Проводить семінар: Панасенко Анатолий, керівник циклової ШМК природничо-наукового та фізико-математичного профілів Цільова група: вчителі школи, методичні комісії школи; школа молодого вчителя. Дата проведення: березня 2019р. Місце проведення: кабінет метаматематики №23 САМООСВІТА ТА ІННОВАЦІЇ
САМООСВІТА ТА ІННОВАЦІЇНОВИЗНА СЕМІНАРУКомпетéнтність — проінформованість, обізнаність, авторитетність. ПЕРСОНАЛЬНО-ЗАГАЛЬНИЙ ПРОДУКТ ТВОРЧОСТІ вчителів та учнів РОЗВИТОК КОМПЕТЕНТНІСНОГО ОБРАЗУ ШКІЛЬНОГО МЕТОДИЧНОГО «Я» ЧЕРЕЗ ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ПРО ГАРМОНІЮ ТРАДИЦІЙНИХ ТА ІННОВАЦІЙНИХ ФОРМАТІВ ОСВІТИ МЕТА: моніторинг самонавчання методам, формам та прийомам пізнання оточуючого середовищасаморозвиток ініціативності, підприємливості. як ключових компетентностей особистості; самовиховання та самоконтроль загальнолюдських цінностей. Планування результату: створення МЕНТАЛЬНО - МЕТОДИЧНОЇ КАРТИ МИСЛЕННЯІдеяпідідеяпідідеяпідідеяпідідея
ПРИРОДА!ЯКЕ ЧУДОВЕ СЛОВО!ВОНА ДЛЯ НАС НЕ ПРОСТО ЗВУК!ПРИРОДА – ОПОРА І ОСНОВА ВСІХ, ЯК Є БЕЗ ВИНЯТКУ НАУК! МОТИВАЦІЯ ДО РОБОТИ: навчаючи інших – навчаюся сам!ДІЯЛЬНІСНА МЕТА: самонавчання методам, формам та прийомам пізнання; саморозвиток ініціативності, підприємливості. як ключових компетентностей особистості; самовиховання та самоконтроль загальнолюдських якостей ГІПОТЕЗА: «МЕТОДИЧНА ВПРАВНІСТЬ – ПОСТІЙНИЙ ТВОРЧИЙ ПОШУК…САМОГО СЕБЕ»НОВИЗНА СЕМІНАРУ:«РОЗВИТОК КОМПЕТЕНТНІСНОГО ОБРАЗУ ШКІЛЬНОГО МЕТО-ДИЧНОГО «Я» ЧЕРЕЗ ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ПРО ГАРМОНІЮ ТРАДИЦІЙНИХ ТА ІННОВАЦІЙНИХ ФОРМАТІВ ОСВІТИ” ПЕРСОНАЛЬНО-ЗАГАЛЬНИЙ ПРОДУКТ ТВОРЧОСТІ СЕМІНАРУ: «МЕНТАЛЬНО - МЕТОДИЧНА РЕЙТИНГОВА КАРТА»НАША АДРЕСА:65003, Україна, Одеська область, м. Одеса, Суворовський район, вул. Отамана Головатого, 94 E-mail:66_1949@ukr.net. ОДЕСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІСЕМІНАР – ПРАКТИКУМТЕМА:«САМООСВІТА ТА ІННОВАЦІЇ»Проводить: Щеглакова Д. В., керівник циклової ШМК природничо-наукового та фізико-математичного профілів Цільова група: вчителі школи, методичні комісії школи; школа молодого вчителя. Дата проведення: березня 2018 р. Місце проведення: кабінет біології №18
І етап семінару –9 хвилин - Вправа “Допиши речення” – проблемне навчання, метод асоціацій, “мозковий штурм”, КТС (МКМ)МЕТА: саморозвиток ініціативності, налаштування на комунікацію; моніторинг результатів, гарантія успіху. Ключова проблема: ЩО ОЗНАЧАЄ: “ІННОВАЦІЯ”?Завдання творчим групам (1-4 бали): за 1 хвилину допишіть логічні ряди (якомога більше слів!) : І»-інформація, ініціативність, імла. ….»Н»-натхнення, неповторність, …“Н”- нова, наочність, ноосфера; …«О»- оригінальність, особистість, …«В»- вільний; В. Вернадський…«А»- атрибут, аналізатори, активність. ……«Ц»-цивілізація, центр,…«Я»- Я, Яндекс, яблуко…Самооцінка: …. балів:1-дослідник (дописано 3 слова, є повтори); 2-ерудит (дописано 6 слів, є повтори), 3-інтелектуал (8 слів); 4 –новатор (немає повторів, глибинне мислення!)ІІ етап роботи - 10 хвилин – Вправа “Кути” – проблемне дієве навчання через особистісний вибір Мета: розвиток уявлень про гармонію традиційних і інноваційних форматів освіти; (право вибору; цінується кожен вибір!)Ключова проблема: ЯК “ПРАЦЮЄ “ ШКОЛА “ОФЛАЙН” - “ОНЛАЙН”?Завдання №2 творчим групам (1-4 бали): Зробіть свій вибір і станьте в один “КУТ”: Кут №1 - Інформація для роздумів: «англ. «ofline» - означає «не на лінії»- з телеграфного минулого; «поза зоною доступу»-з сьогодення; тобто, за межами глобальної системи Інтернет. Вчитель біля дошки з крейдою, віч-на-віч з дітьми; щоденно зіштовхуються емоції з емоціями; згладжуються; притираються; перемішуються; створюється дивовижний простір ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ. Все це без посередників у вигляді гаджетів, мишок, вікон, платформ, блогів, смартфонів, смартвочів, айфонів, планшетів, ноутбуків, тощо». Кут №2 – “online” – інновації…. школа-онлайн – це відображення бурхливих змін соціуму. Вчитель, якщо він не хоче опинитися за бортом, повинен міцно триматися за штурвал «онлайнового» корабля!Кут№3 - єдність традицій та інновацій Кут 4 – Ваша думка (пояснення)ІІІ етап семінару - 7 хвилин - Вправа «Важкий учень» - метод «ситуативне навчання»Мета: виявити позитивне значення методичної установки для подальшої роботи з учнями. Завдання. Подумайте, хто з Ваших учнів, на Вашу думку, для вас є самим проблемним учнем. Напишіть його ім'я. Тепер впишіть тільки позитивні якості цього учня. У своїй подальшій роботі з ним використовуйте тільки цей позитивний потенціал. Дійсно ваш учень такий проблемний? Нехай аналіз ситуації допоможе розв'язати Вашу професійну проблему. Далі, напишіть своє ім'я й свої якості, як позитивні, так і негативні. Яких виявилося більше? Підкресліть позитивні, нехай вони вам допоможуть. Тільки тоді ви будете успішним вчителем, а учень успішним учнем, коли буде йти орієнтування на позитивні якості особистості. Цією вправою Вам дано установку на вдале співробітництво й взаєморозуміння.4 етап семінару – 5 хвилин – міні-проекти– практичний метод проектів, виставка. Мета: самоспостереження; етичне самовиховання, презентація інноваційних проектів, “ментальних карт”, виставка творчих робіт учнів, вчителя. Ключове питання: ДЕ І ЯК МОЖНА ВИКОРИСТАТИ НАБУТІ ЗНАННЯ ПРО ІННОВАЦІЇ?Підсумки: Самоосвіта — самостійний спосіб отримання знань шляхом систематичного читання і звернення до компетентних джерел (на паперових, електронних носіях); риса вольових, наполегливих осіб; засіб виховання, загартування характеру, перевірка можливостей особи.
При майже необмеженому доступі до інформації, усе на світі знати неможливо. Є такі маловідомі факти, які буде цікаво дізнатися кожному. До 1800-х років зубні протези виготовляли з зубів загиблих солдат. Самка лева вбиває 90% своєї здобичі заради задоволення, а не через почуття голоду. Сучасний прапор США був розроблений старшокласником Робертом в рамках шкільного проекту. Спочатку йому поставили низьку оцінку, але коли його проект був обраний в якості національного прапора, вчитель її виправив і поставив вищий бал. Близько 10 відсотків людей, які проживають в Європі, мають імунітет до СНІДу. У 1700-х роках слово "макаронник" на сленгу означало модний чоловік. Відомий шведський Крижаний готель зобов'язали встановити пожежну сигналізацію, незважаючи на те, що він повністю зроблений з льоду. Запальничка була винайдена раніше сірників. Коні в день випивають 95 літрів води. У Стародавньому Єгипті рабів обмазували медом, щоб вони відволікали мух від фараона. У креветки серце знаходиться в голові. Лінивцям необхідно два тижні, щоб з'їдена ними їжа повністю перетравилася. Місто під назвою Рим є на кожному континенті. Протизаплідні таблетки, які використовують люди, діють і на горил. Стегнова кістка людини міцніша бетону. Усе знати неможливо
Пріоритетним завданням системи освіти є виховання людини в дусі відповідального ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих як до найвищої індивідуальної і суспільної цінності.«Національна доктрина розвитку освіти»Якщо будете жити в любові, Бог дасть Вам перемогу над ворогами; а як будете жити ненависно, в суперечках, то й самі загинете, і стратите землю Ваших батьків та дідів, яку вони здобули великим трудом. Ярослав Мудрий ХІ ст. ІНТРИГАІнтрига тут! Звідки ця цитата?Інтрига тут! Хто таке сказав?
МЕНТАЛЬНА КАРТА СЕМІНАРУ ( КАРТА МИСЛЕННЯ) Mind map – структурно-логічні схеми - ефективний інструмент на уроці. Стимулює інтерес до навчання, забезпечує високі результати. Це прообраз нових методик навчання інструментами ІКТ. Інформація, зображена в графічному вигляді на аркуші паперу або на екрані, відображає причинно-наслідкові, знаннєві або асоціативні зв язки між поняттями, частинами проблеми, допомагає в її вирішенніСЕМІНАРІнноваціїсамоосвіта. Що означає?Нові ефективні методи. Казкотерапія. Сторітелінг“смачна суміш”КТС, МШЯк працює?Інтеграція Диференціація. Демократизація?ЯК цінується ? Ініціативність. Освіченість. Вихованість. Офлайн-онлайн?Вправа “Кути”Вправа “Важкий учень”Ситуативне навчання. Виставка творчих робіт. Проекти вчителя та учнів. Де і як використати?Життя. Б `юзеншаталов
ІННОВАЦІЇ. ПРИНЦИП ТРЕТІЙ – ДЕМОКРАТИЗАЦІЯ (вибір змісту, форм, методів, прийомів…)навчання. Розвиток мозку через МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇЗнати більше, а навчатися менше можна, якщо поміняти своє ставлення до навчання: Навчання – це не сума знань, це пошук, розвиток якостей: Новизна. Нова, більш складна діяльність, стимулює викид дофаміну, що сприяє зростанню нейронів. Ідіть вгору по інтелектуальних сходах. Щоразу ускладнюйте собі завдання – вирішуйте більш важкі головоломки, читайте розумні книжки. Орієнтування. Погано знаєте своє місто чи навіть район? Відмінно! З точки зору тренування розумових здібностей. Освоєння нових маршрутів розвиває пам’ять, увагу та інші когнітивні функції. Музикування. У музикантів добре розвинена тім’яна частка головного мозку, що відповідає за слух, рухові і зорово-просторові навички. Якщо хочете «прокачати» ці якості, спробуйте навчитися грати на якомусь музичному інструменті.Іноземні мови. Освоєння другої або третьої мови сприяє поліпшенню пам’яті, розширенню кругозору, а також захищає організм від хвороби Альцгеймера. Усне мовлення. Якщо промовляти щось вголос, то це краще запам’ятовується. Доведений науковий факт. Позитивне мислення. Фахівці з позитивної психології невблаганні і одноголосні: думайте про хороше і станете розумнішими
Рекомендація психолога. Краще себе переоцінювати, ніж не дооцінювати!І етап семінару – 5 хвилин - Вправа “Допиши речення” – проблемне навчання, метод асоціацій, “мозковий штурм”, КТС (МКМ)МЕТА: саморозвиток ініціативності, налаштування на комунікацію; моніторинг результатів, рейтинг, гарантія успіху. Ключова проблема: ЩО ОЗНАЧАЄ: “ІННОВАЦІЯ”?Завдання творчим групам (1-4 бали): за 1 хвилину допишіть логічні ряди (якомога більше слів!) :«І»-інформація, ініціативність, імла. ….»Н»-натхнення, неповторність, …“Н”- нова, наочність, ноосфера; …«О»- оригінальність, особистість, …«В»- вільний; В. Вернадський…«А»- атрибут, аналізатори, активність. ……«Ц»-цивілізація, центр,…«Я»- Я, Яндекс, яблуко…Самооцінка результату (рейтинг): …. балів:1-дослідник (дописано 3 слова, є повтори); 2-ерудит (дописано 6 слів, є повтори), 3-інтелектуал (8 слів); 4 –новатор (немає повторів, глибинне мислення!)
Самооцінка ... РЕКОМЕНДАЦІЯ ПСИХОЛОГА: Не бійтеся помилятися - на помилках вчаться! Доводьте свою точку зору!Підприємливість – це ефективний рух , навіть, - рух думок!ІІ етап роботи - 10 хвилин – Вправа “Кути” – проблемне дієве навчання через особистісний вибір Мета: моніторинг самонавчання методам, формам та прийомам пізнання оточуючого середовища, розвиток уявлень про гармонію традиційних і інноваційних форматів освіти; комунікативних вмінь та підприємливості, як ключових компетентностей особистості (цінується кожен вибір!)Ключова проблема: ЯК “ПРАЦЮЄ “ ШКОЛА “ОФЛАЙН” - “ОНЛАЙН”?Завдання №2 творчим групам (1-4 бали): Зробіть свій вибір і станьте в один “КУТ”: Кут №1 - Інформація для роздумів: «англ. «ofline» - означає «не на лінії»- з телеграфного минулого; «поза зоною доступу»-з сьогодення; тобто, за межами глобальної системи Інтернет. Вчитель біля дошки з крейдою, віч-на-віч з дітьми; щоденно зіштовхуються емоції з емоціями; згладжуються; притираються; перемішуються; створюється дивовижний простір ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ. Все це без посередників у вигляді гаджетів, мишок, вікон, платформ, блогів, смартфонів, смартвочів, айфонів, планшетів, ноутбуків, тощо». Кут №2 – “online” – інновації…. школа-онлайн – це відображення бурхливих змін соціуму. Вчитель, якщо він не хоче опинитися за бортом, повинен міцно триматися за штурвал «онлайнового» корабля!Кут№3 - ? - Особиста точка зору ( пояснюється!)
Психолог: “Знання – це сила! Один у полі – не воїн! Колектив – це єдність сил!”ІІІ етап семінару - 7 хвилин - Вправа «Важкий учень» - метод «ситуативне навчання»Мета: виявити позитивне значення методичної установки для подальшої роботи з учнями. Завдання. Подумайте, хто з Ваших учнів, на Вашу думку, для вас є самим проблемним учнем. Напишіть його ім'я. Тепер впишіть тільки позитивні якості цього учня. У своїй подальшій роботі з ним використовуйте тільки цей позитивний потенціал. Дійсно ваш учень такий проблемний?Нехай аналіз ситуації допоможе розв'язати Вашу професійну проблему. Далі, напишіть своє ім'я й свої якості, як позитивні, так і негативні. Яких виявилося більше? Підкресліть позитивні, нехай вони вам допоможуть. Тільки тоді ви будете успішним вчителем, а учень успішним учнем, коли буде йти орієнтування на позитивні якості особистості. Цією вправою Вам дано установку на вдале співробітництво й взаєморозуміння.
Міжнародний Форум –Київ – 2011- пропозиція щодо включення проектної діяльності у програми природничих наук у школі ЗНЗ – була включена в Резолюцію Форуму. А вже сьогодні міні-проекти – частина Прогами 5 класу, 6, 7 і 8. Світ стрімко міняється, тому не дивно, що нові технології, інновації розвиваються у школі Творчість дітей спонукає до творчості учня, і, навпаки4 етап семінару – 5 хвилин – міні-проект “Ментально-методична карта мислення семінару” – практичний метод проектів. Мета: самоспостереження; етичне самовиховання, презентація інноваційних проектів, “ментальних карт”, виставка творчих робіт учнів. Ключове питання: ДЕ І ЯК МОЖНА ВИКОРИСТАТИ НАБУТІ ЗНАННЯ ПРО ІННОВАЦІЇ?Виставка творчих робіт учнів – Кажуть, що краще один раз побачити, ніж сто разів почути!
МЕНТАЛЬНА КАРТА СЕМІНАРУ ( КАРТА МИСЛЕННЯ) Mind map – структурно-логічні схеми - ефективний інструмент на уроці. Стимулює інтерес до навчання, забезпечує високі результати. Це прообраз нових методик навчання інструментами ІКТ. Інформація, зображена в графічному вигляді на аркуші паперу або на екрані, відображає причинно-наслідкові, знаннєві або асоціативні зв язки між поняттями, частинами проблеми, допомагає в її вирішенніСЕМІНАРІнноваціїсамоосвіта. Що означає?Нові ефективні методи. Казкотерапія. Сторітелінг“смачна суміш”КТС, МШЯк працює?Інтеграція Диференціація. Демократизація?ЯК цінується ? Ініціативність. Освіченість. Вихованість. Офлайн-онлайн?Вправа “Кути”Вправа “Важкий учень”Ситуативне навчання. Виставка творчих робіт. Проекти вчителя та учнів. Де і як використати?Життя. Самоосвіта. Мислення. Б `юзеншаталов