Розробка стем -уроку
з фізичної культури 5 клас
«Математика на полі спорту»
Тема: Рухливі ігри та естафети з елементами математики.
Формування компетентностей:
Математична компетентність: уміння вести підрахунок очок ( балів) при проведенні різних ігр та естафет, розраховувати зусилля для досягнення мети, аналізуючи швидкість, відстань, траєкторію, здійснювати підрахунок та аналізувати частоту серцевих скорочень у стані спокою та під час фізичних навантажень.
Ініціативність і підприємливість : вміння чесно боротися, здобувати чесну перемогу та гідно приймати поразку, контролювати прояви своїх емоції, вміло організовувати свій час і мобілізувати ресурси, оцінювати власні можливості в процесі рухової діяльності, відповідати за власні рішення.
Спілкування державною мовою: за допомогою спілкування розв’язувати конфлікти, популяризувати ідеї фізичної культури і спорту мовними засобами.
Соціальна та громадянська компетентності : уміння спілкуватися в різних ситуаціях, нівелювати конфлікти; дотримуватися правил чесної гри, пам’ятати, що головна перемога - це перемога над собою.
Екологічна грамотність і здорове життя: уміння свідомо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших,спілкуватися в різних ситуаціях фізкультурно-спортивної діяльності.
Тип уроку: навчально-тренувальний стем-урок
Форма організації уроку : колективна , групова
Міжпредметний зв’язок: математика
Клас: 5
Інвентар: фішки з цифрами, кільця, свисток, секундомір, м’ячі
Місце проведення: спортивна зала
№ |
Перебіг уроку
|
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1 |
Підготовча частина .
Шикування в шеренгу.
Привітання. Повідомлення теми та завдань уроку
Вимірювання ЧСС
Інструктаж з т/б під час уроку фізичної культури. |
15 хв
1 хв
30 сек 30 сек
30 сек |
Шикування за зростом. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та самопочуття
Вимірювання за 10 сек. Норма ЧСС складатиме 60 – 80 уд/хв |
|
Стройові вправи: - виконання команд: «Рівняйсь», «Струнко»; - повороти на місці. Види ходьби: - на носках, -на п’ятах, -на зовнішньій і внутрішній стороні стопи , -у напівприсіді та у повному присіді. |
2 хв
1хв |
Команди виконувати чітко.
Стежити за ритмічним диханням. Дотримання, дистанції та правильної постави під час ходьби. |
|
Біг: -звичайний; - приставним кроком лівим і правим боком; - з високим підніманням стегна; - із закиданням гомілок; - спиною вперед.
Вправи на відновлення дихання: 1-2 - руки дугами назовні - вгору (вдих). 3-4 - руки дугами всередину - вниз (видих). |
2 хв
1хв |
Дотримання дистанції під час бігу. Стежити за ритмічним диханням Один за одним в колоні Дивитися в сторону руху Прискорення виконуються за сигналом
Вдих через ніс, видих через рот. Привести організм у відносно спокійний стан. |
|
ЗРВ в русі 1. В. п -кисті в замок перед грудьми; 1-руки вперед долонями назовні; 2 -в.п. 3- руки вгору долонами назовні; 4 – в.п. 2.В.п - руки до плечей; 1-4 -колові оберти рук вперед; 5-8 - колові оберти рук назад. 3. В. п. - руки в сторони; 1-4 -колові оберти рук вперед; 5-8 - колові оберти рук назад. 4. В. п. -права рука вгорі, ліва - внизу; 1-4 – відведення рук назад зі зміною положення рук на кожен крок; 5.В.п.- руки перед грудьми зігнуті в ліктях; 1-2 – відведення зігнутих рук назад; 3-4 – відведення прямих рук назад 6. В. п. - руки за голову: 1 - крок лівою- поворот ліворуч; 2 -крок правою- поворот праворуч; 7. В. п. пальці внизу в «замок»; 1-4 - на кожен крок - нахил тулуба вниз до ноги 8. В. п. – руки на поясі; 1-4 випади на кожен крок .
Вимірювання ЧСС
|
6 хв 4-6 р.
4 р
6 р
4-6 р
4-6 р
4-6р.
4-6р.
4-6р.
30сек |
Амплітуда максимальна. Спина пряма.
Амплітуда максимальна. Темп середній.Руки прямі.
Амплітуда максимальна, темп виконання середній;
Руки в ліктях не згинати, рухи пружні,
Спина пряма. Рухи пружні. Дистанція —2 кроки;
Рухи пружні .Амплітуда максимальна. Рухи пружні. Амплітуда максимальна.
Спина пряма.
Вимірювання за 10 сек |
2 |
Основна частина Естафета «Весела математика» Учні діляться на дві команди і шикуються в колону по одному. 1)Учні кожної команди по черзі виконують по чотири кидки кільцями на фішки з намальованими цифрами (балами). Після попадання кільця виконують додавання цих чисел, а потім біжать і записують їх суму на стенді своєї команди. Після кидання кілець останнім гравцем, кожна з команд сумує набрані бали.
2) Учні тримають в руках кільця ,по сигналу кожен учень підбігає до фішки , і кладе кільця на ті фішки з цифрами, щоб в сумі отримати певне , задане вчителем число.
Навчальна рухлива гра «Виклик номерів» Учні шикуються в одну шеренгу і розраховуються по порядку номерів. Перед шеренгою за 3 кроки лежить футбольний м’яч. По сигналу вчитель називає приклад на додавання або віднімання (40-35=; 7+2=), а учень, який має номер, що збігається з відповіддю на даний приклад , вибігає до м’яча і виконує ведення м’яча. |
25хв
8 хв
7 хв
10 хв |
Команда, яка набере більшу кількість балів, переможе у цій естафеті. Гра не на швидкість , а на координацію рухів
Команда, яка швидше набере необхідну суму балів, переможе у цій естафеті.
Ведення мяча виконувати будь-яким з вивчених способів.
|
3 |
Заключна частина Вправи на відновлення дихання у русі. Шикування в одну лінію. Вимірювання ЧСС та оцінка самопочуття. Підведення підсумків уроку. (Самооцінювання ,взаємооцінювання )
Домашнє завдання : Стрибки зі скакалкою. |
5 хв 1 хв
1 хв 1 хв
1 хв
1 хв |
Фронтально водночас
Вимірювання за 10 сек. Відмітити кращих учнів,
|