SТЕМ – квест для 3 класу Тема. Морський круїз « Подорож пізнавальними островами»

Про матеріал
формувати уявлення про комахи як царство живих організмів, про ознаки комах, їх будову, значення комах для природи, для людей; - дати уявлення про різноманітність комах та їх значення; - закріпити знання вивчених таблиць множення і ділення; закріплювати вміння порівнювати вирази, вправлятися у розв’язанні задач; - на основі практичних дій формувати читацькі уміння і навички; збагачувати словниковий запас здобувачів освіти
Перегляд файлу

 

SТЕМ – квест для 3 класу

Тема. Морський круїз « Подорож пізнавальними островами»

 

Мета: формувати уявлення про комахи як царство живих організмів, про ознаки комах, їх будову, значення комах для природи, для людей; 
    - дати уявлення про різноманітність комах та їх значення;    
- закріпити знання вивчених таблиць множення і ділення; закріплювати вміння порівнювати вирази, вправлятися у розв’язанні задач;

  •          на основі практичних дій формувати читацькі уміння і навички; збагачувати словниковий запас здобувачів освіти;


   

- розвивати вміння виявляти ознаки комах; 
- вміння знаходити інформацію за підручником та додатковою інформацією; 
- вміння висловлювати судження, доводити твердження, обґрунтовувати їх;

розвивати логічне мислення, творчі та інтелектуальні здібності, культуру мовлення;

-вміння спостерігати, аналізувати, діяти за алгоритмом;
   
- виховувати інтерес до природи, обережність поводження в природі; 
- потребу точно висловлювати свої думки; 
- оцінне ставлення до вчинків інших людей у природі;

-самостійність, працьовитість, почуття взаємоповаги, взаємодопомоги.

 
Тип уроку: інтегрований ( ЯДС, математика , літературне читання)

Вид уроку: урок з використанням інформаційно – комунікативних технологій, інтерактивних технологій: sтем, технології критичного мислення (вправи «Асоціативний кущ», «Сенкан», «Перетворення», ейдотехнічна вправа, тренінгова вправа «Дельфін»,відео «Світ комах»

Форма проведення: Sтем - квест

 

 

 

-Вітаю вас, друзі! Сьогодні ми з вами будемо подорожувати , фантазувати, уявляти і старанно працювати

 

Видумуй, пробуй, твори!

Розум,фантазію прояви!

Активним і уважним будь,

І про кмітливість не забудь!

-А подорожувати ми будемо на...

Відгадайте загадку

Ні сани, ні віз, а ще без коліс (корабель)

Скажіть, що ви очікуєте від сьогоднішньої подорожі?

Щоб усі ваші сподівання збулися, працюватимемо старанно!

Сьогодні ми глибше зануримось у світ тварин і дізнаємося про них багато нового і цікавого. Ви побуваєте дослідниками. Ми закріпимо обчислювальні навички, вправлятимемось у розв’язуванні задач, розвиватимемо навички читання і зв’язного мовлення.

 

Тренінгова вправа «Дельфін»

1)Туристичне агентство для вас підготувало документи. Перепусткою на корабель будуть білети, які ви отримаєте за правильні відповіді.

-Результат дії додавання? (сума)

-В результаті якої дії отримуємо різницю?(віднімання)

-10 см – це? (дециметр)

-Яке найменше одноцифрове число?(1)

-Яке найменше двоцифрове число?(10)

2)Математичний диктант

1. В яких одиницях вимірюється рідина?

2. В яких одиницях вимірюється маса?

3. Скільки см в 1 дм?

4.Скільки дм в 1 м?

5.Суму чисел(5+ 2) збільшили у 7 разів?

6. Число 42 зменшили у 6 разів.

7. Скільки місяців у одній порі року?

8. Перший доданок 15, другий 6. Якою буде сума?

-Дайте оцінку своїм знанням.

-Увага! Останній технічний огляд корабля!

Підрахуйте, скільки пасажирів може помістити круїзний корабель?

Розв’язати задачу

На першій палубі було 6 кают двомісних. На другій палубі – 8 кают тримісних. Скільки відпочиваючих може вмістити круїзний SТЕМлайнер?

Логічне завдання

У вашому гаманці 100 грн. 81грн ви використали на придбання перепустки. Скільки грошей у вас залишилося? Що з товарів ви можете придбати за решту грошей?

Перед вами товар:

 

                      

 

 

3грн                15грн                    4грн                      12грн               10грн

 

Наш лайнер наближається до острова «Обчислювальний»

 

І команда                                                  ІІ команда

Знайти значення виразу                           Знайти значення виразу

7*8 + а, якщо а = 41                                  с – 5*9, якщо с = 76

Обчислити                                                  Обчислити

7*(9- 3)                                                        3* (7+ 2)

(70 – 7): 9                                                     (75 +6) : 9

91 – 5*7                                                       64 – 8*6

36 + 6: 6                                                      77 + 18: 9

-Корабель чекає на нас і ми рухаємося на острів нових знань. Але спочатку потрібно розв’язати задачу.

Для того, щоб прогодувати усіх відпочиваючих на лайнері, першого дня зловили 45 кг риби, а другого – у 5 разів менше. Скільки риби зловили за два дні?

Виконати наступне завдання.

Використовуючи малюки тварин, впишіть у словах пропущені букви. Згори вниз прочитайте нове слово. Визначте, хто де живе, хто що їсть , яку користь мають люди від цих тварин

Ластiвки                        

 

Соба…а

       Б…лка

   Лас…івка

 

-Отже, ми потрапили на острів нових знань «Комашиний».

Світ комах дивовижний і багатогранний. У деяких людей вони спричиняють жах, але є й ті, хто охоче тримає їх дома.

А зараз кожна команда опрацює цікаву інформацію про деяких комах і ознайомить з нею учасників іншої команди.

 

 

 

Інформація для І команди.

 

 

                                       Attacus Atlas – так називається найбільший нічний                            метелик. Він настільки великий , що люди плутають його з птахом. Розмах крил сягає 30 см.

Метелик Attacus atlas  

 

Мухи – маленькі живі літаки. Незважаючи на свої розміри, швидкість польоту мух може досягати 22,4 км/год

 

 Мухи Изображения – скачать бесплатно на Freepik

За один стрибок блоха здатна стрибнути на 33см. Якщо перевести таке досягнення на нас, людина стрибала б на цілих 213м.

 

Блоха человеческая — Википедия

Дзижчання медоносної бджоли створюється через дуже швидке махання крильцями – близько 11400 помахів за хвилину.

 

Бджоли володіють однією з типово людських здібностей – вчені -  Korrespondent.net

Швидше за всіх комах літають бабки. Швидкість їхнього польоту складає57 км/год.

 

Бабки — Вікіпедія

 

Метелики відчувають смак з допомогою лапок: саме тут у них розташовані смакові рецептори.

 

Що символізує метелик? » Senfil.net - Цікавий журнал

 

Інформація для ІІ команди.

 Найшкідливіші комахи, які можуть зробити життя людей нестерпним.

 Таргани можуть переносити хвороботворні бактерії та провокувати появу в будинку неприємних запахів. У деяких випадках вони призводять до загострення алергії та астми.

 

Вся правда о тараканах: у них своя миссия на Земле - BBC ...

 Лусочниця звичайна потрапила до числа найшкідливіших комах за схильність до пожирання паперу і крохмалистої їжі.

 

Лусочниця звичайна — Вікіпедія

 Терміти здатні завдавати серйозної шкоди дерев’яним меблям.

 

Терміти — Вікіпедія

 Клопи кусають людину і ці укуси можуть викликати подразнення та запалення. Вони живуть у постільній білизні, подушках та інших домашніх речах, де можна заховатися.

 

Фото клопов

 

-Корабель наш продовжує курс і заходить у бухту «Пізнавальну»

Вправа «Знайди, про кого йдеться»

Завдання для обох команд. Яка команда швидше справиться

Ми годуємо своїх дитинчат молоком. У більшості з нас росте шерсть. В основному ми пересуваємось на чотирьох лапах.

звірі

Ми живемо тільки у воді. У нас є плавці. Наша шкіра вкрита лускою. Наші малята вилуплюються з ікринок. Більшість із нас дихають зябрами.

риби

Наші тіла вкриті пір’ям. Ми маємо крила та хвіст. Наші малята вилуплюються з яєць. Ми пристосовуємося до життя: мостимо гнізда..

птахи

У кожного з нас по шість ніг. Наше тіло поділяється на голову, груди й черевце. У декого з нас є одна чи дві пари крил. Багато з нас відкладає яйця, з них вилуплюються личинки. Личинки перетворюються на лялечок, лялечки – на дорослих комах.

комахи

Одні з нас мають видовжені тіла, інші носять панцир. Наша шкіра вкрита або лусочками, або щитками. Наші малята вилуплюються з яєць.

плазуни

У більшості з нас шкіра м’яка, гола, вкрита слизом. Наші дитинчата вилуплюються з ікринок. Зовні вони не подібні до нас, їхніх батьків. Час тину свого життя ми проводимо на суші, а частину – у воді.

земноводні

 

-От і чудово! Із завданням справилися, тож подорожуємо далі.

Переглянемо відео «Світ комах»

-Корабель прибуває до острова «Дослідницький»

Зараз ви попрацюєте у парах. У вас на партах лежать малюнки комах і таблиця. Разом із сусідом по парті ви будете досліджувати комашку і заносити дані в таблицю. А потім ми зробимо загальний висновок

1.Назва комахи

 

2.Кількість лапок

 

3.Чи є у неї крильця?

Якщо так, то які?

 

4.Із скількох частинок складається її тулуб?

 

5.Який спосіб пересування?

 

6.Де живе?

 

7.Чим харчується?

 

8.Чи корисна для людини? Якщо так, то чим?

 

 

ВИСНОВОК: комахи мають 6 лапок, у більшості дві пари крилець, тулуб складається із трьох частинок; вони літають, стрибають, бігають, повзають; живуть скрізь;   харчуються нектаром, листям, корою, корінням, навіть, іншими комахами; бувають корисними і шкідливими для людини.

 

Наша подорож триває. Лайнер прямує до острова «Читацький»

-У вас на партах лежать тексти про коника. Ваше завдання прочитати текст. Потім ми його проаналізуємо. Для ефективного аналізу використовуйте знайому вам технологію «Insert»(ставимо на полях позначки: «v» - я це знав; «+» - нове для мене; « - « - я думав інакше; « ?» - я не розумію).

 Про зеленого коника говорять, що він «розмовляє» крилами, слухає передніми ногами.

 Для зеленого коника характерним є маскувальне забарвлення, завдяки якому він стає майже невидимим у траві. Якщо він не рухається, його важко помітити. Кожен вид коників виконує свою пісеньку, утворюючи звуки у різні способи. Цвірчання коників можна почути вдень, після обіду і ввечері. Уночі коник співає приблизно до третьої години. На надкриллях у нього є звуковий апарат.

 Зелені коники з легкістю завойовують нові життєві простори, живуть у селах і передмістях, особливо якщо поблизу будинків є великі сади, у яких ці комахи знаходять вдосталь корму. Більш охоче зелені коники поселяються на не дуже вологому, вкритому чагарником чорноземі, добре освітлених придорожніх насипах та в трав’янистих зарослях.

 Зелені коники найбільшу активність демонструють наприкінці дня та вночі. У цей час вони годуються. Як і більшість представників роду прямокрилих, зелені коники всеїдні. Найбільше їм смакують м’які соковиті частини рослин. Коник харчується здебільшого комахами та їхніми личинками. Виявивши здобич за допомогою довгих чутливих вусиків, він відразу ловить її лапками, а потім пускає в хід свій ротовий апарат. Той факт, що люди бояться побачити на своєму полі зграю коників, абсолютно не виправданий. Коники знищують безліч небезпечних шкідників.

Сенкан

Коник.

Зелений, трав’янистий.

Стрибає, співає, знищує.

Влітку з трави чути мелодії коника.

Комаха.

Ейдотехнічна вправа

-Розгляньте малюнок коника.Заплющте очі, опишіть його.

 

Вправа «Аукціон думок»

-Які роздуми у вас викликала ця розповідь?

 

  •          Молодці! І з цими завданнями ви справилися. Подорожуємо далі. Подивимось на мапу. І бачимо, що ми пропливаємо повз острів, на якому проходить ярмарок, і вам у ньому треба взяти участь. Але він не звичайний, а «Ярмарок Мудрості». Вам треба буде з розрізаних слів скласти прислів’я або приказку. Кожній команді по 5 .
  •          Без розуму ні сокирою рубати, ні личака в’язати.
  •          Борода не робить мудрим чоловіка.
  •          В умілого і долото рибу ловить!
  •          Вчення в щасті красить,  а в нещасті тішить.
  •          Вченому світ, а невченому тьма.
  •          Гарно того вчити, хто хоче все знати.
  •          Голова без розуму, як ліхтарня без свічки.
  •          Голова не на те, щоб тільки кашкет носити.
  •          Грамоти вчиться – завжди пригодиться.
  •          Вік живи – вік учись.

 

 

-Що ж, команди, ви справилися і з цим завданням. Морський круїз завершується. Наш Sтемлайнер прибуває у порт «Шкільний». Там на вас чекає скринька, у якій знаходиться скарб.( У скриньці лежить записка з QR – кодом, де зашифрована фраза ……….. І смаколики для дітей.

 

docx
Додано
14 листопада
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку