Пропонується урок-гра, мета якого – у цікавій формі систематизувати і узагальнити знання учнів з теми “Взаємодія тіл”. Шляхом проведення фізичного експерименту навчити учнів обчислювати густину тіла. Розвивати інтелект та мовлення школярів, ініціативу, активність; розвивати експериментальні вміння. Виховувати в учнів винахідливість, кмітливість, уважність, розвивати інтерас до навчання.
Урок фізики в 7-му класі
Тема. Взаємодія тіл.
Мета:
Навчальна: Систематизувати і узагальнити знання учнів з теми “Взаємодія тіл”. Шляхом проведення фізичногоексчперименту навчити учнів обчислювати густину тіла.
Розвиваюча: Розвивати інтелект та мовлення школярів, ініціативу, активність; розвивати експериментальні вміння.
Виховна: Виховувати в учнів винахідливість, кмітливість, уважність, розвивати інтерас до навчання.
Тип уроку: урок-гра.
І. Організація класу.
На дошці написана тема та думка уроку:
Фізика для нас – не просто слово,
Фізика для нас – не просто звук,
Фізика – начало і основа
Всіх, без вийнятку, наук.
Повідомляються тема і задачі уроку, формується мотивація навчання . Учениця, підготовлена заздалегідь, читає вірш про значення фізики в житті людини.
ІІ. Створення ситуації несподіванки.
За допомогою петарди здійснюється вибух поза межами класу. В клас “заскакує” переляканий і здивований учень (підготовлений) з конвертом в руках і повідомлює, що він щойно бачив джина, який як би перелякався і втік, але залишив конверт. У конверті лист від джина до учнів та завдання гри.
ІІІ. Конкурс-гра.
З числа учнів вибирається дві команди по 4 учасника. Конкурс складається з 5 етапів, на кожному з яких в ігровій формі повторюється вивчений раніше матеріал, перевіряються знання учнів та їх практичні навички.
Конкурс 1. Питання-завдання.
Відповівши на запропоновані запитання та взявши з кожного слова-відповіді вказану літеру, складається слово, яке дає відповідь на запитання “що потрібно на уроці фізики?” Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
(слово: знання)
Конкурс ІІ. Літера-величина.
Учасникам команд роздаються літери, що позначають фізичні величини. По черзі учасники говорять, яку величину позначає літера, в яких одиницях ця величина вимірюється та яким приладом. Якщо учасник не знає відповіді, -- за нього відповідає команда. Відповідь учасника оцінюється в 2 бала, відповідь команди – в 1 бал.
Конкурс ІІІ. Фізичний експеримент.
На окремому столі знаходяться деякі прилади. Перед учнями ставиться завдання:
Для виконання завдань команди самі вибирають прилади.
Конкурс ІV. Кросворд “Новинка”.
Пропонується кросворд, за правильне і швидке розв’язання якого команда отримує 3 бали.
Конкурс V. “Ти мені – я тобі.”
Команди обмінюються запитаннями. За правильну відповідь – 1 бал.
ІV. Підбиття підсумків конкурсу. Оголошення переможця.
V. Підведення підсумків уроку, оцінення знань та вмінь учнів-учасників конкурсу.