СУЧАСНА КОНЦЕПЦІЯ СВІТОВОГО ТУРИЗМУ ТА НОВІ АЛЬТЕРНАТИВИ (НА ПРИКЛАДІ ПОПУЛЯРНИХ ТУРИСТИЧНИХ МІСЦЬ)

Про матеріал
Статття на турстично-географічну тематику. Буде корисною як для шкільних уроків, так і для ВНЗ. Кожаєва А. С. Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, м. Мелітополь, Україна Зростаюча роль туризму бере інтенсивний початок з ХХ ст. і по сьогодення. Його роль зводиться не тільки до впливу на світову економіку, але й до усвідомлення необхідності розвитку зв'язків між народами різних країн світу і для взаємопізнання їх історії, культури та традицій. На сучасний день, туризм став послом дружби в міжнародних відносинах, що пояснюється прагненням людства пізнавати навколишній світ, вивчати іноземні мови, вчитися та отримувати досвід від інших у різних сферах (політиці, економіці, освіті, медицині, кулінарії і т.д.), зокрема, в новітніх альтернативних галузях тощо.
Перегляд файлу

СУЧАСНА КОНЦЕПЦІЯ СВІТОВОГО ТУРИЗМУ ТА НОВІ АЛЬТЕРНАТИВИ

(НА ПРИКЛАДІ ПОПУЛЯРНИХ ТУРИСТИЧНИХ МІСЦЬ)

 

Кожаєва А. С.

Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького,

м. Мелітополь, Україна

Зростаюча роль туризму бере інтенсивний початок з  ХХ ст. і по сьогодення. Його роль зводиться не тільки до впливу на світову економіку, але й до усвідомлення необхідності розвитку зв'язків між народами різних країн світу і для взаємопізнання їх історії, культури та традицій. На сучасний день, туризм став послом дружби в міжнародних відносинах, що пояснюється прагненням людства пізнавати навколишній світ, вивчати іноземні мови, вчитися та отримувати досвід від інших у різних сферах  (політиці, економіці, освіті, медицині, кулінарії і т.д.), зокрема, в новітніх альтернативних галузях тощо.

Слід зазначити, що рекреаційний туризм базується на лікуванні, відпочинку та оздоровленні [2.]. Проте, сьогодні від тісно взаємопов'язаний із класичним туризмом та подорожами.

На сьгодні вже повноцінно сформована база популярних туристичних видів:

- поїздки до унікальних географічних об'єктів;

- тури до місць з екзотичною природою;

- екскурсії до великих міст, таких як Нью-Йорк, Париж, Лондон, Москва, Рим і т.д., з метою відвідання культуро-історичних об'єктів зі світовою популярністю (виставки, казино, ресторани, музеї, театри, магазини і т.д.);

- "шоп"-тури;

-відпочинок на морських курортах, зокрема остівних держав(Куба, Мадагаскар тощо);

- подорожі до регіонів з екстремальними умовами (Гімалаї, Анди, Намібія і т.д);

-отримання незабутніх емоцій в знаменитих природних парках та розважальних центрах ("Світ Діснея" у Флориді, або "Діснейленд" у Каліфорнії");

- тури, що включають дигустацію місцевих страв і напоїв (візит до "винних", "сирних" регіонів);

- відкриття для себе нових просторів та мало відомих об'єктів;

-африканське сафарі;

-візит до бідних держав, з метою надання допомоги та оцінки рівня життя населення;

-проходження курсу "виживання" на безлюдному острові тощо.[1.]

 

Принцип світового рекреаційно-туристиного районування:

  • Європа (Північна, Західна, Центральна (Східна), Південна Середземноморська));
  • Азія об’єднується з Тихоокеанським регіоном і поділяється на Північно-Східну, Південно-Східну, Південну Азію, Океанію;
  • Американський регіон охоплює Північну Америку, країни Карибського басейну, Центральну Америку та Південну Америку;
  • Африканський регіон включає Північну та Південну Африку та регіон пустелі Сахара;
  • Регіон Близького сходу.

Статистика найбільш популярних країн за туристичними відвідуваннями (за минулий рік):

№:

Країна:

Міжнародні туристичні відвідування, млн.

1.

Описание: Картинки по запросу фрранція флагФранція

        85,2

2.

Описание: Картинки по запросу сша флагСША

        74,8

3.

Описание: Картинки по запросу іспанія флагІспанія

        66,3

4.

КНР

        56,7

5.

Описание: Картинки по запросу італія флагІталія

        49,1

6.

Туреччина

        38,8

7.

Німеччина

        32,6

8.

Велика Британія

        31,2

9.

Росія

        29,5

10.

Таїланд

        21,6

Франція стоїть першою в списку найбільш туристичних місць у світі. Проте, слід зазначити, що дохід від міжнародного туризму значно вищий в США (81,7 мільярда доларів), ніж у Франції (42,3 мільярда доларів), що пояснюється коротшим перебуванням туристів у Франції.

Передові місця:

Франція

Ейфелева вежа, Собор Паризької Богоматері "Нотр-пані де Парі", Лувр, Авіньйон, Реймс, Лілль, Ліон, Марсель, Замки Луари, Бретань, Шартр, Тріумфальна арка, Євродіснейленд тощо.

 

США

Парк Брайс Каньйон, Гора Мак-Кінлі, Міст Золоті Ворота, Гаваї, Нью-Йорк, Йосемітський парк, Біг Сюр, парк Великий Каньйон, Долина Смерті, Лас-Вегас тощо.

Іспанія  

Барселона, Мадрид, Будівля Метрополі, Палац Сібеле,

Пласа-Майор, Альказар, Авіла, Севілья, Ронда, Сади Хенераліфе, Бенідорм тощо.

КНР

Пудун, Печери Могао, Гігантський Будда, Гори Хуаншань, Річка Лі, Теракотова армія, Гавань Вікторія, Заборонене місто, палац Потала, Велика Китайська стіна тощо.

Італія

Сицилія, Чінкве Терре, Галерея Уффіці, Колізей, Сассо ді Матера, Античні Помпеї, Амальфі, Сієна, Ватикан, Венеція, Піза,  Флоренція, Ассізі, Вулкан Везувій, Комо тощо.

 

Туреччина

Блакитна мечеть і Великий базар у Стамбулі, Каппадокія, Сафранболу, Немрут-Даг, Ізмір, Анталія, Конья. Харран, Гебеклі-Тепе тощо.

Німеччина

Скелі Рюген, Рейн, Фрауенкірхе, Ліндау, Октоберфест, Кельнський собор, Гейдельберг, Нойшванштайн тощо.

Велика Британія

Лондон (Букингемский палац, Лондон Ай, Біг-Бен), Едінбург, Едем, Оксворд, Стоунхендж,Тафальгарська площа тощо.

Росія

Північний кавказ, Байкал, Камчатка, Санкт –Петербург, Москва, Урал, Ермітаж, Петропавлівська фортеця, Кунсткамера, Російський музей тощо.

Таїланд

Бангкок, ринок Бангкока, Чіангмай, джерела Сан Камфаенг, Острови Східного узбережжя, Кхонг Сон, Аюттая, Рейлі, До Пхі Пхі тощо.

Іншим стійким напрямом туристичного ринку є африканське сафарі. Найбільш популярні в цьому відношенні два регіони: Східна Африка (зокрема Кенія, і останнім часом – Танзанія) і Південна Африка (ПА). Сафарі вважається престижним видом відпочинку річного циклу, розрахований не на «середнього» туриста, має елітний характер.[1.]

До речі, саме тенденція заощадливості виступає одним із сучасних аспектів всесвітніх подорожей. Адже у багатьох людей подорож асоціюється зі словосполученням «великі гроші» або дорого. Проте, на сьогодні є багато способів великої економії, наприклад, добре відомий КаучСерфінґ (CouchSurfing). Його концепція базується на об'єднанні людей (через мережу інтернет) та встановленню дружніх відносин туристів з різних куточків світу, які надають безкоштовні послуги (ночівля, їжа, екскурс і т.д.). Дана програма працює з 2000 р. і на сьогодні налічує близько 10 млн. учасників. Також, актуальним методом у Європі, для студента будь-якої країни, може виступити наявність студентського квитка, завдяки якому, можна отримати знижку на проїзд, або безкоштовно потрапити на виставку чи певний захід. 

Дуже цікавою річчю виступає подорож автостопом. Якщо ви обрали цей спосіб подорожей, перед вами, особливо якщо фінанси обмежені, відкривається маса можливостей побувати в різних куточках планети. Це найцікавіший вид подорожей.

Для заощаджень на їжі, багато туристів рекомендують популярні заклади з надписом - «ALL YOU CAN EAT», де за принципом шведського столу можна наїстися вдосталь.

Отже, для сучасного етапу розвитку туризму  характерне широке впровадження інноваційних технологій. Вони проявляються у вдосконаленні всіх компонентів інфраструктури міжнародного туризму, поглиблення і розширення диверсифікованості видів туристської діяльності, що задовольняє всі більш складні потреби сучасної людини в різноманітності відпочинку і дозвілля, освоєнні нових напрямів і ринків міжнародного туризму.[3.]  Ну і звісно, що сучасний туризм- це пошук нових альтернатив, можливостей не тільки оздоровитися, відпочити, знайти друзів, гарно провести уїк-енд, а і непогано заощадити, використовуючи сучасні туристичні альтернативи. І як говорив Св. Августин: світ– це книжка і той, хто не подорожує, читає лише одну сторінку.

 

Список використаної літератури:

 

1. Рекреаційна географія: письмові консультації / Укл.: Л.А. Савранчук, В.Г. Явкін. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2012. – 110 с.

2. Книга Львівського національного університету ім. І. Франка, інтернет ресурс "Географія туризму": http://vokrug-sveta.com.ua/soderzhanie-nauk.html.

3. Полещук М.І.Науковий збірник Білоруського державного університету. - 2012. - Вип. III. - С.176-179.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Географія, Інші матеріали
Додано
15 січня 2019
Переглядів
611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку