В аспекті фізичного характерні риси уроку фізичної культури.
Урок - провідна форма життя дітей (а не тільки процесу навчання), що вбирає все й спонтанне і організоване життя дітей. Урок - сонце, урок - радість, урок - дружба, урок - творчість, урок - праця, урок - гра, урок - зустріч, урок - життя.
- Це урок утвору, будівництва здоров'я (свого, соціального, навколишніх суб'єктів і об'єктів).
- Такі уроки проводяться в спортивному залі, на свіжому повітрі.
- На заняття запрошуються батьки, учителі, медики.
- В урок обов'язково включаються елементи психотерапевтичних практик.
- Такі вправи створюють душевну рівновагу й психічну гармонію.
- Всі завдання повинні мати яскраво виражений емоційний ефект і інтелектуальне навантаження..
- Освітній процес носить творчий характер. Включення дитини у творчий процес, пошук рішень служить розвитку людини, знижує настання стомлення.
Це досягається використанням на уроках:
- проблемних ситуацій, різних форм діяльності;
- яскравої наочності;
- цікавих вправ;
- фантазування;
- творчого характеру домашніх завдань (скласти загадку, кросворд, лото);
- використання різних методів, що сприяють активізації ініціативи й творчого самовираження тих, хто навчається;
- метод вільного вибору (воля творчості, вибір дії, вибір способу дії);
- активні методи через вправляння (навчання діям, обговорення в групах);
- методи, спрямовані на самопізнання, саморозвиток (здатностей, станів та ін.);
- важливе значення має емоційний клімат на уроці.
Фактори:
- мажорность усього уроку;
- емоційна мотивація на початку уроку;
- створення ситуації успіху;
- цінування кожного учня на уроці.
Показниками фізичної досконалості є:
а) рівень фізичного й психологічного здоров'я учнів;
б) фізична підготовленість учнів;
в) об'єктивно або суб'єктивно високі досягнення у фізичній культурі;
г) особистий досвід творчого використання засобів і методів фізичної культури.
Ми дійшли висновку, що процес фізичного виховання в школі повинен бути побудований з урахуванням усунення протиріччя між теоретичними знаннями й реальним досвідом учнів у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Характер і спрямованість навчального матеріалу по фізичній культурі повинні збігатись з реальними знаннями, здатностями й можливостями учнів, що буде сприяти формуванню суб'єктивності в області рухової активності, відкривати можливості управління самовиховання.
Зміст навчання орієнтованого фізичного виховання визначається принципами:
Здоров’язберігаюча програма фізичного виховання учнів базується на основних положеннях моделі сучасних вимог до уроку фізичної культури: