«Сучасні форми роботи з дітьми дошкільного віку з формування національної самосвідомості»

Про матеріал
Ще іноді відчутні відголоски бойових дій, але мирне життя повертається до нашого краю - Луганщини. І особливо радісно чути дзвінкі голоси малечі, яку зранку ведуть батьки до дитячих садочків над якими майорять жовто – блакитні прапори.
Перегляд файлу

«Сучасні форми роботи з дітьми дошкільного віку з формування національної самосвідомості»

 

            Ще іноді відчутні відголоски бойових дій, але мирне життя повертається до нашого краю - Луганщини. І особливо радісно чути дзвінкі голоси малечі, яку зранку ведуть батьки до дитячих садочків над якими майорять жовто – блакитні прапори.

             Що сьогодні означає виховувати свідомого громадянина та патріота - це значить формувати в дитині комплекс певних знань, особистих якостей та рис характеру, що є основою способу мислення, вчинків,  поведінки, а в майбутньому національної свідомості. Щоб наші діти стали українцями по духу, творцями своєї долі, необхідно аби вони за час перебування в дошкільному закладі міцно засвоїли культуру українського народу, навчилися любити свій рідний край.

            Перші почуття громадськості та патріотизму, чи зрозумілі вони малюкам? Враховуючи досвід роботи в цьому напрямку, ми можемо стверджувати, що  дітям, особливо старшого дошкільного віку, зрозуміле почуття любові до рідного краю, природи, своєї Батьківщини. А це і є початком патріотизму,  який народжується в пізнанні, а формується в процесі цілеспрямованого виховання.

         Виховання почуття патріотизму у дошкільників – це процес складний і відповідальний, який потребує від педагогів особистої переконаності та натхнення. Створена в нашому дошкільному закладі система патріотичного виховання базується на основі ідей української народної педагогіки, відомих педагогів минулого (С.Русова, М.Стельмаховича) та сучасності - Концепції національно – патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти та науки України від 16.06.2015 р № 641.  Все це передбачає формування основ особистісно - відповідального ставлення дошкільників до широкого кола об’єктів: сім’ї, дитячого садка, рідного краю, природи, армії, людей, які проживають в наший Державі, посильної праці, речей, любові до своїх близьких, Вітчизни.

       Принципи дидактики завжди присутні в кожному напрямку роботи дошкільного закладу, не стало виключенням і патріотичне виховання дошкільників. (Дидактичні принципи (за Г. Ващенком — "принципи навчання") — це основоположні ідеї, що пронизують усі рівні й компоненти освіти та засвідчують їх системну цілісність. Дидактичні принципи завжди відповідали вимогам свого часу та соціальним замовленням, які змінювалися залежно від вимог соціально-економічного життя суспільства). Тому ефективність у формуванні патріотичних почуттів дитини також залежить від того, які принципи покладені в основу. Звичайно це – принципи наочності, доступності, послідовності, природо відповідності, індивідуалізації, систематичності, активності та сучасності.

          Педагоги нашого закладу, в своїй більшості, творчі особистості,  які володіють інформаційно – комунікаційними технологіями адаптованими в дошкільній освіті.

До вашої уваги деякі форми роботи, які ефективні у формуванні патріотичних почуттів дошкільників:

  • Віртуальні екскурсії, які знайомлять дітей з природою рідного краю, визначними місцями нашого міста, області, держави, столицею Батьківщини – Києвом;
  • Перегляд та обговорення фоторепортажів батьків  вихованців та дітей старшого дошкільного віку. В кожному регіоні багато місць, які формують громадську позицію людини. Зверніться з проханням до батьків зробити фотодобірку місць де, наприклад, встановлено наш національний прапор, знаходиться історична пам’ятка або дорослі просто  пишаються місцем, яке пов’язано зі значними спогадами (навчання в школі мистецтв, благоустрій парку тощо). З часом до створення фоторепортажів можна долучити дитину. Сучасні камери дозволяють дітям легко засвоїти елементарні принципи фотографування. А кожен вихователь в програмі Microsoft Office PowerPoint, (от англ. power point — переконлива доповідь) може створити  зрозумілу для дитячого сприйняття презентацію. Наскільки буде  цікаво малечі показати свій витвір в дитячому садку, пояснити  одноліткам та вихователю походження кольорів нашого прапору, розповісти про визначних особистостей міста, показати малознайомі місця. Важливо, щоб педагог спонукав дітей пишатися своєю країною, навчав знаходити шляхи для поліпшення оточуючого світу;
  • Театралізований гурток «Театр тіней». Театралізована діяльність дітей дошкільного віку завжди має особистісно – орієнтовний підхід. Ми навчаємо дітей розуміти поведінку тих чи інших героїв, спонукаємо висловлювати свою думку. Творча група педагогів нашого дошкільного організувала роботу тіньового театру. (Для цього необхідно мати ширму з білим прозорим покриттям та проектор). Діти завжди відкриті до нового та незвичайного, тому відображення сучасної української пісні в театралізованій діяльності спонукає дитину замислитися над її змістом. Важливо навчити дітей бачити красу нашої України (допомагає зміна слайдів на проекторі), чути мелодійну українську мову в пісні, гідно відтворювати образи та пишатися своєю приналежністю до нашого народу.
  • Створення мультфільмів за дитячими малюнками. Дана форма роботи передбачає більш ґрунтовних знань педагогів, вміння працювати з програмами ProShow Producer або ВідеоМастер Мультфільми завжди створювались з метою допомогти дитині зрозуміти явища оточуючого світу, сформувати його світогляд. Найбільш поширений прийом зацікавлення дітей – це поява персонажа, який потребує допомоги. Для мультиплікаційного зображення найкраще вибрати нескладний персонаж, який би не акцентував на собі особливу увагу дитини – сонячний промінець,  смайлик, який може змінювати свої емоції, тощо. Тематика заняття – мирне життя навколо нас. Малювання має бути сюжетним, бажано фарбами. Зображення війни недопустимо в дитячих малюнках, на мій погляд.  Дитячі малюнки скануються, а сонячний промінець «відвідує» кожний фото-малюнок та вказує на більш вдале зображення того чи іншого предмету. Вихователь може створити фільм з  малюнків різної тематики, які діти створили протягом певного часу, вигадати цікаву історію та озвучити його.

          Розмірковуючи про формуванням патріотичних почуттів, не можна обминути  мовного питання. Як писав видатний педагог К.Д.Ушинський, мати якого походила з українського шляхетського роду, «якщо вимерла мова в устах народу, вимер і народ». Тому заняття з розвитку рідної мови найкраще проводити в українській світлиці, саме для того, щоб наблизити дитину до витоків української культури. Однією з форм громадянсько-патріотичного виховання в дитсадку є облаштування національних куточків,де зібрано різноманітний етнографічний, суспільно-політичний та художній матеріал для проведення відповідної освітньо-виховної роботи з дошкільниками.

Кожного дня ми «засіваємо» в душі дітей зернятка любові, які дають непогані паростки. Вихованці почали з більшою увагою ставитися до природи, до людей, зрозуміли що вони є невід’ємною частиною природи. У дошкільнят формується чуття родини, рідного краю, гордості за свій народ. Діти розвиваються інтелектуально, набувають стійких моральних звичок.

Діти формуються духовно, тобто в них виникає не лише потреба пізнавати, а

й жити для інших.

Сподіваємося  та  віримо  ,що з них виростуть справжні патріоти, які люблять

свою Україну і пишаються нею, докладемо всі зусилля, для того, щоб наші

вихованці стали справжніми нащадками свого народу.

docx
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
4106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку