Стиль у мистецтві 8 клас 1 урок

Про матеріал
Без знань про мистецтво, ми багато чого не зрозуміли б у творах сучасних митців. Сьогодні ми з вами пригадаємо і систематизуємо знання які ви отримали з курсу образотворче мистецтво та історії у 6 , 7 класах.
Перегляд файлу

Урок 1          8 клас

Стиль у мистецтві

Без знань про мистецтво, ми   багато чого  не зрозуміли б у творах сучасних митців. Сьогодні ми з вами пригадаємо і систематизуємо знання які ви отримали з курсу образотворче мистецтво та історії у 6 , 7 класах.

Всі мистецькі твори створені людиною, отже: Людина – творець і носій життєвих сенсів, інакше кажучи – суб’єкт культури. Не кожна людина може бути творцем мистецьких творів, але кожна особа переробляє у власній душі цінності світової та вітчизняної культури і таким чином визначає своє особисте ставлення до світу, відчуває причетність до життєвого сенсу людства, культури свого народу.

 

Мистецтво як особливий вид людської діяльності зародилося ще в добу палеоліту.

Давні художники використовували гострі камінці для продряпування на скелях або вуглинки від вогнища, природні мінеральні фарби для зображень тварин на стінах печер.

Пізніше в наскельних малюнках почали з’являтися зображення людей, сюжетні композиції — зокрема, сцени полювання. Фарбу наносили пальцями або примітивними пензлями (жмут вовни, пучок трави). Пізніше в наскельних малюнках почали з’являтися зображення людей, багатофігурні композиції — зокрема, сцени полювання. Із глибини віків до нас дійшли й висічені з каменю скульптури тварин, рельєфи, гравюри на кістках і рогах упольованих звірів.

Минули тисячоліття. Виникли стародавні цивілізації з достатньо високим рівнем економічного, політичного і культурного розвитку. Настав період справжнього розквіту мистецтва.

— Із плином часу вслід за соціальними змінами змінювались предмети і способи зображення, характер і стиль мистецтва, однак на всіх етапах історії людства мистецтво завжди відігравало надзвичайно важливу роль.

Мистецтво це естетичне пізнання світу в процесі художньої творчості як особливого виду людської діяльності, що відображує дійсність у конкретно-чуттєвих образах відповідно до певних ідеалів прекрасного.

 

  1. Практичне завдання № 1.

https://pp.vk.me/c604621/v604621361/7947/NZIO5gavWMI.jpgПригадайте, що вам відомо про мистецькі стилі та напрями з уроків історії, музичного та образотворчого мистецтва.

 

 

 

 

 

 

 

Усю історію мистецтва розподіляють на великі часові періоди — епохи, у кожній з яких склався певний мистецький стиль чи напрям.

Розгляньте схему, на стор.7,  що ілюструє етапи розвитку мистецтва в культурі минулого.

— Скільки стилів мистецтва у культурі минулого ви нарахували?

— Назви яких стилів вам відомі?

— Скільки стилів нараховує мистецтво Середньовіччя?

— Про мистецтво якої епохи вам відомо найбільше?

 

Мистецтво первісної доби - Первісне мистецтво

 

Мистецтво стародавнього світу - Мистецтво  стародавнього Єгипту

 

Античне мистецтво (мистецтво  Стародавньої Греції   та Стародавнього Риму) - Античний стиль

Мистецтво доби середньовіччя - Мистецтво  Візантії (Візантійський стиль),

Романське мистецтво (Романський стиль),

Готичне мистецтво (Готичний  стиль)

Мистецтво ренесансу - Мистецтво  доби Відродження в Італії, 

Північне Відродження (Стиль ренесанс)

Мистецтво доби просвітництва - Мистецтво XVII-XVIII ст. - Стиль бароко, рококо, класицизм

Мистецтво ХІХ століття - Мистецтво першої половини   ХІХ ст. (романтизм),

Мистецтво  другої половини  ХІХ ст. і мистецтво ХХ століття – стиль реалізм

 

 

Вправа «Асоціації»

Доберіть слова, які асоціюються у вас зі словом «стиль»…

 

Розповідь вчителя про стилі на напрями у мистецтві, види мистецтва.

Термін «стиль» належить до найбільш дискусійних питань у мистецтвознавстві. Це поняття є центральним в історії мистецтва і поширюється на інші види людської діяльності, перетворюючись в одну з найважливіших категорій культури в цілому. У наш час стилем називають також спосіб життя, манеру поводитися, одягатися, методи і прийоми роботи, наприклад: стиль спілкування, стиль одягу, стиль керівництва тощо.

 

Стиль у мистецтві це форма художнього самовизначення епохи, регіону, нації, соціальної або творчої групи чи окремої особистості.

Поняття «художній стиль» розглядають у комплексі з поняттями «художня епоха», «художній напрям» та ін. Художню епоху визначають як конкретно-історичний етап розвитку мистецтва, сформований у певну суспільно-історичну добу. Художня епоха включає художні напрями, кожен з яких охоплює єдність світогляду, естетичних поглядів, шляхів відображення життя і пов’язаний з тим чи іншим творчим методом та художнім стилем. Напрям у мистецтві не виключає глибокої відмінності творчих індивідуальностей.

 

Запам҆ятайте Стиль у мистецтві це мова мистецтва: сукупність художніх принципів,прийомів і засобів, характерних для мистецтва певних країн певного історичного періоду, напряму або індивідуальної манери художника.

За способом утілення художнього образу розрізняють:

  • просторові мистецтва (архітектура, скульптура, живопис, графіка, фотомистецтво, декоративно-прикладне мистецтво, дизайн)

 

  • часові мистецтва (музика, література)

 

  • просторово-часові або синтетичні (кіномистецтво, театральне мистецтво, хореографія, циркове мистецтво тощо)

 

Запам҆ятайте Види мистецтва це форми творчої діяльності, що склалися історично як відображення багатогранності реального світу і проявляються в різноманітності способів та засобів художньо-образного відтворення й естетичного сприйняття.

 

8. Практичне завдання № 2 «Види мистецтва».

— Розгляньте схему, що зображає види мистецтва.

— З якими видами мистецтва ви знайомі?

— Які види мистецтва вам подобаються найбільше і чому?

 

Кожен вид мистецтва розкриває сутність життя, високі етичні ідеали за допомогою певних художніх засобів. Ви вже знаєте , що естетичне відтворення світу в літературі відбувається через слово; в музиці — через звуки та інтонації; у живописі — через кольори та їх відтінки; у скульптурі й архітектурі — через пластичні матеріали , об’ємно-просторові форми; у графіці — через лінії, штрихи, плями, тон; у театрі й кіно — через слово, міміку, жести акторів; у хореографії — через рухи, пластику танцівників тощо.

 

Розповідь вчителя про художній образ.

— Предметами зображення в мистецтві є природні об’єкти, внутрішній світ людини, її почуття, важливі для неї події особистого чи суспільного життя, побут, традиції тощо , а специфічною формою відображення дійсності — художній образ, який виявляє загальне через конкретне, індивідуальне. Тобто, митець творчо переосмислює дійсність і, використовуючи художню мову, способи зображення та засоби виразності того чи іншого виду мистецтва, передає свої думки, враження й переживання в художньому творі.

 

 Запам҆ятайте!  Худoжній oбраз це властива мистецтву форма відображення реальності крізь призму світосприйняття митця, його естетичних поглядів і ставлення до життя. Саме тому художній образ завжди конкретний, суб’єктивний, унікальний та емоційний.

У кожному виді мистецтва серед представників творчої спільноти є справжні майстри, творчість яких вирізняється яскравими, самобутніми рисами. У такому випадку говорять про індивідуальний стиль митця.

 

Запам҆ятайте! Індивідульний стиль митця віддзеркалює його характерну авторську манеру,в основі якої — особливості сприймання навколишнього світу, творча фантазія, талант і майстерність.

 

В історії мистецтва є безліч прикладів індивідуальних авторських стилів. За кількома мотивами ми розпізнаємо музику В.А. Моцарта або М. Скорика; достатньо невеликих фрагментів живописних творів, аби визначити стиль Р. Рембрандта, Л. да Вінчі, І. Рєпіна та інші.

 

  1. Робота з ілюстрованим матеріалом

Розгляньте репродукцію відомого твору Леонардо да Вінчі «Пані з горностаєм»

Чимало мистецтвознавців вважають, що на картині зображена Чечилія Ґаллерані, з якою художник познайомився в домі свого покровителя — міланського герцога Людовіко Сфорца. Імовірно, портрет був написаний в 1489 – 1490 роках. На ньому зображена тендітна дівчина, на руках  якої покірно  сидить маленький  пухнастий звірок. Цією картиною Леонардо да Вінчі започаткував традицію портретів п’ятнадцятого століття. Художник намалював не профіль моделі,  а зображення в три чверті повороту вліво, що допомогло йому досягти ефекту природності, фіксації однієї миті.

 

 

VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  Перегляньте зображення світових шедеврів, створених у різні історичні епохи.  Складіть схему «Стилі в мистецтві» та доповніть її назвами найвідоміших мистецьких творів, обов’язково вказавши прізвища авторів

 

 

docx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Кондратова Л.Г.)
Додано
13 вересня 2023
Переглядів
646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку