відкритий урок фізики для учнів 7 класу "Взаємодія тіл"

Про матеріал

Пропонується урок-гра, мета якого – у цікавій формі систематизувати і узагальнити знання учнів з теми “Взаємодія тіл”. Шляхом проведення фізичного експерименту навчити учнів обчислювати густину тіла. Розвивати інтелект та мовлення школярів, ініціативу, активність; розвивати експериментальні вміння. Виховувати в учнів винахідливість, кмітливість, уважність, розвивати інтерас до навчання.

Перегляд файлу

Урок фізики в 7-му класі

Тема. Взаємодія тіл.

Мета:

Навчальна: Систематизувати і узагальнити знання учнів з теми “Взаємодія тіл”. Шляхом проведення фізичногоексчперименту навчити учнів обчислювати густину тіла.

Розвиваюча: Розвивати інтелект та мовлення школярів, ініціативу, активність; розвивати експериментальні вміння.

Виховна: Виховувати в учнів винахідливість, кмітливість, уважність, розвивати інтерас до навчання.

Тип уроку: урок-гра.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

На дошці написана тема та думка уроку:

Фізика для нас – не просто слово,

Фізика для нас – не просто звук,

Фізика – начало і основа

Всіх, без вийнятку, наук.

Повідомляються тема і задачі уроку, формується мотивація навчання . Учениця, підготовлена заздалегідь, читає вірш про значення фізики в житті людини.

ІІ. Створення ситуації несподіванки.

За допомогою петарди здійснюється вибух поза межами класу. В клас “заскакує” переляканий і здивований учень (підготовлений) з конвертом в руках і повідомлює, що він щойно бачив джина, який як би перелякався і втік, але залишив конверт. У конверті лист від джина до учнів та завдання гри.

ІІІ. Конкурс-гра.

З числа учнів вибирається дві команди по 4 учасника. Конкурс складається з 5 етапів, на кожному з яких в ігровій формі повторюється вивчений раніше матеріал, перевіряються знання учнів та їх  практичні навички.

Конкурс 1. Питання-завдання.

Відповівши на запропоновані запитання та взявши з кожного слова-відповіді вказану літеру, складається слово, яке дає відповідь на запитання “що потрібно на уроці фізики?” Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

  1. Назвіть стан речовини, за якого молекули рухаються безладно, знаходяться на великих відстанях одна від одної. (Газ). Взяти 3-ю літеру.
  2. Назвіть фізичну величину, яку можна обчислити з маси та об’єму. (Густина). Взяти 6-у літеру.
  3. Назвіть речовину, яку ви бачили в 3-ох агрегатних станах і в кожному з цих станів вона має свою назву. (Вода) Взяти 4-у літеру.
  4. Як називається явище збереження швидкості за відсутності дії на нього інших тіл? (Інерція) Взяти 2-у літеру.
  5. Як називається вимірювальний прилад, за допомогою якого можна вимірювати вагу тіла? (Динамометр) Взяти 3-ю літеру.
  6. Назвіть явище. суть якого в тому, що речовини, які зтикаються, проникають одна в одну. (Дифузія) Взяти 7-у літеру.

(слово: знання)

Конкурс ІІ. Літера-величина.

Учасникам команд роздаються літери, що позначають фізичні величини. По черзі учасники говорять, яку величину позначає літера,  в яких одиницях ця величина вимірюється та яким приладом. Якщо учасник не знає відповіді, -- за нього відповідає команда. Відповідь учасника оцінюється в 2 бала, відповідь команди – в 1 бал.

Конкурс ІІІ. Фізичний експеримент.

На окремому столі знаходяться деякі прилади. Перед учнями ставиться завдання:

  1. Виміряти масу куска пластиліну (2 бали)
  2. Знайти об’єм даного куска пластиліну 93 бали)
  3. Обрахувати густину пластиліну за даними експерименту (3бали)

Для виконання завдань команди самі вибирають прилади.

Конкурс ІV. Кросворд “Новинка”.

Пропонується кросворд, за правильне і швидке розв’язання якого команда отримує 3 бали.

Конкурс V. “Ти мені – я тобі.”

Команди обмінюються запитаннями. За правильну відповідь – 1 бал.

ІV. Підбиття підсумків конкурсу. Оголошення переможця.

V. Підведення підсумків уроку,  оцінення знань та вмінь учнів-учасників конкурсу.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шматько Юрій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Красоха Наталія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
824
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку