Стаття на тему: "Шляхи ефективного впровадження новітніх технологій на уроках географії"

Про матеріал

Стаття на тему: "Шляхи ефективного впровадження новітніх технологій на уроках географії". В даній статті розкрито роль новітніх технологій на уроках географії та описано як їх можна застосовувати на практиці

Перегляд файлу

Стаття на тему:

Шляхи ефективного впровадження новітніх технологій на уроках географії

                                                                                          

«Учитель живе доти, доки вчиться,

                                                                                       як тільки він перестає вчитися, у

                                                                                       ньому вмирає вчитель»
                                                                                       К. Ушинський

 

Мета: розкрити роль новітніх технологій на уроках географії та показати шляхи їх практичного застосування.

Останніми роками інформаційні і телекомунікаційні технології  посіли важливе місце в навчальному процесі. Комп’ютер у навчанні – це особливе джерело географічної інформації, що дає змогу більш глибоко освоювати географічний матеріал.  Тому і є важливим процес активізації інформаційно-телекомунікаційних технологій у навчальному процесі за допомогою формування пізнавальних інтересів учнів під час вивчення географії. Комп’ютерне навчання набуло сьогодні широкого розповсюдження, й інтерес до нього весь час зростає. Воно зацікавлює учнів своєю оригінальністю, отримання задоволення від самого процесу спілкування з комп’ютером і результативності в здобутті географічних знань. Комп’ютер стає надійною основою для розвитку географічної освіти і культури. Головна перевага комп’ютерів як засобу навчання полягає в тому, що вони дають учням велику та різноманітну інформацію: демонструють за короткий час процеси, що в реальних умовах проходять упродовж місяців, років і навіть століть. Усе це має велике значення для географії, яка вивчає складні природні і суспільні системи. [13]

Без тестів сьогодні не обходиться жоден шкільний вчитель чи  викладач. Зараз існують сервіси, які можуть допомогти вчителеві у  підготовці  і проведенні тестування. Вибір варіанту з декількох - не єдина можливість: в опитування можна вставляти картинки та відео, змінювати формати завдання майже до безкінечності

У своїй роботі для проведення тестування часто використовую такі сервіси як Google Форми, Kahoot, Plikers.

 Google Форми - частина офісного інструментарію Google Drive. Мабуть, це один з найшвидших і простих способів створити своє опитування або тест: пишемо завдання, вибираємо тип відповіді (вибір з кількох варіантів, написання власного) - готово! Одержаний тест можна відправити учням електронною поштою, повідомленням в соцмережах або вбудувати на свій блог за допомогою спеціального коду. Для прискорення роботи можна використати плагін Flubaroo - він автоматично перевіряє відповіді учнів і ставить оцінки відповідно до заданих критеріїв. Форми абсолютно безкоштовні - для використання ресурсу потрібно лише мати акаунт Google. [6]

Kahoot дозволяє подавати у форматі опитувань і тестів мало не весь навчальний матеріал. Щоб налагодити зворотній зв'язок з учнями, можна обіграти нові теми у формі простих запитань і відповідей, а закріпити знання за допомогою більш докладного тестування. Kahoot! розрахований на застосування у класі - вчитель показує матеріал на головному екрані, а в цей час школярі відповідають на питання і обговорюють інформацію, використовуючи спеціальний клієнт для комп'ютерів або браузер на смартфонах (Android, iOS, Windows Phone). Для того щоб увійти у віртуальну класну кімнату, учні повинні ввести спеціальний код, який надішле вчитель. Сервіс дозволяє дізнатися, як відповідав на запитання кожен учень, або будувати діаграми успішності всього класу. Самі ж учні можуть стежити за своїми результатами в спеціальних таблицях. Kahoot! безкоштовний і повністю доступний після реєстрації. [6, 11]

E:\Робочий стіл\кахот\колаж 2.jpg

Колаж 1. Виконання учнями вправи у сервісі Kahoot.

Використання Plikers на уроці дозволяє вчителю спростити собі життя та поліпшити зворотний зв’язок із класом. Для дітей цей додаток — така собі розвага, що дозволяє трохи відволіктися від рутинних уроків і в ігровій формі відповідати на питання. Найголовніше, що Plickers — це дуже проста технологія, яка не вимагає практично нічого, і яку будь-який вчитель може почати застосовувати хоч завтра.

Сервіс Plickers дозволяє проводити мобільні голосування і фронтальні опитування під час навчального заняття з вивченого або поточного матеріалу в тестовій формі. Робота з мобільним додатком забирає не більше кількох хвилин. Отримання результатів опитування відбувається на занятті без тривалої перевірки та миттєво виводиться на екран комп’ютера (телевізора, проектора), під’єднаного до Інтернету. Наявність смартфонів або комп’ютерів не потрібна: тільки смартфон учителя з доступом до Інтернету. Учням видаються спеціальні бланки з варіантами відповідей (A, B, C і D) - почувши питання, вони піднімають потрібні картки, які вчитель сканує камерою смартфону. Plickers дозволяє аналізувати результати окремого учня або вивчати статистику усього класу. Додаток працює на Android і iOS, а завантажується безкоштовно. [4, 6,12]

E:\Робочий стіл\Плікерс\колаж.jpg

Колаж 2. Виконання учнями вправи у сервісі Plickers.

Є ще  й інші сервіси для створення тестів, а саме: Quizlet,  Proprofs, ClassMarker, Easy Test Maker.

Також використовую у своїй роботі геосервіси maps.google.com (карти гугл), [1] wikimapia.org [3], earth.google.com [2] (обємна модель землі гугл).

Геосервіс – це веб-сервіс, що дозволяє за допомогою звичайного браузера шукати і переглядати карти земної поверхні. При цьому пропонується вибрати одну з трьох можливих картографічних основ (карта, супутник, ландшафт).

За допомогою таких сервісів учні можуть:

 -вивчати фізичні та політичні карти;

 -навчатися використання карт і навігації;

творювати анотації до конкретних місць на карті і ділитися ними з іншими;

авантажувати інформацію географічного характеру, створену іншими людьми. Також їх можна використовувати як:

-джерело карт і зображень місцевості при вивченні географії, історії, краєзнавства, іноземних мов;

-платформу для вирішення дослідницьких завдань з різних предметів, пов'язаних з обчисленнями відстаней, підбором найкоротшого шляху, порівнянням особливостей різних місцевостей і т.п.;

 -платформу для креативної діяльності з моделювання нового вигляду місцевостей з нанесенням власних зображень будинків, ландшафтних об'єктів;

-платформу для проведення мережевих проектів (вебквестів), пов'язаних із вгадуванням і пошуком різних географічних пунктів Землі. [5]
Приклад карти створеної у maps.google.com

https://drive.google.com/open?id=1QSfokvMmcSkYSGfnWGeic5y1YIg&usp=sharing

 

Одним з моїх улюблених інтернет сервісів є LearningApps.

LearningApps - онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використанням і на уроках, і позаурочний час, і для малечі, і для старшокласників. Конструктор Learningapps призначений для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу.
Сервіс Learningapps надає можливість отримання коду для того, щоб інтерактивні завдання були розміщені на сторінки сайтів або блогів вчителів і учнів. Сервіс працює на декількох мовах, зараз українську мову додано до переліку мов інтерфейсу сервісу: перекладені загальні текстові рядки та всі рядки, що стосуються різноманітних вправ. Вправи можна створювати самостійно або користуватись готовими. [7,8]

Мої вправи у даному сервісі:

https://learningapps.org/3347594

          https://learningapps.org/3347510

Ще один цікавий сервіс який я використовую – це jigsaw planet. Jigsaw Planet це сервіс для створення пазлів. Наприклад скласти пазл «Карта України». Цей пазл я створила на 28, 48 і 108 деталей, а учні вибрають собі пазл який вони можуть скласти. Складати пазл можна також на швидкість, оскільки при складанні йде відлік часу. [10]

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=366af8a9b4cf

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=160e9215654d

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3ef92a4fc404
           Вчитель також може використовувати власний блог. [9]

           В концепції нової української школи йде мова про те, що  «наскрізне застосування інформаційно – комунікаційних технологій в освітянському процесі має стати інструментом успіху Нової школи. ІКТ  суттєво розширять можливості педагога.» Тому ми маємо вже зараз освоювати новітні технології  та використовувати їх на уроках.

 

 

 

 

 

Список інформаційних джерел

  1. http://maps.google.com
  2. http://earth.google.com
  3. http://wikimapia.org
  4. http://osnova.com.ua/items/item-november-2017/
  5. http://1kovtun.blogspot.com/2016/06/8.html
  6. http://osvita.ua/school/method/technol/45747/
  7. https://learningapps.org
  8. http://internet-servisi.blogspot.com/p/learning-apps.html
  9. http://mariakril.blogspot.com/
  10. www.jigsawplanet.com
  11.  https://kahoot.com/
  12.  https://www.plickers.com/
  13.  Урок географії. Від класики  - до сучасних технологій / За ред.. Корнєєва В.П. – Х.: Вид. група « Основа», 2006. – 176с. (Б –ка журналу « Географія». Вип. 6 ( 30)).

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Інші матеріали
Додано
11 липня 2018
Переглядів
1741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку