Стаття "Інформатика. Дистанційне навчання в період воєнного стану"

Про матеріал
Стаття стане в нагоді вчителям інформатики при дистанційному навчанні в період воєнного стану. Безсумнівно, війна внесла свої корективи в освітній процес і змусила переформатувати систему в цілому. Всі вимушені змінити звичні офлайн-будні на дистанційне навчання. Але і в цьому є свої плюси, особливо у викладанні інформатики
Перегляд файлу

Уроки інформатики. Дистанційне навчання

Безсумнівно, війна внесла свої корективи в освітній процес і змусила переформатувати систему в цілому. Всі вимушені змінити звичні офлайн-будні на дистанційне навчання. Але і в цьому є свої плюси, особливо у викладанні інформатики. Ми отримали постійну комп’ютерну підтримку даної дисципліни, що стало результатом у формуванні:

-         особистісно-зорієнтованого підходу;

-         навичок учні до самоосвіти та відповідальності;

-         аналізу та розвитку умінь в комп’ютерній грамотності.

Сучасні інформаційні ресурси зазнають безперервної еволюції. Діти мають можливість в реальному часі розвивати технологічні навички. Наприклад, я в своїй діяльності застосовую такі основні сервіси та платформи:

• Zoom, Google Meet — платформи, які активно використовую для проведення онлайн-занять;

• Google Classroom, «Нові знання» — онлайн-платформи, які використовую як електронні класні журнали та щоденники з можливостями дистанційного навчання;

•  «Всеосвіта», «НаУрок», LearningApps, Kahoot! — платформи, за допомогою яких можна легко і зручно створити тести, самостійні роботи або ж використати готові розробки.

На практиці вчитель та учні отримують взаємодію між собою на основі елементів соціального програмного забезпечення. Це сучасний аналог звичних уроків з безперервним зворотнім зв’язком. Я в реальному часі, завдяки платформі Zoom, викладаю уроки, опитую дітей та контролюю освітній процес вцілому. В результаті ми маємо біхронний формат проведення уроків інформатики. Тобто, викладання предмету проводиться синхронно або асинхронно. Останній метод обирається із за відсутності електроенергії або мережі Інтернет. Дітям даються завдання на самостійне опрацювання.

Загалом, левова частка освітнього процесу припадає на синхронне навчання.

Під час викладання уроків особлива увага відводиться безпековій складовій. Тому враховуються всі можливі ситуації, пов’язані з сигналами сирен повітряної тривоги. Тоді онлайн-урок припиняється, наполягаю, щоб усі учні йшли в безпечне місце, а завдання можна виконати пізніше.

Головне моє завдання, як вчителя, полягає в тому, щоб зробити предмет інформатики цікавим для дитини, пробудити інтерес, адже це стимул до пізнання. Важлива роль у вирішенні цієї проблеми відводиться сучасним засобам навчання, від застосування яких залежить ефективність і досягається результат. Поява нового електронного педагогічного інструментарію (електронних навчальних програм, тестів, сервісів, інтерактивних вправ) відкриває учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищує ефективність самостійної, як індивідуальної, так і групової роботи, дає цілком нові можливості для творчості. Отже, в своїй роботі я часто долучаюся до додатку LearningApps. Він актуальний для проведення тестування учнів та заохочення їх за допомогою інтерактивних вправ. За допомогою платформи можна створювати 18 різновидів завдань: знайти пару, кросворд, класифікація, числова пряма, просте упорядкування, фрагменти зображення, вільна текстова відповідь, вікторина, заповнити пропуски, колекція вправ, аудіо, відеоконтент, перший мільйон, пазл «Вгадай слово», шибениця, знайти слова, гра «Парочки». Завдання може бути різного рівня складності. Учням дуже подобається цей онлайновий сервіс. Він дозволяє створювати інтерактивні вправи. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи для учнів. Сервіс learningapps сприяє:

- Формуванню предметних і ключових компетентностей.

- Активізації пізнавальної діяльності.

- Індивідуалізації і диференціації навчання.

- Реалізації дистанційного навчання і контролю виконання.

- Практичному опрацюванню тем, яких немає в підручнику.

- Реалізації схеми: учень активний співавтор уроку.

Користуватися додатком просто, доступно і зручно.

Використовую інтерактивну навчальну платформу Kahoot! на уроках для перевірки розуміння навчального матеріалу учнями на будь-яких етапах уроку. Це програма, яка дозволяє проводити тестування, опитування, а також виклад нового матеріалу з будь-якої дисципліни в ігровій формі. Kahoot! надзвичайно простий для вчителя, а діти від нього в захваті.

Також під час дистанційного навчання на своїх уроках застосовую віртуальні дошки Jamboard, Padlet, Whiteboard, Lino. Маю можливість змінювати фони і кольори дошки, робити їх яскравими, щоб привернути увагу. На цю дошку можна завантажувати власні файли та зображення і виводити їх на екран. Дошка чудово працює для залучення дітей до дискусії. Пишу на дошці запитання в режимі реального часу, а діти на віртуальних стікерах фіксують відповіді. Учні можуть одночасно відстежувати, хто що пише. А я розумію, хто в цей момент активно залучений до уроку, хто друкує дуже повільно, а хто швидко висловлює думку. Також її можна застосовувати для створення ментальних карт, мозкового штурму тощо

Також підкріплюю на екран самостійно розроблені презентації, або долучаю цікаві відео з YouTube каналу. Для активізації уваги дітей я практикую тематичні змагання. Клас розбивається на групи (груповий чат) та опрацьовує запропоновану мною тему. На підставі вивченого проводиться турнір, за підсумками якого визначаються лідери та виставляються бали за урок.

Дистанційне навчання є результативним тільки в тому випадку, коли всі зацікавлені сторони свідомо до нього відносяться. Так, щоб підтримувати бажаний рівень освіченості та зворотній контакт, повинно бути налаштовано регулярне оцінювання дітей. Я, в свою чергу, використовую платформу «Нові знання». Вона доречна для ведення електронного журналу та щоденника. Зручність полягає в тому, що вчитель, діти та батьки мають особистий конфіденційний доступ до інформації. Батьками виконується контроль успішності дітей, вчителями – подача матеріалу, домашнього завдання та оцінювання учнів з коментарями.

Можу впевнено засвідчити, що інформаційні технології та програмні засоби сприяють злагодженій організації онлайн процесу навчання в певних видах та розрізах, що є перспективним в сучасних реаліях.

 

Список використаних джерел:

  1. Сокол І.М., Стадниченко К.В. «Дистанційне викладання інформатики: особливості, проблеми, цифрові інструменти»: ISSN: 2414-0325. Open education e-enviroment of modern University, №10 (2021), С.191-202.
  2. Котенко А.Д., Марчук О.Д. «Дистанційне навчання та цифрові технології. Переваги та недоліки», С. 344-347

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
26 січня
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку