Стежами допитливих
ПІДГОТУВАЛИ: Л. М. КОЗИР – вчитель української мови та літератури
В. М. Топчій – зав. Бібліотекою
Нововоронцовська ЗОШ №1
Мета. Закріпити знання учнів про довідкову літературу, бібліотечні каталоги і картотеки; перевірили практичні навички у користуванні довідковою літературою і бібліотечними каталогами та картотеками, виховати в учнів необхідність широкого їх використання.
Обладнання. Книжкова виставка «Мистецтво бути читачем», афоризми про книгу, каталожні ящики алфавітного, систематичного каталогу, картки до гри-змагання, енциклопедії, словники, довідники.
1-а ведуча Доброго дня вам, діти! Щиро вітаємо на нашому святі.
Запрошуємо на бібліографічну гру-змагання «Стежками допитливих».
2-а ведуча. Книги - кораблі думки, які мандрують хвилями часу і дбайливо
несуть свій дорогоцінний скарб від покоління до покоління.
1-а ведуча. Сьогодні команди «Щокашники» і «Декашники» попливуть на
кораблях думок у лабіринти книжкового фонду шкільної бібліотеки.
Вихід команд з піснею:
Легко на серце от книжки хорошей,
Она поможет нам в жизни всегда. Когда денек за окном непогожий, Настроение книга поднимет тогда. Учиться книга и жить помогает,
Она, как друг, и зовет и ведет.
И тот, кто с книгой по жизни шагает. Тот нигде и никогда не пропадет.
Шагай смелее читателей племя.
Читай и знай, и люби все вокруг.
И покоряй и пространство и время. Пусть книга будет тебе в этом друг.
2-а ведуча. Слово командам.
Команда «Декашники». Ми всі тут однокласники. Жартома це звучить «однокашники» Питань «Що», «Де», «Коли» багато задавали, Тому наші команди так і назвали.
Команда «Щокашники»
Привіт вам, друзі юні!
Веселі, сміливі, розумні,
Шукачі й планеристи,
Спортсмени, актори, танцюристи.
Майбутні водії, слюсарі.
Умілі майстри й майбутні лікарі.
Космонавти, фантасти, романтики,
фізики. хіміки, математики. Ведуча1.Та щоб професії вам одержати такі,
Знання треба надбати немалі. Знання ці живуть у чудовій фортеці. В морі книг, що є в шкільній бібліотеці.
Великий Магістр
Якщо ви там направо підете,
Тільки художню літературу найдете. Далі - на стелажах таємниці вселенські, Загадки древні поселенські.
Книги про атома й молекули будову, Як зберегти атмосферу здорову.
Різні непізнанні таємниці
Зберігаються в бібліотечній світлиці. Тож наліво погляньте - там словники, Енциклопедії і всілякі довідники. Звертайтесь до них з усіх питань, Поповните скарбницю своїх знань.
2-а ведуча. Але, Великий Магістре всіх наук, у нас залишилась ще одна дорога, яка веде прямо. Вона - найкоротша.
Великий Магістр. Так, вона найкоротша, але й найскладніша. По ній підете - до каталогів попадете, Потрібну книгу на цікаву тему там найдете.
1-а ведуча. Сьогодні наші команди підуть по цих стежках і ми побачимо, чи справляться вони з труднощами, що зустрінуться їм на шляху.
2-а ведуча. Але змагання без журі - не змагання. Дозвольте познайомити вас із справедливим компетентним журі. Усі оцінюватимуться за п'ятибальною системою.
1-а команда
Лиш привітання команд відзвучать, почнуться змагання хлопців і дівчат.
Команда «Щокашники»
Що розкаже нам пташина?
Що співає вона нині?
Що можу в книзі я пізнати?
А що в журналі прочитати? Ми «Щокашники» в цей час
Щиро вітаємо усіх вас.
Супротивників достойними вважаємо,
Успіху щиро від душі бажаємо.
Команда «Декашники»
Щоб швидко потрібну інформацію знайти, Допоможуть нам каталоги й довідники. Каталоги й картотеки - без них не існує Жодної бібліотеки.
Енциклопедії, довідники та різні словники-Це перші для нас помічники. «Щокашники» ж наші друзі, Раді будемо їхній заслузі. Дозвольте нам щиро привітати. Успіху їм і собі побажати.
2-а ведуча.
Пам'ятайте, що сила кожного в команді, сила команди - в кожному. Тож розпочнемо змагання. Перший конкурс. «Що? Де ? Коли?». Ви отримаєте завдання і за три хвилини вам потрібно знайти відповідь на них.
Запитання для команди «Декашники»
Запитання для команди «Декашники»
1-а ведуча
Наступний конкурс «Поясни і покажи». Учасники команд одержують картки зі словами. Потрібно дати визначення даних слів та продемонструвати практично.
1.команда «Щокашники» ТИТУЛ . ПАГІНАЦІЯ
2.команда «Декашники» ПЕРЕДМОВА .ШМУЦТИТУЛ Ведуча2.«Сучасна люди знаходиться у положенні золотошукача перед Гімалаями книг, якому потрібно знайти крупинку золота в масі піску», -сказав академік Вавилов. І знайти ці золоті крупинки допоможе нам каталог.
Каталог алфавітний і систематичний -
Це помічник в бібліотеці.
Він — конкретний і фактичний.
Ви із ним подружіться.
Це в житті вам пригодиться.
Хто із каталогом щиро дружить,
Тому він гарно служить,
Той у книжкову морі
Не заблудиться ніколи.
Вміння користуватися каталогом покажуть учасники команд у конкурсі «Компас в книжковому морі»., який складається з трьох етапів і найскладніший. Уявіть собі, що ви - бібліотекар. До вас підходить читач із запитаннями. Які написані на картці.
Отже, І етап конкурсу «Позмагаймося» має таку умову: хто швидше дасть
правильну і повну відповідь.
Запитання для команди «Щокашники»
Запитання для команди «Декашники»
Другий етап «Загублені дані»
- на уважність. Читач просить у вас три книги, виписані з каталогу.
Припустимо, що це дуже сумлінний читач, але через неуважність
вилучив з опису важливі деталі, без яких книгу неможливо найти.
Ваше завдання - визначити, що забув написати читач. Після виконання
завдання картки здати журі. Часу у вас мало -1 хв. Третій етап цього конкурсу «Порекомендуй читачеві». Ситуація: біля вас той самий допитливий читач. Завдання: через 3 хв. Ви повинні порекомендувати 4 підібрані вами книги. Тема - на картці.
Завдання для команди «Щокашники»
Завдання для команди «Декашники»
Слухаємо відповіді учасників команд.
Слово командам.
Слово журі.
Ведуча1.А тепер переходимо до наступного конкурсу «Мовні скарбниці». Знову уявіть собі, що до вас звертаються читачі із проханням розтлумачити зміст фрази, слів, що зустрілися йому в тексті, пояснити правильність їх написання. Ваші дії як бібліотекаря.
Завдання для команди «Щокашники»
фу (т/д) боліст вимп(е/и)л д(и/е)регент
3. Продовжити фразеологізм і пояснити його значення
Де (вже) наше...
Завдання для команди «Декашники»
Ж(у/ю)рі
Д(и/е)крет
Голу(б/п)ка
4. Продовжити фразеологізм і пояснити його значення
Не одним хлібом...
2-а ведуча
Наш наступний конкурс « Кросворд»
На його розгадування кожній команді дається по 3 хв.
Кросворд для команди «Декашники».
По горизонталі
5. той, хто написав якусь книгу, наукову працю.
По вертикалі.
1. Вона вчить, як на світі жить.
Кросворд для команди «Щокашники» По вертикалі:
По горизонталі
1. Без язика, а говорить.
2-а ведуча
Сьогодні без реклами не обходиться жодна телепередача. Тому домашнім завданням було: підготувати рекламу відомого командам довідкового видання.
1-а ведуча
І на закінчення конкурс капітанів.
За хвилину треба дати правильну відповідь на запитання. Капітани по черзі дають відповіді на запитання із конвертів. 2-а ведуча
От і закінчились наші змагання. І настав час робити підсумки.
Слово журі.
Команди
Ми змагалися на всю силу, Дарували усмішку вам милу. Та змагалися не за бали. А для знань, що тут надбали.