Створення програми з кнопками та написами

Про матеріал
Урок з інформатики на тему: "Створення програми з кнопками та написами", учні зможуть пояснювати основні поняття та терміни з теми; створювати програму з кнопками та написами.
Перегляд файлу

Тема: Створення програми з кнопками та написами

Мета:

Формування компетентностей: 

предметна компетентність:

закріпити поняття об’єктів Form, Label, Button у середовищі програмуванні, їх властивостей, подій; удосконалити навички роботи з об’єктами при роз’язуванні задач, формувати навички роботи в групах, уміння проводити об’єктивну самооцінку.

 

ключові компетентності: 

спілкування державною мовою: формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій із використанням відповідної термінології; презентувати українською мовою власну чи групову діяльність, зокрема з використанням цифрових технологій

 

здатність спілкуватися іноземною мовою: формувати вміння правильної вимови та читання термінів англійською мовою;

 

інформаційно- комунікаційна компетентність:

розв’язувати проблеми з використанням цифрових пристроїв, інформаційно-комунікаційних технологій для власного і суспільного розвитку та добробуту

застосовувати алгоритмічний підхід та обчислювальне мислення для планування, розроблення і налагодження програмних проектів для ефективного розв’язання задач і творчого самовираження

створювати індивідуально або в групі інформаційні продукти з використанням різних цифрових пристроїв та інформаційних технологій

використовувати логічне, системне і структурне мислення для побудови інформаційних моделей і розуміння інформаційної картини світу

 

підприємливість і фінансова грамотність:

планувати власну і групову діяльність для проектування і створення інформаційного продукту

ідентифікувати можливості цифрових технологій і пристроїв для створення цінностей, провадження діяльності та розвитку підприємливості

відповідальність за власну діяльність і результати роботи над спільним проектом створення інформаційного продукту, толерантність щодо інших членів групи

 

навчання впродовж життя:

використовувати програмні засоби планування роботи для організації навчальної діяльності і особистого розвитку

співпрацювати і комунікувати з іншими особами для досягнення навчальних цілей засобами інформаційних технологій

використовувати критерії оцінювання власних досягнень

готовність ділитися власним досвідом з іншими особами

 

культурна компетентність:

формувати вміння грамотно й логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, дотримуючись етики спілкування; враховувати художньо-естетичну складову при створенні інформаційних продуктів

 

соціальна та громадянська компетентності:

вести дискусію та обстоювати свою позицію щодо актуальних питань сучасності, пов’язаних із сферою інформаційних технологій

визнання впливу сучасних інформаційних технологій на розвиток особистості, громади і суспільства

 

Тип: Урок розвитку компетентностей

 

Очікувані результати: учні зможуть пояснювати основні поняття та терміни з теми; створювати програму з кнопками та написами.

Хід уроку

І. Організація класу.

Доброго дня, діти! Подивіться чи нічого вам не заважає розпочати наш урок і чи все необхідне у вас є.

Тож пропоную зараз подивитися один одному в очі, посміхнутися однокласникам, передати частинку свого гарного настрою іншим.

Коли за справу людина береться із гарним настроєм, у неї все вийде, і все складеться якнайкраще.

«Намагайтеся кожного дня для кожної справи знайти якийсь позитивний початок, оскільки від того настрою, з яким ви вступаєте в день, або в якусь справу залежать ваші успіхи, а можливо, і невдачі».

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На людину кожного дня чекають труднощі, подолавши які, вона стає сильнішою, більше пристосовується до життя. Кожного разу ми дізнаємося щось нове, яке можливо, стане в пригоді не завтра, а значно пізніше.

 

А девізом нашого уроку будуть слова:  «Не допустити помилок, значить прожити неповноцінне життя!»

Стів Джобс

 

Цей вислів належить Стіву Джобсу, співзасновнику корпорації Apple. Людині, яка прожила цікаве і насичене життя. Людині, яка мала великий життєвий досвід.

Шлях Стіва Джобса починався з того, що будучі студентом він збирав пляшки і ходив на безкоштовні недільні обіди.

Але він мав мету, мав бажання і вмів ризикувати.

Не страшно припуститися помилки.

Головне зробити з цього правильні висновки і йти далі.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  1.               Діти, на попередніх уроках ми вивчили з вами об’єкти, навчилися створювати події окремо для кожного об’єкту. Щоб пригадати правильність написання назв об’єктів та властивості, пропоную виконати вправу:
  2.     Як змінити властивості компонентів?
  3.     Які, події ви знаєте?

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Для того, щоб дізнатися тему нашого уроку пропоную скласти пазл:

 

Давайте відкриємо свої зошити і запишемо число та тему уроку.

 

Які завдання ми перед собою поставимо сьогодні на уроці?

 

 

V.  Усвідомлення і закріплення матеріалу.

 

І так, щоб створити проєкт нам необхідно:

 

1. Компонент ТLabel (Напис)  це компонент, який використовується для виведення текстових повідомлень, заголовків, підписів інших елементів керування тощо.

 

Напис використовується для виведення на форму тексту, який користувач не може змінити під час виконання програми. 

 

Щоб розмістити напис на формі, потрібно підвести вказівник до кнопки TLabel на вкладці Standard вікна середовища Lazarus і двічі клацнути ліву кнопку миші. 

На формі створений об’єкт містить  напис Label1;

Властивості напису Top, Left, Name, Enabled, Visible, Font аналогічні відповідним властивостям кнопки.

 

2. Командна кнопка є об’єктом класу ТButton. Командна кнопка застосовується для запуску чи закінчення певного процесу.

Щоб розмістити кнопку на формі, потрібно підвести вказівник до її зображення ОК на вкладці Standard вікна середовища Lazarus і двічі клацнути ліву кнопку миші.

Кнопка, як і форма, має властивості Caption, Color, Height, Width, Top, Left, Name. Але змінення значення властивості Color,яке встановлено за замовчуванням, не змінює стандартний колір кнопки, значення властивості Caption визначає текст на самій кнопці, а значення властивостей Top і Left визначають відстань верхньої і лівої межі кнопки не від відповідних меж екрана, як для форми, а від відповідних меж форми, на якій розташовано цю кнопку.

 

3. Якщо потрібно, щоб у результаті виконання процедури змінилося значення певної властивості форми, процедура повинна містити команду присвоювання:

<ім’я об’єкта>.<назва властивості>:=< значення або вираз>;

 

VI.  Фізкультхвилинка.

Як ми знаємо, після роботи за комп’ютером, завжди потрібно дати очам трошки відпочити. Порахуйте усно, скільки букв у слові «ПРОЄКТ». Моргніть спочатку лівим оком, потім – правим, і потім обома, стільки разів, скільки ви нарахували букв.

 

VІI. Закріплення вмінь і навичок. Виконання практичної роботи.

Щоб перейти до наступного острову і виконання практичної роботи, нам необхідно згадати про правила техніки безпеки за комп’ютером.

 

Увага!!!   Під час виконання практичних завдань пам’ятай про правила безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером!

 

Діти, ви вже об’єднані в групи та отримали завдання на попередньому уроці. Ваше завдання на сьогодні обговорити отримані результати, оформити це в проєкт та представити його.

1 група:

 

 

 

 

 

 

 

 

2 група

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(повертаються до команди, та представляють свої проєкти)

 

VІІІ. Підсумок:

Рефлексія

Плюс «+»

Мінус «–»

Цікаво

 

 

 

 

 

 

Плюс «+» Мінус «–» Цікаво

У графу «П» — «плюс» записується все, що сподобалося на уроці, інформація та форми роботи, які викликали позитивні емоції, або на думку учня можуть бути йому корисними для досягнення певної мети.

У графу «М» — «мінус» записується все, що не сподобалося на уроці, здалося нудним, викликало неприязнь, залишилося незрозумілим або інформація, яка, на думку учня, виявилася для нього непотрібною, даремною з точки зору розв’язування життєвих ситуацій.

У графу «Ц» — «цікаво» учні вписують усі цікаві факти, про які дізналися на уроці та що б ще хотіли дізнатися з цієї проблеми, ставлять запитання до вчителя.

ІХ. Домашнє завдання

Повторити параграф 6.2 (події); Знайти цікаві вислови Стіва Джобса.

1

 

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
12 березня 2023
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку