Розвиток асоціативного мислення
Асоціаціями називають елементарні зв'язки уявлень і понять між собою, завдяки яким одне викликає інші.
Типи асоціацій : за суміжністю, за схожістю, за контрастом.
Асоціації за суміжністю виникають при згадування подій, свідком яких була людина.
Асоціації за схожістю спостерігаються коли в мозку людини відображаються зв'язки між предметами.
Асоціації за контрастом утворюються при відображенні предметів чи подій, пов'язаних протилежними ознаками.
Особливим різновидом асоціацій є причинно-наслідкові асоціації, які відбивають не лише схожість чи відмінність, а й причини залежності між ними.
І завдання "Я знаю три…"
Етап: підготовчий до будь - якого завдання або на початку уроку
Мета: активізація знань, розвиток асоціативного мислення
Прийом: мозковий штурм, індивідуальна робота
Завдання: дайте прості відповіді, перше що спаде на думку (наприклад - я знаю три свійські тварини - курка, собака, кіт)
ІІ завдання "По колу"
Етап: підготовчий до будь-якого завдання
Мета: розвиток асоціативного мислення
Прийом: групова робота
Вчитель розподіляє здобувачів освіти на 3 групи
І група - складає список іменників стосовно теми
ІІ група - складає список дієслів стосовно теми
ІІІ група - складає список прикметників стосовно теми
Представник І групи називає будь-який іменник зі свого списку - представники інших груп дають усі можливі варіанти, які відповідають цьому іменнику.
Представник ІІ групи називає дієслово зі свого списку, представники І, ІІІ груп - відповідні варіанти.
Представник ІІІ групи називає прикметник зі свого списку, представники І, ІІ груп - відповідні варіанти.
Релаксаційна хвилинка
Вирішіть задачу: Оленка нарахувала на подвір'ї 3 голови кролів і 4 голови котів. Скільки ніг нарахувала дівчинка у всіх тварин? (відповідь: ніскільки, тому що в тварин лапи)
ІІІ завдання "Інтерв'ю"
Етап: заключний
Мета: розвиток логічного мислення, практика мовлення
Прийом: парна робота
Вчитель розподіляє здобувачів освіти на пари: