Способи розділення сумішей
Мета: формувати предметну компетентність щодо чистих речовин та сумішей , застосовувати набуті знання під час практичних завдань, а саме розрізнення однорідних та неоднорідних сумішей та способів їх розділення; розвивати логічне мислення, уважність, здатність аналізувати та робити висновки; виховувати толерантність, вміння спілкуватися, працювати в групах.
Предметна компетентність: розвивати предметну компетентність щодо чистих речовин та сумішей ,продовжувати вдосконалювати і застосовувати набуті знання під час розв’язування практичних завдань, розвивати логічне мислення, уважність, здатність аналізувати проблему та знаходити раціональний спосіб її вирішення.
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність .
Обладнання: штатив демонстраційний, хімічні склянки, фільтр, лійка, , магніт.
Реактиви: вода, пісок, залізні ошурки, тирса; солона вода
Базові поняття та терміни: чисті речовини, суміші, способи розділення сумішей (відстоювання, фільтрування, випаровування).
Тип уроку: засвоєння нових знань та застосування їх на практиці
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності
1. Дати відповіді ( прості речовини, складні речовини, чисті речовини та суміші навести приклади).
2. Перевірка домашнього завдання.
3. Інтерактивна гра «Мікрофон».
— Як ви думаєте, чим спричинена велика різноманітність речовин у природі?
III. Засвоєння нових знань
Давайте подивимось, з яких компонентів складається чай
— Чай — це суміш чи чиста речовина? Як ви гадаєте чи можемо ми розділити цю суміш на окремі компоненти (Це суміш, бо складається із декількох компонентів.)
РОБОТА ЗІ СХЕМОЮ ТА ЇЇ АНАЛІЗ
ДЕМОНСТРАЦІЇ ( вода+сіль, вода+пісок), аналіз та висновки
РОБОТА З СИГНАЛЬНИМИ КАРТКАМИ ( червоний колір – суміш, зелений – чиста речовина)
Цукор, морська вода, кава, мідь, нафта, кисень, повітря, залізо, азот.
Способи розділення сумішей. РОБОТА ЗІ СХЕМАМИ
Фізкультхвилинка.
IV. Закріплення нового матеріалу (Виконання практичної роботи №2, робота з картками)
V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
VI. Підбиття підсумків уроку