Урок хімії в НУШ
Людмила ЛЕВИЦЬКА, вчитель хімії Залузької гімназії, консультант
КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Яворівської міської ради Львівської області, Україна levytsk1968@gmail.com
У час сьогодення хімія є однією із наук, технології та продукція якої широко використовуються у найрізноманітніших сферах. Тому цей навчальний предмет є важливим складником природничої освітньої галузі. Перед педагогами постає питання - навчання хімії в НУШ. Основними завданнями вчителів є вибір підручників та модельних програм.
Основна частина
Урок хімії в НУШ неможливий без оволодіння учнями певними методами пізнання, такими як спостереження та експеримент. Лабораторні роботи допоможуть не лише засвоїти програмовий матеріал, а й пізнати світ засобами наукового дослідження, усвідомити розмаїття й закономірності природи, роль хімії в житті людини. Це дозволить більш широко розвинути компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Використовуючи діяльнісний підхід, розвиток критичного та креативного мислення, вчитель зможе реалізувати розвиток математичної компетентності, підприємливості та фінансової грамотності. Важливе місце на уроках хімії займатиме спілкування, обговорення, дискусія. Такі форми роботи розвинуть культурну, громадську та соціальну компетентності. Не менш значимим є розвиток екологічної компетентності та навчання впродовж життя.
Важливим є демократичність уроку, коли він організований із врахуванням потреб та інтересів учнів; застосування активних та інтерактивних технологій; варіативність і гнучкість; формування найважливіших компетентностей; різноманітність форм, методів та прийомів освітнього процесу; раціональне і комплексне використання засобів навчання; співпраця усіх учасників.
Урок хімії в НУШ – урок компетентісний, демократичний, сучасний та діяльнісний.