16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Екологічний квест для учнів 5-7 класів

Про матеріал

Дана розробка може використовуватися у виховній позакласній роботі з метою екологічного виховання школярів. Квест може проводитися в лісі, на шкільному подвір*ї .В нас ця гра проходила під час проведення у школі районного семінару педагогів- організаторів. До гри залучалися учні і педагоги з числа гостей. Було весело і цікаво.







Перегляд файлу

                     Екологічний квест для учнів 5-7 класів

 

              « Люби,знай,оберігай свій ріднний край»

                                                 Вступ

Кожен педагог, який має досвід роботи з дітьми, може з упевненістю сказати, що дієвим засобом для залучення учнів до навчальної діяльності та отримання радості від пізнання є гра.

 Гра допомагає визначити рівень інтелектуальних здібностей, уміння аналізувати, міркувати, комбінувати, програмувати. Під час колективної гри якнайповніше виявляються особисті риси кожної дитини, встановлюються відносини з ровесниками.

 Зміст навчальної гри має бути цікавим, а будь яке ігрове дійство завершується певним результатом, що має цінність, ґрунтується на знаннях, навичках, вміннях, здобутих на уроках, забезпечує можливість обирати раціональні й ефективні рішення, при цьому критично оцінювати себе й інших.

 Сьогодні я пропоную вам квест. Що таке квест? В перекладі з англійської це «виклик, пошук, пригода». Отже «квест – це пригода, як правило ігрова, під час якої учасникам слід пройти через перешкоди для досягнення якоїсь мети.

 Наш екологічний квест має тему «Люби, знай, оберігай свій рідний край» для учнів

 5 – 7 кл. Чому ми обирали такий напрямок роботи?

 Проблема екологічної культури, яка визначає ставлення сучасної людини до природи, до майбутнього, до цінностей людства постає в наш час особливо гостро, бо людство весь час балансує на межі екологічної катастрофи.

 Просвітницька робота, заборони, обмеження – це тільки зовнішні прояви боротьби за чисте довкілля. Набагато важливіше сформувати систему цінностей людей.

 Тож метою екологічного виховання в нашій школі є не просто передати дітям знання про природу, а в процесі навчання і виховання формувати переконання мислячої, емоційної і вольової особистості, здатної діяти для збереження гармонії людини і навколишнього середовища.

 Природоохоронна освіта в школі здійснюється на уроках, заняттях гуртків, під час проведення походів, екскурсій, в процесі суспільно – корисної праці, позакласних заходах. Основу розуміння природи закладають вчителі початкової ланки.

 У основній  і старшій групі значно зростає обсяг інформації і разом з тим можливості для урізноманітнення прийомів і форм екологічного виховання.

 У кожного вчителя – предметника, а зокрема вчителя природничих дисциплін, сформувалася своя система роботи з цього питання.

 Застосувати знання, отримані на уроках, учні мають змогу при роботі в пошукових загонах та роботі учнівської організації «Зелений світ», яка створена в 1992 році і має екологічний напрямок . «Природа – наш дім, ми господарі в нім» - девіз організації.

 Одним з напрямків роботи організації є напрямок «До таємниць рідної природи.»

 Згідно з програмою роботи організації учні беруть участь в озелененні території школи та села, насаджують дерева, так уже в цьому році учні 8 класу брали участь у насаджуванні лісу (садили сосну,2000 саджанців). Прибирання і доглядання учнів за квітниками, дослідницька робота, участь у виховних заходах, виставках малюнків, робіт з природного матеріалу, організація туристичних і пошукових походів з метою вивчення і опису біоценозів своєї місцевості, вивчення рослин, занесених до Червоної книги України, пошук і розчищення джерел – це тільки частина того, що проводиться з метою природоохоронної роботи, екологічного виховання школярів.

 Вся робота по екологічній освіті і вихованню проводиться  в тісному взаємозв'язку учителів – предметників, класних керівників, адміністрації, учнівського колективу та громадськості на протязі всього навчального року. А як підсумок зробленої роботи в березні – квітні проводиться місячник екології. Це заходи до Дня землі (22.04), Дня довкілля, двомісячника чистоти і озеленення.

 

Мета квесту:

  • показати значення природи в нашому житті;
  • привертати увагу учнів до проблем екології;
  • сприяти розширенню і закріпленню знань учнів про природу;
  • розвивати вміння працювати в команді.

Завдання квесту:

  • сприяти формуванню міжособистісних відносин у групі, прагненню дітей допомагати одне одному;
  • виховувати екологічну культуру;
  • розвивати пізнавальний  інтерес;
  • виховувати  дбайливе ставлення до природи.

 

Методика проведення квесту

 

Даний квест можна провести в лісі, парковій зоні чи шкільній ділянці за наявності карти або схеми. Тему оголошуєм учням  за два тижні до гри, щоб учні мали час на підготовку до виконання завдань.

 Учні 5 – 7 класів поділено на 3 команди, які представляють воду, повітря і землю. Зазделегідь готують назву команди, готують рекламу на захист своєї команди. Кожна команда отримує координатора (учня старшокласника), який допомагає в разі потреби, фіксує час прибуття і вибуття на КП(контрольний пункт). Кожна команда обирає у себе два найспритніших розвідники, які шукають конверт із завданням. Решта членів команди ідуть згідно маршрутного листа на свій КП (заробляють додаткові бали для своєї команди).

 Кожна команда отримує карту – схему із зазначеними КП та маршрутний лист із зазначенням маршруту та для запису балів і фіксування часу виконання завдань. Всі команди збираються на старті.

 

Організатор: Вітаю учасників квесту – чудової пригодницької гри, в ході якої на вас чекає весела подорож – змагання, яка допоможе зрозуміти красу навколишньої природи,  привернути вашу увагу до проблем екології, показати значення природи в нашому житті, а ще перевірити  вашу ерудицію, вміння  працювати в команді, прагнення допомагати один одному. А також допомагає задуматися, а що можемо зробити ми  для охорони навколишнього середовища.

(виходять 2 ведучі)

1 учень.        Природа! З народження ми звикаємо до її чарівної краси. Любимо бувати в лісі, лузі, милуватися красою квітів, дерев. Калина під вікном , запах лісової конвалії, голубий килим із пісніжників та рясту, білокора берізка край дороги, верби над Сулою – все це картини рідної природи.

 

2 учень.        Природа – це найцінніший скарб . Людина – частина природи, і саме природі ми зобов'язані своїм існуванням, своєю досконалістю.

 

1 учень         Природа і Україна нероздільні. Ми живемо на землі Українській у мальовничому куточку Полтавщини – Бодакві.

 

2 учень Тут пахне полинь і блакитний чебрець. Тут навесні квітує бузок і розносить свої пахощі по всій околиці. Тут весело щебече соловейко і дарує свої пісні жайворонок. Природа – це наша домівка.

 

1  учень. Природа нам, як рідний дім

  Вона усім – як мати

  Щоб лад був завжди в домі тім

  Про це нам треба дбати.

 

2 учень То ж сьогодні ми пропонуємо вам захоплюючу гру – екологічний квест . «Люби, знай, оберігай свій рідний край»

(Представлення команд)

1 команда.  Без води неможливе життя. Наша команда «Капітошки»

2 команда. Без чистого повітря неможливе життя. Наша команда «Земляни»

3 команда Все живе бере початок на землі. Без Землі немає життя. Команда «Паросток»

Які ж правила квесту?

  1. Всі учасники квесту розділилися на 3 команди ( 4 учні, 1 координатор – старшокласник і два гості ). У нас діє 7 КП. ( на кожному КП знаходяться 2 гості і 1 арбітр учень старшокласник.)
  2. Квестери повинні дотримуватись правил гри.
  3. Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти усі «зупинки» виконати завдання якомога швидше і дістатися фінішу
  4. Завдання від координатора команда отримає лише тоді, коли всі її члени будуть присутні на пункті, тому не відставай і допомагай іншим. (на КП видають підказку, де шукають конверт із завданням, ідем на КП2 (слідуючий у маршрутному листі).
  5. Якщо команда не має відповіді, або відповідає неправильно, є можливість купити підказку, виконавши творче завдання, наприклад відгадати загадку, розказати вірш чи заспівати пісню (але все пов'язане з природою)
  6. Дозволяється користуватися допомогою координатора, але тоді команда втрачає 2 бали або 5 хв..
  7. За кожне виконане завдання команда отримає від 5 до 10 балів у залежності від «ціни запитань»,.координатор фіксує командний залік
  8. Арбітр на КП заносить у маршрутний лист бали і час прибуття і вибуття команди з КП
  9. Кожен гравець має змогу заробляти індивідуальні бали
  10. Телефоном користуватися заборонено. За порушення команда отримує + 30 хв.

 

(Вбігають «діти – квіти», вдають що сплять)

 Сонячний промінчик  Годі квіточки, вам спати,

   Час давно вам вже вставати!

   Гляньте, сонечко сміється,

   В небі жайворонок в'ється!

   В'ється,  радісно співає,

   Він весну вам сповіщає

(квіти встають, потягуються)

1 –а квіточка:  Що трапилося? Чую дзвін! Та звідки він?

2 – га  Хто нас розбудив? Ми так солодко спали.

3 – тя квіточка: Ой, а мені холодно, я змерзла.

4 – та  Я здогадалась! Мабуть це вже весна.

5 – та  Тоді чому не чути співу пташок?

6 – та  І струмочок чомусь не дзюрчить! Певно, ми швидко прокинулися. Давайте ще поспимо.

7 -  ма   Ні, ви чуєте, нас справді хоче хтось розбудити.

Сонячні промінчики: Прокидайтесь, прокидайтесь! Це я, сонячний промінчик. Годі спати мої квіточки. Нас чекає велика справа.

Квітка 1 На нас ?Але ж ми такі маленькі. Хіба ми можемо комусь допомогти?

Сонячні промінчики: Авжеж. Зараз прийде веселка її потрібно зустріти веселковою піснею. А діти вам допоможуть. (Всі співають «На добро і надію»)    Виходить веселка в темній короні.

Веселка : Я була веселкою барвистою.

  Дивосвітом, райдугою чистою.

  Світ семи прекрасних кольорів.

  Скільки юних душ уже зігрів.

  Всі до мене погляди звертали

  Та моїх веселиків не стало.

  Злі, бездушні і сердиті люди

  Вирішили – хай мене не буде,

  Щоб усе було авторитетно

  Сіро, традиційно, трафаретно

  Без Веселки спокійніше жити

  Все, що скажуть думати й робити.

  Я прийшла до вас, до дітвори.

  Поверніть Веселці кольори.

  Хай у кожнім кольорі достоту

  Будуть ваші справи і турботи.

  Ваші вміння, і знання, і мрії

  Кольорами райдугу зігріють.

  Я тоді заграю диво граєм

  Над чудовим Бодаквянським краєм.

 

(Веселка вручає кожній команді віночок без стрічок,стрічки семи кольорів повинні зібрати на КП)

 КП 1. (червоний колір веселки)

«Лісова галявина»

1 завдання (практичне)

2 дівчинки по черзі стрибають через скакалку і на кожен оберт називають рослинку (треба якомога довше проскакати і пригадати якнайбільше назв рослин)

2 завдання  віктоина ( 2 хлопці)

1 Чому загинув ліс, коли вирубали дуплисті дерева.

2 Чи можуть рухатись рослини, як саме?

3 Яке дерево крім берези дає солодкий сік?

4 Як визначити вік дерева за спилом?

5 Чи росте дерево взимку?

6 Чи є листя у кактуса?

7 Для створення якої книги в наш новітніх технологій не потрібно вирубувати ліси, бо їх сторінки не паперові.

8. Яке дерево стало символом сили й мужності українського народу?

 

КП 2 (помаранчевий колір)

«Пісенна галявина»

 

Проспівати якомога більше пісень у яких згадуються рослини. 1 пісня – 1 бал

Отрим. Помаранчевий колір   «Бажаємо успіху!»

Наступний конверт шукайте під деревом, сік якого має лікувальні властивості. Так, це береза, яку слід шукати біля приміщення старої школи. Для команди паросток та лист із кульками, чек на фініш.

 

КП 3 (жовтий)

 

«Брати наші менші»

 

Запитання .

1.найменший птах в Україні? (корольок)

2. Чи є пташине молоко? (є у голуба)

3. Який співочий птах, добуваючи корм, пірнає у воду і бігає по дну (оляпка)

4. Скільки пальців у собаки (на передніх – по 5, на задніх – по 6)

5. У якого чудового стрибуна рівновагу допомагає утримати хвіст. (кенгуру)

6. Найменший із ссавців нашої фауни (землерийка)

7. Які тварини сплять із відкритими очима (риби, змії)

 1 запитання – 1 бал

Додаткові.

  1. «Найстрашніший звір на землі» - проголошує напис на вході до одного із зоопарків Німеччини. Коли зацікавлений відвідувач притуляє обличчя до масивних грат і зазирає всередину, кого він бачить?  (себе, за гратами встановлено дзеркало)

               (отримують жовтий колір)

Наступний конверт       (під туєю)

 

 

КП 4.        (зелений)

«Аптека під відкритим небом»  (5 хв.)

 

Відгадати рослину, сказати в яких лікувальних  цілях використовується.

  1. Назвати рослину, яка може вбити звіра (знімає біль у шлунку, лікує кишечник)
  2. Росте біля дороги , на лугах, має білі маленькі квіточки, зібрані в суцвіття, її назва походить від слова дерево. (деревій)
  3. Очко золоте на сонечко дивиться, як сонечко нахмуриться, очко зажмуриться (кульбаба)  Використовується під час застуди і відвар і коріння використовують як жовчогінний засіб при захворюванні печінки. Із листків готують корисний салат.
  4. Квіточка моя – це сонечка сестра. Від сонечка жовтого йдуть білі пелюсточки. Царівна я між травами й мене так любиш ти. (Ромашка, п'ють чай, полощуть горло, лікують запальна процеси, заспокійливе, знімає біль).
  5. Зубів немає , а кусає  (кропива) (Як страву весною готують борщ, багата вітаміном С, поліпшує склад крові, кровоспинний засіб)

 

(Отримали зелений колір)

Наступна підказка – (про горіх)

(Не розбивши горщика – не з'їси кашки)

 

КП 5 (блакитний)

 

«Еко – майстерня»

«Намалювати плакат на захист природи»                6 балів

 

Тест

  1. Більшу частину сміття, що забруднює землю становить

а) пластмаса;

б) скло;

в) метал

2. Пляшка чи банка з пластмаси, кинута в лісі пролежить без зміни:

а) 10 років

б) 50 років

в) понад 100 років

3. Найстрашніша «добавка» до води – це…

а) побутове сміття

б) пестициди

в) мінеральні добрива

4. Викинутий папір «з'їдять» - невидимки мікроби за

а) 1 – 2 роки

б) 5 – 8 років

в) 20 і  більше років

 

Отримують голубий колір.

Наступна підказка. Це близький родич вишні, але значно солодший..(черешня)

 

КП 6 (синій)

«Читай – місто» (5 хв)

  1. Продовж прислів'я.

а) Краще синиця в руках, ніж …. (журавель в небі)

б) Ластівка день починає , а …(соловей завершає)

в) де багато пташок, … (там немає комашок)

 

  1. Продовж відомі вирази про важливість природи і дбайливе до неї ставлення.

а) Ліс – наше (багатство)

б) птахи – наші … (друзі)

в) вода – джерело ….( життя)

г) охорона природи – справа ….(народу)

д) охороняти природу – отже охороняти ( Батьківщину)

3. Практичне

Показуха. Капітан отримує слова і мімікою показує, а команда вгадує. (Мисливець, рибалка,вовк, олень, риба, пень, галявина)

(отримали синій колір)    Підказка. Наступний конверт шукай на гілочці самшиту.

 

КП 7. (фіолетовий)

Шифрувальники

Ваша команда отримує зашифровано підказку. Це послання, яке вам треба розшифрувати.

В Н І Н А М О    Р Є    Щ ЄН В І Щ Ь    Р Е    Щ А Б Р А Ц  Щ Є Л     И     Р Є    В Н А Т О Е                     

В А Д І Й А З   

                                                                                                                   Н О Й Ш   Є Д Є    Н Ц А Р

 

А – О                   І – Н                               Т – Щ

Б – Ц                   Ї – Я                                Ц – Ю

В – П                   Й – Л                              Ф – Ш

Г – Х                    К – З                              Х – Г

Г – Ж                   Л – Й                             Ц – С

Д – М                   М – Д                            Й – Б

Е – Є                    Н – Р                             Ш – Ф

Є – Е                   О – А                             Щ – Т

Ж – Г                   П – В                            Ю – У

З – К                    Р – Н                             Я – Ї

Н = І                    С – Ц                              Ь – Ь

Відповідь  «Природа не терпить неточностей і не прощає помилок»

                                                                                                   (Ральф Емерсон)

 

Отримують фіолетовий колір

Підказка – це сік життя на землі. Знайдіть конверт біля споруди, зробленої людьми, щоб добувати цей сік з надр землі              (колодязь)

 

 

 

Фініш

 

На фініші гравців чекає Веселка

Веселка  Спасибі діти, що допомогли відновити мої кольори, що ви не були байдужими і показали на що ви здатні (виходять квіти в шапочках різних кольорів) – знову співають Веселкову пісню ІІ куплет.

Перш, ніж надати слово журі, кожна з команд  має можливість показати невелику рекламу на захист

водних, повітряних чи земельних ресурсів

(замість 1 зупинки) КП (рекламна агенція)

 

Уч.1        Якщо людина добре серце має,

  Вона іде у світ добро творить.

  В її очах любов і ласка сяє

  Така людина сонечком горить.

 

 

Вч.  Будьте і ви, діти, наче ті сонечка. Творіть добро, садіть ліси, очищайте джерела і ріки, , бережіть цю землю. Всюди на кожному кроці, всі разом і кожний окремо. Іншого нам не дано. Земля з її біосферою – велике чудо і вона в нас єдина. Завтрашній день Землі буде таким, яким ми його зробимо сьогодні. (Всі підходять з кольоровими кульками розмальованими )

Сьогодні ми відкрили для себе нову планету «Оновлену Землю» А це її жителі, які ніколи не зашкодять природі, адже вони її частина (фото з кульками)

  

 

doc
Додано
15 листопада 2018
Переглядів
384
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку