Стаття "Помилки в роботі з булінгом"

Про матеріал
Даний матеріал стане в нагоді класним керівникам, вихователям в роботі з подолання проявів булінгу в дитячому колективі.
Перегляд файлу

Тема булінгу найактуальніша у питанні виховання підростаючого покоління. Головне розпізнати його та не сплутати з іншими проявами. Спостерігаючи за дитячим колективом дорослі часто допускають типові помилки. Тому ситуація або консервується, або погіршується.

Тож, чого НЕ ПОТРІБНО РОБИТИ У ВИПАДКУ БУЛІНГУ?

  1. Чекати, що саме пройде.
  2. Шукати причини та пояснення. Безліч об’єктивних пояснень не роблять булінг допустимим. Знущання над людиною недопустимі.

3. Плутати булінг та непопулярність.

Суть буллинга – не в тому, что хтось когось не любить. Суть булінгу насилля. Популярність — це питання психологічне. Насилля  порушення прав.

4. Вважати  буллінг проблемою тільки жертви.

5. Вважати буллінг проблемою особистостей, а не групи.

Об’єктом буллінгу може стати кожний.

6. Викликати жалість.

7. Приймати правила гри.

ЩО ПОТРІБНО ЗРОБИТИ?

 1. Привласнити проблему. Доросла людина має взяти на себе роз’язання цієї проблеми.

Якщо дорослі будуть розводити руками, нічого не зміниться.

Тільки  учитель має взяти на себе відповідальність та змінювати правила групи.

2. Назвати явище.

У нашому класі насилля над учнем. Неназвану проблему вирішити неможливо. Не менш важливо назвати явище самим дітям. Хлопці, які перекидують рюкзак однокласника, який зі сльозами намагається його відібрати - «ми так граємо». Ні – це насилля та приниження.

Гра  це коли весело ВСіМ. Та  коли ВСі грають добровільно.

3. Дати однозначну оцінку травлі.

Люди можуть бути  дуже різними, але це не означає травити та гризти один одного.

4. Обговорювати травлю як проблему групи.

Всі в одному човні, спільна проблема, давайте разом вирішувати.

5. Активізувати  моральне почуття та сформулювати вибір

Результат не буде міцним, якщо діти просто приймуть до відома формальні вимоги учителя. Задача – вивести їх зі «стадного» азарту у свідому позицію, включити моральну оцінку того, що відбувається.

Можна запропонувати дітям оцінити, який їхній внесок у хворобу класу під назвою «булінг».

1 бал – це «я ніколи в цьому не беру участі»,

2 бали – «я іноді це роблю, але потім жалкую»,

3 бали – «травив, травлю і буду травити, це здорово».

Нехай діти покажуть на пальцях, якщо показали неправдиво, краще сказати, що як добре, що ви не вважаєте що булінг – це добре. Навіть той, хто це робив раніше – потім жалкував. Отже, нам буде неважко вилікувати свій клас.

6. Сформулювати позитивні правила життя в групі та заключити контракт

7. Підтримка позитивних змін

Можна зробити «лічильник  травлі» (збирати камінчики, або на плакат клеїти квадратики), за їхньою кількістю визначається , який був сьогодні день. Потім зробити  «графік температури».

8. Гармонізувати ієрархію.

Кожний має проявити себе по таланту, бути корисним та цінним в класі. Свята, конкурси, походи,  ігри на командоутворення.

Чим більше різносторонньої та змістовної діяльності, тим здоровіша группа.

 

docx
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку