Створення і використання інтерактивних вправ на уроках інформатики в початковій школі

Про матеріал
Як створти і викоритстати LearningApps.Основна ідея інтерактивних завдань полягає в тому, що учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню пізнавального інтересу учнів.Мета вчителя завжди одна – зробити навчання якіснішим, цікавим, доступним для дітей. Широкі можливості для цього дає LearningApps.org.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Навчально-методичний посібник

Створення і використання інтерактивних завдань на уроках інформатики в початкових класах

До уваги вчителів інформатики! – Управління освіти

Номінація «Інформатика»

 

2021

Зміст

Передмова

1. Що таке мережа Інтернет?----------------------------  8

2. Створення інтерактивних завдань для початкових класів.--------------------------------------------------------  9

3. Види інтерактивних завдань для початкових класів.-------------------------------------------------------  12

3.1. Використання зображення------------------------  16

3.2. Використання музичних файлів ----------------  19

4. Використання інтерактивних завдань для початкових класів з інформатики.--------------------  21

5.  Що таке інтегровані уроки?------------------------  25

6. Використання інтерактивних завдань для інтегрованих уроків.-------------------------------------- 32

Висновки---------------------------------------------------- 38

Література-------------------------------------------------- 41

 

 

 

Передмова

Зараз на даний час необхідність в новій моделі навчання, побудованій на основі сучасних інформаційних технологій, яка реалізує принципи особистісно орієнтованої освіти. Інформаційні технології, що розглядаються як один з компонентів цілісної системи навчання, не тільки полегшують доступ до інформації, відкривають можливості варіативності навчальної діяльності, її індивідуалізації і диференціації, але і дозволяють по-новому організувати взаємодію всіх суб'єктів навчання, побудувати освітню систему, в якій учень був би активним і рівноправним учасником освітньої діяльності. Ступінь впровадження ІКТ в освіту значною мірою відбиває глибину й масштаби інформатизації суспільства, а сам цей процес має всеохоплюючий відносно системи освіти характер. Ось чому впровадження ІКТ в освітній процес сприяє виконанню більшості завдань, що стоять перед системою освіти. Таким чином, реалізація головної мети інформатизації сучасної освіти забезпечує досягнення таких цілей, які багато в чому збігаються із загальними цілями розвитку освіти.

Цікавинку, на нашу думку, можна відшукати саме в Інтернет технологіях. Інтерактивні завдання для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Метою роботи є створити загальнодоступну бібліотеку незалежних блоків, придатних для повторного використання та змін, їх можна використати у будь-якому доречному методичному сценарії. І можемо використовувати інтерактивні завдання для роботи з учнями на уроці інформатики.

«Інтерактив − означає здатність взаємодіяти чи знаходитись в режимі бесіди, діалогу з чим-небудь (наприклад, комп’ютером) або ким-небудь (людиною). Отже, інтерактивне навчання – це насамперед діалогове навчання, під час якого здійснюється взаємодія вчителя та учня».

Інтерактивність (або відкритість до спілкування) набирає в наші дні особливого значення. Інтерактивними сьогодні називають спеціальні засоби, що забезпечують безперервну діалогову взаємодію комп’ютера з користувачем. При збереженні кінцевої мети і основного змісту навчальної діяльності інтерактивне навчання міняє звичні форми на діалогові, що базуються на взаємопорозумінні та взаємодії.

Лінгвістичне тлумачення слова, що представлено в іншомовних словниках, свідчить, що поняття “інтерактивність”, “інтерактив” прийшли до нас з англійської мови.“Іntеr“ – взаємодіяти, “асt“ – діяти.

Основна ідея інтерактивних завдань полягає в тому, що учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню пізнавального інтересу учнів.

Сервіс LearningApps має зрозумілий інтерфейс користувача на багатьох мовах, для вибору потрібної мови необхідно в правому верхньому кутку вибрати відповідний прапорець.

         Важливо відзначити, що правильність виконання завдань перевіряється миттєво.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Що таке мережа Інтернет?

internetІнтерне́т (від англ. Internet) — всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж, що базуються на комплекті Інтернет-протоколів. Інтернет також називають мережею мереж. Інтернет складається з мільйонів локальних і глобальних приватних, публічних, академічних, ділових і урядових мереж, пов'язаних між собою з використанням різноманітних дротових, оптичних і бездротових технологій.                              Інтернет становить фізичну основу для розміщення величезної кількості інформаційних ресурсів і послуг, таких як взаємопов'язані гіпертекстові документи Всесвітньої павутини (World Wide Web — WWW) та електронна пошта.

 

 

 

 

2. Створення інтерактивних завдань.

Мета вчителя завжди одна – зробити навчання якіснішим, цікавим, доступним для дітей. Широкі можливості для цього дає LearningApps.org.

Це сервіс Web 2.0 для підтримки процесів навчання з різних предметів за допомогою невеликих інтерактивних модулів, які можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи; в роботі з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи для учнів.

https://3.bp.blogspot.com/-22hyC9z3cqE/VkjHSpxU9jI/AAAAAAAAmts/twlJZWuPBs8/s320/2.pngОсновна ідея інтерактивних завдань полягає в тому, що учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню пізнавального інтересу учнів.

Сервіс LearningApps має зрозумілий інтерфейс користувача, для роботи потрібна реєстрація. Є україномовна версія сайту, для цього необхідно обрати відповідний прапорець у правому верхньому куті. Для роботи на сайті треба зареєструватись, створити свій аккаунт та розпочати творчий процес.

Існуючі модулі можуть бути безпосередньо включені у зміст навчання, а також їх можна змінювати чи створювати в оперативному режимі.

У кожній групі доступно кілька шаблонів вправ, опис та зразки яких можна попередньо переглянути перед тим, як створити власний навчальний ресурс. Є також можливість використовувати ілюстративні, відео- та аудіо-матеріали. Створені завдання образні, барвисті і легко запам’ятовуються. Автори завжди мають можливість використовувати функцію «повернутись та виправити». Є можливість виправлення помилок.

Дуже важливо, що користуватися створеними продуктами може кожний. На сервісі є галерея загальнодоступних інтерактивних завдань, яка щодня поповнюється новими матеріалами.

Учитель в цій програмці  може працювати з групами учнів, швидко створювати вправи на уроці, задавати домашнє завдання, отримувати гіперпосилання від учнів та перевіряти виконання завдань.

Тут передбачено посилання «Мої класи». Вчителю необхідно зареєструвати бажаючих, а система автоматично надає пароль і логін кожному учню.

Після цього учні мають доступ до своїх власних сторінок. Створену вправу учень надсилає учителю для перевірки та редагування. Після чого всі учні класу можуть ознайомитись і попрацювати з вправою.

 

 

3. Види інтерактивних завдань для початкових класів.

Перш ніж розпочати створення власних інтерактивних завдань з колекції шаблонів, пропонованих сайтом, раджу познайомитися з галереєю сервісу. Для цього натисніть «Перегляд вправ», виберіть навчальний предмет «Інформатика» і ознайомтеся з роботами колег. Для того , щоб ознайомитися з роботами колег обираємо в полі «Категорія» і «Рівні»,і  небхідну предметну галузь.

Пошук потрібної вправи можна звузити за допомогою визначення рівня - від дошкільної освіти до післядипломної освіти за допомогою переміщення бігунка.

Пошук можна здійснювати і з допомогою відповідного поля (пошук можна здійснювати не лише за тематикою, а й за автором - в цьому разі відкриються всі вправи цього автора):

https://1.bp.blogspot.com/-3XVKiXH_MRE/VkjKNsYwUdI/AAAAAAAAmuY/Bnj_XBnx_Eg/s400/6.png
У розкритому  переліку вправ обираємо ту, що зацікавила, клікнувши по її назві.

І оберемо вправу «Знайди пару». Для цього треба заповнити форму шаблону, обираючи потрібні елементи:

https://3.bp.blogspot.com/-i_pRnyberGY/V8si3wK1JQI/AAAAAAAAqDk/R-ef0BFQJAUKXoF3VSeTQF6-H8OiBuDMACLcB/s640/%25D0%25A0%25D0%25B8%25D1%2581%25D1%2583%25D0%25BD%25D0%25BE%25D0%25BA2.png

Зверніть вагу: у вправах можна додавати текст, зображення, звук, відео.

Вибравши інтерактивне завдання, що вас зацікавило, ви можете створити аналогічне, натиснувши на кнопку: 

https://2.bp.blogspot.com/-JY2SXp1JEIc/VkjP7fWMCeI/AAAAAAAAmuw/ZKDW_phxAtY/s320/8.png

 В цьому разі достатньо внести потрібні зміни і зберегти їх (вправа автоматично збережеться у вашому "кабінеті" в розділі "Мої вправи").

Після редагування є можливість спочатку переглянути вправу (кнопка у нижньому правому куті вікна):

https://1.bp.blogspot.com/-DXZQLfXDjjE/VkjSwyUycXI/AAAAAAAAmvE/t3sFM3p5X5k/s400/10.png

 А потім при потребі знову продовжити редагування вправи: 

Якщо вправа вас повністю влаштовує і не потребує редагування достатньо клацнути по кнопці:

https://4.bp.blogspot.com/-JFrH1-xArSc/VkjP7e-h8II/AAAAAAAAmu0/1O3AXPt7zyM/s320/9.png

3.1. Встановлення зображення

Додати зображення до вправи можна декількома способами через діалогове вікно "Вибрати зображення": 

https://4.bp.blogspot.com/-Xf8Puk4SVCc/VkjXXhK5WsI/AAAAAAAAmvY/YfGCfhgZaIw/s640/12.png

1) "Шукати зображення": вводимо в поле пошуку тему і обираємо із запропонованих зображень потрібне; обране зображення можна відредагувати (задати певний ефект, рамку, виконати обтинання, змінити розмір, орієнтацію, яскравість тощо):  

2) "Використати зображення": вводимо у вказане поле URL-адресу зображення.

Як отримати URL-адресу: зазвичай ми шукаємо потрібні зображення у пошукових системах (Google, Яндекс тощо); клацаємо на вподобаному зображенні спочатку лівою кнопкою миші (аби збільшити його поміж інших), а потім правою кнопкою на ньому, щоб викликати контекстне меню і обрати команду "Копіювати URL-адресу зображення": 

https://3.bp.blogspot.com/-bdCaOLiY8vk/Vkjch38zTVI/AAAAAAAAmwA/k1SuAxgBGmE/s640/15.pngПовертаємось до LearningApps і вводимо скопійовану адресу (Ctrl+V).
3) Вставка зображення з диску: клацнути всередині контурного прямокутника - відкриється вікно для вибору файлу з диску вашого комп'ютера або із зовнішнього носія; можна виконати відомі операції вибору через кнопки діалогового вікна або перетягнути потрібне зображення просто в поле вибору малюнка LearningApps,  утримуючи ліву кнопку миші.

 

 

 

 

 

 

3.2. Встановлення Аудіо

1)«Використати бібліотеку Аудіо з архіву YouTube».

Для того, щоб встановити із бібліотеки YouTube нажимає значок «шукати Аудіо» і нам відкривається YouTube. Вибирає потрібний файл і загружаємо.

2. «Використати Аудіо»: вводимо у вказане поле URL-адресу музичного файлу.

Як отримати URL-адресу: зазвичай ми шукаємо потрібні музичні файли у пошукових системах браузерів; клацаємо на вподобаному зображенні спочатку лівою кнопкою миші (аби збільшити його поміж інших), а потім правою кнопкою на ньому, щоб викликати контекстне меню і обрати команду "Копіювати URL-адресу музичного файлу": 

Повертаємось до LearningApps і вводимо скопійовану адресу (Ctrl+V).

 Ви можете у своєму "кабінеті" створювати колекцію різноманітних  вправ за конкретною тематикою або до певної теми. Для цього обираємо категорію «Колекція вправ»:

https://1.bp.blogspot.com/-rmg2UBliMWc/V8sjusZZT5I/AAAAAAAAqDw/x7IhoMk60WYm0cbfz88zcbH0AaP1-0uzwCLcB/s200/%25D0%25A0%25D0%25B8%25D1%2581%25D1%2583%25D0%25BD%25D0%25BE%25D0%25BA3.png

Клацнути по кнопці "Створити Колекція вправ", перейдемо до форми шаблону, в якій уважно заповнити потрібні поля і, клацнувши по кнопці "Вибрати вправу" додати потрібні вам інтерактивні завдання.

 

 

 

4. Використання інтерактивних завдань для початкових класів з інформатики.

Стрімкий розвиток сучасних комп’ютерних технологій розширює спектр можливостей учителя щодо підготовки змістовних, цікавих уроків, під час яких разом з учнями отримує задоволення від захопливого процесу пізнання. Такі уроки викликають у дітей емоційне піднесення, учні охоче працюють із комп’ютером. Внесення таких «родзинок» у зміст уроку активізує начально-пізнавальну діяльність учнів, покращує якість та результативність освітньої діяльності.

Саме такою «родзинкою» є Інетрнет-сервіс LearningApps. Використання інтерактивних вправ на уроках інформатики в початкових класах забезпечує можливість учнів отримати,  перевірити та закріпити свої знання в ігровій формі. Усе це сприяє формуванню у них пізнавального інтересу. Інтерактивні вправи, створені за допомогою даного сервісу, мають ряд переваг у тому, що правильність їх виконання не займає часу, перевіряється миттєво.    

Для створення інтерактивних вправ використано різноманітні шаблони, які урізноманітнюють види вправ для навчання, закріплення теми уроку(розділу)і т.д.

 Таким чином забезпечується поступове нарощування складності матеріалу, його актуалізація, повторення, закріплення, що сприяє формуванню ключових та предметної компетентностей і способів діяльності на вищому рівні узагальнення. На початковому етапі вивчення інформатики програмою передбачається ознайомлення учнів з різноманіттям засобів інформаційно-комунікаційних технологій для сприймання, створення, опрацювання та обміну інформацією. Можна використовувати такі інтерактивні вправи: встановіть відповідність, кросворд «Клавіатура», вивчаємо клавіатуру, Комп’ютерна програма, Робочий стіл. Правила роботи за комп’ютером, пристрої введення та виведення, органи чуття людини, роль інформації в житті людини.

Комунікаційні  технології опановуються учнями у процесі практичного ознайомлення з мережею Інтернет та практичним використанням упродовж усіх тем вивчення курсу. Основну увагу приділено опануванню початковими практичними навичками використання мережі Інтернет. І використовую такі завдання Програми-браузери, приватна та публічна інформація, правила безпечного користування Інтернетом і т.д.

Отже, щоб краще організувати  діяльність класу, прискорити процес вдосконалення, розкрити його творчий потенціал необхідно  впроваджувати інтерактивні технології, які створюють такі умови навчання, за яких кожен учень успішно навчається, розвиває свій інтелект і готовий до творчої самореалізації. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Що таке інтегрований урок?

  Ідея інтеграції занять у вищій та шкільний освіті не нова для багатьох зарубіжних країн, таких, наприклад, як Угорщина, Німеччина та Фінляндія.                       Доведено, що такий підхід до викладання дисциплін дає учням можливість швидше та якісніше формувати нові знання, підіймати рівень мислення та вчитися швидко орієнтуватися при засвоєнні нового. Особливо важливим є введення інтегрування знань в початковій школі, адже молодші школярі ще нерозчленовано сприймають світ, без опори на різні дисципліни.

Класична інтеграція – це об’єднання. В навчальному ж процесі інтеграція виникла як протилежність диференціації знань. Базується вона на чотирьох основних принципах: 1. Учень опирається на знання з багатьох предметів 2. Дисципліни взаємопов’язані 3. Однорідні предмети зближується 4. Знаходяться та розвиваються загальні риси для ряду предметів. Інтегровані уроки мають на меті поєднати блоки знань з різних предметів та тем, щоб розширити та збагатити сприйняття учня. Таким чином, школярі пізнають явище всебічно, а знання стають цілісними. Основна мета такої системи – розкрити загальні закономірності, закони та ідеї, які знайшли себе в різних науках, та поєднати їх в одне ціле. Для введення інтегрованих курсів існує багато передумов, основна з них - зменшення перевантаження дітей. Якщо для вчителів молодших класів інтеграція не становить проблем (окрім розробки навчальних планів). Адже ведення інтегрованого курсу вимагає не тільки високої вчительської  кваліфікації, а ще й обізнаності в науці, яка інтегрується з основним предметом. Виходом з ситуації є робота двох або трьох вчителів на таких уроках. Звичайно, обирається один домінуючий предмет, а інші стають його супутниками, допомагаючи розкрити тему. Наприклад:

-         інтегрований урок інформатики і природознавства у 4 класі по темі «Електронні карти. Віртуальні подорожі сузір’ями, планетами, материками» (інформатика) та по темі «Які космічні «сусіди» та «гості» є у планети Земля. Куди веде Чумацький шлях?» (природознавство);

-         інтегрований урок інформатики та української мови. Тема «Електронна пошта. Культура листування» (інформатика) та «Вправляння у написанні листа» (українська мова);

-         інтегрований урок інформатики та літературного читання. Тема «Орієнтування у списку книг електронної бібліотеки. Пошук літератури за назвою, автором. Зміст твору»;

-         інтегрований урок інформатики та математики. Тема «Таблиці. Доповнення готових таблиць».

Тематичну основу курсу складають змістові лінії, які визначені Державним стандартом початкової освіти і охоплюють складники освітніх галузей в їх інтегрованому змісті. Типовою освітньою програмою інтегрованого курсу для другого класу визначено особистісний поступ молодших школярів на основі формування цілісного образу світу в процесі засвоєння різних видів соціального досвіду, який охоплює систему інтегрованих знань про природу і суспільство, світоглядних орієнтацій, формування інформатичної, технологічної й інших ключових компетентностей, необхідних для життя та продовження навчання, ціннісні орієнтації в різних сферах життєдіяльності та соціальної практики, способи дослідницької поведінки, які характеризують здатність учнів розв’язувати практичні задачі.

Компетентнісний підхід — ключова ознака презентації змісту, процесу і результатів навчання в інтегрованому курсі. Це передбачає не лише достатній обсяг інформації про об’єкт пізнання, його якість, але й забезпечення дослідницької активності учнів у вияві причиново-наслідкових зв’язків; надання переваги знанням, які можна здобути самостійно, застосовувати набутий досвід у нових ситуаціях.

Реалізуючи інформаційні проекти – розповіді в самій різноманітній формі – усній, письмовій, вокальної пісні, підготовці презентаційних матеріалів тощо, у школярів формують способи самоорганізації навчальної діяльності, вміння роботи з інформацією (пошук необхідної інформації в довідкових виданнях, в тому числі на електронних носіях, у мережі Internet), комунікативні та комунікаційні уміння та навички.

       Мета інформативної освітньої галузі у НУШ - формування інформаційно-комунікаційної (цифрової) компетентності та інших ключових  компетентностей учнів.

У 2 класі інформативна освітня галузь викладається за підручником «Я досліджую світ» особливості якого є органічне поєднання класичного підходу до освіти з новітніми ідеями НУШ. Підручник інтегрує інформативну та технологічну освітні галузі. Наприклад на уроці інформатики вчитель знайомить дітей з темою «Як ми отримуємо інформацію», а під час прогулянки осіннім парком учні збирають матеріал для своїх майбутніх поробок (дизайн і технології). На інформатиці знайомляться з комп’ютерною мишкою, на дизайні і технологіях виконують аплікацію з осінніх листочків «Мишка». Так інтегрується весь навчальний матеріал двох освітніх галузей.

Активна робота  вчителів по розширенню і поглибленню інтеграції є одним з важливих шляхів комплексного розв’язання проблем навчання і виховання учнів, формування в них здібностей до творчих розумових операцій.

Інтегровані уроки захоплюють  учителів новизною, можливістю включення в шкільний курс альтернативних ідей і нестандартних підходів.

У сучасних умовах освіта не може залишатися осторонь  від стрімких процесів науково-технічного прогресу, посилення  інтегрованих функцій у розвитку науки, техніки, виробництва, політики. Наше суспільство знаходиться в постійному розвитку і через систему освіти висуває і реалізує всі нові вимоги до людини, а, отже, і до якості освіти.

 

6. Використання інтерактивних завдань для інтегрованих уроків.

Відповідно до нового Державного стандарту початкової освіти, на підставі навчального плану може здійснюватися повна або часткова інтеграція різних освітніх галузей, що відображається в типових освітніх програмах, освітній програмі закладу загальної середньої освіти. Зміст природничої, соціальної і здоров’язбережувальної, громадянської та історичної, технологічної, інформатичної освітніх галузей інтегрується в різній комбінації їх компонентів, утворюючи інтегровані предмети і курси, перелік і назви яких зазначаються в типових освітніх програмах, освітній програмі закладу загальної середньої освіти.

Інтегрована освіта потребує дуже ретельної підготовки як від вчителя, так і від учнів. Досить складно з найрізноманітніших джерел віднайти потрібну інформацію, опрацювати її, підготувати для подання учням на уроці.

Аналіз чинної програми для початкової школи дозволяє зробити висновок, що всі предмети початкової школи мають своєрідний інтеграційний потенціал. Можна інтегрувати не тільки два, але й навіть три-чотири предмети на одному або кількох уроках.

Ідея інтегрованого підходу до навчання – важливий фактор, що сприяє підвищенню якості освітнього процесу у початкових класах.

Планування і проведення інтегрованих уроків у початковій школі полягає втому, що вони можуть проводитись як одним учителем, так і двома вчителями у випадках, коли другий предмет, що інтегрується, викладає фахівець (наприклад, учитель інформатики). Такі уроки необхідно планувати заздалегідь.

Інтеграція передбачає мінімізацію використання зошитів із друкованою основою з таких навчальних предметів, де формування навички практично виконувати роботу є їх основною метою («Інформатика», «Я досліджую світ» тощо). Водночас для формування і перевірки предметних компетентностей учитель має спиратися на систему інтегрованих завдань, спрямованих на застосування учнями способів навчально-пізнавальної діяльності, знань, умінь і навичок для розв’язання певних задач у змодельованих життєвих ситуаціях. І тут можна зробити висновок.

Надзвичайно цікавими для учнів початкових класів є інтегровані уроки інформатики. Персональний комп’ютер приходить на допомогу учням в отриманні, закріпленні, узагальненні знань, і їм така робота приносить лише задоволення. За допомогою ж спеціалізованого програмного забезпечення вчителі мають змогу проводити контроль знань учнів, результати якого будуть більш точними.

Наприклад, вивчаючи тему «Способи пізнання» на уроці можна інтегрувати декілька навчальних предметів: «Я досліджую світ», «Інформатику», «Українську мову», де розглядаються теми: «Інформація», «Джерела інформації», «Способи передавання інформації», «Органи чуття людини» тощо. Працюючи над вивченням даної теми, вчитель може використовувати різноманітні інтерактивні форми й методи роботи на уроці.

Виконуючи інтерактивні завдання вправи «Інформація», учні складають словосполучення, одночасно повторюючи основні поняття з теми «Комп’ютер» і одночасно розвивають своє мовлення, для узагальнення та закріплення вивченого матеріалу можна використати вправу «Шифрувальник», яка містить елементи змагання і розвивають логіку.

Програма з математики та інформатики у 2-4 класах передбачає вивчення тем, до яких можна застосувати інтегрований підхід. Завдання вчителя на цих уроках – сформувати в учня інформаційну компетентність. Наприклад тему «Геометричні фігури», або знайди пару «На що схожа фігура», «Відгадай фігуру» можна розглянути під час інтегрованих уроків математики та інформатики.

Іноземна мова також інтегрує з інформатикою. Наприклад: овочі, фрукти, кольори, цифри, букви. Використовую інтерактивне завдання «Знайди пару».

Діти можуть закріплювати знання за допомогою ПК, тим паче їм така робота приносить лише задоволення. За допомогою ж спеціалізованого програмного забезпечення вчителі мають змогу проводити контрольні роботи, результати яких будуть більш точними. В розвинених країнах уроки носять творчий характер та використовують більш ефективні підходи до пояснення нового та повторення вивченого матеріалу. Звичайно, такі уроки дуже нестандартні, але така форма проведення дуже приваблива для дитини. Діти схильні втомлюватися від одноманітності, а інтегровані уроки дають можливість спонукати інтерес учня та стимулювати його активність. 

На уроках з використанням Learning Apps учні з задоволенням виконують запропоновані вправи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

Сутність інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної взаємодії всіх учнів, що базується на засадах співпраці, взаємонавчання. При цьому вчитель і учень – рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчання.

Педагогічна наука у процесі розвитку накопичила величезний досвід використання різних методів навчання. Сучасні вчителі активно використовують як традиційні, так й інтерактивні завдання. Саме останні мають великі можливості в розвитку інтелектуально-творчих умінь молодших школярів.

Інтерактивність в навчанні можна пояснити як здатність до взаємодії, знаходження у режимі бесіди, діалогу, дії. Відповідно, у дослівному розумінні інтерактивним може бути названий метод, у якому той, хто навчається, є учасником. Який здійснює щось: говорить, управляє, моделює, пише, малює тощо, тобто не виступає тільки слухачем, спостерігачем, а бере активну участь у тому, що відбувається, власно створюючи це.

Спостереження за роботою учнів на уроках показує, що в процесі використання інтерактивних завдань навчання змінюється психологічний клімат на уроці.              Урок перестає бути актом передачі інформації від вчителя до учня, формуються нові відносини, в яких вчитель і учень виступають у ролі партнерів при досягненні однієї мети, з індивідуальним внеском кожного. Учень за таких умов відчуває себе успішним. Результати навчання учнів дозволяють оцінити педагогічну ефективність інтерактивного навчання.

Сучасні комп’ютерні технології дають учителю нові можливості, дозволяючи разом з учнем отримувати задоволення від захопливого процесу пізнання. Таке заняття викликає в дітей емоційний підйом, учні  охоче працюють із комп’ютером. А коли внести в урок «цікавинку», тобто активізувати учнів до навчання, пробудити інтерес –  то і результат буде якіснішим.

Застосування інтерактивних технологій дає учням: розвиток особистості; становлення активної суб’єктної позиції у навчальній діяльності; розвиток навичок спілкування; прийняття моральності норм і правил спільної діяльності; розвиток пізнавальної активності.

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87 [Електронний ресурс] / Режим доступу : http://dano.dp.ua/attachments/article/303
  2. Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти І ступеня, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від  20.04.2018 № 407 [Електронний ресурс] / Режим доступу : https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-tipovih-osvitnih-ta-navchalnih-program-dlya-1-2-h-klasiv-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti
  3. Інформатика. Навчальна програма для 2-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів [Електронний ресурс] / Режим доступу : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli
  4. Аман І. С. Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ LearningApps / І. С. Аман [Електронний ресурс] / Режим доступу : http://internet-servisi.blogspot.com/p/learning-apps.html
  5. Learningapps.org [Електронний ресурс] / Режим доступу : https://learningapps.org

1

 

doc
Додав(-ла)
Шепель Людмила
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку