Форми і методи реалізації
методичної мети на заняттях з дисципліни «Фінансовий облік»
На якість професійної підготовки фахівця значною мірою впливають методики, які застосовуються в процесі його навчання, його професійної підготовки у вищому навчальному закладі. Це спонукає викладача до застосування різноманітних активних методів навчання. Саме в навчанні викладач повинен створювати умовні ситуативні проблемні моменти, які б навчили студентів орієнтуватися у подальшій реальній роботі, бути мобільними фахівцями, вчасно орієнтуватися в будь-якій економічній ситуації чи проблемі. Досить вдало демонструються всі сучасні та доречні методики викладання під час проведення відкритих занять. Вважаю, що саме відкрите заняття є формою реалізації методичної мети.
Визначення методичної мети заняття доцільне тому, що воно зобов’язує викладача цілеспрямовано готуватися до заняття, проводити його так, щоб найбільш рельєфно показати свій досвід роботи. Водночас, визначення методичної мети відкритого заняття вимагає цілеспрямованого спостереження викладачів, які присутні на занятті. Знаючи методичну, начальну, розвиваючу та виховну цілі заняття, викладачі мають змогу простежити, як вони реалізуються. Усе це підвищує ефективність відкритого заняття з погляду його ролі у пропаганді позитивного досвіду.
Методична мета заняття повинна відображати вибрану домінуючу методику чи технологію проведення заняття. Це допоможе найконструктивніше й об’єктивно підійти до його самоаналізу та аналізу, вірність підібраних методів і прийомів, форм організації заняття тощо.
При викладанні фінансового обліку за методичну мету найчастіше ставлю:
Для того, щоб вдало реалізувати методичну мету заняття застосовую різноманітні педагогічні методи. Серед них переважають:
На мою думку, форми та методи навчання, які застосовую при викладанні, підвищують активність і самостійність студентів, забезпечують процес ранньої адаптації до роботи за спеціальністю, реалізацію міждисциплінарних зв’язків, предметних компетенцій, сформованих в процесі вивчення дисципліни та необхідних для професійної діяльності. Постійно використовую технічні засоби навчання на занятті. На кожному занятті реалізую міжпредметні зв’язки. Звертаю увагу студентів на критерії оцінювання навчальних досягнень студентів впродовж усього заняття.