Інтегроване заняття на свіжому повітрі для дітей старшого дошкільного віку «ЧАРІВНИЦЯ ОСІНЬ»

Про матеріал
Інтегроване заняття «ЧАРІВНИЦЯ ОСІНЬ» Мета: вчити дітей спостерігати за осінньою природою, помічати її красу, милуватися нею. Формувати вміння виокремлювати естетично виразні об’єкти. Закріплювати знання назв кольорів та відтінків, дерев, кущів, квітів. Розвивати мовлення дітей, збагачувати їхній активний словник словами – образами, прикметниками. Виявляти вміння відповідати на поставленні запитання повними відповідями, заохочувати до складання складних речень. Розвивати координацію рухів і дрібну моторику м’язів кистей рук, спритність рухів тіла, рук і пальців. Стимулювати сенсорний та художньо – творчий розвиток, розвивати фантазію, творчі здібності. Формувати емоційно- зацікавлене ставлення до природи. Закріплювати розвиток уваги, пам’яті, мислення, уяви. Виховувати бажання спостерігати за красою осінньої природи, почуття любові до рідної природи, дбайливе ставлення до навколишнього світу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект інтегрованого заняття на свіжому повітрі для дітей старшого дошкільного віку

            «ЧАРІВНИЦЯ ОСІНЬ»

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

вихователь

Єремеєва Л.М

 

 

 

 

 

 

«ЧАРІВНИЦЯ ОСІНЬ»

Мета: вчити дітей спостерігати за осінньою природою, помічати її красу, милуватися нею. Формувати вміння виокремлювати естетично виразні об’єкти. Закріплювати знання назв кольорів та відтінків, дерев, кущів, квітів. Розвивати мовлення дітей, збагачувати їхній активний словник словами – образами, прикметниками. Виявляти вміння відповідати на поставленні запитання повними відповідями, заохочувати до складання складних речень. Розвивати координацію рухів і дрібну моторику м’язів кистей рук, спритність рухів тіла, рук і пальців. Стимулювати сенсорний та художньо – творчий розвиток, розвивати фантазію, творчі здібності. Формувати емоційно- зацікавлене ставлення до природи. Закріплювати розвиток уваги, пам’яті, мислення, уяви. Виховувати бажання спостерігати за красою осінньої природи, почуття любові до рідної природи, дбайливе ставлення до навколишнього світу.

Матеріали: кольорові смужки паперу, листочок липи, ягоди калини, квітка чорнобривця, каштан, біла тканина, пластикові тарілочки з листям горіха,  дерев’яний предмет( кубик), картинки із зображенням птахів,  мольберт із прозорим оргсклом у рамці, рамка  та ящик для пісочної анімації, гуашеві фарби, паралонові квачики, листя з дерев для штампування, кольоровий пісок, кінетичний пісок, вологі серветки, паперові шаблони листочків з дерев, «сенсорні торбинки», листя з дерев та каштани.

Вихователь. Подивіться скільки до нас завітало гостей, давайте привітаємось з ними. Усміхніться сонечку, хмаринці, покажіть обличчям яка сьогодні погода похмура чи сонячна . Давайте приготуємо наші ручки і привітаємося.

Логопедична вправа «Добрий день» + дрібна моторика для пальчиків.

Добрий день, сонечко( руки вгору)

Добрий день, хмаринко( намалювати пальчиком хмаринку)

Добрий день, пташечко( схрестити руки)

Добрий день, ялинко ( утворити руками дах будиночка)

Добрий день, Вам ( показати руками на гостей)

Добрий день, нам (показати руками на себе)

Добрий день, тобі (показати пальчиком один на одного)

Добрий день, мені (показати долонькою на себе)

Вихователь. Сьогодні у нас незвичне заняття. Ми будемо подорожувати. А зараз послухайте загадку і спробуйте відгадати про яку пору року йдеться.

                               Сонечко землю, вже не зігріває,

                               Із дерев пожовкле листя опадає,

                               Часто дощик ллється, птахи відлітають,

                                В садах урожаї збирають.   (ОСІНЬ)

ПРАВИЛЬНО, давайте згадаємо місяці осені

1. місяць  Вересень : чому так називається? (Тому що птахи верещать від холоду.)

2. місяць Жовтень: (Тому що листя жовтіє на деревах.)

3. місяць  Листопад : (Тому що з дерев листя опадає.)

 Я пропоную Вам сьогодні подорожувати по маршруту чарівної пори осені.

Милування осіннім краєвидом.

Вихователь. Погляньте, яка краса довкола! Здається, що ми потрапили до казки. А що найбільше приваблює Вас в осінній природі? (Відповіді дітей).

Мене – кольори. Іх так багато, і вони такі різноманітні! Давайте згадаємо про це вірші. ( Діти читають  вірші).

           ОСІНЬ

Осінь на узліссі
Фарби розбавляла,
Пензликом легенько
Листя фарбувала.

Вже руда ліщина,
Пожовтіли клени.
В пурпурі осіннім
Тільки дуб зелений.

Утішає ясен:
 Не сумуй за літом!
Геть усі діброви
В золото одіто.
П. Осадчук

Вихователь. А які кольори  надають осені особливої привабливості, навіть урочистості? (Відповіді). Давайте спершу змалюємо осінь словами, тоді фарбами. Отже осінь яка?( Золота, барвиста, пишна, чепурна, красива, чарівна, дивовижна, казкова…- це словесний портрет осені)

Створення осінньої палітри.

Вихователь. Словесний портрет вийшов чудовий. А що нам потрібно для створення картини? ( Відповіді дітей) Справді бракує фарб, створімо самі осінню палітру. Для цього відшукаємо у природі об’єкти певних кольорів. Ось наприклад (демонструє): я попрошу у листочка липи для нашої палітри жовтий колір.

Вихователь бере листочок липи, кладе його на жовту смужку паперу з одного боку, з іншого ставить баночку з жовтою фарбою. За цим зразком діти формують осінню палітру, використовуючи ягоди калини, каштан, квітку чорнобривця та інше.

                                   Дослід « Чому листок зелений?»

Вихователь. Як ви гадаєте, чому всі ці предмети, які ви дібрали, мають різні кольори?( Відповіді дітей) Це природа так їх розфарбувала своїми чарівними фарбами. Хочете в цьому переконатися? Проведемо невеличке дослідження. Ось, я беру до рук зелений листок горіха( демонструє).Загортаю його в білу тканину і сильно притискаю( стукає або притискає дерев’яним кубиком). Діти повторюють за вихователем.  Тепер розгортаємо тканинку( діти теж розгортають) і що бачимо : на тканині з’явилися зелені плями? Що це на вашу думку?( Припущення дітей) . Це  зелена барва( хлорофіл), яка надає листочку саме такого кольору. Все в природі має свої барви.

Рухлива гра « Пташечки» :  діти імітують пташок, як вони збираються у вирій, вибирають собі картинку із зображенням пташки ( перелітної: ластівка, лелека, шпак), таким чином діляться на 3 групи і зграйкою (змійкою) «летять» до творчої майстерні.

Пальчикова розминка. 

Колективна образотворча діяльність

Вихователь. Час братися до створення  образу осені чарівниці.

Одна група дітей малює портрет осені відбитками листків на прозорому оргсклі.

Друга група дітей працює біля ящика для пісочної анімації, малює кольоровим піском осінній пейзаж.

Третя група дітей використовуючи кінетичний пісок ліпить осінні дарунки, якими нас осінь пригощає.

Рухлива розминка « Вибери листочок»  Діти біжать по колу вибирають собі листочки і знову ділять на дві групи.

Гра « Дарунки осені»

Вихователь заздалегідь готує дві «сенсорні торбинки», одна наповнена «осінніми дарами» ( овочами та фруктами), а друга наповнена «осінніми предмета». По черзі пропонує дітям із заплющеними очима дістати предмет, обстежити його на дотик і сказати, як він називається.

Колективна творчість « Малюнок з листя та каштанів»

Вихователь. А тепер ми об’єднаємо «осінні дари природи» та «осінні предмети» Прикрасимо подвір’я дитсадка малюнками з листя та каштана. На асфальті намальовані силуети яблука та груші.

Одна група дітей викладає за допомогою листочків та каштанів яблучко, а друга – грушку.

Вихователь. Які ж Ви всі молодці! Гарно попрацювали. Ось і осінь Вам приготувала даруночок, пригощає всіх смачненькими фруктами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 травня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку