STEAM-урок "Як розділити суміші"

Про матеріал

STEAM-урок "Як розділити суміші" базується на типовій структурі такого типу уроків. Урок наочно демонструє міждисциплінарну інтеграцію завдяки використанню прийомів "перевернутого класу", інтерактивних вправ та створенню хроматографічної камери (учні вперше знайомляться з цим сучасним методом хімічного аналізу на уроках хімії). Матеріал також містить елементи, що знайомлять учнів зі світовим та українським мистецтвом.

Перегляд файлу

Тема. Як розділити суміші

 

Мета: закріпити знання про чисті речовини і суміші та розвивати вміння складати план дій для розділення сумішей.

 

Обладнання: хімічні стакани, лійка, скляна паличка, фільтрувальний папір, спирт, вода, крейда, сіль.

 

Тип уроку: комбінований

 

Форма проведення: тренінгове заняття

 

План заняття

І. Вступна частина

     1. привітання

     2. самопредставлення Вправа "Познайомся зі мною"

     3. прийняття правил роботи (домовленість)

     4. актуалізація опорних знань учнів.

Вправа "Футбол

Інтерактивна вправа "Карусель"

ІІ. основна частина

1. оголошення, фіксація теми заняття, мотивація навчальної діяльності

2. очікування Вправа "Посів насіння".

3. інформаційні блоки.

      Інтерактивна вправа "Мозковий штурм", робота в групах.

4. вправа.

5. практичний блок.

     Інтерактивна вправа "Снігова куля".

     Інтерактивна вправа "Мозковий штурм".

     Рольова гра "Пошта".

     Інтерактивна вправа "Швидка допомога

ІІІ. рефлексія

     Вправа "Обертові рамки

     Завершення тренінгу "Відповідаючи очікуванням"

IV. домашнє завдання

 

Хід тренінгу

І. Вступ

1. привітання

Дорогі друзі, добрий день!

Ніхто не може заперечити вічну істину:

Досягти далеких зірок

І берегти багатства землі,

Щоб впевнено йти по життю.

Знання завжди треба здобувати.

 

2. знання

Нас об'єднує бажання пізнавати таємниці природи, вивчати історію народів і подорожувати просторами космосу. Але чи багато ми знаємо один про одного?

Вправа "Пізнай мене".

Учні сідають у коло і по черзі говорять: "Я ... подобається" і показують мімікою, жестами та пантомімою, що їм подобається, а учні відгадують, що саме.

 

3. прийняття правил роботи (слайди)

Правила проектуються на дошку, учні по черзі зачитують їх і вирішують, приймають вони їх чи ні.

Правила роботи (домовленість)

- Намагайтеся засвоїти і запам'ятати якомога більше;

- Говоріть тільки по суті;

- Слухайте розповіді один одного;

- Захищайте почуття інших;

- Підбадьорювати один одного;

- 3. правила підняття руки

 

4. актуалізація опорних знань учнів

Гра "футбол".

Учитель кидає учням м'яч, зроблений з паперу, і ставить запитання, учні ловлять його, відповідають на запитання і повертають м'яч учителеві.

Чисті речовини - це...

Суміші - це...

Суміші - це...

Неоднорідна суміш - це...

Однорідні суміші - це...

У природі існують... Сумішей більше, ніж...

Інтерактивна вправа "Карусель".

Учитель роздає картки. Внутрішнє коло утворюють учні з картками, на яких вказано види сумішей за походженням (природні, штучні), агрегатним станом (тверді, рідкі, газоподібні) та зовнішнім виглядом (гомогенні, гетерогенні). Зовнішнє коло утворюють учні, які тримають картки з прикладами сумішей (молоко, чай, повітря, морська вода, граніт, сода, одеколон, гриппо тощо).

 

II. основна частина

 

1. напишіть оголошення, тему уроку та мотивацію навчальної діяльності.

У природі мало чистих речовин. Сучасна промисловість, електроніка, теле- і радіотехніка потребують чистих або надчистих речовин.

 

2. очікування.

Вправа "Посів насіння".

Діти пишуть свої очікування на намальованих зернятках пшениці, жита або кукурудзи і висівають їх у ґрунт (на аркуші зображено зоране поле).

 

3. поділ на групи (для кожного виду посіяного зерна).

 

4. інформаційна частина

Основні способи розділення сумішей (слайди).

Учні читають текст на слайді та складають опорну схему "Способи розділення сумішей".

 

Способи розділення сумішей

Робота в групах. Інтерактивна вправа «Навчаючись учу»

Інструктаж з БЖД

Завдання для 1-ої групи

Розділення сумішей седиментаційним методом.

1. приготувати суміш води та крейди.

2. залиште суміш на 3-5 хвилин.

3. опишіть свої спостереження.

4. чому крейда осіла на дно?

5. яку суміш можна розділити методом відстоювання?

 

Завдання 2 групи.

Розділення суміші фільтруванням

1. приготуйте суміш води і крейди.

2. підготуйте фільтр, як показано на мал. 31, с. 41 (підручник).

3. змочіть фільтр водою і помістіть його в банку.

4. пропустіть суміш через фільтр.

5. що залишилося на фільтрі?

6. який розчин знаходиться в склянці?

7. чому саме ця суміш розділилася на фільтрі?

Група 3 Завдання.

Розділення сумішей випарюванням

1. приготуйте суміш води та солі. На що схожа ця суміш?

2. нанесіть кілька крапель розчину на предметне скло і закріпіть його в тримачі.

3. запаліть пальник і нагрівайте, доки вся вода не випарується.

4. що залишиться на предметному склі?

5. які суміші можна розділити випаровуванням і чому?

 

Звіт про роботу групи.

 

5. фізична активність

Хто втомився?

Хто нахилився вліво?

Давайте всі разом встанемо (встаньте)

Починаємо хвилинну фізкультхвилинку (плескання в долоні)

Плавно підніміть руки,

Змахніть крильцями,

Політаємо трішки,

І сідайте за парти.

І пригадайте завдання.

 

6. практичний блок

Інтерактивна вправа "Снігова куля".

Учитель називає ім'я учня, а учень дає визначення вивченого терміну. Учень називає ім'я наступного учня, який повторює перший термін і його визначення, потім називає другий термін і ім'я наступного учня.

Наприклад.

Вчитель: Коваленко, фільтрація.

Перший учень: Фільтрація - спосіб розділення сумішей, фільтрат, Іваненко.

Учень 2: Фільтрація - спосіб розділення суміші, фільтрат - розчин, що пройшов через фільтр, фільтр, Нетіпоренко.

Інтерактивна вправа "Мозковий штурм" (робота в групах).

Складіть план розділення суміші:

1. крейда, залізний пил, тирса.

2. кухонна сіль, забруднена піском.

Рольова гра "Поштове відділення".

Кожен учень отримує картку з назвами компонентів суміші (нафта і вода, сірка і залізо, пісок і вода тощо). Ці картки кладуть у поштову скриньку з інструкцією, як розділити суміш.

Інтерактивна вправа "Перша медична допомога".

Учням пропонується одразу ставити вчителю запитання щодо тих частин уроку, які вони не зрозуміли.

 

ІІІ. рефлексія

Вправа "Дзиґа, що крутиться"

Над літерою І зображено дзиґу зі стрілкою, що обертається. Навколо неї - аркуш паперу з літерами, що стосуються теми уроку. Кожен учень по черзі, обертаючи дзиґу зі стрілкою, підсумовує зміст уроку на аркуші паперу зі стрілкою.

Підбиття підсумків тренінгу

На початку заняття на полі було посіяно насіння очікувань. Після того, як очікування виправдалися, посадіть паростки.

 

IV. домашнє завдання

Прочитати параграф "Як розділити суміші" та підготувати завдання до інтерактивної вправи "Незакінчені речення".

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Онішко Ірина
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
20 листопада 2023
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку