоді вперед!

Ходьба.

Біг.

Комплекс ЗРВ у русі

Вчитель. Отже, перше випробування.

«Човниковий біг з тенісними м’ячами»

За сигналом вчителя на старті діти беруть тенісні м’ячі, біжать з ними до першої лінії, залишають їх, повертаються назад – беруть м’яч і біжать до другої лінії, потім до третьої. Повертаються до лінії старту. Наступний учасник біжить до першої лінії забирає м’яч, потім до другої та третьої.

Коли останній учасник на фініші – капітан біжить за кубиком на якому приклеєна загадка.

Загадка.

Стоїть на даху верхолаз

І ловить новини для нас. (антена)

Діти відгадують загадку. Перша літера відгаданого слова і є ключем-підказкою.

Капітан команди біжить до замка (фортеці), зриває потрібний ключ і приносить команді.

ОСНОВНА ЧАСТИНА (25 хв)

Вчитель. Молодці! З першим завданням ви впоралися. Наступне завдання!

У великому мішку вміщено надувні кульки. Кількість кульок дорівнює кількості учасників. У кожній повітряній кульці міститься записка. І тільки в одній записці є загадка. Поліетиленовий мішок зав’язаний мотузками (стрічками). Кількість мотузок також дорівнює кількості учасників. На кожній мотузці зав’язані 3-4 вузлики. Учасники повинні дістатися до повітряних кульок . Для цього їм необхідно розв’язати мотузки з вузлами (кожен учень по черзі) потім великий вузол, дістати кульки, лопнути їх і знайти записку із загадкою. Перша літера відгаданого слова є другим ключем. Капітан знаходить його на стіні замку.

Загадка.

На одному пальці відерце вверх дном (наперсток)

                                                                                                                                .

Вчитель. Молодці! Ваша скарбничка поповнилася ще одним ключем-підказкою. Наступне випробування!

«Хто далі стрибне»

Команди грають по черзі. Перші учасники стрибають від стартової лінії з місця, відштовхуючись двома ногами. З місця приземлення стрибають другі номери, потім треті й т.ін. Перемагає команда, яка подолає більшу відстань.

Загадка.

Як написати мерзла вода                            У кущах вона ночує

трьома літерами (лід)                                  І на зайчика полює

                                                                       Вся руденька ця сестричка

                                                                       А зовуть її … (лисичка)

 

Першу літеру відгадки знаходять на ключі, капітан приносить ключ до скарбнички команди.

 

Наступний конкурс!

«Голодні білочки»

Вчитель. Допоможемо білочкам зібрати гриби! За 5 м від кожної команди розкладено малюнки грибів. За сигналом гравець з кошиком біжить до малюнків, вибирає їстівний гриб, кладе його в кошик. Повертаючись, передає кошик наступному гравцеві.

Коли останній учасник на фініші – капітан біжить за кубиком на якому приклеєна загадка.

Загадка.

Заповзята трудівниця

Вона праці не боїться

Дуже сильна ця комаха

Називається…. (мураха)

Як і в попередніх завданнях капітан команди знаходить першу літеру відгадки на стіні замку.(фортеці)

 

Наступне випробування.

«Юні баскетболісти»

За сигналом, гравці по черзі ведуть баскетбольний м’яч однією рукою між кеглями і, повертаючись, передають м’яч іншому гравцеві.

Перемагає команда, яка швидше пройде дистанцію

Капітан біжить за кубиком на якому приклеєна загадка.

 

Загадка.

Птах цей довгі ноги має,

Голову в пісок ховає,

Хоч і швидко він біжить –

В небеса не полетить!

Я догнати намагаюсь,

Та швидкий, як вітер … (страус)

 

Капітан команди знаходить першу літеру відгадки на стіні замку.(фортеці)

 

«Передача м’яча над головою»

Учні стають один за одним, руки підняті вгору. Передають м’яч до останнього гравця, який отримавши його біжить і стає вперед колони. Команда перемагає, чий капітан скоріше стане на своє місце, що дає йому право взяти кубик із загадкою.

Загадка

Скрізь зима. Та що це, сон?                           Є і чорна, і червона,

  • Сад цвіте! – гука Антон. –                  А поживна ж бо яка!

Білий цвіт он на калині!..                              Зветься цей продукт чудовий

Та ми знаєм, що це …(іній)                           Не інакше, як … (ікра)

 

«Юні футболісти»

За сигналом, гравці по черзі ведуть футбольний м’яч зовнішньою стороною стопи між кеглями і, повертаючись, передають м’яч іншому гравцеві.

Перемагає команда, яка швидше пройде дистанцію

Капітан біжить за кубиком на якому приклеєна загадка.

Загадка

На столі, в таємній скрині,

Мерехтить віконце синє.

У віконці щохвилини

Все нові й нові новини (телевізор)

 

Вчитель. Уже сім ключів ви завоювали. І ось останнє випробування.

«Смуга перешкод»

1-ша перешкода: підтягування по довгій гімнастичній лаві, лежачі на животі

2-га перешкода: перекид вперед.

Після закінчення, капітан команди біжить до замка (фортеці), зриває потрібний ключ і приносить команді.

Загадка.

Що за хатка – дивина?                                         Швидко мчить, бо поспішає

З скла прозорого вона                                          Пасажирів підбирає

Табунцями, як у річці                                           І хвилинка у хвилинку

Рибки плещуться в водичці                                 Їх доставить на зупинку

                        (акваріум) (автобус)                              

Вчитель. Отже, всі випробування пройдено, 8 ключів-підказок тримаєте в руках. Залишилося найголовніше – розгадати ключове слово! На виконання цього завдання вам – 1 хв. Із зібраних підказок вам необхідно скласти ключове слово.

Команда готова? Тоді слухайте останню загадку.

Загадка.

Предмет, що приносить його власникові щастя, удачу. (Талісман)

 

Після того, як спливла 1 хв., вчитель перевіряє, як правильно діти зібрали слово.

 

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (5 хв.)

За командою учасники біжать до чаші з тенісними м’ячами, беруть скільки можуть і несуть до своєї скарбнички – і так протягом 1 хв. Коли час минув, підраховують кількість м’ячів кожної команди.

Якщо команди правильно відгадали ключове слово, то долають випробування разом, якщо одна команда не впоралась з ключовим словом, то до випробування береться на 10-15 с. пізніше.

 

Звучить музика. Підбиття підсумків уроку.

 

Вправи на релаксацію.

«Повітряна кулька»

Вчитель. Уявіть, що зараз ми будемо надувати кульки. Вдихніть повітря, піднесіть уявну кульку до губ і, роздуваючи щоки, повільно, крізь губи надувайте її. Стежте очима за тим, як ваша кулька стає дедалі більшою. Уявили? Дуйте обережно, щоб кулька не лопнула. А тепер покажіть їх одне одному.

 

«Бійка»

Вчитель. Ви з другом посварилися. Ось-ось почнеться бійка. Глибоко вдихніть, міцно стисніть щелепи. Пальці рук зафіксуйте в кулаках, до болю стисніть пальці в долоні. Затамуйте подих на кілька секунд. Замисліться: а може не варто битися? Видихніть і розслабтеся. Ура. Неприємності позаду!

Звучить музика. Підбиття підсумків уроку.

Діти, сьогодні на уроці ви подолали багато перешкод. Стали дещо сильнішими, витривалішими, сміливішими. Ви допомагали одне одному.

 

doc
Додано
2 лютого 2018
Переглядів
818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку