Психолого - педагогічні умови здоров’язберігаючого забезпечення фізичного виховання учнів
На основі даної системи були розроблені сучасні вимоги до учнів школи:
- мати уяву про свої фізичні можливості;
- знати методи контролю за функціональним станом свого організму;
- знати методику проведення заняття або його частини;
- уміти виконувати доступні фізичні вправи, що розвивають індивідуальні кондиції;
- уміти підготувати місце заняття або його частину;
- уміти провести заняття або його частину;
- уміти виконувати гігієнічні процедури й оздоровчі заходи;
- знати правила поведінки на спортивних спорудженнях;
- уміти працювати в групі, тобто бути соціально адаптованим.
Виходячи з цього, можна зробити висновок, що теоретичною базою досвіду є:
I. Педагогічна концепція акмеологічної ієрархії потенційного розвитку особистості запропонованих В.Марковим та Н.Синягіним:
Виходячи з концепції В.Маркова й Н.Синягіна розрізняють три рівні навчальної діяльності на уроках фізичної культури (схема 1).
II. «Принципи навчання в педагогічній техніці в контексті модернізації фізичного виховання учнів» (О.П.Аксьонова)
а) принцип усвідомленості та активності - знаю, розумію, виконую;
б) принцип наочності - спостерігаю, порівнюю, ;
в) принцип систематичності - сьогодні та завжди;
г) принцип варіативності та різноманітності - без шаблонів та стереотипів;
д) принцип послідовності - дотримуйся законів природи;
є) принцип індивідуалізації - рух - життєве кредо.