Створення умов щодо творчого росту педагогів

Про матеріал
Виступ на педагогічній раді "Створення умов щодо творчого росту педагогів через практично доцільні форми організації методичної діяльності, атестацію та залучення до різного роду фахових змагань" розкриває різні форми організації методичної діяльності у школі.
Перегляд файлу

 

Створення умов щодо творчого росту педагогів через практично доцільні форми організації методичної діяльності, атестацію та залучення до різного роду фахових змагань

Вишинська О.В.,вчитель початкових класів  ЗОШ №16, «вчитель – методист», керівник методичного обʹєднання вчителів початкових класів


             Одним із найважливіших завдань реформування системи освіти є підвищення рівня професійної компетенції педагогічних працівників. Вони мають стати основною рушійною силою відродження та створення якісно нової національної системи освіти. У зв’язку з цим  увага має бути зосереджена на підготовці нового покоління працівників освіти та науки, підвищенні загальної культури, професійної кваліфікації та соціального статусу педагога до рівня, що відповідає його ролі в суспільстві.         

            Методична діяльність в школі – це комплекс культурологічних, методологічних, психолого-педагогічних та методичних проблем, розв’язання яких забезпечує досягнення визначених цілей та завдань.

Найголовнішим та істотним у методичній роботі в початковій школі є надання реальної, діючої допомоги вчителям,  вихователям у розвитку їх майстерності як поєднання професійних знань, навичок і умінь і необхідних для сучасного педагога властивостей і якостей особистості.

В ЗОШ №16 створені умови для творчого росту педагогів через всі форми організації методичної діяльності та атестацію.

Форми організації методичної діяльності в школі досить динамічні. Вибір конкретної з них залежить від педагогічної культури вчителів, морально-психологічного клімату в шкільному колективі, матеріально-технічних можливостей школи, інноваційної відкритості та активності вчителів та керівників школи. Загалом проводимо її в індивідуальній, груповій та колективній формах.

Індивідуальна форма методичної роботи є складовою самоосвіти вчителя, здійснюється за індивідуальними планами з урахуванням його професійних потреб, результатів взаємооцінки, рекомендацій керівництва школи, досвідчених педагогів. Змістом її є систематичне вивчення психолого-педагогічної, наукової літератури, участь у роботі шкільних методичних об'єднань, семінарів, конференцій, педагогічних читань, розробка проблем, пов'язаних з удосконаленням навчально-виховної роботи, проведення експериментальних досліджень, огляд і реферування педагогічних та методичних журналів, збірників та ін.

        У процесі самоосвіти педагог дбає  про зв'язок змісту індивідуального плану з проблемою, над якою працює педагогічний колектив, удосконалення знань та умінь, необхідних для успішного викладання певного навчального предмета, підвищення власної педагогічної майстерності, ефективність самоосвіти залежатиме від того, наскільки педагог буде послідовним у своїх стараннях. Важливим є постійне ускладнення змісту і форм роботи над собою, забезпеченні конкретних її результатів. Ними можуть бути написання реферату, повідомлення на семінарі, науково-практичній конференції, виступ на засіданні педради, публікація в періодиці тощо. В «Інформаційному віснику» були надруковані статті Вишинської О.В.  «Громадянське виховання учнів початкових класів. Участь в Суспільній акції школярів України «Громадянин», «Проектна технологія навчання природознавства в початкових класах»,  «Використання комп’ютерних технологій у початкових класах».

            Участь вчителів у методичних радах (колективні й групові форми методичної роботи)  об'єднує всіх педагогів школи, де вони обговорюють і обирають варіанти змісту освіти (навчальні плани, програми, підручники тощо), форми і методи навчально-виховного процесу та способи їх реалізації. Також — організація роботи з підвищення кваліфікації та майстерності педагогічних кадрів, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження досягнень науки і передового педагогічного досвіду, взаємодія школи з науково-дослідними установами, добровільними товариствами, творчими спілками тощо.           

        Методичне об'єднання вчителів початкових класів забезпечує ознайомлення педколективу з новою педагогічною інформацією, передовим досвідом, сприяє впровадженню їх у навчально-виховний процес.   Засідання  збираються  5 разів на рік. Керує  ним досвідчений вчитель-методист Вишинська О.В. Зміст їх діяльності визначається блоком навчальних предметів, що вивчаються в школі, методикою їх викладання. Методичне об'єднання обговорює найважливіші розділи і теми нових програм та підручників, експериментальні варіанти освітніх програм; організовує відкриті уроки та виховні заходи, взаємовідвідування уроків та позаурочних заходів, предметні олімпіади (з математики і української мови) , предметні тижні («Тиждень української мови», «Тиждень математики», «Тиждень молодого педагога», «Тиждень наставника», «Тиждень «Книга – джерело знань» та ін.).   Особливий напрям їх діяльності — вивчення, узагальнення і запровадження вітчизняного та зарубіжного передового педагогічного досвіду. Цій меті підпорядковують різні форми своєї роботи, в тому числі й конкурси кращих методичних розробок, тематичні науково-практичні конференції тощо. Вчителі проводять виховні заходи, дають відкриті уроки, організовують екскурсії, виставки малюнків, творів, газет.

        Системність, послідовність їх роботи забезпечується завдяки спеціальному планові, який охоплює загальну характеристику педагогічної діяльності вчителів певного предмета, якості знань учнів, мету і завдання на навчальний рік, основні організаційно-педагогічні заходи (оформлення кабінетів, експертиза дидактичного матеріалу, затвердження текстів контрольних робіт), тематику науково-практичних доповідей, відкритих уроків, позакласних занять, форми і терміни контролю за якістю знань, умінь і навичок учнів.

         Широко впроваджено в школі взаємовідвідування уроків, яке  сприяє підвищенню майстерності вчителя. Відвідування молодим вчителем уроків досвідченого колеги збагачує його методичний досвід. Досвідчений педагог, відвідавши урок початківця, зможе виявити сильні та слабкі місця в його манері ведення уроку, дати відповідні поради, а інколи й запозичити у молодшого колеги корисне для себе.

          В школі проводиться єдиний методичний день  один раз на  семестр  для всіх педагогів школи. Напередодні випускають тематичний бюлетень, організовують виставку методичних розробок, творчих робіт учителів і учнів школи, нової психолого-педагогічної літератури. У програмі заходів такого дня — відкриті уроки і позакласні заняття, розгорнутий аналіз та обговорення їх, огляд нової методичної літератури, підбиття підсумків (засідання «круглого столу» або прес-конференція).

        Методичні семінари-практикуми, які організовує голова методичного об'єднання на тему «Інноваційні технології. Проектна діяльність в початкових класах»   орієнтовані  на забезпечення єдності теоретичної та практичної підготовки вчителя, стимулюють їх самоосвітню діяльність, інтеграцію у сферу педагогічних інновацій. Спрямовані на вивчення сучасних педагогічних теорій, аналіз власного досвіду. Опрацьовані матеріали оформлені у вигляді доповідей, рефератів, рекомендацій (представлені на виставці педтехнологій).

         Участь педагогів у науково-педагогічній  конференції   дає можливість   отримати інформацію про результати своїх пошуків. Інші учасники мають можливість порівняти їх з результатами своєї роботи, переконатися в ефективності запропонованих прийомів і методів. Конференція може мати урочистий, святковий характер, із заохоченням учителів за результатами дослідницької та методичної роботи.

         Атестація вчителів належить саме до   методів, що сприяють розширенню кола творчо працюючих педагогічних   працівників та служить цілям підвищення якості освіти.  Обов'язково перед   атестацією вчителі проходять курсову фахову перепідготовку. Це дає можливість закріпити здобуте в роботі, почути нове, ознайомитися з новими методиками, прийомами роботи, зустрітися з практиками, науковцями, прочитати необхідну літературу. Курс за програмою  Intel “Навчання для майбутнього» з використанням інформаційно – комунікаційних технологій при викладанні навчальних предметів відповідно до Державного стандарту освіти України Вишинська О.В. пройшла в 2007 році. Закінчивши навчання, слухачі курсів озброїлись передовим педагогічним досвідом роботи з комп’ютерними технологіями. В 2008 році  ВишинськаО.В. пройшла курси  «Mіcrosoft. Партнерство в навчанні»  при ВІППО. Це лекції, тренінги,складання алгоритмів,розв’язування  задач з логічним навантаженням, визначення за допомогою тестів. Також робота в комп’ютерному класі з Демковою Людмилою Миколаївною, де вчилися працювати з комп’ютером, Інтернетом, створювати презентації в Роwer  Роіnt, розробляти релаксаційні комплекси, психологічні вправи, пам’ятки. Якщо підвищення кваліфікації, то тільки на таких курсах. 

          Після курсової підготовки вчитель знову вливається в навчально – виховний процес, працює над методичною проблемою, визначає свою тему самоосвіти, працює над нею.   Розвиваючи її,  педагог втілює певні теоретичні аспекти в практику своєї роботи на уроці. Експериментує, корегує свою працю і таким чином досягає покращення результативності роботи на уроці або в позакласній роботі. Вчитель ділиться успішним результатом з колегами, запрошує на свій відкритий урок, доступно формулює колегам мету, якої хоче досягти, використовуючи інноваційні прийоми. Наступні роки працює над створенням свого власного досвіду або системи в роботі. На шляху до успіху педагог впроваджує передовий досвід кращих вчителів школи, міста. Перед атестацією учитель звітує про свою роботу в міжатестаційний період, розповідає про те, як працював по підвищенню свого професійного росту, які має результати в роботі. Обов’язково виступає перед колегами на методичних об'єднаннях, педагогічних радах, надає консультації колегам з даної теми.

         Вчителі школи (Яблончук С.О, Вишинська О.В.)  приймають участь в роботі опорної школи (гімназія №14),  завданнями якої  є використання, пропаганда і впровадження в практику інших шкіл досягнень психолого-педагогічної науки, вивчення й поширення досвіду кращих вчителів; в підвищенні кваліфікації й педагогічної майстерності вчителів тощо.   

        Педагоги школи використовують в роботі нетрадиційні форми методичної роботи, до них належать: педагогічні ігри (ділові, рольові); моделювання педагогічних ситуацій;    конкурсні виставки методичних розробок (уроків, виховних заходів). Вони сприяють залученню педагогів до пошукової методичної роботи; розвитку уміння спілкуватися з колегами, учнями,   сприяють попередженню конфліктів у педагогічних колективах.


 

doc
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку