Мета уроку: розвинути вміння здійснювати самостійний вибір, обгрунтовувати власну думку, виготовити лепбук, словесно описати предмет, розвивати мовленнєві навички, створити книгу рецептів, висловити враження від картин художників, збагатити словниковий запас, естетично сприймати навколишній світ.
I.Вступна частина.
1.Організація пізнавальної діяльності.
- Діти, прийшовши сьогодні вранці до класу, я помітила біля столу оцей невеликий кошик. Що ж там знаходи-
ться? Давайте пограємо в гру і спробуємо відгадати.
Білий, іскристий, рипучий….(сніг)
Прозора, чиста, текуча….(вода).
Солодке, соковите, крутобоке, червоне…(яблуко)
-Так, дійсно, в кошику соковиті яблука.
-Діти, а ви любите яблука?
2.Оголошення теми уроку.
-Сьогоднішній урок ми присвятимо яблуку. Результатом нашої роботи буде виготовлення леп бука.
Це така книга знань. Роздивіться! В ній є кишеньки. Деякі –порожні. І ми спробуємо їх заповнити.
Деякі вже заповнені, і ми обов’язково звернемось до них сьогодні. Отже, тема нашого уроку
«Яблуко». (вчитель разом з дитиною вставляє до кишеньки)
II.Основна частина.
1.Актуалізація опорних знань.
А) Практична робота.
- У вас на парті лежать малюнки яблук. Візьміть і розфарбуйте їх. Підніміть і покажіть.
- Якого кольору бувають яблука?
- Зверніть увагу на розмір ваших яблук. Що ви можете сказати? (Яблука можуть бути різного
розміру).
2. Гра «Котись, котись, яблучко»
- А зараз давайте пограємо в гру «Котись, котись, яблучко!»
Котись, котись, яблучко,
По нашому класу.
Знайди, знайди, яблучко,
Хто все нам розкаже.
- На кожен ряд я даю одне яблуко. Ваше завдання, не поспішаючи, уважно його роздивитися, передати далі.
Як тільки прозвучить команда «Стоп», дати відповідь на запитання.
(Вони круглі, тверді, запашні, гладенькі.)
- А тепер давайте спробуємо, які бувають яблука на смак? (Солодкі, кислі, кисло – солодкі).
-Візьміть своє яблучко і запишіть на ньому одну характеристику (за бажанням), яку ви запам’ятали.
Отже, кладемо наші яблучка в кишеньку «Які бувають яблучка»
Б) Дослідження корисності яблук.
- Діти, а як ви думаєте, чому людям подобаються яблука?
(Бо вони смачні, корисні, красиві….)
Давайте зазирнемо в кишеньку ,яка називається «Користь від яблук».
Вітамін С ефективний при інфекційних захворюваннях.
В5 покращує стан нігтів і волосся.
В12 сприяє міцному сну.
РР нормалізує роботу органів травлення.
У допомагає краще працювати серцю.
2. Робота в парах. Прислів’я про яблука.
- Поверніться один до одного і подивіться з ким ви будете працювати в парі.
Складіть з розсипаних слів прислів’я.
(В день, хто, з’їдає, не буває, у лікаря, буває, яблуко.)
Хто яблуко в день з’їдає, у лікаря не буває.
- Чому не буває у лікаря?
- Навіть прислів’я підтвердило користь яблук.
(Яблуко, варто, гарне, доктора).
Гарне яблуко доктора варто.
(Не з’їси, не виростиш, яблуко, яблуню)
Не виростиш яблуню, не з’їси яблука.
(Сусідні, яблуко, гниле, псує).
Гниле яблуко сусідні псує.
3.Фізкультхвилинка.
Щоб нам яблучка зірвати,
То потрібно пострибати.
А вони на землю впали,
В руки щось нам не попали.
Тепер треба присідати
І ті яблука збирати.
4. «Митці про яблука»
- .Красою яблук захоплювалися поети і письменники. Дуже багато творів присвятили вони цім осіннім дарам.
Багато оповідань, казок, міфів присвячено яблуку.Одне з них – це оповідання О.Гончара «Яблуко на стовпцях».
-Покладіть листочок з оповіданням перед собою. Попрацюйте в парі, прочитайте оповідання, зверніть увагу на слова, якими описані яблука в цьому оповіданні.
Дядько Роман викохав садок. І в садку в нього справжні дива. На одній гілці яблуко сніжно – біле, а на сусідній
золотаве або червонощоке, мов циганка. Визирають яблука з – поміж листя, сміються до сонця, наливаються,
спіють.
На Спаса дядько Роман виходить із двору з великим тугим вузлом і йде польовою доріжкою. Зупиняється біля межового стовпчика і шугає рукою в загадковий, свій вузол. Звідти з’являється яблуко. Та яке! Червонощоке, свіже, велике, просто, мов сонце вранішнє. Барву дала йому природа – під цвіт зорі. А пахне як! Духмянощами сонця й землі дихає на нас.
I ряд: підкресліть, з чим або з ким порівнюються яблука.
II ряд: підкресліть прикметники, якими описані яблука.
III ряд: підкресліть дієслова, які пов’язані зі словом яблука.
(Перегляд презентації)
Але насправді жива і красива. Як ви думаєте чому картина має таку назву? (Бо сама художниця народилася в селі Богданівка)
5.Гра «Чи вірите ви, що….»
- Діти, а зараз пограємо в гру «Чи вірите ви, що…». У вас на парті лежить таблиця. Я прочитаю запитання, а
ви поставте у першому рядку під номером запитання «плюс», якщо згодні з твердженням, і «мінус», якщо не згодні.
Яблука були улюбленим фруктом стародавніх греків і римлян. |
Картоплю називають чортовим яблуком, а помідор золотим яблуком. |
Завдяки яблуку з’явилася губна помада. |
Яблуневі сади займають на землі 5 мільйонів гектарів. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(Діти читають текст)
Яблука були улюбленим фруктом стародавніх греків і римлян, вони символізували любов. Коли в Європі з’явилися
перші помідори, то він удостоївся честі прозватися «золотим яблуком», а картопля – всього лише «чортовим».
Яблуко брало участь у людській історії. Наприклад, йому ми зобов’язані появою губної помади. Відомий кардинал
Рішельє дуже любив запах стиглих яблук, і одного разу попросив аптекаря приготувати з них мазь для губ.
За підрахунками учених , сьогодні яблуневі сади займають на землі п’ять мільйонів гектарів.
-Чи є діти чиї припущення не підтвердились? Що нового ви дізнались?
Давайте зазирнемо до кишеньки «Цікаве». (Діти повторюють за малюнками вивчений матеріал).
6. «Книга рецептів»
- Що я тримаю в руках? (Яблучний сік). Звідки його беруть? Отже, з яблук можна вичавити сік.
- Зверніть увагу на ще одну кишеньку, яка називається «Книга рецептів» . Що ж за рецепт тут записаний?
Перше, ніж кисіль зварити,
Треба яблука помити.
Дружньо яблука візьмемо,
Через сито перетремо.
Воду наливаємо, цукор добавляємо.
У каструлі, як на діло
Дуже швидко закипіло.
Щоб кисіль густим наш став
Розведемо ми крахмал.
Наллємо його в каструлю,
Розмішаємо, подуємо.
І в жару, і в заметіль
Їжте яблучний кисіль.
III. Рефлексія.
(Опишіть, порівняйте, асоціації, застосування, «За і проти».)
(діти разом з учителем повторюють вивчений матеріал).