Стаття "Розвиток асоціативного мислення"

Про матеріал
Даний матеріал не містить багато теорії, проте містить цікаві приклади вправ на розвиток асоціативного мислення
Перегляд файлу

Розвиток асоціативного мислення

Асоціаціями називають елементарні зв'язки уявлень і понять між собою, завдяки яким одне викликає інші.

Типи асоціацій : за суміжністю, за схожістю, за контрастом.

Асоціації за суміжністю виникають при згадування подій, свідком яких була людина.

Асоціації за схожістю спостерігаються коли в мозку людини відображаються зв'язки між предметами.

Асоціації за контрастом утворюються при відображенні предметів чи подій, пов'язаних протилежними ознаками.

Особливим різновидом асоціацій є причинно-наслідкові асоціації, які відбивають не лише схожість чи відмінність, а й причини залежності між ними.

 

І завдання "Я знаю три…"

Етап: підготовчий до будь - якого завдання або на початку уроку

Мета: активізація знань, розвиток асоціативного мислення

Прийом: мозковий штурм, індивідуальна робота

Завдання: дайте прості відповіді, перше що спаде на думку (наприклад - я знаю три свійські тварини - курка, собака, кіт)

  1. Я знаю три пори року
  2. Я знаю три стани погоди
  3. Я знаю три риси свого характеру
  4. Я знаю три свої улюблені місця відпочинку
  5. Я знаю три місця відпочинку, де ніколи не був/була, але дуже хочеться
  6. Я знаю три активні види дозвілля
  7. Я знаю три активні види дозвілля, які ніколи не робив /робила, але дуже хочеться
  8. Я знаю три пасивні види дозвілля
  9. Я знаю три види дозвілля з м'ячем
  10. Я знаю три речі, які люблю робити власноруч

 

  • Як гадаєте, до якої теми можна віднести ці запитання? Отже тема нашого уроку "Дозвілля, хобі, відпочинок"

 

ІІ завдання "По колу"

Етап: підготовчий до будь-якого завдання

Мета: розвиток асоціативного мислення

Прийом: групова робота

 

Вчитель розподіляє здобувачів освіти на 3 групи

І група - складає список іменників стосовно теми

ІІ група - складає список дієслів стосовно теми

ІІІ група - складає список прикметників стосовно теми

Представник І групи називає будь-який іменник зі свого списку - представники інших груп дають усі можливі варіанти, які відповідають цьому іменнику.

Представник ІІ групи називає дієслово зі свого списку, представники І, ІІІ груп - відповідні варіанти.

Представник ІІІ групи називає прикметник зі свого списку, представники І, ІІ груп - відповідні варіанти.

 

Релаксаційна хвилинка

Вирішіть задачу: Оленка нарахувала на подвір'ї 3 голови кролів і 4 голови котів. Скільки ніг нарахувала дівчинка у всіх тварин? (відповідь: ніскільки, тому що в тварин лапи)

 

 

ІІІ завдання "Інтерв'ю"

Етап: заключний

Мета: розвиток логічного мислення, практика мовлення

Прийом: парна робота

 

Вчитель розподіляє здобувачів освіти на пари:

  • Повернімося до попередніх завдань. У І завданні оберіть один з трьох стовпчиків і, використовуючи ці слова, а також дієслова та прикметники з ІІ завдання складіть інтерв'ю зі знаменитістю з теми "Як Ви проводите своє дозвілля".

 

docx
Додано
4 жовтня 2022
Переглядів
815
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку