Стем - проект " Яблуко - символ пізнання"

Про матеріал

Мета уроку: розвинути вміння здійснювати самостійний вибір, обгрунтовувати власну думку, виготовити лепбук, словесно описати предмет, розвивати мовленнєві навички, створити книгу рецептів, висловити враження від картин художників, збагатити словниковий запас, естетично сприймати навколишній світ.

Перегляд файлу

I.Вступна частина.

1.Організація пізнавальної діяльності.

- Діти, прийшовши сьогодні вранці до класу, я помітила біля столу оцей невеликий кошик. Що ж там  знаходи-

ться? Давайте пограємо в гру і спробуємо відгадати.

Білий, іскристий, рипучий….(сніг)

  • Діти, може бути  в корзинці сніг? Чому?

Прозора, чиста, текуча….(вода).

  • Так тут вода? Чому?

Солодке, соковите, крутобоке, червоне…(яблуко)

-Так, дійсно, в кошику соковиті яблука.

-Діти, а ви любите яблука?

2.Оголошення теми уроку.

-Сьогоднішній урок ми присвятимо яблуку. Результатом нашої роботи буде виготовлення леп бука.

Це така книга знань. Роздивіться! В ній є кишеньки. Деякі –порожні. І ми спробуємо їх заповнити.

Деякі вже заповнені, і ми обовязково  звернемось до них сьогодні. Отже, тема нашого уроку

«Яблуко». (вчитель разом з дитиною вставляє до кишеньки)

II.Основна частина.

1.Актуалізація опорних знань.

А) Практична робота.

- У вас на парті лежать малюнки яблук. Візьміть і розфарбуйте їх. Підніміть і покажіть.

- Якого кольору бувають яблука?

- Зверніть увагу на розмір ваших яблук. Що ви можете сказати? (Яблука можуть бути різного

розміру).

2. Гра «Котись, котись, яблучко»

- А зараз давайте пограємо в гру «Котись, котись, яблучко!»

Котись, котись, яблучко,

По нашому класу.

Знайди, знайди, яблучко,

Хто все нам розкаже.

- На кожен ряд я даю одне яблуко. Ваше завдання, не поспішаючи, уважно його роздивитися, передати далі.

Як тільки прозвучить команда «Стоп», дати відповідь на запитання.

  • Що ще, крім того, що яблука бувають різні за кольором і розміром,  ви добавите про яблуко?

(Вони круглі, тверді, запашні, гладенькі.)

- А тепер давайте спробуємо, які бувають яблука на смак? (Солодкі, кислі, кисло – солодкі).

-Візьміть своє яблучко і запишіть на ньому одну характеристику (за бажанням), яку ви запамятали.

Отже, кладемо наші яблучка в кишеньку «Які бувають яблучка»

Б) Дослідження корисності яблук.

-  Діти, а як ви думаєте, чому людям подобаються яблука?

(Бо вони смачні, корисні, красиві….)

  • Яблука не тільки смачні, але й дуже корисні. У них утримуються вітаміни, які корисні для нашого організму.

Давайте зазирнемо в кишеньку ,яка називається «Користь від яблук».

Вітамін С ефективний при інфекційних захворюваннях.

В5 покращує стан нігтів і волосся.

В12 сприяє міцному сну.

РР нормалізує роботу органів травлення.

У допомагає краще працювати серцю.

2. Робота в парах. Прислівя про яблука.

- Поверніться один до одного і подивіться з ким ви будете працювати в парі.

Складіть з розсипаних слів прислівя.

(В день, хто, зїдає, не буває, у лікаря, буває, яблуко.)

Хто яблуко в день зїдає, у лікаря не буває.

- Чому не буває у лікаря?

- Навіть прислівя підтвердило користь яблук.

(Яблуко, варто, гарне, доктора).

Гарне яблуко доктора варто.

  • Поясніть, як ви розумієте це прислівя.

(Не зїси, не виростиш, яблуко, яблуню)

Не виростиш яблуню, не зїси яблука.

  • Що хотів сказати народ цим прислівям?

(Сусідні, яблуко, гниле, псує).

Гниле яблуко сусідні псує.

  • Як ви розумієте це прислівя?
  • Ми добре з вами попрацювали, час відправити наші прислівя до  кишеньки  «Прислівя про яблука»  нашої книги знань.

3.Фізкультхвилинка.

Щоб нам яблучка зірвати,

То потрібно пострибати.

А вони на землю впали,

В руки щось нам не попали.

Тепер треба присідати

І ті яблука збирати.

4. «Митці про яблука»

- .Красою яблук захоплювалися поети і письменники. Дуже багато творів присвятили вони цім осіннім дарам.

Багато оповідань, казок, міфів присвячено яблуку.Одне з них – це оповідання О.Гончара «Яблуко на стовпцях».

-Покладіть листочок з оповіданням перед собою. Попрацюйте в парі, прочитайте оповідання, зверніть увагу на слова, якими описані яблука в цьому оповіданні.

  • - Які слова допомогли вам уявити яблука, описані в оповіданні?

 

Дядько Роман викохав садок. І в садку в нього справжні дива. На одній гілці  яблуко сніжно – біле, а на сусідній

золотаве або червонощоке, мов циганка. Визирають яблука з – поміж листя, сміються до сонця, наливаються,

спіють.

На Спаса дядько Роман виходить із двору з великим тугим вузлом і йде польовою доріжкою. Зупиняється біля межового стовпчика і шугає рукою в загадковий, свій вузол. Звідти зявляється яблуко. Та яке! Червонощоке, свіже, велике, просто, мов сонце вранішнє. Барву дала йому природа – під цвіт зорі. А пахне як! Духмянощами сонця й землі дихає на нас.

  • Виконайте запропоновані завдання.

I ряд: підкресліть, з чим або з ким порівнюються яблука.

II ряд: підкресліть прикметники, якими описані яблука.

III ряд: підкресліть дієслова, які пов’язані зі словом яблука.

  • Яблука надихали не тільки поетів. Але й художників. Дуже багато художників присвятили свої роботи яблукам.

(Перегляд презентації)

  • Серед них талановита українська художниця К.Білокур. Подивіться, з якою любов’ю зображує художниця ці фрукти. Розгляньте картину «Богданівські яблука»
  • До якого жанру відноситься? (натюрморт)
  • Що таке натюрморт? (Картини, на яких зображують квіти, овочі, фрукти.)
  • Слово натюрморт французького  походження, означає «натюр» - природа, «морт» - мертва, тобто нежива.

Але насправді жива і красива. Як ви думаєте чому картина має таку назву? (Бо сама художниця народилася в селі Богданівка)

  • Які яблука за формою і кольором?
  • З якою метою художниця використала саме такі кольори?
  • Які  почуття у вас виникли від перегляду цієї картини?
  • Отже, хто з вас запамятав прізвище письменника і художниці, твори яких ми розглядали сьогодні? Давайте звернемось до кишеньки нашого леп бука.

5.Гра «Чи вірите ви, що….»

- Діти, а зараз пограємо в гру «Чи вірите ви, що…». У вас на парті лежить таблиця. Я прочитаю запитання, а

ви поставте у першому рядку під номером запитання «плюс», якщо згодні з твердженням, і «мінус», якщо не згодні.

 

Яблука були улюбленим

фруктом стародавніх греків

і римлян.

Картоплю називають чортовим яблуком, а помідор золотим яблуком.

Завдяки яблуку зявилася губна помада.

Яблуневі сади займають на землі 5 мільйонів гектарів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Діти читають текст)

   Яблука були улюбленим фруктом стародавніх греків і римлян, вони символізували любов. Коли в Європі зявилися

перші помідори, то він удостоївся честі прозватися «золотим яблуком», а картопля – всього лише «чортовим».

   Яблуко брало участь у людській історії. Наприклад, йому ми зобовязані появою губної помади. Відомий кардинал

Рішельє дуже любив запах стиглих яблук, і одного разу попросив аптекаря приготувати з них мазь для губ.

   За підрахунками учених , сьогодні яблуневі сади займають на землі пять мільйонів гектарів.

-Чи є діти чиї припущення не підтвердились? Що нового ви дізнались?

Давайте зазирнемо до кишеньки «Цікаве». (Діти повторюють за малюнками вивчений матеріал).

6. «Книга рецептів»

- Що я тримаю в руках? (Яблучний сік). Звідки його беруть? Отже, з яблук можна вичавити сік.

- Зверніть увагу на ще одну кишеньку, яка називається «Книга рецептів» . Що ж за рецепт тут записаний?

Перше, ніж кисіль зварити,

Треба яблука помити.

Дружньо яблука візьмемо,

Через сито перетремо.

Воду наливаємо, цукор добавляємо.

У каструлі, як на діло

Дуже швидко закипіло.

Щоб кисіль густим наш став

Розведемо ми крахмал.

Наллємо його в каструлю,

Розмішаємо, подуємо.

І в жару, і в заметіль

Їжте яблучний кисіль.

  • Вдома ви запитали матусю або бабусю, які страви з яблук готують вони? Давайте прочитаємо. Подивіться, скільки страв можна приготувати з яблука!

III. Рефлексія.

  1. Метод «Кубування».
  • У мене в руках чарівний кубик, за допомогою якого ми узагальнимо знання про яблуко.

(Опишіть, порівняйте, асоціації, застосування, «За і проти».)

  1. Узагальнення вивченого.
  • Подивіться на книгу, яку ми з вами створили. Давайте ще раз заглянемо в кишеньки нашого леп бука.

(діти разом з учителем повторюють вивчений матеріал).

  • Діти, у вас лежать пакетики . Що це? (насіння )
  • Чи є серед них насіння яблук? Покажіть.
  • Для чого воно потрібне?
  • Один пакетик я покладу до нашої кишеньки, а інші заберіть додому і навесні посадіть у земельку. Поспостерігайте, що буде відбуватися. Нехай ваша яблунька росте і радує вас смачними яблучками.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гречко Тетяна Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
4972
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку