Сторінка дослідника. Знайомі незнайомці.

Про матеріал
Stem-урок «Сторінка дослідника» Тема. Знайомі незнайомці Мета: збагачувати знання учнів про знайомі предмети, речовини та явища в процесі практичної діяльності (дослідів); формувати вміння застосовувати засвоєнні знання, висловлювати судження та робити висновки; виховувати естетичне сприймання природніх явищ. Навички ХХІ століття +: комунікативність, критичне мислення, креативність, дослідження і спостереження. Інтегративно-асоціативна складова: «Я досліджую світ», «Математика», «Образотворче мистецтво».
Перегляд файлу

Староушицький ліцей

 

 

 

 

 

 

Stem-урок «Сторінка дослідника»

 

Оновлено! Наука-ТІМЕ «Юний дослідник» (обласний етап Всеукраїнського  конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний  дослідник»)! » Центр творчості дітей та юнацтва Київщини

Я досліджую світ

4 клас

 

 

 

Вчитель початкових класів

Левко Лариса Афанасіївна

 

 

 

-2023-

 

Тема. Знайомі незнайомці

Мета: збагачувати знання учнів про знайомі предмети, речовини та явища в процесі практичної діяльності (дослідів); формувати вміння застосовувати засвоєнні знання, висловлювати судження та робити висновки; виховувати естетичне сприймання природніх явищ.

Навички ХХІ століття +: комунікативність, критичне мислення, креативність, дослідження і спостереження.

Інтегративно-асоціативна складова: «Я досліджую світ», «Математика», «Образотворче мистецтво».

Обладнання: прозорі склянки, чиста вода, паперові рушники, харчові барвники, пластиковий контейнер, фломастери, оцет, сода, повітряні кульки, дзеркало, ліхтарик

Тип уроку: інтегрований

Перебіг  заняття

1. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Побажаю всім натхнення.

За роботу, в добрий час!

2. Мотивація навчальної діяльності

- Кожен із вас уже має уявлення про світ, що оточує нас. Переконана, що всі ви маєте бажання дізнаватися про щось нове, досліджувати навколишні предмети.

  • Як ви гадаєте, що таке дослідження?
  • Хто здійснює дослідження та навіщо це потрібно?
  • Як ви думаєте, що відчуває дослідник під час дослідження? Які його емоції під час успіху/невдачі?
  • Чим важливі дослідження? Яка від них користь для нас?
  • Уявіть, що ви дослідник. Що саме ви б хотіли вивчати?

Вікторина «Що досліджує вчений»

 - І саме завдяки дослідникам та винахідникам живемо у такому розвиненому світ.

3. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

- Як ви вже зрозуміли, у нас сьогодні буде незвичайний урок. Ми з вами, разом перетворимося на справжніх дослідників, а наш клас перетвориться на наукову лабораторію і кожен із вас буде дослідником.

А досліджувати ми будемо властивості знайомих вам речовин, які можна знайти на кожній кухні.

Розгадування ребусів

Вода, оцет, сода. За допомогою цих речовин ми проведемо досліди «Веселка», «Крокуюча вода», «Вулкан», «Повітряні кульки».

4. Правила безпеки під час проведення дослідів

- Дослід — це відтворення певного явища, створення чого-небудь нового в певних

  1. Не пробуйте на смак і не нюхайте речовини, з якими працюєте.
  2. Чітко виконуйте вказівки вчителя.
  3. Не займайте робоче місце без дозволу вчителя.
  4. Не торкайтесь руками гарячих предметів.
  5. Не використовуйте для дослідів несправне обладнання.
  6. При вимірюванні температури почекайте, поки стовпчик рідини в капілярі перестане рухатись.
  7. Після виконання роботи помийте руки.

5. Дослідницька діяльність

  • Сторінка дослідника «ВЕСЕЛКА»

Мозковий штурм

-  Що  ви знаєте про веселку?

Перегляд відео  «Як  з’являється веселка»

-  Чи можна побачити веселку у нашому класі?

Проведення досліду «Веселка»

Кольори веселки: Чарівниця-Осінь  Жар-Птицю Закликає Бабин Сад Фарбувати.

- Прекрасна ідея кольоротерапії.
Викласти на тарілці по колу драже Skittles. Всередину тарілки налити води. залишилося трохи почекати і отримуємо веселку

  • Сторінка дослідника «ВУЛКАН»

- У природі відбувається багато загадкових явищ. От нещодавно, 16 квітня, на півдні Мексики прокинувся один із найактивніших вулканів світу під назвою Попокатепетль. Дим піднявся у висоту близько 6 700 метрів.

Перегляд відео «Цікаві факти про вулкан»

Проведення досліду «Вулкан»

Наукове пояснення: Як діють компоненти і що відбувається під час досліду?

При з’єднанні соди з оцтом можна спостерігати рясне виділення піни і почути характерне шипіння. Чому це відбувається? Подібне явище – це найпростіша хімічна реакція. Харчова сода, або натрій двовуглекислий,              є лугом, і при з’єднанні з кислотою, вона розпадається на сіль, воду і                               вуглекислий газ. Іншими словами, відбувається нейтралізація речовин,                                     за рахунок чого і виділяється рясна піна.

  • Фізхвилинка «Скоро перемога»
  • Сторінка дослідника «Повітряна кулька»                                    Перегляд відео. Робота відповідно до інструкції.
  • Сторінка дослідника «Крокуюча вода» 

- Скажіть, будь ласка, а чи може крокувати вода? Це ми зараз з вами і побачимо.  Працюємо за інструкцією:

  1. Беремо пензлик між двома пальцями, притримуємо великим.
  2. Змочуємо у воді.
  3. Набираємо жовту фарбу.
  4. А тепер додаємо її у одну склянку з водою. Подивіться, яка жовтенька.
  5. Миємо пензлика.
  6. Набираємо червону фарбу.
  7. Додаємо у другу склянку з водою. Нам треба, щоб вийшли яскраві кольори, тож додаємо ще червоного.
  8. Миємо пензлика.
  9. Набираємо чиню фарбу.
  10. Та додаємо у третю склянку з водою.
  11. Миємо пензлика. Відкладаємо на стаканчик.
  12. Тепер ми беремо 6 серветок, та згортаємо їх. Ось таким чином.
  13. Кладемо серветки одним краєм у склянку з кольоровою водою, другим краєм у пусту склянку. І так само з іншими серветками.
  14. Розклавши серветки, ми маємо трішки почекати. (приблизно 1 годину).

Ось і готово! Тепер прибираємо серветки.

Подивіться, з 3 кольорів в нас вийшло ще 3 нових кольори!

З червоного та жовтого утворився помаранчевий. З жовтого та синього – зелений. З синього та червоного – фіолетовий. Як веселка!

Виходить, що наша кольорова водичка за допомогою «мостиків», тобто серветок, перейшла в порожні склянки. Тепер ви знаєте, чому наш дослід називається «крокуюча вода».  

6. Підведення підсумків уроку

Сподіваюся, що вам сподобалися досліди. Можете їх повторити дома, але за однієї умови: разом із батьками.

-         Тепер я знаю…

-         Мені сподобалось…

Всі ви, діти — молодці,

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

 

 

 

docx
Додано
23 січня
Переглядів
159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку