Стаття ""Blended learning": переваги, обмеження та побоювання"

Про матеріал
У статті проводиться аналіз методу змішаного навчання, його переваг і недоліків; висвітлюються проблеми, що виникають при реалізації даного методу. На метод змішаного навчання покладається багато надій, і він покликаний вирішити комплекс завдань, пов'язаних з якістю підготовки, де на перший план виходять такі компетенції як робота з інформацією, знаходження способів її отримання та обробки.
Перегляд файлу

"Blended learning": переваги, обмеження та побоювання

Швидкий прогрес науки і техніки, епідемічна ситуація в країні та світі зокрема, викликає масові та необхідні зміни в процесі навчання.             Одним з результатів розвитку науки і техніки є Інтернет.  Інтернет дозволяє людині робити безліч речей без обмеження часу і простору. Люди можуть виконувати роботу, навіть не будучи присутнім на своєму робочому місці. Інтернет також широко застосовується в освітньому процесі. Одним з таких застосувань є  «blended learning» або змішане навчання. Проте, застосування даного виду навчання може бути важким для освітнього закладу який не має відповідної інфраструктури (нажаль не всі заклади освіти мають відповідне матеріальне та мережеве забезпечення).

Зарубіжні фахівці дають різні визначення змішаного навчання:

­поєднання технологій і традиційного навчання в класі на основі такого підходу до навчання, вчитель враховує переваги тренувальних та контролюючих завдань в мережі, але також використовує інші методи, які можуть поліпшити результати учнів.

­-поєднання навчання в ході особистого спілкування і програмованого навчання в єдиному освітньому просторі. 

Описуючи змішане навчання, вчені дійшли висновку, що змішане навчання являє собою значний відхід від будь-якого з підходів. Воно являє собою фундаментальне переосмислення і реорганізацію динаміки викладання і навчання, починаючи з різних контекстуальних потреб і непередбачених обставин (наприклад, дисципліни, рівня розвитку, і ресурсів). Виходячи з цього, можна сказати, що  не існує двох однакових моделей змішаного навчання. Саме це і становить всю складність даного підходу.

«Blended learning» поєднує в собі переваги як традиційного, так і дистанційного методу навчання. З позиції традиційного методу, змішане навчання дає викладачеві та учням багато можливостей взаємодіяти під час занять. Весь час вчителя зайнято викладанням, наглядом, оцінюванням і отриманням зворотного зв'язку від учнів. Навчання стає більш напруженим і ефективним завдяки щільній взаємодії між вчителем та учнями.             Учням традиційний метод дає багато можливостей вчитися, спостерігати, задавати питання і отримувати зворотний зв'язок від викладача.  Ця інтенсивна взаємодія створює сприятливе середовище для розвитку.

Традиційне навчання лицем до лиця також  заохочує взаємодіяти  не лише вчителю  з учнями, а й учням один між одним зокрема. Таким чином, вони  мають можливість навчатися і ділитися своїми знаннями з іншими.             Подібний вид спільного навчання збільшує темпи навчання і розвиває не тільки когнітивні, але й психомоторні і емоційні здібності. З позиції дистанційного навчання змішана модель забезпечує більше гнучкості (свободи) в здійсненні освітнього процесу. У змішаному навчанні, вчителі не можуть контролювати дії, та вони й не повинні це робити. Безумовно вони не мають відсторонюватись, вони є наставниками, керівниками, тренерами, а іноді і інструкторами. Проте, ентузіазм стримується кількома страхами;

можна назвати їх «питаннями, які вимагають дозволу », якщо хочете. Ці питання: модність, корисливість, обмежена концепція і доступність. Модність: нас турбує, що концепція «blended learning» стане розпливчатою і невизначеною з ростом популярності. Зараз,  в пік епідемії,майже всі в галузі освіти розмахують змішаним прапором, кажучи: «Ми використовуємо змішане навчання», навіть якщо вони не мають ні найменшого поняття про те, що це таке. Слід підкреслити, що змішане навчання починається і спирається на кваліфікованих викладачів. Користь: модність є відкритим запрошенням для торгівців, які відчувають, коли педагоги відчайдушно намагаються довести, що вони в курсі сучасних тенденцій. Технології - це великий бізнес, і часто можна чути людей від маркетингу, що проштовхують свою продукцію як «ідеальну» для змішаного навчання. Але ніщо так не ідеально, як продукт створений для конкретної аудиторії і конкретно поставленої  задачі. Обмежена концепція: наш найбільший страх в тому, що змішане навчання виявиться ще одним крахом і розчаруванням. Це станеться, якщо його прихильники не братимуть участі в обговоренні цілей навчання. Зараз нам здається, що змішане навчання використовується, щоб досягти тих же самих старих цілей, тільки швидше і більш індивідуально. Але ці цілі - обмежені і обмежують. Прихильники використання змішаного навчання для досягнення поставлених цілей, по суті, заявляють: «Перш за все, давайте дамо «невстигаючим учням» здати тести, а потім дамо їм свободу ». Але ці цілі, якщо бути чесними, мають сумнівну цінність.  Доступність: крім цього, змішане навчання має і інший недолік. Він пов'язаний з онлайн-системою, яка має вирішальне значення в такому виді навчання .

Підключення до мережі  Інтернет є неодмінною умовою. Воно потрібне для роботи з класом, як вчителю, так і учням. І якщо стійкий Інтернет-зв'язок відсутній, то це ставить під сумнів використання моделі змішаного навчання в цілому і обмежує бажання і можливості учасників процесу навчання.  На мою думку, це є найбільшим недоліком, але також існують і інші недоліки,це:

­неготовність інформаційно-освітнього середовища закладів освіти  до підтримки цілісного процесу електронного навчання;

­відсутність методики викладання в електронному середовищі, обов'язкової системи підвищення кваліфікації в області електронних технологій;

­недостатнє забезпечення електронного навчання навчально-методичними матеріалами.

Але незважаючи на всі недоліки і питання, потенціал змішаного навчання величезний, можливо,навіть не обмежений.

Чому б не використати його?

Я вважаю, що прихильники змішаного навчання повинні показати всім, що воно дозволяє йти новими шляхами і досягати нових висот. Ми повинні усвідомлювати, що змішане навчання стає надзвичайно затребуваним. Сучасні учні вже налаштовані на наявність онлайн компонента, що супроводжує основний курс по предмету. Різноманітність ресурсів електронної складової змішаного курсу відкриває нові можливості презентації навчального матеріалу в доступній і цікавій формі. Потенціал комп'ютерних засобів для реалізації якісного навчання, є досить великим. 

Діти сьогодні ростуть в постійному інформаційному потоці, і методи навчання повинні спонукати їх «копати» глибоко, щоб підготувати їх до життя в світі, який цінує здатність формулювати питання, а потім знаходити відповіді на ці питання. І, якщо змішане навчання обмежиться тільки вихованням дітей, які добре виконують стандартні тести, воно стане в кінцевому підсумку ще одним розчаруванням. Ми повинні розуміти, що змішане навчання - не панацея. Це масштабна стратегія, яка допомагає розбивати стереотипи, властиві традиційній системі навчання. 

pdf
Додав(-ла)
Галат Наталія
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку