Тема: Сторінка дослідника. Розглядаю сніжинку. Виготовлення сніжинки-витинанки.
Мета: : ознайомити учнів із поняттям «сніжинка»; з приладами та пристроями для проведення найпростіших дослідів; учити проводити дослід і спостереження з метою визначення ознак предмета ; закріплювати знання та використання терміну «прилад»; розвивати спостережливість і увагу; виховувати любов до природи, бажання бути природі другом, досліджувати її явища.
Обладнання:лупа, чорний папір, термометр, серветки, ноутбук, проектор,мультфільм «Народження сніжинки», « Танок сніжинок»
Хід уроку
І.Організація класу.
ІІ. Ранкова зустріч
1. Вітання
На дворі летять сніжинки
Всі легенькі мов пушинки.
Тож і ми часу не гаймо,
В дружнє коло всі ставаймо. ( діти стають у коло і беруться за ручки).
З днем прийдешнім всіх вітаймо
2. Побажання по колу. Вправа «Сніжинка»
– Діти, давайте здмухнемо сніжинки, які лягли нам на рукавички.
Діти кладуть на долоні сніжинки і сильним струменем повітря здувають
їх з рук (вдих і видих ротом.)
Одна із сніжинок залетіла до нас в клас і принесла побажання.
Діти передають один одному сніжинку і говорять побажання.
(Доброго ранку ,Юлічко! Я бажаю тобі веселого дня.
Доброго ранку, Іванко, я дуже радий тебе бачити!)
3. Визначення емоційного стану
4. Щоденні новини
Вправа «Погода»
-Яка зараз пора року?
-Який місяць?
-Яке число?
-Тепло чи холодно на дворі?
-Який стан неба?
-Чи є вітер?
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІV.Вивчення нового матеріалу
Загадка:
Ніжна зірка сніжно біла,
На рукав мені злетіла.
Поки ніс її сюди,
То стала краплею води. (Сніжинка).
- Чому ви вважаєте, що це сніжинка?
- На що схожа сніжинка?
Одного зимового дня на подвір'ї несподівано почали кружляти сніжинки. Великі, легенькі. Весело літали вони в повітрі, ніби танцювали.
- Чому ви думаєте, що це сніг? (Бо біле, як сорочка, пухнасте; крил не має, але гарно літає; сонця боїться...).
- А зараз дітки послухайте ці рядки з вірша М. Т. Рильського.
Білі мухи налетіли,
Все подвір'я стало біле.
Не злічити білих мух,
Що летять, неначе пух.
—Що нагадують сніжинки? Яку картину уявляєш, слухаючи рядки з вірша? Діти,підставте рукавичку і спіймайте сніжинку, подивіться на неї. Скажіть, яка вона.(Всі вони візерунчасті, різної форми, схожі на срібні зірочки). А тепер зробіть так, щоб сніжинка сіла вам на руку. Що замість неї лишилося? (Крапелька водички). Тож із чого зроблена сніжинка? (З води).
Поспостерігайте, як падають сніжинки. (Для порівняння учитель показує падіння камінця. Діти роблять висновок: сніжинки падають повільно, вони кружляють, вітер відносить їх убік.)
Зверніть увагу на красу природи. Поміркуйте, чи погоджуєтесь ви з твердженнями: “Земля вкрилася снігом, неначе білою скатертиною”, “Сніг білий, неначе цукор”, “На сонці сніжинки іскряться, ніби маленькі зірочки”?
ІІІ. Робота з матеріалом підручника (ст..6)
1.Бесіда
Снігопад. Кому з вас не хотілося відразу ж вибігти на вулицю, коли ви побачили білий лапатий сніг, що повільно падав на землю.
Кружляють сніжинки у повітрі, одна красивіша за іншу.
2 .Практична робота в групах
До кожного з вас прилетіла на парту сніжинка. Проведемо невеличку практичну роботу, мета якої розглянути з чого вони складаються. Зверніть увагу на те, які вони гарні. Полічить , скільки промінців має сніжинка.
Чи побачили ви однакові сніжинки?
У лупу можна побачити, що кожний крижаний кристалик має власну форму, відмінну від інших. Сніжинки ніколи не повторюють одна одну. Але всі мають спільну рису-шість промінчиків.
Фізхвилинка
3. Постановка проблемного запитання
-Діти, а якого кольору буває сніг?
-Звичайно,здається, що на світі нема нічого білішого за сніг. Адже коли хочуть підкреслити бездоганну чистоту білого кольору, його завжди порівнюють зі снігом: білосніжний лебідь, білосніжне вбрання і т.п.
- У чому полягає секрет такої білизни снігу?
Сніжинки повільно опускаються вниз, злипаються й падають на землю у вигляді лапатого снігу. Під час хуртовин сніг переноситься вітром. Він затримується біля різних перешкод. Так утворюються кучугури.
4.Ознайомлення з термометром
Загадка.
Градусна шкала
Скляну сорочку одягла.(Термометр).
Поясніть:
- Які є види термометрів?
- Для чого потрібен термометр?
- Що ним можна робити?
-Чи потрібен людям термометр?
Фізхвилинка для очей
5.Виготов свою сніжинку
- У кожного з вас на парті є серветка. Спробуємо зробити з неї сніжинку. Я буду давати вам вказівки, а ви намагайтеся старанно їх виконувати
1) Зігніть серветку так, щоб у вас вийшов трикутник.
2) Зігніть трикутник, який у вас вийшов ще раз. Ви отримали менший трикутник.
3) Відірвіть шматочок знизу так, щоб утворилася округла форма
4) Відірвіть кут вгорі
5) Відірвіть маленький шматочок справа, потім зліва.
6) Розгоргіть свою серветку. Погляньте, що у вас вийшло!
- Так, у вас вийщла сніжинка. Цікаво! Всі виконували однакові завдання, а сніжинки вийшли різні! Чому так сталося. Як ви вважаєте?
Вони різні так як і ви самі всі різні. Кожна людина неповторна, як сніжинка! Немає двох сніжинок однакових, як не буває і людей двох однакових. Кожен з вас – унікальний, кожен особистість!
- Хай летять ваші сніжинки, веселково переливаються, щоб у світі було ясніше!
-Ми сьогодні зробили багато відкриттів для себе. А чи всі з них ви запам'ятали, ми перевіримо за допомогою гри « Так чи ні?»
- За допомогою ЛЕГО цеглинок ви будете показувати правильне висловлювання - зелена, неправильне – червона.
- Сніжинки утворюються з краплі води ( Ні)
- Сніжинки всі однакові за формою ( Ні)
- Сніжинки мають шість промінців ( Так)
- Хуртовина буває при сильному вітрі ( Так)
- Сніг має зелений колір ( Ні)
IV. Підсумок уроку.
- Що нового для себе ви відкрили на ньому?
- Чи були у вас труднощі?
- Що сподобалось?
1. Теми для щоденника вражень.
- Мені подобається ( не подобається) зима.
- Сніжинку я уявляю так…
- Узимку я люблю…
Тема: Сторінка дослідника. Розглядаю сніжинку. Виготовлення сніжинки-витинанки.
Мета: : ознайомити учнів із поняттям «сніжинка»; з приладами та пристроями для проведення найпростіших дослідів; учити проводити дослід і спостереження з метою визначення ознак предмета ; закріплювати знання та використання терміну «прилад»; розвивати спостережливість і увагу; виховувати любов до природи, бажання бути природі другом, досліджувати її явища.
Обладнання:лупа,чорний папір, термометр, серветки, ноутбук, проектор,мультфільм «Народження сніжинки», « Танок сніжинок»
Хід уроку
І.Організація класу.
ІІ. Ранкова зустріч
1. Вітання
На дворі летять сніжинки
Всі легенькі мов пушинки.
Тож і ми часу не гаймо,
В дружнє коло всі ставаймо. ( діти стають у коло і беруться за ручки).
З днем прийдешнім всіх вітаймо
2. Побажання по колу. Вправа «Сніжинка»
– Діти, давайте здмухнемо сніжинки, які лягли нам на рукавички.
Діти кладуть на долоні сніжинки і сильним струменем повітря здувають
їх з рук (вдих і видих ротом.)
Одна із сніжинок залетіла до нас в клас і принесла побажання.
Діти передають один одному сніжинку і говорять побажання.
(Доброго ранку ,Юлічко! Я бажаю тобі веселого дня.
Доброго ранку, Іванко, я дуже радий тебе бачити!)
3. Визначення емоційного стану
4. Щоденні новини
Вправа «Погода»
-Яка зараз пора року?
-Який місяць?
-Яке число?
-Тепло чи холодно на дворі?
-Який стан неба?
-Чи є вітер?
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІV.Вивчення нового матеріалу
Загадка:
Ніжна зірка сніжно біла,
На рукав мені злетіла.
Поки ніс її сюди,
То стала краплею води. (Сніжинка).
- Чому ви вважаєте, що це сніжинка?
- На що схожа сніжинка?
Одного зимового дня на подвір'ї несподівано почали кружляти сніжинки. Великі, легенькі. Весело літали вони в повітрі, ніби танцювали.
- Чому ви думаєте, що це сніг? (Бо біле, як сорочка, пухнасте; крил не має, але гарно літає; сонця боїться...).
- А зараз дітки послухайте ці рядки з вірша М. Т. Рильського.
Білі мухи налетіли,
Все подвір'я стало біле.
Не злічити білих мух,
Що летять, неначе пух.
—Що нагадують сніжинки? Яку картину уявляєш, слухаючи рядки з вірша? Діти,підставте рукавичку і спіймайте сніжинку, подивіться на неї. Скажіть, яка вона.(Всі вони візерунчасті, різної форми, схожі на срібні зірочки). А тепер зробіть так, щоб сніжинка сіла вам на руку. Що замість неї лишилося? (Крапелька водички). Тож із чого зроблена сніжинка? (З води).
Поспостерігайте, як падають сніжинки. (Для порівняння учитель показує падіння камінця. Діти роблять висновок: сніжинки падають повільно, вони кружляють, вітер відносить їх убік.)
Зверніть увагу на красу природи. Поміркуйте, чи погоджуєтесь ви з твердженнями: “Земля вкрилася снігом, неначе білою скатертиною”, “Сніг білий, неначе цукор”, “На сонці сніжинки іскряться, ніби маленькі зірочки”?
ІІІ. Робота з матеріалом підручника (ст..6)
1.Бесіда
Снігопад. Кому з вас не хотілося відразу ж вибігти на вулицю, коли ви побачили білий лапатий сніг, що повільно падав на землю.
Кружляють сніжинки у повітрі, одна красивіша за іншу.
2 .Практична робота в групах
До кожного з вас прилетіла на парту сніжинка. Проведемо невеличку практичну роботу, мета якої розглянути з чого вони складаються. Зверніть увагу на те, які вони гарні. Полічить , скільки промінців має сніжинка.
Чи побачили ви однакові сніжинки?
У лупу можна побачити, що кожний крижаний кристалик має власну форму, відмінну від інших. Сніжинки ніколи не повторюють одна одну. Але всі мають спільну рису-шість промінчиків.
Фізхвилинка
3. Постановка проблемного запитання
-Діти, а якого кольору буває сніг?
-Звичайно,здається, що на світі нема нічого білішого за сніг. Адже коли хочуть підкреслити бездоганну чистоту білого кольору, його завжди порівнюють зі снігом: білосніжний лебідь, білосніжне вбрання і т.п.
- У чому полягає секрет такої білизни снігу?
Сніжинки повільно опускаються вниз, злипаються й падають на землю у вигляді лапатого снігу. Під час хуртовин сніг переноситься вітром. Він затримується біля різних перешкод. Так утворюються кучугури.
4.Ознайомлення з термометром
Загадка.
Градусна шкала
Скляну сорочку одягла.(Термометр).
Поясніть:
- Які є види термометрів?
- Для чого потрібен термометр?
- Що ним можна робити?
-Чи потрібен людям термометр?
Фізхвилинка для очей
5.Виготов свою сніжинку
- У кожного з вас на парті є серветка. Спробуємо зробити з неї сніжинку. Я буду давати вам вказівки, а ви намагайтеся старанно їх виконувати
1) Зігніть серветку так, щоб у вас вийшов трикутник.
2) Зігніть трикутник, який у вас вийшов ще раз. Ви отримали менший трикутник.
3) Відірвіть шматочок знизу так, щоб утворилася округла форма
4) Відірвіть кут вгорі
5) Відірвіть маленький шматочок справа, потім зліва.
6) Розгоргіть свою серветку. Погляньте, що у вас вийшло!
- Так, у вас вийщла сніжинка. Цікаво! Всі виконували однакові завдання, а сніжинки вийшли різні! Чому так сталося. Як ви вважаєте?
Вони різні так як і ви самі всі різні. Кожна людина неповторна, як сніжинка! Немає двох сніжинок однакових, як не буває і людей двох однакових. Кожен з вас – унікальний, кожен особистість!
- Хай летять ваші сніжинки, веселково переливаються, щоб у світі було ясніше!
-Ми сьогодні зробили багато відкриттів для себе. А чи всі з них ви запам’ятали, ми перевіримо за допомогою гри « Так чи ні?»
- За допомогою ЛЕГО цеглинок ви будете показувати правильне висловлювання - зелена, неправильне – червона.
- Сніжинки утворюються з краплі води ( Ні)
- Сніжинки всі однакові за формою ( Ні)
- Сніжинки мають шість промінців ( Так)
- Хуртовина буває при сильному вітрі ( Так)
- Сніг має зелений колір ( Ні)
IV. Підсумок уроку.
- Що нового для себе ви відкрили на ньому?
- Чи були у вас труднощі?
- Що сподобалось?
1. Теми для щоденника вражень.
- Мені подобається ( не подобається) зима.
- Сніжинку я уявляю так…
- Узимку я люблю…