Стем-урок " Винаходи людства" 4 клас

Про матеріал
Сучасні технології розвиваються неймовірно стрімко, за якими діти повинні встигати. Задача вчителя зацікавити учнів науковою сферою,викликати інтерес до інноваційних процесів,адже від цього залежить рівень обізнаності нашого майбутнього суспільства. З цією метою запроваджується stem-освіта в початковій школі. Це комплекс різних програм,в яких гармонійно поєднуються природно-наукові елементи та інноваційні технології. Однією з головних умов організації освіти є наявність необхідного обладнання, проведення дослідів, інтерактивних занять. Такий підхід до навчання символізує початок нової епохи, відмову від застарілої системи,та повною мірою відповідає до вимог концепції Нової української школи. Stem-освіта розроблена таким чином,що дає можливість допомогти учневі розібратись у конкретному питанні та сформулювати його власне бачення вирішення питання. Діти шукають відповіді не лише з теоретичних матеріалів, а відразу на практиці, роблячи спроби і помилки.
Перегляд файлу

               Стем –урок для учнів 4-Акласу

Тема: Винаходи людства, що змінили світ.

Мета та завдання:

-розвивати дослідницьку компетентність учнів та вчити  реалізувати здобуті знання на практиці;

- вчити здобувати інформацію з різних ресурсів та джерел;

- проводити досліди на практиці;

- розширити уявлення учнів про винахідницьку діяльність від найдавніших часів до сьогодення;

- стимулювати учнів до самостійного вирішення проблем та бажання самому відкривати щось нове;

- розвивати допитливість, спонукати дітей до творчості;

- виховувати пізнавальний інтерес, прагнення до знань.

Проводить урок : класний керівник 4-А класу Долгополова І.І.

Учасники : учні.

Форми діяльності : інформаційно-дослідницька, творча, практично-орієнтована.

Ключове питання уроку:Чи зміниливинаходи людства світ? Як вони вплинули  на наше життя? Чи могли б ми без них обійтися?

Очікувані результати від уроку : набуття досвіду в дослідницько-пошуковій діяльності, практичної навички збору інформації;  комунікативних навичок та вміння працювати в  групі; виставка фото із винаходами; уміння виступати перед однокласниками з інформацією.

 

 

 

 

 

 

Етапи уроку

І етап    Організація  уроку

Визначення теми, мети, завдань уроку. Підбір, виготовлення необхідних матеріалів, засобів для проведення дослідів (звернення до вчителя фізики за необхідними демонстраційним матеріалом).

ІІ етап   Планування  діяльності на уроці

Визначенняджерелінформації: енциклопедії, книги, інтернет.

Формуваннягруп для дляпошукуінформації про винаходилюдства.

Учнікласуоб’єднуються  в творчігрупи за інтересами:

Група 1 – «Розумники»

Група 2 – «Знайки»

Група 3 – «Мандрівники»

Група4 – «Експерти»

ІІІ етап  Реалізаціязавдань уроку

1.     Складанняучнями з вчителем плану роботи.

2.     Розподілобов’язківміж членами груп.

3.      Самостійна  пошукова робота учнів. Допомога батьків, вчителя, бібліотекаря.

«Розумники» - дізнатися історію винаходу Гвинта Архімеда.

«Знайки» - знайти інформацію про те, коли винайшли важелі.

«Мандрівники» - відшукати історію відкриття електростатичної системи.

«Експерти» - дослідити, як винайшли фонтан.

ІV етап  Підсумок уроку

 

Хід уроку

І  Організаційний момент

    - Чим ми схожі, а чим відрізняємось? (Відповіді учнів)    - Кожний народ - ніби дерево на нашій зеленій планеті. Усі люди різняться між собою кольором шкіри, зростом, статурою, характером. Але й ми всі схожі одне з одним тим, що хочемо щоб нас поважали, прагнемо миру, добра, дружби. Хоч ми всі люди в чомусь подібні між собою, але в кожного народу є свої звичаї, традиці , здобутки і свої винаходи.З давніх-давен люди прагнули покращити своє життя, а для цього потрібно було щось придумувати, застосовувати нове. Так в нашому життя з’явилися винаходи.

ІІ  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

На уроці ми дізнаємось про одне умінняабо по іншому талант людей. Для цього уміння людина має довго не лише мислити, а й проводити багато досліджень. Це уміння і буде темою  уроку. Його ми побачимо, відгадавши ключове слово кросворда.

Питання кросворда (по два для групи).

1.У носатого Івана одежина дерев’яна. Він у чистім полі ходить і по ньому носом водить. Нестрижений, нечесаний, гострим ножем затесаний. (Олівець)

2.Запам'ятав науку - збирать-ковтать пилюку. (Пилосос)

3.Товстопуза біла пані крутить одяг в барабані. (Пральна машинка)

4.Вона грушоподібна і людям всім потрібна. Дає яскраве світло, допоки сонце не зійшло, і світить цілу ніч. Як зветься дивна річ? (Лампочка)

5.В нас на кухні - білий кіт. Він прив'язаний за дріт. День і нічку муркотить, в животі мороз сидить. (Холодильник)

6.Якщо душно буде влітку - У кімнаті зробить вітер. (Вентилятор)

7.Дивна скринька на стіні все розказує мені. (Радіо)

8.Наче джміль гуде невпинно, голить татову щетину. (Електробритва)

           Ключове слово кросворда «Винаходи». Про деякі з них  ми дізнаємося сьогодні на уроці “Винаходи людства, що змінили світ”.

IIIВивчення нового матеріалу

1. Бесіда з елементами розповіді

-Що таке винахід? ( Новий пристрій чи матеріал)

- Хто такий винахідник?(Людина, яка його створила)

Люди відрізняються від тварин не тільки вмінням розмовляти, спілкуватися одне з одним. Люди вміють творити — споруджувати будинки й храми, писати вірші й музику, малювати картини, пізнавати світ і винаходити нові пристрої або матеріали.

Історія людства тісно пов’язана з історією його винаходів. Деякі з цих винаходів повністю змінили життя людського суспільства — наприклад, спосіб добування та використання вогню, добування води, виготовлення луку – допомагали первісним людям у господарстві. Поява колеса, важелів, воза, човна, корабля, паровоза, літака розширила можливості для подорожей і перевезення вантажів. Створення телеграфу, телефону, радіо, телебачення, мобільного зв’язку, інтернету дало людям дивовижну можливість спілкуватися на відстані. Безліч винаходів допомагають людині в побуті. Це ложка, праска, окуляри, сірники, електрична лампочка тощо. Звідки взялися всі ці речі, які нас оточують? Хто їх придумав? Що спонукало людей до винахідництва?

2. Створення робочих груп

Для дослідження  ви  об’єдналися у чотири  групи:

«Розумники»: дізнатися історію винаходу Гвинта Архімеда.

 «Знайки»: знайти хто і коли винайшов важелі.

«Мандрівники»: відшукати історію електростатичної системи

«Експерти»:ваше завдання дослідити історію виникнення фонтану.

 

3. Доповіді учнів про винахідників минулого часу та сьогодення ( Архімед, Евклід та інші..)                                                                

4.Звіт групи «Розумники»

Група «Розумники» досліджувала виникнення Гвинта Архімеда. Готуючись до завдання, учні створили виставку малюнків робіт Архімеда, знайшли презентацію біографії Архімеда, підібрали серію мультфільмів з цієї теми. Цей винахід з’явився перший, тому група звітує першою.

Дослідження. Гвинт Архімеда.

Основна ідея:

Вирішення проблеми підняття води на певний рівень за допомогою гвинта. Цей дослід дозволить нам створити з простих матеріалів власний гвинт Архімеда з ручним керуванням.

Завдання: побудувати робочий гвинт Архімеда, знайти шляхи використання в сучасному світі.

Матеріали: труба ПВХ, вінілова прозора трубка, клейка стрічка.

Робота групи: фото в додатках.

Підведення підсумків. Фіксування спостережень в таблиці « Робочий лист».

Словниковий запас

 

 

Чого я навчився

Що я спостерігав

 

 

Питання, які у мене є

 

РУХАНКА

- Про якого винахідника  ми бачили мультфільми?(Архімеда)

Давайте відпочинемо під  пісеньку дослідників, яка звучала в цьому мультфільмі.

5.Звіт групи « Знайки»

Група «Знайки» досліджувала виникнення важелів. Готуючись до завдання, учні продемонстрували всі важелі, які існують, від стародавніх до сучасних (на допомогу нам прийшов демонстраційний матеріал кабінету фізики), знайшли презентацію відео « Важіль від минулого до сучасності», підібрали серію мультфільмів з цієї теми. Цей винахід з’явився пізніше,тому група  звітує другою.

Дослідження. Важіль.

Основна ідея:

Дізнатися, як можна підняти важкий предмет з використанням важіля, доклавши невеликі зусилля.

Завдання:  ознайомитися з прикладами простих механізмів, поняттям важеля та його видів, здійснити дослід на підняття предмета з використанням важеля.

Матеріали: важка книга, довга лінійка, товстий маркер.

Робота групи: фото в додатках.

Підведення підсумків. Фіксування спостережень в таблиці «Робочий лист».

Словниковий запас

 

Чого я навчився

 

 

Що я спостерігав

 

 

Питання, які у мене є

6.Звіт групи « Експерти»

Група «Експерти» досліджувала виникнення та створення фонтану. Готуючись до завдання, учні продемонстрували відео про створення фонтанів. Розповіли історію виникнення першого фонтану. А також показали красу фонтанів всього світу в фотографіях та відео : Петергоф, Версаль, найвідоміший фонтан Риму- Де Треві.

Дослідження. Фонтан.

Основна ідея :

Дізнатися, як проходив кругообіг води у фонтані, за допомогою яких механізмів вода піднімалася догори та била в височінь.

Завдання: показати в розрізі методи роботи фонтанного механізму, здійснити дослід з даної теми.

Матеріали: пластикові бутилки, трубочки для коктейлів.

Робота групи: фото, відео в додатках.

Підведення підсумків. Фіксування спостережень в таблиці «Робочий лист».

Словниковий запас

 

 

 

Чого я навчився

Що я спостерігав

 

 

Питання, які у мене є

 

7.Звіт групи « Мандрівники»

Група «Мандрівники» досліджували та вивчали історію виникнення електростатичної системи. Готуючись до завдання, учні продемонстрували відео про електростатичну систему, яких вона буває видів та заряду, коли і як утворюється електростатичний заряд. Також зробили доповідь про засоби електростатичної безпеки.

Дослідження. Електростатичний заряд.

Основна ідея:

Показати, що таке електростатична система, її переваги та недоліки, область застосування.

Завдання:

Ознайомити учнів з приладами електростатичної системи, як вони працюють і навіщо потрібні в повсякденному житті.

Матеріали: надувні кульки, антистатична тканина, труба пластикова, пінопласт.

Робота групи: фото, відео в додатках.

Підведення підсумків. Фіксування спостережень в таблиці «Робочий лист».

 

Словниковий запас

 

 

 

Чого я навчився

Що я спостерігав

 

 

 

Питання, які у мене є

 

ІV етап  Підсумок уроку

  • Яка тема уроку?
  • Що таке винаходи?
  • Хто робив винаходи?
  • Що цікавого дізналися на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мацко Мар'яна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 квітня 2021
Переглядів
2752
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку