СТЕМ підхід в професійному становленні компетентних фахівців за професією "Кухар"

Про матеріал
У сучасному світі, де технології швидко розвиваються і змінюються, професійно (професійно-технічна) освіта стає критично важливою для успішного розвитку економіки та суспільства в цілому. Щоб забезпечити майбутній успіх у цій галузі, освітні програми повинні активно інтегрувати концепції СТЕМ (наука, технології, інженерія, математика) у свій навчальний план.
Перегляд файлу

СТЕМ підхід в професійному становленні  компетентних фахівців за професією «Кухар»

 

  У сучасному світі, де технології швидко розвиваються і змінюються, професійно (професійно-технічна) освіта стає критично важливою для успішного розвитку економіки та суспільства в цілому. Щоб забезпечити майбутній успіх у цій галузі, освітні програми повинні активно інтегрувати концепції СТЕМ (наука, технології, інженерія, математика) у свій навчальний план. СТЕМ не лише надає студентам необхідні знання і навички для конкретних професій, але й розвиває критичне мислення, проблемне та аналітичне мислення, що стає основою для подальшого успіху в будь-якій галузі. Інтеграція СТЕМосвіти в програми дозволяє студентам розвивати ці навички відразу під час навчання.

  Одним із ключових принципів СТЕМ-освіти є практичний підхід до навчання. Замість того, щоб навчати студентів лише теорії, вони повинні мати можливість застосовувати свої знання у реальних проектах і завданнях. Лабораторні роботи, проекти з інженерії, дослідницькі завдання - все це сприяє глибшому засвоєнню матеріалу та розвитку практичних навичок, необхідних на ринку праці.

  

Впровадження СТЕМ освіти на уроках спецтехнології кухарів.

  У сучасному світі технології постійно змінюються, а їжа стає не лише простим актом харчування, але й об'єктом творчості, науки та інновацій. Уроки технології приготування їжі стають ідеальним полем для впровадження концепцій СТЕМ освіти (наука, технологія, інженерія та математика). Це не лише сприятиме розвитку кулінарної майстерності, а й стимулюватиме критичне мислення, творчість та проблемне вирішення завдань. Давайте розглянемо, як впровадження СТЕМ підходів може перетворити уроки приготування їжі у захопливий і пізнавальний досвід для здобувачів освіти.

  Аспекти приготування їжі можуть включати в себе вивчення хімічних реакцій, біологічних процесів, фізичних властивостей і багато іншого. На уроках технології приготування їжі здобувачі освіти можуть досліджувати, які хімічні реакції відбуваються під час випікання хліба або як біологічні фактори впливають на ферментацію тіста. Це не лише підвищить їхнє розуміння процесів, що відбуваються під час приготування, але й заохотить до більш глибокого вивчення природничих наук.

  Уроки технології приготування їжі також можуть стати майданчиком для вивчення технологій та інженерії. Від проектування та виготовлення кухонного інвентарю до розробки нових методів приготування їжі, здобувачі освіти можуть використовувати інженерні технологічні принципи для вирішення реальних проблем. Наприклад, вони можуть створити прототип кухонного приладу, що полегшує певний аспект приготування їжі, або розробити метод використання відновлювальних енергетичних джерел у кулінарній сфері.

  Уроки приготування їжі також можуть бути корисними для розвитку математичних навичок. Вимірювання інгредієнтів, розрахунок співвідношення складників у рецепті, а також управління часом приготування можуть змусити здобувачів освіти застосовувати математику на практиці. Це може покращити їхнє розуміння концепцій, таких як дроби, відсотки та пропорції, а також розвивати навички вирішення завдань.

  Впровадження СТЕМ освіти на уроках спецтехнології може змінити спосіб, яким ми бачимо кулінарне мистецтво. Це не просто про готування їжі; це про створення можливостей для здобувачів освіти розвивати свої наукові, технологічні, інженерні та математичні навички. Розширення кулінарного навчання на базі СТЕМ підходів відкриває двері до незліченних можливостей для навчання та творчості, привертаючи увагу до СТЕМ освіти.

Наприклад: фізико - хімічні процеси відбуваються під час замішування тіста на хліб на основі закваски.  В процесі замішування тіста для випікання хліба на основі закваски відбуваються складні фізико-хімічні процеси, які можна розглядати з позицій STEM освіти (Science, Technology, Engineering, Mathematics), що робить цей процес захоплюючим для вивчення і розуміння. Давайте розглянемо ці процеси з точки зору кожної складової STEM.

imageНаука (Science). У процесі замішування тіста з використанням закваски відбувається ряд хімічних реакцій, які забезпечують виготовлення тіста і його подальше підняття під час випікання. Наприклад, в заквасці містяться мікроорганізми, такі як дріжджі, які розкладають цукри в молоці або воді та виділяють вуглекислий газ та спирт. Ця реакція, відома як бродіння, призводить до утворення пухкого тіста. Також відбуваються процеси гідратації білків і змішування з крохмалем, що впливають на консистенцію і структуру тіста. 

Технологія (Тechnology). Використання технології у виготовленні хліба з закваскою включає в себе використання спеціальних кухонних пристроїв, таких як міксери або кухонні роботи для замішування тіста. Технологія також відіграє важливу роль у контролі температури та вологості під час ферментації та випікання, щоб забезпечити оптимальні умови для розвитку дріжджів та формування текстури хліба.

Інженерія (Engineering) Інженерні аспекти включають в себе проектування рецептів та розрахунок необхідних кількостей інгредієнтів для досягнення бажаної консистенції тіста та смакових характеристик хліба. Також можуть бути розроблені спеціальні методи замішування для досягнення оптимального результату.

Математика (Mathematics) У математичному аспекті важливо правильно розрахувати співвідношення складників у рецепті, а також час та температуру випікання для досягнення оптимального результату.

Крім того, можна проводити математичні обчислення для оцінки зросту тіста під час ферментації та його подальшого збільшення під час випікання.

В цілому, процес виготовлення хліба з використанням закваски демонструє важливість і взаємозв'язок наукових, технологічних, інженерних та математичних аспектів у приготуванні їжі. Його вивчення через призму STEM освіти не лише збагачує знання здобувачів освіти, але й стимулює їх до аналізу, творчості та розв'язання проблем. Розглянувши цей процес з позицій STEM освіти (Science, Technology, Engineering, Mathematics), ми розкрили важливість взаємозв'язку між наукою, технологією, інженерією та математикою у сучасній кулінарії.

   Підводячи висновок від вищесказаного, можна відзначити, що потреба у формуванні STEM-освітнього середовища в системі професійної (професійно-технічної) освіти Україні надзвичайно актуальна. Запровадження ідей STEM-освіти в ПТНЗ надає більше можливостей зростанню висококваліфікованих робітників, які мають у порівнянні з стандартною підготовкою, технологічно вищий рівень професійної майстерності, ґрунтовно розуміють суть наукових процесів в галузі, можуть генерувати і реалізовувати власні ідеї.

 

 

pdf
Додано
6 березня
Переглядів
204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку