Стаття "Риси сучасного уроку фізкультури"

Про матеріал
Урок - провідна форма життя дітей (а не тільки процесу навчання), що вбирає все й спонтанне і організоване життя дітей. Урок - сонце, урок - радість, урок - дружба, урок - творчість, урок - праця, урок - гра, урок - зустріч, урок - життя.
Перегляд файлу

В аспекті фізичного характерні риси уроку фізичної культури.

Урок - провідна форма життя дітей (а не тільки процесу навчання), що вбирає все й спонтанне і організоване життя дітей. Урок - сонце, урок - радість, урок - дружба, урок - творчість, урок - праця, урок - гра, урок - зустріч, урок - життя.

- Це урок утвору, будівництва здоров'я (свого, соціального, навколишніх суб'єктів і об'єктів).

- Такі уроки проводяться в спортивному залі, на свіжому повітрі.

- На заняття запрошуються батьки, учителі, медики.

- В урок обов'язково включаються елементи психотерапевтичних практик.

- Такі вправи створюють душевну рівновагу й психічну гармонію.

- Всі завдання повинні мати яскраво виражений емоційний ефект і інтелектуальне навантаження..

- Освітній процес носить творчий характер. Включення дитини у творчий процес, пошук рішень служить розвитку людини, знижує настання стомлення.

 Це досягається використанням на уроках:

- проблемних ситуацій, різних форм діяльності;

- яскравої наочності;

- цікавих вправ;

- фантазування;

- творчого характеру домашніх завдань (скласти загадку, кросворд, лото);

- використання різних методів, що сприяють активізації ініціативи й творчого самовираження тих, хто навчається;

- метод вільного вибору (воля творчості, вибір дії, вибір способу дії);

- активні методи через вправляння (навчання діям, обговорення в групах);

- методи, спрямовані на самопізнання, саморозвиток (здатностей, станів та ін.);

- важливе значення має емоційний клімат на уроці.

Фактори:

- мажорность усього уроку;

- емоційна мотивація на початку уроку;

- створення ситуації успіху;

- цінування кожного учня на уроці.

Показниками фізичної досконалості є:

а) рівень фізичного й психологічного здоров'я учнів;

б) фізична підготовленість учнів;

в) об'єктивно або суб'єктивно високі досягнення у фізичній культурі;

г) особистий досвід творчого використання засобів і методів фізичної культури.

Ми дійшли висновку, що процес фізичного виховання в школі повинен бути побудований з урахуванням усунення протиріччя між теоретичними знаннями й реальним досвідом учнів у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Характер і спрямованість навчального матеріалу по фізичній культурі повинні збігатись з реальними знаннями, здатностями й можливостями учнів, що буде сприяти формуванню суб'єктивності в області рухової активності, відкривати можливості управління самовиховання.

Зміст навчання орієнтованого фізичного виховання визначається принципами:

  1. інтегрованості;
  2. мобільності;
  3. акумуляції;
  4. технологічності;
  5. адекватності;
  6. варіативності.

Здоров’язберігаюча  програма фізичного виховання учнів базується на основних положеннях моделі сучасних вимог до уроку фізичної культури:

  1.                              Забезпечення оптимізації навчально-виховного процесу з використанням елементів інноваційних методик і здійснення міжпредметних зв'язків.
  2. Забезпечення освітньої й розвиваючої направленостей навчального процесу.
  3. Формуванню в учнів умінь і навичок самостійно займатися фізичними вправами.
  4. Забезпеченню диференційованого походу до організації навчального процесу з урахуванням типологічних особливостей учнів:
  • по полових ознаках;
  • по групах здоров'я;
  • з урахуванням підготовленості;
  • по інтересах;
  • за рівнем сформованості рухових навичок.
  1. Використання вчителем різноманітних форм, засобів, методів і прийомів навчання.
  2. Досягненню оптимальної рухової активності учнів протягом кожного уроку з урахуванням стану їхнього здоров'я.

 

 

doc
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку