Статут учнівського самоврядування
Республіка «Сонячна»
Правління учнівського самоврядування, від імені учнів, виражаючи суверенну волю учнів, дбаючи про забезпечення прав і свобод людини – учня, та гідних умов її життя, піклуючись про зміцнення учнівського самоврядування в школі, прагнучи розвивати і зміцнювати демократію у суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням учнів, приймає цей Статут – основний закон учнівського самоврядування школи – інтернату селища Чорнобаївка.
Нове покоління обирає самоврядування
Статут 1
Розділ 1
Загальні засади
Стаття 1
Учнівське самоврядування – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.
Стаття 2
Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей , створена людьми і для людей, а учні є людьми!
Стаття 3
Символами учнівського самоврядування школи повинен бути: Прапор, Герб, Гімн школи.
Стаття 4
Учнівське самоврядування відповідає структурі:
Правління учнівського самоврядування
Розділ 2
Права та обов’язки
Стаття 1
Кожен, хто навчається в школі має право:
-
діяти на свій розсуд, вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободу інших;
-
за образу його честі і гідності подати заяву в актив школи;
-
подати свою пропозицію в актив учнівського самоврядування;
-
висувати кандидатуру, а також сомовисуватися і бути обраним в будь-який орган школи;
-
брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя (клуби, гуртки і т. і.);
-
ставити питання про перебування в школі учня школи, якщо той своїми діями порушує закони школи;
-
вибирати додаткові заняття, мистецькі гуртки , студії;
-
вимагати щоб урок закінчився відразу після дзвінка на перерву.
Стаття 2
Кожен учень зобов’язаний:
-
пройти курс навчання в школі;
-
подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;
-
виконувати вимоги вчителя по підготовці до уроків;
-
дотримуватись норм статуту та законів школи.
Стаття 3
Закон “Про захист честі та гідності учня школи, викладача і працівника школи”
Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.
Образою честі і гідності людини є:
-
нанесення побоїв, побиття;
-
загроза, залякування і шантаж;
-
вживання образливих слів, кличок;
-
дискримінація за національними і соціальними ознаками;
-
глузування з фізичних недоліків;
-
добровільне прийняття на себе функції раба (“шістки”);
-
здирство, вимагання;
-
крадіжка;
-
псування особистих речей інших людей;
-
брудні наклепи, плітки;
-
будь-які дії чи слова, що ображають честь, гідність іншої людини.
Стаття 4
Повноваження головного координатора
Обов’язки Г.К.:
-
планує і веде збори Правління (чи призначає ведучих);
-
розподіляє завдання між активом;
-
співпрацює з Завучем з виховної роботи;
-
виконує функцію зв’язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями і місцевою громадою;
-
відповідає за підготовку майбутніх керівників самоврядування в школі. Є лідером!
Стаття 5
Заступник Г.К.
Заступник Г.К.:
-
є його правою рукою;
-
за відсутності голови виконує його обов’язки;
-
очолює сектор;
-
допомагає голові виконувати його обов’язки;
-
щохвилини готовий перейняти обов’язки голови.
Стаття 6
Повноваження членів активу
Члени активу:
-
Керують роботою секторів.
-
Особисто відповідають за основні напрямки роботи самоврядування, наприклад:
-
контакти з органами місцевого самоврядування;
-
шкільний прес-центр;
-
телефони довіри.
-
Збирають ідеї учнів своїх класів стосовно роботи самоврядування і представляють їх на зборах активу.
-
Представляють своїм класом звіти роботи Правління Самоврядування.
Розділ 3
Стаття 1
Служба освіти і науки
Навчальна комісія:
-
організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки;
-
залучає учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами;
-
надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів, створенні лекторських груп тощо;
-
бере участь в обладнанні навчальних кабінетів, організації виготовлення навчальних посібників, дидактичного і роздаткового матеріалу, облік і збереження обладнання, ремонт і виготовлення нових дидактичних матеріалів шкільних умовах;
-
проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси);
-
члени комісії беруть участь в підготовці і проведенні бесід в класах (про режим дня, виконання домашніх завдань).
Стаття 2
Служба культури і дозвілля
Культмасова комісія:
-
керує проведенням культурно – масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;
-
організовує оформлення школи та класних кімнат;
-
несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини і програму дозвілля;
-
встановлює зв’язки з кінотеатрами, клубам, Будинками культури, Будинками дітей та молоді, музеями;
-
домовляється про проведення лекцій, вечорів, екскурсій, кінолекторії для учнів;
-
вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва, проводить запис в гуртки. Організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.
Стаття 3
Служба спорту і здоров’я
Робота цього міністерства полягає у проведенні спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова міністерства повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени міністерства повинні проявляти активність у різних спортивно-туристичних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя.
Стаття 4
Прес - центр
Гурток «Юний кореспондент» - прес – центр учнівського представництва. Організовує та здійснює художнє оформлення шкільного інтер’єру, готує і проводить інформації з різних питань. Висвітлює цікавість шкільного життя у своїй газеті «Світ очима школяра».
Стаття 5
Армія добра
-
піклуються про молодших школярів,;
-
залучають дітей, підлітків до господарсько – трудової діяльності та змістовного дозвілля;
-
надають посильну допомогу класним керівникам;
-
залучають дітей до організації зустрічей з ветеранами війни;
-
вчать допомагати по господарству самотнім людям похилого віку,бути милосердними,чуйними,щирими з ними,пам’ятати про їх подвиги та шанувати старість;
-
проводить доброчинні заходи.
Стаття 6
Служба дисципліни і порядку
Комісія охорони і порядку:
-
надає допомогу педагогічному колективу школи у вихованні свідомої дисципліни, дотриманні учнями Правил для учнів;
-
організовує чергування класних колективів по школі, на вечорах, призначає та інструктує відповідальних чергових Правління, оцінює якість виконання цієї роботи;
-
виховує в учнях бережливе ставлення до збереження шкільного майна;
-
призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку, відвідування учнями школи;
-
організовує випуск листків „Блискавка”, „Тривожний сигнал” тощо. Використовує заходи виховного впливу до порушників дисципліни;
-
виходить з пропозиціями на батьківський комітет, правління школи з питань поведінки учнів;
-
здійснює контроль за діяльністю шкільної їдальні.
Стаття 7
Інформслужба
Інформаційна комісія. Інформує учнів, батьків, вчителі про всі події, які відбуваються в школі, різними засобами інформації (газета, радіо, рекламні оголошення). Готує виступи по знаменним датам і виступає з ними щопонеділка на загальношкільних лінійках
Стаття 8
Штаб «Живи,книго!»
-
займається популяризацією книг,наголошує про значимість друкованих видань;
-
проводить операції – огляди «Живи, книго!» та «Дамо друге життя підручникам»;
-
працює під керівництвом шкільного бібліотекаря.
Стаття 9
Служба екології
-
залучатиме учнів до бережливого ставлення до природи,сприятиме озелененню класних кімнат і шкільних приміщень,проектуватиме роботу із збереження чистоти довкілля,допомагатиме озеленювати територію школи і квітників,контролюватиме вчасне прибирання пришкільних клумб.
Стаття 10
Вищий орган самоврядування – збори
Вищим органом самоврядування є загально – шкільні збори, які скликаються не рідше двох разів на рік, і вирішують поточні важливі справи шкільного життя.
Голова правління самоврядування.
Права та обов’язки голови.
Голова є гарантом прав учнів, визначених законами.
Голова призначає організаторів секторів, а також безпосередньо коригує і спрямовує роботу секторів і старост класів.
Голова видає укази про створення об’єднань, гуртків, проведення заходів, акцій, які не суперечать законам чи статуту, і мають за мету благо школи.
Голова співпрацює з дирекцією згідно статуту. Голова поводить себе толерантно, суворо дотримується норм культури спілкування.
Положення про Правління Учнівського Самоврядування
Актив учнівського самоврядування – орган влади школярів, що підпорядковується загальним зборам.
Обраним до правління може бути кожен учень, що визначає статут і дотримується законів школи.
Кожен клас обирає трьох представників до активу школи від 5-8класів.
Актив вирішує питання про порушення законів школи і, в залежності від кількості і ступеня порушень, накладає стягнення (вибачення, публічне вибачення, відшкодування збитків, повторне чергування, попередження про клопотання, про виключення тощо).
Актив може подати клопотання про захист учня в конфліктній ситуації з викладачем чи працівником школи.
Актив організовує і сприяє організації різноманітних шкільних заходів, направлених на покращення умов життя школи.