Квест – гра «Що таке імунітет?»
Гра спрямована на розвиток кругозору, практичних умінь і комунікативних навичок учасників гри через освітню, ігрову, конкурсну та творчу діяльність.
Мета: пропаганда здорового способу життя і впливу імунітету на життя і здоров'я людини, розвиток у дітей комунікативних навичок, вміння працювати в команді.
Задачі:
Освітня
Підвести до розуміння того, що кожна людина повинна дбати про своє здоров'я з дитинства (зміцнювати імунітет), (закріплювати культурно-гігієнічні навички, прищеплювати любов до спорту і фізичної культури, закріплювати знання про вітаміни і режим харчування, режим дня, необхідності загартовування, про корисні продукти, ознайомити з корисним впливом музики на організм людини)
Виховна
Виховувати повагу один до одного, почуття відповідальності, уважне ставлення до оточуючих.
Развивальна
Розвивати фізичні (спритність, швидкість реакції, координаційна здатність) і психічні (воля, цілеспрямованість, самоконтроль) якості; виховувати волю до перемоги,
Розвивати пізнавальний інтерес, допитливість, бажання поповнити свої знання про імунітет.
1 березня - Всесвітній день імунітету. День обраний невипадково, адже саме на початку весни проблеми, пов'язані з ослабленням функцій імунної системи, виражені особливо яскраво.
Опис гри:
Вихователь: Я говорю вам «Здрастуйте», а, значить, бажаю здоров'я. Сьогодні ми проведемо квест-гру «Що таке імунітет?». Що таке імунітет і де його дійсно знайти нам сьогодні належить дізнатися.
Вирушаємо у подорож.
А ось і наша перша станція. Відгадайте загадку:
Зовні дивишся - будинок як будинок,
Але немає мешканців звичайних в ньому,
У ньому книги цікаві Стоять рядами тісними
На довгих полицях
Уздовж стіни
Зібралися казки старовини,
І Чорномор,
І цар Гвідон,
І добрий дід Мазай ... Як називають цей будинок? Спробуй, відгадай! (Бібліотека)
Бібліотекар: Де взяти інформацію? Як і де дізнатися, що таке імунітет? як зберегти своє здоров'я? На всі ці питання можна знайти відповіді саме тут. (у бібліотеці).
Сьогодні нас зустрічає наш бібліотекар Євгена Альбертівна. Це станція пізнавальна
Бібліотекар: Доброго дня. Бібліотека - це місце де багато різної літератури з різних галузей. Це енциклопедії. Це пізнавальні книги. Це журнали і газети. Саме тут можна знайти відповіді на всі питання. Що вас цікавить?
Діти: Ми прийшли дізнатися - Що таке імунітет?
Бібліотекар: Я пропоную вам взяти інформацію з енциклопедії:
Система захисту організму людини від збудників хвороб називається
- (Імунітет). Це невидимий щит, який не підпускає хвороби до організму.
У журналах і газетах про імунітет написано: Ми, як організми, складаємося з систем, системи, в свою чергу, складаються з органів, органи - з тканин, а тканини - з клітин. І клітина - це наш самий-самий важливий цеглинка в побудові фундаменту нашого здоров'я. Але це все наука.
А ви знаєте, що 1 березня, в перший день весни, святкується -
день імунітету! Але з чого складається імунітет?
- Я пропоную вам відгадати кілька загадок:
Схоже на пряник і різного кольору,
Зібрало в собі запах трав усього світу.
Хлопці охоче їм миють долоньки,
Не люблять його лише собаки і кішки (мило)
Наступна загадка:
Хоч на вигляд вона не дуже хороша
І трішечки схожа на їжака, Дуже любить перед тим, як ляжу спати,
На зубах моїх хвилинку потанцювати. (Зубна щітка)
Бібліотекар: Всі ці загадки про те, що необхідно дотримуватися чистоти, а це одна з складових імунітету.
Жив собі імунітет -
Рожеві щічки.
Вітаміни на обід
Їв він, як квіточки,
У Ксюшин маленький живіт Складав їх завзято, Щоб хвороб грізний взвод Чи не напав несподівано.
Так жилося нам без турбот, Чи не боліла Ксюша - Пісні, танці круглий рік - Радій, дочуша.
Тільки раз імунітет
Раптом пропав несподівано!
Заглянули під буфет,
Рилися під диваном,
Пошукали в коморі,
І в сирому підвалі,
Може бути чарівник злий
З лісовиком обікрали!
Хто вкрав імунітет ?!
Ксюша захворіла,
Їй не хочеться цукерок,
Все сидить без діла,
Чи не грає, не співає,
Кашляє, чхає.
Скоро лікар до нас прийде -
Може він все знає ?!
Хто такий імунітет,
Де шукати пропажу!
Без нього здоров'я немає -
Хто злодіїв покарає!
Лікар строгий до нас прийшов
І сказав суворо:
«Я імунітет знайшов,
Будеш знову здоровою!
Він втік недалеко, -
Спійманий був плутішка.
Вип'єш з медом молоко,
Почитаєш книжку,
А на ранок - він прийде, вип'є чаю кухоль, Може пісеньку заспіває Маленькій подружці.
Скаже: «Ксюша, вибач,
Що пішов без попиту,
Смутно не будуть дні,
Носик твій кирпатий
Більше хлюпати - ні-ні-ні,
Кашляти - не дозволимо!
Ми застуду, лише кліпни,
Швидко Відфутболимо! »
Ти прости імунітет,
Подружись з ним, Ксюша,
Будеш знову на обід
Вітаміни їсти! (Казка про імунітет)
Бібліотекар: Так що ж таке імунітет?
(Відповіді дітей) (це чисті руки, прогулянка, вітаміни, мед і молоко, спорт)
Молодці. Сьогодні на моїй станції Ви з енциклопедії, з журналів, книг дізналися, що таке імунітет і з чого він складається. Але це не все знання, подорож ваше триває. До нових зустрічей.
Вихователь: Хлопці, а наша подорож триває. Отже, наша друга Станція ПСИХОЛОГІЧНА
Яка незвичайна назва ... Нас сьогодні зустрічає педагог-психолог Роза
Геннадіївна
Педагог-психолог: Доброго дня. Що вас привело до мене?
Діти: Здравствуйте. Ми хочемо дізнатися «Що таке імунітет?»
Педагог-психолог: Імунітет - це здатність організму захищати себе. Захищати від усього, що для організму природним не є: від вірусів і бактерій, від отрут, від деяких ліків, від страху і переживань. Але перш я хотіла б розповісти вам вірш Р.Гамзатова
-Он людина, що скажеш ти про нього?
Відповів друг, плечима знизав:
- Я з цією людиною не знайомий,
Що про нього хорошого я знаю?
- Он людина, що скажеш ти про нього? -
Запитав я у товариша іншого.
- Я з цією людиною не знайомий.
Що я можу сказати про нього поганого?
Педагог-психолог: Які ви всі однакові і в той же час різні. Ви дівчатка і хлопчики. Не знаючи людини, чи можна
сказати про нього він хороший чи поганий? У вас різні за кольором очі, у когось вони карі, а у кого-то блакитні, хтось худенький, а хтось повненький. Хтось високий, а хтось низенький, хтось любить бігати і грати, а хтось не може цього зробити в силу ряду причин (якщо людина хвора і в інвалідному кріслі)
Ви всі різні. Але ви всі добрі люди і якщо ви буде доброзичливі один до одного, будете допомагати товаришам, не боятися, не переживати. Якщо ви будете спілкуватися, творити, фантазувати, малювати, то ваш імунітет буде завжди з вами. адже музика теж свого роду імунітет.
Так здорово, що ми всі разом, всі дружні, всі веселі і щасливі.
Імунітет - це оборона, захист від поганих, негативних подій, від страху і переживань.
Ми тепер знаємо, що імунітет - це наше гарний настрій і добре ставлення до людей.
Вихователь: Наступна наша станція МЕДИЧНА
І нас зустрічає наша медична сестра Анжеліка Анатоліївна
Медсестра: Доброго дня. Що привело вас до мене?
Діти: Ми хочемо дізнатися, що таке імунітет.
Медсестра: Імунітет - це здатність захищати себе від хвороботворних мікробів і вірусів.
Для того, щоб вам було зрозуміліше - імунітет - це стійкий солдатик, який охороняє наш організм від хвороб за допомогою щеплень, вітамінів, правильного повноцінного харчування, прогулянок на свіжому повітрі і звичайно повноцінного сну.
Медсестра: Імунітет є природний який передається вам від ваших батьків, другий вид імунітету це - штучний який з'являється після введення вакцини (щеплення) називається активний, а ще є пасивний він з'являється після введення лікувальної сироватки. Щеплення роблять від небезпечних, важких хвороб здатних викликати ускладнення. Головна мета вакцинації - формування несприйнятливості до хвороб. При прищепленні виробляються антитіла, які нейтралізують хвороби.
Медсестра: Наш організм після щеплення стає несприйнятливий до хвороб, і навіть якщо людина після щеплення захворіє, то він хворіє в легкій формі, і це проходить дуже легко. Вчені встановили: імунітет пояснюється тим, що в крові утворюються особливі захисні речовини, які вбивають мікробів - збудників хвороби.
Для нашого організму, для збереження імунітету також дуже важливі вітаміни. Вітаміни можуть бути в формі лікарських засобів, а також вітаміни міститися в різних продуктах.
Хто знає, в яких продуктах містяться вітаміни?
Діти: Фрукти, ягоди, овочі, молочні продукти, м'ясо, риба.
У продуктах є вітаміни.
Медсестра: а які вітаміни ви знаєте?
Вітаміни А, В, вітамін С.
Медсестра: а в яких продуктах є вітамін А? (Масло, сир, молоко, морква)
-В? (Овочі, фрукти, горіхи)
-З? (Лимон, апельсин, шипшина, смородина)
Медсестра: а як же бути взимку? Не завжди є ягоди і фрукти будинку? Вітаміни в меншій кількості є в засушеному або замороженому вигляді.
А як взимку можна зміцнювати імунітет? Можна пити цілющі чаї. Це можуть бути чаї з ягодами і травами.
А які трави ваші батьки заварюють як чай? (М'яту, ромашку, іван-чай) а чи всі продукти корисні? Ні. Є продукти, які шкідливі. Це чіпси, газовані напої, продукти швидкого приготування - фастфуд. Медсестра: а як ще можна зміцнювати імунітет?
Можна дихати соляної лампою. (Чисте гірське повітря)
Скажіть, а чи потрібно дотримуватися режиму дня? Вчасно лягати і вчасно вставати? Гуляти на свіжому повітрі? (Відповіді дітей)
Є такі прислів'я:
Закаляйся і будеш завжди здоровий.
В здоровому тілі здоровий дух.
Хто спортом займається-той сили набирається.
Сонце, повітря і вода допомагають нам завжди!
Ми дізналися, що імунітет - це стійкий солдатик, який охороняє наш організм від хвороб за допомогою щеплень, вітамінів, правильного повноцінного харчування, прогулянок на свіжому повітрі і звичайно повноцінного сну.
Наступна наша станція фізкультурна (зустрічає інструктор з фізичної культури в костюмі Айболита)
Інструктор: Імунітет - це спорт, загартовування, зарядка, біг, стрибки, ходіння по «колючим» доріжках, зарядка після сну, дихальна гімнастика і багато іншого.
Інструктор: Регулярні заняття фізкультурою і спортом зміцнюють м'язи і зв'язки, кістки і суглоби, судини і нерви, попереджаючи появу різних травм і роблячи організм більш витривалим, більш довговічним. Фізичні вправи зміцнюють і тіло, і душу, ефективно борються з негативним впливом стресу, знищують тривогу і страх, відновлюють розумову і фізичну працездатність, забезпечують ефективну роботу всіх систем організму, за підтримку захисних сил організму на гідному рівні.
Таким чином, людина, регулярно займається фізкультурою і спортом, дійсно ефективно зміцнює свої захисні сили, свій імунітет.
А ви знаєте що необхідно для того, щоб наш імунітет був міцним? Відповіді дітей:
Айболит: спорт, здорове харчування, загартовування, хороший сон
Абсолютно правильно. Отже, я вітаю вас друзі, ви відмінно впоралися з усіма завданнями.
Вихователь: Остання наша з вами станція ТВОРЧА
Саме тут ми спробуємо намалювати, вирізати і наклеїти, зліпити все те, що ми дізналися про імунітет.
Вихователь: Ось ми з вами сьогодні помандрували. Дізналися багато нового. І відповіли на питання «Що таке імунітет».
Айболить: І на завершення свята ми хочемо сказати:
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається,
Радість б'ється в нім щоднини
Це ж чудово для людини!
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
Хто здоровий — не сумує,
Над загадками мудрує,
Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде.
Бо здоров'я — це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини!
1