Стихійні лиха та їх наслідки

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 3-5 класів. На тему: "Стихійні лиха та їх наслідки"
Перегляд файлу

Конспект уроку  для учнів 5 класу

Тема уроку: ”Cтихійні лиха та їх наслідки”

Мета уроку: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із небезпеками пророднього походження, розглянути приклади стихійних небезпек; скласти алгоритм поведінки в надзвичайних ситуаціях (сильного вітру і грози та в разі потрапляння в зону підтоплення);

виховна: виховувати в учнів бережливе ставлення до здоров'я при потряплянні у зону, де відбуваються стихійні лиха;

розвиваюча: розвивати логічне мислення; виховувати бережливе ставлення до власного здоров'я.

Обладнання та матеріали: аркуші паперу формату А2 і А3, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей, саморобна квіточка з правилами на уроці.

Тип уроку: комбінований.

Методи: узагальнююча бесіда, виконання вправ.

Хід уроку.

І. Організаційний етап ( перевірка домашнього завдання)

- Доброго ранку діти! Давайте з вами поглянемо на нашу квіточку і пригадаємо правила, яких потрібно дотримуватись на уроці.

Добре! Тепер давайте з вами пригадаємо яку ж тему ми вивчали на минулому уроці. Яке завдання неохідно було виконати? 

Зараз перевіримо чи добре ви підготувались до уроку? Для цього я пропоную вам виконати завдання, яке знаходиться на картках. Візьміть будь ласка картки і погляньте, що потрібно зробити!

Картка №1- гроза;

Картка №2- повінь.

 Яке слово ви отримали? А як можна назвати ці явища одним спільним словом? ( стихійні явища).

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Час від часу у світі трапляються різноманітні стихійні лиха. Нещодавно в Італії відбувся землетрус, який завдав великих збитків і забрав життя мирних людей. У квітні 1999 року унаслідок ураганного вітру, що пронісся над Рівненщиною, 122 населені пункти та 51 ферма залишилися без електроенергії. Вийшли з ладу 492 підстанції. Вітер силою 25 м/с зривав дахи будинків і викорчовував дерева. Загальні збитки становили декілька мільйонів гривень.

У травні 2000 року у Японії прийшов сильний град, було пошкоджено близько 4 тисяч будинків.

Отже, яку спільну назву можна дати для таких явищ природи, як землетрус, град, цунамі, ураган, повінь. ( стихійні лиха)

То ж яка тема сьогоднішнього уроку?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

А) сприйняття інформації.

Щоб ближче познайомитись із стихійними лихами і більше про них дізнатись, я пропоную послухати вам таке повідомлення.

Одного разу вдома у Єнота почали пересуватись столи і шафи, осирпатися стіни і він вирішив негайно покинути свій будинок і вирушити у подорож. Але коли він вибіг на вулиці, то там він побачив, що земля тремтить, на дорогах з'являються тріщини, будинки руйнуються, падають дерева. Він не зміг зрозуміти, що це відбувається.

А що це було?

Б) уточнення та розширення інформації.

Землетрус- це підземні поштовхи, коливання та розриви земної поверхні внаслідок руху глибинних пластів планети.

Пішов Єнотик далі. Надворі була рання весна, навкруги було так гарно, сонце пригрівало, але раптом швидко почала прибувати в річці вода. Замочив Єнотик ноги, озирнувся навколо і бачить, що вода усе прибуває. Він не може зрозуміти, що відбувається навкруги?

Повінь- тимчасове затоплення суходолу внаслідок підйому води у природних водоймах.

Поки долав наш герой водні перепони, настало літо. І він рушив далі через ліси і степи. Вирішив він зупинитися на нічліг у селі. Враз знявся страшний вітер, почав вивертати з корінням дерева, зривати дахи з будинків. Блискавки розривали небо, злива не вщухала. Щось дуже велике почало кружляти ніби дзига і нестись до Єнота, зносячи все на своєму шляху.

Що це було? ( Ураган, сильний вітер, гроза, смерч, злива).

Єнотик не підходячи до дерев, опор, ліній електропередач, сховався у найближчому закинутому будиночку, який знаходився біля лісу. Щойно він зайшов до будинку, як блискавка вдарила в одне із дерев і воно зайнялося. Полум'я почало швидко перекидатися з одного дерева на інше, підбираючись до будинку. Єнотик був змушений покинути цей будиночок. Тільки но він вистрибнув з будинку, як він зайнявся.

Що ж ми бачимо? Що це?

Пожежа- полум'я, яке знищує все, що може горіти.

На ранок все ущухло і Єнотик вирушив подорожувати далі. Він дійшов до гір. Раптом він почув тріскіт, побачив, що будинки почали перекошуватися, а грунт під ним тріскатись.

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

Кожна дитина отримує кружечок певного кольору.

Діти, які отримали білий кружечок належать до 1-ої групи; червоний- до 2-ої; зелений- 3-ої. Кожній групі необхідно підготувати презентацію. Під час роботи вчитель відмічає, як працювали учасники групи.

1-а група- Предвісники стихійних лих;

2-а група- Як поводитись під час грози?

3-я група- Як поводитись під час повені?

Запитання до 1 групи.

  • Яка ще поведінка свідчить про наближення стихійних лих або зміну природи?
  • Які ви знаєте рослини-барометри?
  • Як себе поводять люди перед зміною погоди?

2-а група

Алгоритм поведінки під час грози:

1). Зайти в приміщення;

2). Закрити вікна й кватирки на засуви;

3). Забрати з балконів предмети, які можуть бути скинуті вітром;

4). Закрити газ, вимкнути електроприлади;

5). Якщо негода застала на відкритій місцевості, необхідно сховатися в глибокій канаві або яру, накритися курткою і зняти всі металеві речі і покласти на відстані 15-20 м від себе.

Запам’ятай! Блискавка потрапляє в саму точку на місцевості.

3-я група

У випадку сильної повені можлива евакуація.

Правила евакуації:

1). Вимкнути в будинку газ та електроприлади;

2). Взяти документи, медикаменти, гроші;

3). Бути поруч із батьками, сусідами, знайомими.

Якщо повінь застала у будинку:

1). Принести м’які речі й електроприлади на верхні поверхи або горище;

2). Туди ж занести продукти харчування і зробити запас питної води;

3). Приготувати ліки;

4). Подбати про джерела світла.

V. Закріплення знань.

Давайте з вами спробуємо об’єднати дані явища за такими ознаками:

  • Які трапляються в різну пору року та не залежать від пори року.
  • Які загрожують жителям гір, степів, океанічного узбережжя, не залежать від географічного положення.
  • Які з них трапляються в Україні.

VІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати матеріал параграфа.
  2. Знайти повідомлення про стихійні лиха та їх наслідки в нашій місцевості.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Костіна Неля Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 березня 2021
Переглядів
1639
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку