стаття на тему "Форми і методи реалізації методичної мети на заняттях з дисципліни «Фінансовий облік»

Про матеріал
У статті "Форми і методи реалізації методичної мети на заняттях з дисципліни «Фінансовий облік» запропоновано приклади формулювання методичної мети заняття, а також різноманітні педагогічні методи її реалізації в процесі підготовки майбутніх бухгалтерів.
Перегляд файлу

Форми і методи реалізації

методичної мети на заняттях з дисципліни «Фінансовий облік»

 

На якість професійної підготовки фахівця значною мірою впливають методики, які застосовуються в процесі його навчання, його професійної підготовки у вищому навчальному закладі. Це спонукає викладача до застосування різноманітних активних методів навчання. Саме  в навчанні викладач повинен створювати умовні ситуативні проблемні моменти, які б навчили студентів орієнтуватися у подальшій реальній роботі, бути мобільними фахівцями, вчасно орієнтуватися в будь-якій економічній ситуації чи проблемі. Досить вдало демонструються всі сучасні та доречні методики викладання під час проведення відкритих занять. Вважаю, що саме відкрите заняття є формою реалізації методичної мети.

Визначення методичної мети заняття доцільне тому, що воно зобов’язує викладача цілеспрямовано готуватися до заняття, проводити його так, щоб найбільш рельєфно показати свій досвід роботи. Водночас, визначення методичної мети відкритого заняття вимагає цілеспрямованого спостереження викладачів, які присутні на занятті. Знаючи методичну, начальну, розвиваючу та виховну цілі заняття, викладачі мають змогу простежити, як вони реалізуються. Усе це підвищує ефективність відкритого заняття з погляду його ролі у пропаганді позитивного досвіду.

Методична мета заняття повинна відображати вибрану домінуючу методику чи технологію проведення заняття. Це допоможе найконструктивніше й об’єктивно підійти до його самоаналізу та аналізу,  вірність підібраних методів і прийомів, форм організації заняття тощо.

При викладанні фінансового обліку за методичну мету найчастіше ставлю:

  • систематизація професійної сформованості, розвитку творчої самостійності студентів, поглиблення їх інтересу до обраного фаху;
  • впровадження інтерактивних методів навчання при формуванні професійної компетентності спеціалістів;
  • удосконалення методики імітації професійної діяльності  через систему реалізації міждисциплінарних зв’язків;
  • формування професійних компетенцій через інтерактивні методи навчання та реалізацію міждисциплінарних зв’язків;
  • формування професійних знань із застосуванням інтерактивних методів та диференційованого підходу до навчання;
  • удосконалення методики інтерактивних технологій навчання  професійного спрямування.

Для того, щоб вдало реалізувати методичну мету заняття застосовую різноманітні педагогічні методи. Серед них переважають:

  1. на лекційному занятті – переважно використовую інтерактивні методи навчання: випереджуюче завдання, пояснювально-ілюстративний, інформаційно-комунікативний, синтез знань, контролюючий тест-відповідь, робота з нормативним документом, реалізація міжпредметних зв’язків, метод діалогового викладення, контролююча бесіда, формування професійних компетенцій, розгляд виробничої ситуації, мультимедійна презентація;
  2. під час практичних занять - застосовую різноманітні форми і методи навчання (вирішення виробничих завдань, метод імітації професійної діяльності, розбір документації, робота в малих групах, консультування, корекція, мультимедійна презентація, виконання письмових інтегрованих професійних завдань);
  3. при проведенні семінарських занять з д-ни «Фінансовий облік» застосовую такі форми і методи навчання, які сприяють розвитку професійного світогляду студентів, формують професійні вміння використовувати знання на практиці, а також дають можливість розвивати предметні компетенції згідно з вимогами освітньо-кваліфікаційної характеристики молодшого спеціаліста з бухгалтерського обліку. Серед них переважають методи рейтингового контролю навчальних досягнень, робота в малих групах, вирішення проблемної ситуації, виступи з міні-доповідями, відеодемонстрація, контролююча бесіда, усне опитування, запитання-відповідь, мультимедійна презентація, виконання індивідуальних інтегрованих професійних завдань тощо.

На мою думку, форми та методи навчання, які застосовую при викладанні, підвищують активність і самостійність студентів, забезпечують процес ранньої адаптації до роботи за спеціальністю, реалізацію міждисциплінарних зв’язків, предметних компетенцій, сформованих в процесі вивчення дисципліни та необхідних для професійної діяльності. Постійно  використовую технічні засоби навчання на занятті. На кожному занятті реалізую міжпредметні зв’язки. Звертаю увагу студентів на критерії оцінювання навчальних досягнень  студентів впродовж усього заняття.

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку