STEM Урок «Ідеї. Винаходи. Відкриття. Шрифт Брайля»

Про матеріал
Матеріали проєкту допоможуть отримати базові знання про шрифт Брайля для незрячих та його вплив на життя людей; розвинути навички творчого конструювання та розуміння інклюзивного дизайну через створення іграшок, призначених для дітей із вадами зору; формувати інтерес до науки та техніки; розвинути навички вирішення проблем.
Перегляд файлу

STEM урок у 2 класі

Тема.  «Ідеї, винаходи, відкриття. Шрифт Брайля.»

 

Очікувані результати:

  • розвиток допитливості та творчого мислення;
  • отримання базових знань про шрифт Брайля для незрячих та його вплив на життя людей;
  • розвиток навичок творчого конструювання та розуміння інклюзивного дизайну через створення іграшок, призначених для дітей із вадами зору;
  • уміння працювати в групі: обговорювати ідеї, розподіляти обов’язки та представляти свої результати перед класом;
  • формування практичних навичок дослідження, щоб зрозуміти, як працюють певні винаходи чи технології;
  • розвиток комунікативних навичок;
  • формування інтересу до науки та техніки;
  • розвиток навичок вирішення проблем.

 

Форми роботи: групова робота, творчі звіти.

 

Обладнання: маски для сну, предмети (м’яка іграшка, яблуко, м’яч, олівець, жолудь, книга, пенал, апельсин, морквина), пластилін, пластмасові дитячі іграшки, стеки, дощечки для ліплення.

 

Регламент уроку

Перелік вправ уроку

Тривалість

І. Вступна частина

  •      Інтерактивна гра-загадка «Доторкнись і назви предмет»
  •      Повідомлення теми уроку

7 хв

ІІ. Основна частина.

Творча лабораторія

  •      Розгадування ребуса
  •      Вправа «Коло думок»
  •      Інформаційна хвилинка
  •      Дослідження шрифту Брайля
  •      Творче завдання "Секретне послання"
  •      Руханка «Рахівничка»

27

10

Технологічна частина

  •      Перегляд відеоролика «Іграшки для незрячих дітей»
  •      Моделювання іграшок для незрячих дітей. Робота у групах.
  •      Закріплення. Презентація роботи у групах.

15

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.

  •      Обговорення результатів роботи.
  •      Крісло автора «Винахідники»
  •      Слово вчителя

7 хв

Хід уроку

І. Вступна частина

Інтерактивна гра-загадка «Доторкнись і назви предмет»

Завдання. Учитель пропонує дітям одягнути  маски для сну і спробувати на дотик вгадати предмети, що їм дають (м’яка іграшка, яблуко, м’яч, олівець, жолудь, книга, пенал, апельсин, морквина). Після того, як діти скинуть маски, учитель запитує:

  •          Було складно?
  •          Як би ви почувалися, якщо б не могли бачити?
  •          Опишіть свій настрій під час гри.

 

Повідомлення теми уроку

Сьогодні ми поговоримо про людей, які не бачать очима, але все одно можуть читати та дізнаватися нове за допомогою одного дуже цікавого винаходу. Ми дізнаємося, як цей винахід допомагає незрячим людям і навіть спробуємо створити деякі предмети самостійно.

 

ІІ. Основна частина.

Творча лабораторія

Розгадування ребуса

 

 

Вправа «Коло думок»

  •          Поміркуйте, що може означати шрифт Брайля?
  •          Для кого призначений цей винахід?
  •          Що це за такий особливий вид написання слів?

(відповіді дітей)

 

 

 

Інформаційна хвилинка

Шрифт Брайля придумав чоловік на ім'я Луї Брайль. Він сам був незрячим і захотів, щоб люди, які не бачать, могли читати книги. Для цього він створив спеціальну систему із крапок, які можна відчути пальцями. Це був справжній винахід, який змінив життя багатьох людей у світі!

 

Дослідження шрифту Брайля

  •          Роздивіться уважно українську абетку, записану за допомогою шрифту Брайля.
  •          Запишіть своє ім’я за допомогою цього шрифту на папері.
  •          Поміркуйте, чи створені такі ж символи для математичних цифр та знаків?
  •          Дослідіть математичні цифри та знаки , записані за допомогою шрифту Брайля.

 

Творче завдання "Секретне послання"

Завдання. Об’єднатися у групи за допомогою карток, на яких номер групи записаний за допомогою шрифту Брайля. Створити у групах повідомлення шрифтом Брайля за допомогою пластилінових крапочок або наклейок (наприклад, своє ім'я або прості слова, такі як "мама", "дружба", "клас").

Після цього групи обмінюються своїми "секретними посланнями" і намагаються їх прочитати. Вчитель допомагає розшифрувати послання та обговорює процес.

 

 

Руханка «Рахівничка»

https://youtu.be/0rCmG_LuI5g?si=di96YkF_qyMnota_

А зараз одягніть відійдіть від парт і одягніть маски для сну. Спробуємо виконати веселу руханку, коли ми не бачимо рухів на екрані (вчитель коментує рухи, які діти мають виконати)

 

 

Технологічна частина

Перегляд відеоролика «Іграшки для незрячих дітей» https://youtu.be/2cHbhqhKrdg?si=0vvVBhNRASnBOK6x

Створення іграшки або гри зі шрифтом Брайля допомагає незрячим дітям розвивати навички читання і тактильного сприйняття. Ця робота також сприяє інтеграції незрячих дітей у навчальні та розвиваючі ігри, стимулюючи їхню допитливість і розвиток через гру.

 

 

 

 

 

 

Моделювання іграшок для незрячих дітей. Робота у групах

Усі діти люблять гратися іграшками. Сьогодні ми модифікуємо наші іграшки так, щоб ними могли користуватися дітки з вадами зору.

Алгоритм створення іграшки:

  1. Вибір іграшки для моделювання. Учні вибирають форму майбутньої іграшки (наприклад, тваринка або кубик) або уже готову іграшку.
  2. Ліплення іграшки з пластиліну. Вчитель демонструє, як створити базову форму іграшки (пропускаємо цей крок, якщо модифікуємо вже готову іграшку).
  3. Додавання шрифту Брайля. За допомогою пластилінових кульок або ґудзиків учні створюють на іграшці кілька літер шрифту Брайля, які утворюють слово (наприклад, "котик", "м'яч").
  4. Завершення іграшки. Після додавання шрифту Брайля учні можуть додати додаткові деталі до своєї іграшки (очі, лапи, вуха, елементи декору тощо) (пропускаємо цей крок, якщо модифікуємо вже готову іграшку).

 

 

 

Закріплення. Презентація роботи у групах.

  •          Обміняйтеся іграшками. Намагайтеся  прочитати напис.
  •          Чи складно було?
  •          Поміркуйте, як модифіковані вами іграшки можуть допомогти дітям з вадами зору.
  •          Чому важливо створювати іграшки для дітей з вадами зору?

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.

  •          Що ви відчували під час створення символів на іграшках? 
  •          Поділіться своїми враженнями від роботи у групах.
  •          Розкажіть,  що було складним, а що цікавим.

 

Крісло автора «Винахідники»

  •          Які ще технології можна придумати, щоб допомагати незрячим людям у майбутньому?
  •          Одягніть маски для сну, сядьте у крісло автора і поділіться своїми ідеями про можливі винаходи: "Який пристрій ви б винайшли, щоб допомогти людям, які не можуть бачити?"

 

Слово вчителя

Дорогі діти, сьогодні ми з вами зробили дуже важливу справу. Ми не просто створили красиві іграшки, але й подумали про те, як вони можуть допомогти іншим дітям, які не бачать так, як ми. Завдяки вашим старанням та креативності ви створили іграшки, які можуть бути корисними для дітей із вадами зору. Ви показали, що дизайн може бути не тільки цікавим і веселим, але й важливим для того, щоб зробити світ трохи кращим і доступнішим для всіх.

Сподіваюся, що цей урок допоміг вам зрозуміти, як технології, творчість і турбота про інших можуть працювати разом. Я дуже пишаюся вашими роботами і тим, як ви сьогодні працювали.

Пам’ятайте, що навіть маленькі кроки, як сьогоднішні іграшки, можуть мати велике значення. Тому ніколи не бійтесь думати про те, як ваші ідеї можуть допомогти іншим людям.

 

docx
Додано
31 жовтня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку