Тема: «ЧЕРВОНА КАЛИНА ПІД ВІКНОМ»
Мета: виховувати інтерес до об’єктів природи, патріотичні почуття на основі знайомства з народними символами України; дати знання про калину як народний символ українського народу; розвивати мовленнєве дихання, мовленнєвий апарат, здатність до чіткого звуконаслідування, спостережливість, увагу, діалогічне мовлення, дрібну та загальну моторику, сенсорні здібності дітей; продовжувати вчити дітей слухати та розуміти віршований текст; вчити дітей охайно малювати відбитками пальчиків , наносячи крапки на задане місце, та відбитками листочків; продовжувати знайомити дітей з природними символами (з калиною, з її цілющими властивостями); вправляти дітей у створенні колективної роботи; спонукати до милування природними об’єктами; закріпити диференціацію червоного та зеленого кольорів; активізувати у словнику слова калина, червоний, зелений, намисто, гроно, листя, кущ; заохочувати до діалогу з дорослими; формувати вміння емоційно, з інтонаційною виразністю декламувати тексти малих фольклорних форм, чітко і виразно промовляти приказки.
Обладнання: ящик із піском; склянний мольберт, на якому намальований кущ калини (стовбур та гілочки); гуаш червоного та зеленого кольору, вологі серветки; слайд — калина; трав’яний чай, посуд для чаювання, паперові серветки, гроно калини.
Попередня робота: ознайомлення дітей із калиною, читання художньої літератури про цю рослину, розглядання малюнків.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Психогімнастика
Добрий день, добрий день! Пальчики сказали. Ми сьогодні всіх гостей Хочем привітати: - Доброго ранку, привіт усім, доброго здоров'я, доброго дня, посміхайтеся щодня!
Вихователь. - Ми ідем, ідем, ідем, Дружно в коло всі стаєм. Стелиться доріжка Прямо нам під ніжки. Діти йдуть по дорожці.
Вихователь. - Станьте діти, станьте в круг (2 р.)
Ти мій друг і я твій друг
Разом ми всі друзі.(кажуть діти)
Вихователь : А де живуть друзі? (в садочку, в с. Червона Слобода, в Україні). Сідайте всі на стільчики. (Діти сидають півколом на стільчиках.)
Діти, послухайте загадку:
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті,
Заглядається у воду
На свою хорошу вроду.
Про яку ягоду я прочитала загадку? (Про калину.) Подивіться, яка вона гарна. (Виставляє картинку куща калини або слайд.)
Якого кольору листя, а якого — ягідки? (Відповіді дітей.) Подивіться: ягідки калини ростуть разом, дружно. Такий пучечок ягідок називається гроно. (Показує гроно калини.)
Діти, подивіться, який гарний кущ калини! Які яскраві кольори! Вам він подобається? (Відповіді дітей.) Калину в Україні завжди любили та шанували, складали про неї вірші.
Калинонька
Ось калина над водою,
Віти стеле по воді.
Хто це щедрою рукою
Їй намистечко надів?
Червонясте, променисте,
Розцвітає, як вогні.
Дай хоч трошечки намиста,
Калинонько і мені. М. Познанська
Вихователь: А ще калина — народний символ України.
Недарма кажуть: Без верби та калини нема України. Калина — символ дівочої краси, вроди і долі. А ми з вами вже вчили приказки про калину. Хто пригадає? (Діти пригадують, вихователь їм допомагає.)
Прислів’я та приказки про калину:
Красива, мов червона калина.
Щоки червоні, як ягідки калинові.
Пальчикова гімнастика «Червона калина»
Є в нас ягідка одна, (Пальчики зімкнені в кільце.)
Дуже гарна та смачна, (Незначні повороти кистю руки.)
Не ожина, не малина, (Легке струшування кистями рук.)
А червоная калина. (Плескання в долоні.)
Вихователь: Вам сподобалась калина — її краса, її червоні ягідки? А я пропоную вам прикрасити нашу групу: та на згадку про сьогоднішнє знайомство намалювати кущ калини. Згодні мені допомогти? (Вихователь спонукає дітей до позитивної відповіді.)
Але перед малюванням у мене є для вас цікаве завдання!
Гра « Знайди, що сховалося в пісочку» Діти намагаються відшукати що ж сховалося у пісочку( фарба зелена та червона)
Колективна робота : малювання на скляному мольберті( малювання пальчиками та відбитками листя)
Фарбу якого кольору я приготувала? (Червоного та зеленого кольору) А пензлики я забула взяти… Що ж нам тепер робити, як ще можна намалювати ягідки калини та листячко.? А малювати ми будемо відбитками пальчиків та відбитками листочків. Діти разом із вихователем розглядають кущ, визначають місце розташування ягідок та листячка. Вихователь нагадує, що ягідки ростуть разом у гроні, тому й малювати їх треба так. А листячко треба малювати за допомогою відбитків справжнього листя калини. (Показує та пояснює прийоми роботи; нагадує про охайність.) А тепер давайте будемо малювати. (Самостійна робота дітей під спокійний музичний супровід. Вихователь застосовує індивідуальний та диференційований підходи.)
Вихователь: Який гарний калиновий кущ у нас вийшов! Вам подобається? Вам сподобалось сьогоднішнє заняття? А що сподобалось найбільше? (Відповіді дітей.) Підсумки заняття.