STEM урок у 2 класі
Тема. «Ідеї, винаходи, відкриття. Шрифт Брайля.»
Очікувані результати:
Форми роботи: групова робота, творчі звіти.
Обладнання: маски для сну, предмети (м’яка іграшка, яблуко, м’яч, олівець, жолудь, книга, пенал, апельсин, морквина), пластилін, пластмасові дитячі іграшки, стеки, дощечки для ліплення.
Регламент уроку
Перелік вправ уроку |
Тривалість |
І. Вступна частина
|
7 хв |
ІІ. Основна частина. Творча лабораторія
|
27 10 |
Технологічна частина
|
15 |
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.
|
7 хв |
Хід уроку
І. Вступна частина
Інтерактивна гра-загадка «Доторкнись і назви предмет»
Завдання. Учитель пропонує дітям одягнути маски для сну і спробувати на дотик вгадати предмети, що їм дають (м’яка іграшка, яблуко, м’яч, олівець, жолудь, книга, пенал, апельсин, морквина). Після того, як діти скинуть маски, учитель запитує:
Повідомлення теми уроку
Сьогодні ми поговоримо про людей, які не бачать очима, але все одно можуть читати та дізнаватися нове за допомогою одного дуже цікавого винаходу. Ми дізнаємося, як цей винахід допомагає незрячим людям і навіть спробуємо створити деякі предмети самостійно.
ІІ. Основна частина.
Творча лабораторія
Розгадування ребуса
Вправа «Коло думок»
(відповіді дітей)
Інформаційна хвилинка
Шрифт Брайля придумав чоловік на ім'я Луї Брайль. Він сам був незрячим і захотів, щоб люди, які не бачать, могли читати книги. Для цього він створив спеціальну систему із крапок, які можна відчути пальцями. Це був справжній винахід, який змінив життя багатьох людей у світі!
Дослідження шрифту Брайля
Творче завдання "Секретне послання"
Завдання. Об’єднатися у групи за допомогою карток, на яких номер групи записаний за допомогою шрифту Брайля. Створити у групах повідомлення шрифтом Брайля за допомогою пластилінових крапочок або наклейок (наприклад, своє ім'я або прості слова, такі як "мама", "дружба", "клас").
Після цього групи обмінюються своїми "секретними посланнями" і намагаються їх прочитати. Вчитель допомагає розшифрувати послання та обговорює процес.
Руханка «Рахівничка»
https://youtu.be/0rCmG_LuI5g?si=di96YkF_qyMnota_
А зараз одягніть відійдіть від парт і одягніть маски для сну. Спробуємо виконати веселу руханку, коли ми не бачимо рухів на екрані (вчитель коментує рухи, які діти мають виконати)
Технологічна частина
Перегляд відеоролика «Іграшки для незрячих дітей» https://youtu.be/2cHbhqhKrdg?si=0vvVBhNRASnBOK6x
Створення іграшки або гри зі шрифтом Брайля допомагає незрячим дітям розвивати навички читання і тактильного сприйняття. Ця робота також сприяє інтеграції незрячих дітей у навчальні та розвиваючі ігри, стимулюючи їхню допитливість і розвиток через гру.
Моделювання іграшок для незрячих дітей. Робота у групах
Усі діти люблять гратися іграшками. Сьогодні ми модифікуємо наші іграшки так, щоб ними могли користуватися дітки з вадами зору.
Алгоритм створення іграшки:
Закріплення. Презентація роботи у групах.
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.
Крісло автора «Винахідники»
Слово вчителя
Дорогі діти, сьогодні ми з вами зробили дуже важливу справу. Ми не просто створили красиві іграшки, але й подумали про те, як вони можуть допомогти іншим дітям, які не бачать так, як ми. Завдяки вашим старанням та креативності ви створили іграшки, які можуть бути корисними для дітей із вадами зору. Ви показали, що дизайн може бути не тільки цікавим і веселим, але й важливим для того, щоб зробити світ трохи кращим і доступнішим для всіх.
Сподіваюся, що цей урок допоміг вам зрозуміти, як технології, творчість і турбота про інших можуть працювати разом. Я дуже пишаюся вашими роботами і тим, як ви сьогодні працювали.
Пам’ятайте, що навіть маленькі кроки, як сьогоднішні іграшки, можуть мати велике значення. Тому ніколи не бійтесь думати про те, як ваші ідеї можуть допомогти іншим людям.