Стратегія розвитку ліцею

Про матеріал
Даний документ допоможе адміністрації у розробці стратегії розвитку Вашого навчального закладу. Щось наше стане у нагоді саме Вам, а можливо щось допоможе створити нове, авторське...
Перегляд файлу

Стратегія розвитку 

Дружбівського ліцею Криничанського району Дніпропетровської області

 

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/s4fc4f48b56516e3a/image/ic64a207ea9d0f518/version/1487165050/image.png

 

Сучасна школа має створювати умови для саморозвитку, самоствердження, самореалізації особистості, умови, за яких дитина може проявити не лише інтелектуальну компетентність, але й компетентність соціальну.

 

Головні ідеї концепції розвитку

 

- Школа повинна забезпечувати комплексну програму розвитку дітей у системі безперервної освіти,доступність навчання для всіх дітей мікрорайону.

- Будувати навчально – виховний процес на основі глибокого всебічного вивчення особистості школяра шляхом ефективної роботи психолого – соціальної служби в закладі, науково обґрунтованого діагностування, аналізу динаміки розвитку кожної дитини, створення відповідних умов для задоволення її зростаючих потреб і активної участі в житті соціуму.

- Слід особливу увагу приділяти гармонійному розвитку, вихованню загальнолюдських цінностей, формуванню базової культури учнів, зміцненню здоров’я, наданню допомоги у саморозвитку кожного школяра.

- Зміцнити зв’язки школи з дошкільними, позашкільними закладами як основою створення і розвитку єдиного педагогічного комплексу. Разом із тим здійснювати багатопрофільність та різнорівневість навчання, розробляти і відбирати найбільш ефективні технології навчання.

 

Метою навчання в школі є при цьому виявлення і розвиток здібностей кожної дитини, формування духовно багатої, фізично розвиненої, творчо мислячої, конкурентоспроможної особистості – громадянина України.

 

/Files/images/razdeliteli/6fff051af510.gif

 

Основними завданнями навчально – виховного процесу є:

- на першому ступені навчання продовжувати роботу, розпочату в дошкільних закладах під контролем логопеда, психолого – педагогічної служби школи з урахуванням індивідуальних особливостей і деякої варіативності навчання.

- на другому ступені навчання реалізувати базовий, допрофільний компоненти навчання з наданням можливості вільного вибору напрямків варіативного компонента з правом переходу від одного додаткового курсу до іншого за умови збереження гнучкої трирівневої системи навчання відповідно до нахилів і здібностей та психолого – соціального супроводу навчально - виховного процесу, що коригує розвиток кожної дитини.

- на третьому ступені навчання здійснювати профільне навчання , що забезпечуватиме наступно – перспективні зв’язки між загальною середньою і професійною освітою відповідно до обраного профілю.

Враховуючи особливості закладу, можливості і потреби наших учнів, головними показником якості навчального процесу ми взяли рівень навчальних досягнень учнів, але не в рейтинговому його розумінні, а в динаміці порівняно з попередніми досягненнями самого учня. При цьому ми відстежуємо динаміку цього показника із урахуванням здоров’я учня, його здібностей, рівня вихованості та вмотивованості , зайнятості в додатковій освіті.

 

Шляхи реалізації концепції

Основний вектор реалізації - розвиток системи управління закладом, що включає наступне:

- інтегрованість середовища школи ;

- гнучка взаємодія в педагогічному4 колективі;

- оптимальне розв’язання педагогічних суперечностей;

- створення комфортного психологічного середовища загалом;

- забезпечення активної і скоординованої діяльності учасників навчально – виховного процесу;

- організаційна робота адміністрації закладу щодо формування педагогічного колективу однодумців;

- досягнення організаційного ефекту шляхом спільної реалізації завдань, які містить Концепція, річний план робота школи та плани роботи її структурних підрозділів;

- стимулювання фахового розвитку вчителів.

 

Переведення школи з режиму функціонування в режим розвитку – основне завдання реалізації концепції, що забезпечить:

- Досягнення оптимальної відповідальності школи державним стандартам освіти

- Активний пошук внутрішкільних резервів для підвищення надання якісних освітніх послуг в селищі до яких впершу чергу відносяться:

підвищення рівня навченості учнів

відстеження результатів навчання та рейтингу

навчальних предметів

- Виявить додаткові резерви усіх підсистем навчально – виховного процесу

- Визначить слабкі ланки, ліквідація яких підвищує ефективність навчально – виховного процесу в школі

- Надасть можливість для кожного побачити школу у комплексі, підвищить рівень розвитку цілісної системи навчання і виховання

- Оптимізує управління

/Files/images/razdeliteli/6fff051af510.gif

- Формулювання єдиних педагогічних вимог, своєрідних спільних« правил гри» для:

педагогічних працівників

обслуговуючого персоналу школи

для учнів

для батьків учнів школи

- Мотивує та стимулює новаторство педагогів

- Залучить школярів і батьків до співуправління навчальним закладом

 

/Files/images/razdeliteli/6fff051af510.gif

Головним законом нашого шкільного життя є правило: 

«Ми не намагаємося стати кращими за інших, ми прагнемо стати кращим за нас сьогоднішніх»

 

Управлінська діяльність

Механізм управлінської діяльності включає: діагностику, проектування, керування навчально-виховною діяльністю, моніторинг.

 

Річне планування здійснюється з використанням програмно-цільового підходу. План будується на основі підготовки інформаційної довідки про школу, проблемного аналізу стану справ згідно з Концепцією школи. При складанні плану використовується структурування, постановка мети, визначення завдань, прогнозування результатів, складання алгоритму дій на кожному етапі. План підлягає експертизі в кінці року.

З метою демократизації контролю в управлінській діяльності передбачається залучення до нього працівників всіх ланок закладу. Фінансово-господарська діяльність Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється на основі коштів Державного та місцевого бюджетів, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування закладу для забезпечення Джерелами позабюджетного фінансування закладу є добровільні благодійні внески батьків. Розподіл коштів добровільних батьківських внесків відбувається згідно з фактичним їх надходженням за погодженням із загальношкільним батьківським комітетом. Не використані в поточному звітному періоді (навчальному році) кошти не підлягають вилученню і використовуються в наступних звітних періодах.

 

 

/Files/images/razdeliteli/6fff051af510.gif

 

Чим має бути цікава наша школа для учнів і їх батьків?

 

1. Надання якісних освітніх послуг, адже заклад повністю забезпечений висококваліфікованими спеціалістами, справжніми майстрами педагогічної справи.

2. Питання формування культури здоров'я є пріоритетним напрямком діяльності органів управління закладом, педагогічного колективу, органів учнівського самоврядування та психолого-педагогічної служби.

3. Для створення відповідних санітарно-гігієнічних умов функціонування закладу передбачено:

• дотримання вимог державних органів санітарно-епідеміологічного контролю відповідно до чинного законодавства;

• організацію раціонального режиму навчально-виховного процесу; проектування однозмінного робочого тижня з групою продовженого дня для школи І ступеня;

• введення стабільного рухового режиму учнів: система рухової активності школярів включає щоденні фізичні заняття (уроки фізичної культури, заняття спортом за вибором, рухові паузи на уроках, ігрові перерви);

• організацію повноцінного гарячого харчування учнів для різних груп здоров'я.

4. Основним завданням забезпечення збереження життя та здоров'я учнів закладу є контроль за станом їх здоров'я педагогічним колективом, здійснення профілактики та діагностики захворювань.

5. Приділяти особливу увагу пропаганді здорового способу життя серед учнівського та батьківського колективів, залучати дітей до регулярних занять фізичною культурою і спортом. Раціонально використовувати наявну матеріально-технічну базу, ігрові й спортивні майданчики.

6. Організовувати змістовне дозвілля дітей під час канікул у пришкільному таборі «Веселка».

7. Турбота про кожного учня окремо і про весь учнівський колектив в цілому.

 

/Files/images/razdeliteli/6fff051af510.gif

 

Законами шкільного життя у нас є:

- Дотримання встановлених правил та норм поведінки всіма учасниками навчально – виховного процесу

- Високий рівень педагогічної майстерності вчителів однаково уважних у роботі з кожним учнем

- Реальна оцінка рівня знань та поведінки дитини

- Повністю контрольований навчально – виховний процес, це подбають про кожного і повідомлять, якщо виникнуть проблеми з навчанням, проведуть консультації у разі необхідності, зателефонують якщо дитина погано себе почуває.

- Можливість реалізувати свої здібності та уподобання в цікавих урочних та позаурочних заходах.

- Змістовне проживання у школі кожного дня кожним учасником навчально – виховного процесу.

- Упровадження інформаційно – комунікативних технологій

- Підвищення рівня знання іноземних мов;
- Використання здоров’язбережувальних технологій
- Формування ключових компетентностей учнів

 

Визначаються та конкретизуються 

напрямки роботи з обдарованими учнями:

  • Удосконалення творчого потенціалу вчителя
  • Організація роботи з обдарованими учнями
  • Постійний психологічний супровід усіх учасників навчально – виховного процесу
  • Робота з батьками, які прагнуть розвивати здібності своїх дітей.

 

По кожному із зазначених напрямів розробляється система заходів

Відомі вчені Л. Виготський, А. Орлов, К. Роджерс, К. Ушинський та інші доводять, що системно – творчою характеристикою освітнього процесу яка впливає на інші, є реалізацією у ньому тих чи інших принципів взаємодії людей.

Планують, організовують, оцінюють, коригують, аналізують, обирають технології люди які вступають у відносини і взаємодію з іншими людьми. В школі це вчителі, учні, їх батьки, працівники обслуговуючого персоналу. Якості цих людських взаємодій і визначають в остаточному підсумку якості досягнутих результатів.

/Files/images/razdeliteli/6fff051af510.gif

 

Безпека у закладі освіти в умовах воєнного стану

 

    Створення безпечних умов для учнів та працівників є першочерговим завданням адміністрції закладу. Міністерством освіти і науки України також надані роз’яснення щодо підготовки закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах воєнного стану. З огляду на зазначене Державна служба якості освіти звертає увагу на створенні в закладах освіти безпечного освітнього середовища в умовах воєнного стану.

У першу чергу нашим завданням є:

  • забезпечити облаштування безпечного простору у закладі (вторинні укриття, запасні виходи);
  • визначити місце роботи кожного працівника окремо, наголошуючи про недопустимість ігнорування сигналу «Повітряна тривога!» та ознайомити усіх працівників з алгоритмом дій під час обстрілів та сигналу «Увага! Повітряна тривога!»
  • здійснити превентивні заходи щодо мінної безпеки (інформування учнів, спільні заходи із залученням ДСНС).

поновити та затвердити шляхи евакуації учасників освітнього процесу (зокрема й до найближчого укриття, адже таке не обладнане у закладі);

  • розробити та ознайомити учасників освітнього процесу з алгоритмом дій працівників та учнів закладу освіти під час евакуації.

проводити тренування учнів та працівників щодо правил поводження під час повітряних тривог, евакуації, перебування у сховищі/укритті.

учителям пройти навчання з надання першої невідкладної допомоги дітям (наприклад, тренінг “Перша допомога дітям. Тренінг для дитячих закладів”).

переглянути та затвердити нову антибулінгову політику, розроблення адаптаційних заходів для внутрішньо переміщених осіб.

учителям опановувати техніки чутливого підходу до вибору текстів для читання, тем обговорення через різний і часто травматичний досвід, який можуть мати діти (обстріли, втрата рідних, загибель батьків, батько на війні); добору стратегії взаємодії педагогів з учнями класу, зокрема з діти із посттравматичним стресовим розладом.

Маємо докласти максимум зусиль, щоб учні продовжували безпечне навчання в закладі.

 

Робота з кадрами на всіх рівнях – 

основний тактичний прийом досягнення цілей.

 

Кадрове забезпечення

1. Кадрова політика школи будується з урахуванням підвищених професійних вимог до вчителя, що обумовлюється інтенсивністю оновлення, модернізацією всіх компонентів освітнього процесу на всіх ступенях системи освіти і набуває значної актуальності у зв’язку з переходом закладів освіти до нового змісту структури і терміну навчання 11-річної школи.

2. Школа повністю укомплектована педагогічними кадрами. Всього в ній працює 19 учителів, з них 4 чоловічої статі. Середнє педагогічне навантаження становить 18 годин. У школі спостерігається стабільність кадрового складу. Віковий склад та практичний досвід педагогічної роботи колективу обумовлюють високий рівень працездатності, що є головною умовою в реалізації державної політики у галузі освіти та у вирішенні інноваційних ідей розвитку закладу освіти.

3. Навчально-виховний процес на 100% забезпечено фахівцями, які мають спеціальну освіту і володіють державною мовою. У закладі працює 4 вчителя початкових класівта 15 вчителів середньої ланки та старшої ланки. В початкових класах працює 3 вчителя, які мають вищу освіту: 2 з них є вчителями початкових класів за дипломом, 1 вчитель працює не за фахом. 3.

Крім виконання соціального замовлення на надання обов'язкової середньої освіти, учитель має право на вияв творчої індивідуальності, на інноваційну діяльність у процесі власної педагогічної діяльності.

Вважаємо, самоменеджмент – засобом підвищення ефективності своєї роботи як керівника і роботи школи в цілому. Давня мудрість говорить: « Не можна керувати іншими, якщо не вмієш керувати собою» Це мистецтво керувати собою, своїм часом, своєю життєдіяльністю, розвиватись і удосконалюватись опановую постійно.

Це дозволить в перспективі:

- витрачати менше часу на виконання щоденної роботи

- поліпшити її організацію

- отримувати від неї більше задоволення

- підвищувати кваліфікацію

- досягнути намічених цілей найкоротшим шляхом

 

/Files/images/razdeliteli/6fff051af510.gif

В. О. Сухомлинський в свій час говорив, що « Добре управляти навчально – виховним процесом - це означає досконало володіти наукою, майстерністю та мистецтвом навчання і виховання».

Крім того, вважаю однією з найважливіших функцій керівника школи – представницьку.Це складова управлінської діяльності в результаті якої вдається представляти школу, педагогічний колектив, учнів на будь – якому рівні, розкривати досягнення в навчанні і вихованні учнів, популяризувати роботу школи.

Активно співпрацюю із засобами масової інформації, громадськими організаціями, депутатами рад усіх рівнів.

Постійно дбаємо про формування позитивного іміджу школи, задіюємо до цього усі можливі ресурси:

- громадськість,  батьків, участь у благодійних і грантових проектах.

Очікувані результати реалізації положень 

концепції розвитку школи:

- випускник школи – це духовно розвинена особистість із високими моральними якостями, підготовлена до повноцінної життєдіяльності, має ґрунтовні знання, соціально активна, творчо спрямована, здатна до самовизначення і самореалізації;

 

- школа має свій неповторний імідж серед закладів освіти району;

 

- випускники пишаються своєю школою, школа пишається своїми випускниками.

Модель випускника:

Моделлю випускника є громадянин держави, який:

- має активну позицію щодо реалізації ідеалів і цінностей України, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни;

- є особистістю, якій притаманні демократична громадянська культура, усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її громадянською відповідальністю;

- уміє грамотно сприймати та уміє аналізувати проблеми суспільства, бути конкурентноспроможним наринку праці, впевнено приймати сучасні реалії ринкових відносин, використовувати свої знання на практиці;

- уміє критично мислити;

- здатний до самоосвіти і саморозвитку;

- відповідальний, уміє використовувати набуті компетенції для творчого розв’язання проблеми;

- уміє опрацювати різноманітну інформацію.

 

 

/Files/images/razdeliteli/6fff051af510.gif

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шостак Валентина Степанівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
18 березня 2023
Переглядів
1134
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку