Створення лінійних проєктів мовою програмування Python

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із поняттям лінійного алгоритму; навчити створювати лінійні програми на Python; відпрацювати основні операції введення, виведення та обчислення.
Перегляд файлу

Тема: Створення лінійних проєктів мовою програмування Python

Мета уроку:

  1. Навчальна:
    • Ознайомити учнів із поняттям лінійного алгоритму.
    • Навчити створювати лінійні програми на Python.
    • Відпрацювати основні операції введення, виведення та обчислення.
  2. Розвивальна:
    • Розвивати навички алгоритмічного мислення.
    • Формувати вміння працювати з математичними операціями у Python.
  3. Виховна:
    • Заохочувати інтерес до програмування.
    • Формувати відповідальність та уважність під час створення програм.

Обладнання та матеріали:

  • Комп’ютери або ноутбуки з встановленим Python.
  • Інтерактивна дошка або проєктор.
  • Роздаткові матеріали (шаблони програм, схеми лінійних алгоритмів).

Тип уроку: Практичний урок.

 

Хід уроку:

I. Організаційний момент (2-3 хвилини)

  • Привітання учнів, перевірка готовності до уроку.
  • Оголошення теми та мети уроку.

II. Актуалізація опорних знань (5-7 хвилин)

  1. Питання для обговорення:
    • Що таке алгоритм?
    • Які види алгоритмів ви знаєте?
    • Наведіть приклади лінійних алгоритмів у реальному житті (наприклад, приготування чаю, підрахунок середнього балу).
  2. Міні-вправа:
    Учитель демонструє простий лінійний алгоритм (наприклад, додавання двох чисел) у вигляді блок-схеми. Учні повинні пояснити його.

III. Пояснення нового матеріалу (10-15 хвилин)

  1. Що таке лінійний алгоритм?
    • Це алгоритм, у якому всі команди виконуються послідовно, одна за одною.
  2. Особливості лінійних програм на Python:
    • Використання та функції input() для введення даних.
    • Використання функції print() для виведення результатів.
    • Арифметичні операції: +, -, *, /, ** (піднесення до степеня), // (цілочисельне ділення).
  3. Приклад програми:
    Написати програму для обчислення площі прямокутника.

Візуалізація:

  • Демонстрація роботи програми на інтерактивній дошці.
  • Розбір кожного рядка коду.

IV. Практична частина (20-25 хвилин)

  1. Інтерактивні вправи:

Вправа 1: Написати програму для підрахунку середнього бала.

Вправа 2: Написати програму для обчислення кількості булочок вартістю m гривень, які може купити Василько, якщо він має n гривень.

Самостійна робота:
Учні обирають одне з наведених завдань або отримують індивідуальні завдання:

  • Обчислення вартості покупки (з ПДВ).
  • Конвертація температури з градусів Цельсія у Фаренгейти.
  • Розрахунок суми депозиту з простими відсотками.
  1. Обговорення:
    Учні діляться своїми результатами, учитель коментує.

V. Підсумки уроку (5-7 хвилин)

  1. Рефлексія:
    • Що нового ви дізналися сьогодні?
    • Що було найцікавішим?
    • Чи виникли складнощі під час виконання завдань?
  2. Повторення ключових моментів:
    • Лінійні алгоритми.
    • Основні функції Python (input(), print(), арифметичні операції).
  3. Оцінювання:
    • Учитель оцінює активність і якість виконаних завдань.

VI. Домашнє завдання:

Написати програму для розрахунку часу, необхідного для подорожі:

  • Вхідні дані: відстань (км) та швидкість (км/год).
  • Формула: час = відстань / швидкість.
docx
Додано
19 листопада
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку