Стем урок у 2 класі
Тема: Математика кольору
Мета: закріпити знання учнів з вивченої таблиці множення, вміння розв’язувати усно задачі на одну дію та ділити слова на склади; повторити дні тижня та кольори веселки, правила знаходження периметра та плоскі геометричні фігури, пригадати літні ягоди; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати та рефлексувати; сприяти патріотичному вихованню учнів, вмінню взаємодіяти у малих групах, командній роботі.
Обладнання: інтерактивна дошка, презентація до уроку, шаблон калейдоскопу, кольорові олівці, кольорові картки для команд.
Міжпредметні зв’язки: математика, укр.мова, ЯДС, образотворче мистецтво.
Хід уроку
1.Вступна частина.
- Діти, давайте поглянемо навколо, які кольори Вас оточують? (відповіді учнів)
- Заплющте очі! Уявіть будь ласка, що весь світ навколо став сірим… Озирніться навколо і запам'ятайте свої відчуття!
- А тепер відкрийте оченята і скажіть, як Ви себе почували у сірому світі? (відповіді дітей)
- Так, дійсно, якби все навкруги мало сірий колір, то ми б не могли радіти красі природи, милуватися гарними картинами та і взагалі настрій би був відповідним – сумним і одноманітним!
2.Мотивація навчальної діяльності.
- Дітки, а чи знаєте Ви, що таке калейдоскоп? В кого із Вас вдома є калейдоскоп?
Калейдоско́п (від грец. καλός — красивий, εἶδος — вид, σκοπέω — дивлюся, спостерігаю) — прилад, що дозволяє створювати візерунки. У переносному сенсі — швидка зміна явищ, осіб, подій. Спочатку задуманий як науковий інструмент, калейдоскоп пізніше випускався як іграшка.
3.Оголошення теми уроку.
Сьогодні на уроці математики ми поринемо з Вами у яскравий і радісний світ кольорів та створимо свій візерунок «Неповторний калейдоскоп 2 класу» !
4.Основна частина.
Для початку нашої роботи, кожній команді я роздаю свою частинку калейдоскопу. Якщо всі завдання Ви виконаєте вірно, то зможете розшифрувати кольори, якими необхідно буде розмалювати наш візерунок! Також у кожної команди будуть картки різних кольорів, якщо Ви хочете відповісти, то піднімаєте картку вгору!
Перше завдання – знайдіть, що спільне між виразами:
32 : 4 = 16 : 2 = 4 + 4 =
72 : 9 = 2 ˑ 4 = 50 – 42 =
Правильно, у всіх цих виразах відповідь це цифра 8! Зараз Ви маєте розфарбувати на своєму орнаменті всі деталі, в яких написана цифра 8 в колір, який є верхнім у прапорі України.
8-блакитний
Друге завдання – математичний лабіринт:
Проведіть дітей до школи, але по дорозі можуть зустрічатись лише вирази, відповідь у яких буде цифра 7.
2 ˑ 4 = 14 : 2 = 14 – 8 =
3 + 4 = 12 : 2 = 16 – 8 =
3 ˑ 3 = 16 : 2 = 15 – 8 =
Молодці, даю Вам ще одну підказку – всі деталі з цифрою 7 розмалюйте другим по рахунку кольором райдуги.
7 - помаранчевий
Третє завдання – допоможи Песику вибрати колір тарілочки для їжі, якщо він має сім тарілок на 7 днів тижня по кольору кольорів веселки. Завтра він їстиме з зеленої, а вчора їв з помаранчевої. Розфарбуй деталі під номером 1 в цей колір.
1 – жовтий
Фізкультхвилинка
Четверте завдання – розв’яжіть задачі, запишіть результат, а потім порахуйте суму цих чисел:
- дві бригади будівельників будували метро. Поки одна бригада побудувала 3 станції, інша спорудила 13 станцій. На скільки станцій більше побудувала друга бригада? (10)
- для метро побудували два мости. Одна бригада будувала міст 4 тижні, а інша – у 2 рази довше. Скільки тижнів будувала міст друга бригада? (8)
- по обидва боки мостів будівельники поставили по 7 ліхтарів. Скільки ліхтарів поставили на одному мосту? (14) А на двох (28)
60 – розфарбуйте всі деталі з цією цифрою у колір, який має найсмачніша літня ягідка.
60 – червоний
П’яте завдання – порахуй периметр шкільної клумби, якщо відомо, що вона має форму прямокутника, її ширина 2 м, а довжина у 3 рази більша. (16)
Розфарбуйте всі деталі з цифрою 16 в колір, в який пофарбовані стіни за нашою класною дошкою.
16 – зелений
Шосте завдання – порахуй всі геометричні фігури на малюнку, та запиши:
- скільки трикутників? 9
- скільки квадратів?2
- скільки овалів? 3
-скільки прямокутників? 2
- яких фігур найбільше? (Трикутник)
- порахуйте, скільки складів у цьому слові. (3)
Зафарбуйте всі деталі з цифрою 3 в колір, який ми отримаємо, змішавши червоний і синій кольори.
3 – фіолетовий
5.Підведення підсумків та рефлексія.
А тепер давайте зберемо всі частинки нашого калейдоскопу і подивимось, який візерунок у нас вийшов!
Ви молодці, чудово попрацювали! Чи сподобався Вам наш урок? Якщо так, то підніміть свої кольорові картки вгору! Що для Вас було найцікавішим? А що найважчим? Дякую Вам за Вашу роботу!