Науково-технічний STEM-проект
«Лабораторна голограма»
Автор: викладач біології ЗСШІ І-ІІІ ступенів КЗВО «Хортицька академія» ЗОР, Туманян Т.С., вчитель вищої категорії, методист
Вікова категорія: учні 6-8 класів
Мета: розробка та створення приладу «лабораторна голограма».
Завдання для вчителя: розвивати в учнів пізнавальний інтерес до предметів природничо-математичного циклу; науково-дослідницьку компетентність, здатність критично мислити; створювати належні умови (кабінет, обладнання) для реалізації проекту, забезпечити учасників необхідним обладнанням; разом з учнями розробити програмовий контент для голограми з метою використання на уроках біології; рутина - дотримуватися правил ТБ.
Завдання для учнів: вивчити та проаналізувати джерела інформації щодо створення голограм; ознайомитися та опанувати програму зі створення голограм з мобільних пристроїв; спільно з учителем розробити програмовий контент з метою використання його на уроках біології; створити прилад «голограма» та апробувати його у біологічній лабораторії.
Обладнання: планшет, телефон-андроїд або ноутбук-трансформер, оргскло або прозора пластмаса (коробки від старих CD дисків), поліуретановий клей, програма Actiongram.
Етапи проекту:
І етап – організаційний. Учнів можна розділити на групи: технологи, біологи, ІТ-шники. Також проект може бути індивідуальним. Інструктаж з ТБ.
І етап – виклик: перед учнями ставиться проблема: відсутність надсучасного демонстраційного обладнання в кабінеті біології. Висувається пропозиція: використовуючи сучасні гаджети створити новітнє демонстраційне обладнання. Діти продукують власні ідеї.
ІІ етап – занурення: відеопрезентація приладу «Голографічний екран» https://www.youtube.com/watch?v=Rs040JgjJ84 Пропозиція до учнів вивчити можливості створення лабораторного варіанту голографічного обладнання.
Група технологів – розробити схеми приладдя «лабораторна голограма».
Група ІТ – підібрати програми для створення голограм на андроїді, ноутбуці-трансформері тощо.
Група біологів – створює фото- та відео- підбірку біологічних об’єктів для голограм.
ІІІ етап (основний) – осмислення:
На цьому етапі групи вже працюють в єдиній команді - конструюють приладу за схемою (рис.1)
За вказаними параметрами вирізають грані зсіченої піраміди з оргскла, або з пластикових прозорих коробок від CD. Розмір голограми буде залежати від розміру приладу(розміри вказані на рис.1 розраховані на голограму на андроїді). Отримуємо 4 грані, скріплюємо їх у формі піраміди без верхівки. (рис.2)
Для подальшої роботи можна використати готові відео-голограми, або ж створити за допомогою програми Actiongram власні проекції. (спільна робота біологів та ІТ-
шників) Рис.2
Рис.3 Рис.4