Сходинки до інформатики-2 клас
Тема: Комп»ютери бувають різні. Сучасні комп»ютери.
Мета: Ознайомити учнів з різними видами комп»ютерів та сферами їхнього застосування; навчити учнів розрізняти та пізнавати сучасні комп»ютери; розвивати уважність на уроці, допитливість,логічне мислення, просторову уяву, комп»ютерну грамотність; виховувати культуру навчальної праці при роботі з комп»ютером та бережне ставлення до техніки.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: плакати з правилами поведінки та техніки безпеки, комп»ютери, казка « Про те, як з»явився комп»ютер», програмний комплекс « Сходинки до інформатики «, ілюстрації різного виду комп»ютерів, підручники, зошити, комп»ютери.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
1. Підготовка робочих місць
2. Девіз уроку
В нас робота є цікава,попрацюємо на славу
Взнаєм, що комп»ютер може, як в житті нам допоможе
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
Діти, на минулому уроці ми з вами ознайомилися з різними видами професій, переконалися, що на сьогоднішній день комп»ютер допомагає у роботі представникам багатьох з них.
1. Отже, хто був уважний на минулому уроці, то наведе мені приклади використання комп»ютерів у різних професіях. А допоможе нам пригадати комплекс навчально-розвивальних програм « Сходинки до інформатики «. Де використовують комп»ютер.
2. Чи використовуєте ви, ваші батьки, друзі комп»ютер для вирішення певних завдань і як? ( відповіді учнів )
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Слово вчителя ( казка про те, як з»явився комп»ютер )
-Діти, ми з вами сьогодні продовжимо говорити про комп»ютери, їх призначення, застосування, та значення в житті людини. Більш докладніше ми поговоримо про сучасні комп»ютери, навчимося порівнювати перші , тобто давні комп»ютери з теперішніми.
Допомагати на уроці і приносити цікаві завдання нам буде наш казковий герой, якого ви всі добре знаєте це- Комп»юшко. Отже перша цікавинка, яку підготував наш герой така:
Перші комп»ютери відрізняються від сучасних не тільки своїми можливостями, а й розмірами.
2. Робота з підручником.
А зараз діти, відкриємо підручники на с.11, і кого ви там побачили? Так, нашого друга – Комп»юшка. Він хоче вас познайомити вже із сучасними комп»ютерами, які людина використовує у своєму повсякденному житті, і які в наш час вже є необхідністю.
Отже спочатку розглянемо картинки із зображенням комп»ютерів, і коротенько познайомимося з кожним з них.
Стаціонарний комп»ютер – використовують для роботи вдома та в офісі.
Переносний комп»ютер ( ноутбук ) – зручний для людей, які часто працюють у різних місцях.
Нетбук – різновид переносних комп»ютерів, основне призначення яких – робота в комп»ютерній мережі Інтернет.
Планшетний комп»ютер – плоский переносний комп»ютер, у якому екран реагує на дотик, і таким чином людина керує комп»ютером без клавіатури.
Кишеньковий комп»ютер – комп»ютер малих розмірів, який зручно носити із собою.
Але не тільки комп»ютери допомагають людині впоратися з інформацією. Це може бути мобільний телефон, навігатор, диктофон, калькулятор, фото, та відеокамера.
ІІІ.Фізкультхвилинка
( музична пауза, з виконанням вправ « Хлопчик»)
IV. Робота в зошитах .
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра « Впізнай мене «
Зараз я хочу побачити, хто був уважний на уроці. Розглянемо слайди, на яких зображені різні типи комп»ютерів. Ви маєте відгадати назву комп»ютера, скориставшись підручником.
VI. Робота з комп»ютером.
( Робота з програмним комплексом « Сходинки до інформатики « - Правила безпечної роботи з комп»ютером. )
Гра « Задай запитання «
( Дітям пропонується задати запитання своєму другові за малюнком, який зображено на екрані.)
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
VIII. Домашнє завдання.