Сучасне аранжування класичних творів

Про матеріал

Конспект навчального заняття з музичного мистецтва для 7 класу на тему "Сучасне аранжування класичних творів" за підручником Л.М. Масол, Л.С.Аристова, як допомога учителям музичного мистецтва у підготовці до уроків, а учням пізнати, порівняти, проаналізувати та отримати позитивний настрій.

Перегляд файлу

           Конспект навчального заняття з музичного мистецтва 7 клас

12 урок.

 Тема.    Сучасне аранжування класичних творів (продовження).

Мета. Поглибити знання учнів в понятті «сучасне аранжування».  Розкрити можливості сучасного аранжування вокальної та інструментальної музики. Познайомити учнів з видатним музикантом та аранжувальником П.Моріа та його аранжуванням класичних  творів. Розширити знання учнів про творчість Й. С. Баха, Дж. Россіні, Т. Альбіноні.  Роз­вивати художньо-образне мислення, творчі здіб­ності, емоційно-чуттєву сферу учнів.   Виховува­ти інтерес до класичної музики.

Музичний та візуальний матеріал: Й. С. Бах, Скерцо із сюїти № 2 у вик. оркестру Поля Моріа - слухання;                                                                                                                Дж. Россіні, Увертюра з опери «Севільський цирульник» у вик. оркестру Поля Моріа - слухання;                                                                                                                                                    Т. Альбіноні - Р. Джадзотто, «Адажіо» у вик. оркестру Поля Моріа - слухання;   О. Осадчий «Стоїть тополя» - розучування.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (синтезатор, фортепіано, комп’ютер,  мультимедійна презентація, дошка, підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).

                                                          ХІД УРОКУ

  1. Організаційний етап уроку.

1.    Музичне вітання.

2.   Вокально-хорова робота.

3.   Оголошення теми та мети уроку.

- Тема  уроку   «Сучасне аранжування класичних творів» (продовження)

Мета  уроку – поглибити знання про те,  що собою являють сучасні аранжування та які враження викликають аранжовані твори класичної музики  у сучасних учнів.

- Про що було б цікаво дізнатися вам?  (відповіді учнів)

- На попередньому уроці ми знайомилися з темою  «Аранжування в музиці», то ж до вас завітав кореспондент, який хоче поспілкуватися з вами  про музику .

4. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.

                                     Гра «Я кореспондент»

Кореспондент:    - Доброго дня.   Я кореспондент  журналу                                      «Музичні новини України»  мене зовуть  (ім’я)

  • Хочу з вами поговорити про музику.                                                         (кореспондент підходить до будь якого учня класу і підносить мікрофон)
  • Представтесь будь ласка, як вас зовуть?  (підходить до учня класу) (відповідь)
  • Я чув, що нещодавно ви обговорювали тему аранжування. Чи не могли б  ви мені пояснити значення цього слова, бо воно мені не зовсім зрозуміле?   (відповідь)
  • А вам подобається музика, яку аранжували сучасні музиканти?  Якщо так чи ні, то чому? (відповідь)
  • Який ваш улюблений музичний інструмент? (відповідь)
  • А який улюблений співак чи група? (відповідь)
  • Чи можна було б на барабані аранжувати муз. твір? (відповідь)

Про нашу цікаву зустріч я напишу у своєму журналі. Дякую за приємне спілкування! На все добре! До побачення!

 5. Основна частина.

          У світі є музиканти, які зробили величезний внесок у світову музичну спадщину.  Це неперевершений, популярний естрадно-симфонічний оркестр під управлінням французького композитора й аранжувальника Поля Моріа.                                                                                                        -  Мільйони проданих платівок,  гастролі по всьому світу, незмінний успіх на концертних майданчиках усіх континен­тів — ось який творчий шлях цього відомого колективу.

       В ор­кестрі працювали чудові музиканти, кожен з яких досяг висо­кого рівня майстерності, й усе-таки своїми успіхами колектив зобов’язаний одній людині — своєму керівникові.

         Творчість французького Гранд-оркестру під керівництвом Поля Моріа  яскраво поєднала в собі розважальне й академічне музичне мистецтво. Упродовж 30 років колектив аранжував і записав тисячі мелодій.

            У XX ст. у світ інструментальної музики вривається  електроніка. З появою електронно-акустичної апаратури — синтезаторів, магнітофо­нів, комп’ютерів — з’явилися нові можливості для творчості композиторів, а виникнення електроінструментів розширило горизонти для виконавців.

Інтерактивно-пізнавальна гра «Спілкування  двох друзів». (виходять хлопчик і дівчинка і зображують розмову по телефону)

1. Б: - Привіт Христинко! 

2. Х: - Привіт Богдане!

3. Б:  - Як твої справи?

4. Х: - Дякую, все гаразд.

5. Б: - В «Skype» ти мені писала, що цікавишся аранжуванням музики. Поясни, як це?

6. Х: - Це коли до певної мелодії, музикант-аранжувальник створює красивий інструментальний супровід з різними музичними ефектами.                                                                7. Б: А ти знаєш хоч одного музиканта – аранжувальника?

8. Х: Так, я слухала і читала про деяких з них, та найбільше сподобалась музика  французького  композитора, диригента і аранжувальника Поля Моріа.

9. Б: - Цікава тема. Тобто музика може, по справжньому перевтілюватися?

8. Х: - Так. І що цікаво: знайома класична  мелодія звучить в супроводі електроінструментів  з сучасними ритмами та зміненим темпом.

9. Б: - А я чув, що можна аранжувати навіть пісню. Кожен композитор мріє, щоб його пісня стала хітом, от він і звертається до аранжувальника, який аранжує йому твір.

 10. Х:  - Ну що,  пропоную знайти в іннеті і прослухати Скерцо із сюїти №2 Йогана Себастьяна Баха. Пригадай, ми з цим твором знайомилися у 6 класі! Про свої враження поговоримо потім. Пока!

-  Прослухайте фрагмент  Скерцо із Сюїти №2 Йогана Себастьяна Баха

6. Слухання Скерцо із Сюїти №2 Йогана Себастьяна Баха

- А тепер це ж саме скерцо у виконанні оркестру під управлінням Поля Моріа.

7. Слухання Скерцо із Сюїти №2 Йогана Себастьяна Баха у виконанні оркестру під управлінням Поля Моріа.

                          - Чи сподобався вам цей твір в новій інтерпретації?

                             - Порівняйте їх?

- Твори відомого італійського композитора-класика Джоаккіно Росіні не дуже часто звучать в театрах, що не можна сказати про оперу «Севільський цирульник», музика якої  енергійна та яскрава?

8. Слухання Джоаккіно Россіні «Севільський цирульник» у виконанні оркестру під управлінням Поля Моріа.     Оригінал (2.16 хв.- 3.40)   Аранжування (0 - 1.40 хв.)

- Як вам музичний твір, котрий щойно  прозвучав? (відповіді)

        - Чи  внесло аранжування новий подих в класичну музику? (відповіді)

- Ще одного представника італійської класичної музики епохи бароко Томазо  Альбіноні і його знамените на весь світ Адажіо, яке звучить фоновою музикою у фільмах, рекламах, телепередачах. Популярність цього твору набирає обертів з 1958 року з часу сйого опублікування.

9.  Слухання. Т. Альбіноні-Р. Джадзотто, «Адажіо» у вик. оркестру Поля Моріа.

        - Опишіть свої враження від прослуханого твору.                                                                                                               

        - Які образи народжуються у вашій уяві під час прослуховування музики?

- Музика і пісня – поняття, без яких наша душа була сухою та черствою. Хіба може бути урок музики без пісні?                                                                               Пропоную розучити пісню О. Осадчого «Стоїть тополя» (відео)

9. Розучування пісні О. Осадчого «Стоїть тополя».

При розучуванні звертати увагу на складні місця в пісні

10. Підсумок уроку.

    - Чи сподобався вам урок?

 — Яка музика звучала на нашому уроці?

   Яке враження вона справила на вас?

   Які почуття викликала?

11. Оцінювання учнів.

Д/З. Створити муз. дайджест «Поля Моріа».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
3696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку