У наш непростий час, який стрімко змінюється, батькам потрібна велика внутрішня сила. Більшість батьків учнів класу – це молоді люди, які не навчені батьківським досвідом. Чим менше досвід батьків, тим менше у них навичок надання допомоги дитині та менш можливостей для успішного його розвитку. Вершиною становлення батьків виступає благополуччя їхніх дітей. Негаразди дітей – надзвичайно актуальна проблема, так як і раніше росте число сімей і дітей, які перебувають в соціально небезпечному положенні, зростає кількість батьків, яким необхідні різні види допомоги, в тому числі і педагогічної. Це завдання в класі вирішується на основі освіти батьків через систему консультацій.
1
Консультації для батьків класу.
Амеліна Л.І., класний керівник 6 класу ІІ-Іванівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Барвінківської районної ради Харківської області
У наш непростий час, який стрімко змінюється, батькам потрібна велика внутрішня сила. Більшість батьків учнів класу - це молоді люди, які не навчені батьківським досвідом. Чим менше досвід батьків, тим менше у них навичок надання допомоги дитині та менш можливостей для успішного його розвитку. Вершиною становлення батьків виступає благополуччя їхніх дітей. Негаразди дітей - надзвичайно актуальна проблема, так як і раніше росте число сімей і дітей, які перебувають в соціально небезпечному положенні, зростає кількість батьків, яким необхідні різні види допомоги, в тому числі і педагогічної.
Це завдання в класі вирішується на основі освіти батьків через систему консультацій. Самі по собі консультації - друковані або усні роз'яснення з різних питань - використовувалися завжди і не є нововведенням. В класі розроблений технологічний процес системи консультування, спрямований в першу чергу на активізацію батьків за рішенням виникаючих проблем дитини. «Активізація» в буквальному сенсі цього слова розуміється як "допомога в розвитку самодопомоги". Досвід показує безсумнівну ефективність і безпеку стратегії втручання в сім'ю в формі консультування. Потреба в подібній системі освіти батьків важлива як з боку батьків, так і з позиції дітей.
Технологія консультування - рухливий комунікативний канал, мета якого полягає в тому, щоб батьки почали діяти для надання допомоги своїй дитині. Для постійно діючої системи взаємодії з батьками виділяється час і місце для всіх видів консультування, створюються умови емоційного і фізичного простору навчання, специфічна атмосфера взаємин з батьками; об'єднання ресурсів батьків і вчителів, які працюють у класі. Система консультування батьків - інноваційна технологія, яка спрямована на виконання завдань навчання та виховання дітей. Система консультування являє собою особливу сферу професійної діяльності, спрямовану на допомогу батькам та їхнім дітям. Вчителі школи, виступаючи в ролі консультантів, освоюють технології консультування, намагаються запропонувати найбільш підходящі для піднятої проблеми рекомендації та інформацію. При консультуванні робиться ставка на особисту ініціативу, самостійність, відповідальність батьків з метою ефективного реагування з проблемних питань дитини, досягненні конструктивного взаєморозуміння. Таким чином, постійно позиція батьків по відношенню до школи змінюється від незалежно-оборонної та незалежно – відстороненої на залученно -творчу.
Система консультування заснована на даних моніторингу. Класний моніторинг включає в себе багато параметрів: спостерігається здоров'я дитини, його інтелектуальний розвиток, його успіхи. У класі створено єдиний банк даних, на основі якого ведеться і будується вся робота з дитиною, батьками і вчителями. Після виявлення проблем групи дітей або навіть однієї дитини ця проблема розглядається фахівцями, знаходяться резерви впливу на батьків дитини, вчителів, складається тематика консультацій. В організаційному плані система консультування виглядає чітко: постійно за домовленістю із класним керівником, який координує цю роботу, будь-який батько може отримати консультацію у будь-якого вчителя - предметника, класного керівника, адміністратора. Причому батько може прийти на консультацію як з проблеми, виявленої їм самим, так і за запрошенням з проблеми, виявленої в школі. Консультації проводяться в усній формі, батьки можуть отримати також і друкований матеріал. Інформаційні, навчальні та інформаційно-навчальні консультації подобаються батькам, і багато хто відвідує їх постійно.
Після регулярного застосування системи консультування взаємини учнів, вчителів, батьків набувають зовсім іншого змісту - народжується однодумність в підходах до виховання та навчання дитини.