STEM-ART проекту "LEGO"

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку з англійської мови та трудового навчання в рамках шкільного STEM-ART проекту "LEGO"
Перегляд файлу

1

 

Управління освіти Шосткинської міської ради

Шосткинський міський методичний кабінет

 

 

 

Конспект інтегрованого уроку з англійської мови та трудового навчання

в рамках шкільного STEM-ART проекту "LEGO"

2 клас

Дата проведення 03.03.2019 о 11.30

 

                                                                              Сачко Інна Миколаївна

                                                                               вчитель англійської мови,

                                                                               вчитель вищої категорії,

старший учитель

                                                                               комунальної організації

                                                                               «Шосткинська спеціалізована

                                                                               школа І ступеня №13

                                                                               Шосткинської міської ради

                                                                          Сумської області»

 

 

Шостка - 2021

Очікувані результати

 

 S  

 

 T

 

 

 E

 

 

 M - порахувати кількість транспортних засобів;

 

 

 

Тип уроку: інтегрований.

 

Інновації: STEM- технологія.

 

Обладнання: проектор, відео, флеш картки з теми «Геометричні фігури», кольоровий папір, кольорові олівці, лінійка.

 

Регламент  уроку: 1. Вступна частина ( до 4 хв )

                                  2. Основна частина ( до 30 хв )

                                  3. Заключна частина ( до 6 хв )

 

 

Хід уроку

                                                    

I. Introduction

1) Greeting.

Good morning, children!

Good morning, teacher!

How are you today?

We are fine, thank you!

I’m glad to see you! Sit down, please!

2. Announcing the aims and the topic.

T: Dear children! Today we have unusual lesson. So, today we are going to talk about different meansof transport.

3. Warming up.

T. Let’s talk about shapes.

Transport, or transportation, is moving people or things from one place to another place.

T: Look and name different means of transport. (A car, a lorry, a taxi, a ship, a plane, a helicopter, a boat…)

T: What means of transport can you fly? (A plane, a helicopter )

   What means of transport can you sail?  (A boat, a ship )

   What means of transport can you drive?  (A car, a taxi, a lorry, a bus)

   What means of transport can you ride?  (A bike, a motorbike, a scooter)

II. Main part.

T: So, There are three main kinds of transportation. They are: land transportation, water transportation and air transportation .

Where do you see these vehicles? ( For example, cars move on the ground.)

4. Physical Training.

T: Let’s have a rest and play a game “Four Elements”. Be attentive! You should follow me as well.

 Look left, look right

Look up, look down

And look around.

Air (руки вгору)

 Water (руки в сторони)

 Earth (руки вниз)

 Fire (руки перед собою)

5. Doing project.

T: We have three groups and three tasks.

     1 group- make models of water transport

      2 group- make models of land transport

      3 group- make models of air transport

T. You have watched video how to create modes of different means of transport.

Let’s get creative with LEGO your own models.

T: Well done, children! Now take your rulers. Listen to your task! Measure the length and the height of the means of transport and complete the sentences with their measurements.

  1. The helicopter is ….. cm long and …. cm high.
  2. The boat is … cm long and …cm high.
  3. The car is …cm long and … cm high.
  4. The skateboard is…cm long and … cm high.

III. Summarizing.

These are examples of our creation in class!

        

 

      

                

Today we held a thematic lesson dedicated to transport. At the lesson we learned about water, land and air transport, made different modes of transport. Many thanks to all the participants!

Our lesson is over. Thank you! Good-bye!

 

 

 

docx
Додано
6 березня
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку