Мета: познайомити учнів з створенням малюнків на основі даного плану з графічних примітивів. Ознайомити учнів як створювати малюнки з кривих і ламаних і як додати текст до графічного зображення та форматування тексту в графічному редакторі Inkscape.
Учень пояснює значення:
описує:
уміє:
Обладнання: зошити, підручники, комп’ютери, презентація «Прапори країн Європи».
Тип уроку: практична робота.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вчитель. Добрий день. Сьогоднішній наш урок я хочу розпочати зі слів французького художника, скульптора та графіка Поля Гогена, його слова і будуть епіграфом нашого уроку, який ми в кінці нашої роботи або підтвердимо, або спростуємо:
«Щоб збагнути щось нове, треба повернутися до витоків» .
Поль Гоге́н
Як ви розумієте це висловлювання? (відповіді дітей)
Я не спроста взяла слова саме цієї видатної людини.
Біографія художника
- Поль Гоге́н — французький художник, скульптор та графік. Стиль його картин був не звичайним. Гоген казав: «Ти завжди можеш знайти розраду в примітиві», що свідчить про його підвищеному інтересі саме до примітивного мистецтва.
- Примітивізм виник наприкінці 19-го на початку 20-го століття. Примітивізм — художня стилістика, для якої характерні спрощені, зазвичай плоскі форми, чисті кольори, основною ознакою якої є свідоме, навмисне спрощення художніх засобів.
- За стилістикою до примітивізму належать писанкарство, петриківський розпис, народний іконопис, в тому ж ряду — і традиції візантійського іконопису, які явно відступають від реалізму, тим, що на зображеннях відсутні світлотіні, перспектива тощо.
- Гоген не просто пропонував віртуозну техніку, він розмірковував в мистецтві так: «Для мене великий художник - це формула найбільшого розуму».
- Навряд чи Гоген уявляв, що колись можна буде створювати картини за допомогою машин, але нам з вами неймовірно пощастило, що саме ми можемо використовувати комп’ютер за для створення неймовірного.
Вчитель: Тому я всім вам бажаю впевненості, сумлінної праці і успіхів на сьогоднішньому уроці. Якщо людина не повторює те, що знає, то рівень її розвитку прямує до нуля. Щоб це не сталося із нами давайте повторимо вивчений матеріал, який знадобиться нам на сьогоднішньому уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вчитель. А зараз давайте пригадаємо, що ми вивчали на минулих уроках. Опитування буде проходити у вигляді тестування для однієї частини учнів, а для тих хто залишається на місцях потрібно буде закінчити речення. У вас 7 хвилин.
Інформатичний диктант
Вчитель. Молодці, гарно впоралися. Кожен з вас напевно задавав собі питання: «Коли і ким були створені перші зображення комп’ютерної графіки, у яких сферах діяльності застосовується зараз»
Пропоную подивитись коротеньке відео.
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів, оголошення теми і завдань уроку.
Відомо, що зображення відіграють велику роль у нашому житті – перші книжки будь-якої дитини складаються тільки із зображень, далі дитина вчиться правильно сприймати зображення з підручників, енциклопедій, витворів мистецтва. А в дорослому житті всі знання, які ви отримували можна застосовувати під час подорожі, а особливо в різні країни світу. Знання про мову, культуру, звичаї, національну символіку допоможуть вам краще дізнатися про ту країну в якій ви хотіли б побувати. Я маю на увазі насамперед зображення прапорів різних країн світу. Коли людина бачить зображення прапора та кольори на ньому, вона знає про яку країну йде мова. Тож давайте спробуємо сьогодні створити векторне зображення прапорів тих Країн Європи в яких ви хотіли б побувати.
І тема нашого уроку «Створення простих векторних зображень. Практична робота»
Перш ніж приступити до виконання практичної роботи нам потрібно повторити правила та техніку безпеки.
відео
ІV. Застосування набутих знань і вмінь
Практична робота №10 «Створення простих векторних зображень»
Пригадаємо правила безпечної роботи за комп’ютером.
Завдання: Намалювати 10 прапорів тих країн Європи, які ви хотіли б відвідати.
VІІ. Повідомлення домашнього завдання
VІІІ. Підсумки уроку