Спостереження за хмарами(середня група)
Мета: розвивати уявлення про своєрідну красу природного довкілля. Навчати милуватися та спостерігати за об’єктами неживої природи; формувати уявлення про те, що хмари бувають різними, за появою хмар можна визначити погоду; стимулювати інтерес і допитливість у пізнанні природи; спонукати дітей відповідати повним реченням; збагатити активний словник прикметниками; розвивати спостережливість, увагу; виховувати любов до природи.
Матеріали: ловці хмаринок, шаблони хмаринок на нитці, трафарети хмаринок, вата, обручі
1. Загадка про хмаринку
Де знаходяться хмари?
Якого вони кольору?
Хмари рухаються швидко чи повільно?
Чи знаєте ви чому рухаються хмари? Хмари рухаються, тому що дме вітер. Якщо вітер сильний, хмари рухаються швидко, якщо легенький, - повільно. Давайте з вами перевіримо це. Візьмемо хмаринку і подуємо. Спочатку легенько, а тепер сильно. То чому рухаються хмари?
2. Прикмети про хмари
Діти, за допомогою хмар можна визначити погоду: якщо хмари пливуть високо, погода буде гарною. Хмари біжать низько – буде дощ. Якщо на небі дрібна купчасті хмари, дощу не буде
3. Ловці хмаринок
Чи всі хмари однакові?
Хмари бувають купчасті, перисті, перисто-купчасті, шарувато-купчасті, шаруваті, перисто-шаруваті, високо-купчасті
Пропоную Вам за допомогою ловців хмаринок, визначити, які зараз на небі хмари та віднайти таку ж саму на вашому ловцеві.
4. Дидактична гра «Яка хмаринка»
5. Рухлива гра «Сонечко і дощик»
6. Арт-терапія (аплікація) «Купчаста хмаринка»
Молодці, а тепер давайте з вами підійдемо до столиків та зробимо собі на пам'ять купчасту хмаринку.