Стаття «Застосування мобільних технологій при вивчення англійської мови»

Про матеріал
У зв’язку із динамічним розвитком мобільного навчання, відкриваються нові можливості та виклики перед сучасним викладанням іноземної мови. Мобільні пристрої не тільки змінюють форму подачі матеріалу, але й сприяють більшої мотивації вивчення іноземної мови.
Перегляд файлу

«Застосування мобільних технологій при вивчення англійської мови»

  • MALL (Mobile Assisted Language Learning)

Невід’ємною частиною роботи викладача із сучасними учнями є уміння поєднувати традиційні педагогічні технології з інноваційними.

Внаслідок швидкого вдосконалення технологій виникла концепція «мобільного навчання», яке наразі стає дедалі популярнішим. Наприклад, MALL-технологія ( англ. Mobile Assisted Language Learning) є одним з найбільш цікавих та нових варіантів цифрової технології для підсилення та покращення навчання. Унікальність MALL-технології полягає у використанні персональних портативних пристроїв, які дозволяють легко і швидко отримати доступ до навчальних матеріалів та інструментів у будь-який час і у будь-якому місці, підвищуючи мотивацію і автономію учнів при вивченні іноземної мови.

 У сучасну інформаційну епоху мобільний телефон розвинувся з простого голосового пристрою до засобу мультимедійної комунікації, який здатен передавати та завантажувати текст, дані, аудіо та відео.

Однією з причин зростання популярності мобільних телефонів є той факт, що при використанні мобільних телефонів не виникає потреби у створенні нового навчального приміщення, придбанні нового обладнання чи призначенні окремого вчителя для забезпечення впровадження компонента мобільного навчання у навчальний процес. Крім цього, мобільні телефони є значно дешевші, якщо порівняти їхню вартість з вартістю ноутбуків, хоча мають ті ж функції, що і ПК.

Комбінація доступних додатків і пристрою дає можливість учню мати доступ до інструментів навчання та нових мотивуючих способів вивчення іноземної мови.

Так, наприклад, для збільшення словникового запасу учнів за допомогою сервісу «Quizlet», я створюю словникові флеш-картки, а потім учні використовують їх на своїх мобільних телефонах у процесі навчання. Онлайн-платформа «Quizlet» – це інтерактивний сервіс, спрямований на вивчення лексики шляхом створення наборів карток зі словами і визначеннями, об’єднаних в модулі, папки чи курси. Учні можуть працювати у кількох різних режимах, що не лише якісно впливають на процес запам’ятовування слів, а й урізноманітнює його, роблячи цікавішим. До того ж, платформа дає можливість учням відслідковувати власний прогрес у вивченні модулів. Серед режимів, що пропонує сайт, є такі, що перевіряють навички перекладу, сприйняття на слух, письма, завчання слів у формі навчальних ігор.

   

Для підвищення залученості учнів в освітню діяльність та йти в ногу з часом я намагаюсь використовувати у своєї роботі гейміфікований підхід. Наприклад, освітньо-ігрова платформа «Kahoot!» дає можливість створювати інтерактивні навчальні ігри та тести, що створює позитивні емоції та сприяє кращому засвоєнню інформації.

Отже, гейміфікація має можливість залучення дистанційної форми навчання та засобів сучасних мультимедійних технологій та посилює креативність, самоконтроль та інші творчі здібності учня.

  • QR-codes

У повсякденному житті сучасні учні використовують безліч програм на своїх телефонах. А чому б не використати той же телефон у навчальних цілях? Зробити урок англійської мови цікавим допомагає програма зчитування QR –кодів (в перекладі з англійської Quick Response Code «швидкий відгук») – це графічне зображення, в якому зашифрована певна інформація або посилання на сайт.

Однією з інших гейміфікованих методик є квестові завдання. Посилання на завдання зашифровані у вигляді QR –коду. Учням потрібно виконати завдання, користуючись мобільним додатком телефона.

До переваг застосування такого методу на уроках англійської мови є: активізація розумової діяльності та формування стійкого інтересу учнів, поєднання новітніх та традиційних засобів при викладанні іноземної мови.

  • Plickers

«Plickers» -  це проста і цікава технологія, що дозволяє миттєво оцінити відповіді всіх учнів і вивести результат на головний екран у вигляді таблиці чи діаграми.  

Так,  сервіс «Plickers» я використовую, наприклад, на етапі розвитку навичок читання для перевірки розуміння змісту тексту.

На екрані відображаються тестові питання. У кожного учня своя картка- QR-код, кожен бік, якої означає один із варіантів відповідей, прочитавши питання та обравши відповідь, учні демонструють картки викладачеві, так щоб правильний варіант був зверху.

Для перевірки я використовую телефон, зчитуючи QR-коди з карток учнів.

 В програмі створюється список учнів, і з його допомогою можна дізнатися, як саме кожен учень відповів на запитання.

           

 

 

 

У зв’язку із динамічним розвитком мобільного навчання, відкриваються нові можливості та виклики перед сучасним викладанням іноземної мови. Мобільні пристрої не тільки змінюють форму подачі матеріалу, але й сприяють більшої мотивації вивчення іноземної мови.

Отже, мобільне навчання сприяє ефективному формуванню лексичних, фонетичних та граматичних навичок та вмінь аудіювання, читання, говоріння і письма.

docx
Додано
16 січня 2022
Переглядів
891
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку