Сучасні наукові підходи до управління закладом загальної середньої освіти

Про матеріал
Управління — це... У нтукових джерелах зафіксовано понад пʼятсот науково-обгрунтованих і безапеляційних визначень цього поняття. Щось неухильно спрямовує нас, науковців, до проголошення «унікального», «єдино правильного» визначення поняття «управління». Дивно, що фундатор наукового менеджменту Ф. У. Тейлор не взяв на себе відповідальність сказати що таке менеджмент як поняття». В. Крижко «Антитеза. Розкажіть спочатку, що таке управління, а потім, як його удосконалювати». О. Тихонов Управління навчальним закладом Управління навчальним закладом — це цілеспрямована, активна взаємодія керівника з іншими учасниками освітнього процесу з метою забезпечення координації зусиль щодо оптимального функціонування установи та переведення її на більш високий якісний рівень.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сучасні наукові підходи до управління закладом загальної середньої освіти. Підготувала студентка групи. ПП(з)-55 Бондаренко Юлія Андріївна

Номер слайду 2

Управління — це ... У наукових джерелах зафіксовано понад п’ятсот науково-обгрунтованих і безапеляційних визначень цього поняття. Щось неухильно спрямовує нас, науковців, до проголошення «унікального», «єдино правильного» визначення поняття «управління». Дивно, що фундатор наукового менеджменту Ф. У. Тейлор не взяв на себе відповідальність сказати що таке менеджмент як поняття». В. Крижко«Антитеза. Розкажіть спочатку, що таке управління, а потім, як його удосконалювати». О. Тихонов

Номер слайду 3

Управління навчальним закладом Управління навчальним закладом — це цілеспрямована, активна взаємодія керівника з іншими учасниками освітнього процесу з метою забезпечення координації зусиль щодо оптимального функціонування установи та переведення її на більш високий якісний рівень.

Номер слайду 4

НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗАУправління навчально-виховними закладами здійснюють на основі положень Конституції України, Закону «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту» . Конституція України [Електронний ресурс] : прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 черв. 1996 р. : [редакція від 01.01.2020 р.] // Законодавство України / Верхов. Рада України. – Текст. дані. – Київ, 2020. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96- %D0%B2%D1%80#Text (дата звернення: 22.03.2023). – Назва з екрана.

Номер слайду 5

Про освіту [Електронний ресурс] : Закон України від 5 верес. 2017 р. No 2145-VIII : [редакція від 01.01.2023 р.] // Законодавство України / Верхов. Рада України. – Текст. дані. – Київ, 2017. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 11.08.2022). − Назва з екрана. Про повну загальну середню освіту [Електронний ресурс] : Закон України від 16 січ. 2020 р. No 463-IХ // Законодавство України / Верхов. Рада України. – Текст. дані. – Київ, 2020. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text (датазвернення: 11.08.2022). − Назва з екрана.

Номер слайду 6

Управління сучасним закладом освіти. Управління закладом освіти : підруч. для здобувачів другого рівня вищ. освіти пед. ун-тів / С. Г. Немченко, В. В. Крижко, О. С. Боднар, В. В. Радул, О. М. Старокожко, Ю. І. Кондратенко ; Бердян. держ. пед. ун-т. – 2-ге вид. переробл. і допов. – Бердянськ : БДПУ, 2022. – 506 с. – Текст підручника представлено також в інтернеті: http://eprints.zu.edu.ua/34103/1/Управління%20закладом%20о світи_блок_2022_друк%20%281%29.pdf (дата звернення: 17.03.2023). У підручнику розкрито теоретичні основи та методи побудови організаційних структур управління закладом освіти, планування освітнього процесу, формування структури колективу, мотивації педагогічної праці, контролю за результатами педагогічної діяльності, впровадження інновацій, професійної культури та її складових керівника закладу освіти. Мистецтво управління школою / Євген Михайлович Павлютенков. – Харків : Основа, 2011. – 320 с.

Номер слайду 7

Управління загальноосвітніми навчальними закладамияк активними системами: моделі та механізми : монографія / Л. Калініна, В. Мелешко, І. Осадчий [та ін.] ; за наук. ред. Л. Калініної ; Ін-т педагогіки НАПН України. – Київ : Пед. думка, 2018. – 224 с. – Текст монографії представлено також в інтернеті: https://core.ac.uk/download/pdf/162002528.pdf (дата звернення: 17.03.2023). У монографії представлено розв’язання наукової задачі обґрунтування теоретико-концептуальних засад державно-громадського управління закладами освіти як активними соціально-педагогічними системами в інформаційному суспільстві; подано методології побудови, модернізації та впровадження системи державно-громадського управління закладами освіти та її активного — складника комплексного механізму управління; специфіку управлінської діяльності.

Номер слайду 8

Управління навчальним закладом: теоретико- методологічний аспект : колективна монографія / [авт. кол.: А. М. Зубко, І. Я. Жорова та ін.] ; Херсон. акад. неперерв. освіти Херсон. облради, комун. вищ. навч. закл. – Херсон : Херсон. акад. неперерв. освіти, 2014. – 191 с. Управління навчальним закладом : підруч. для магістрантів пед. ун-тів / С. Г. Немченко, О. Б. Голік, О. А. Кривильова, О. В. Лебідь. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2012. – 516 c. – Текст підручника представлено також в інтернеті:http://ir.duan.edu.ua/bitstream/123456789/18 09/1/УНЗ_Лебідь.pdf (дата звернення: 17.03.2023). У підручнику розкрито теоретичні основи та методи побудови організаційних структур управління навчальним закладом, планування навчально-виховного процесу, формування структури колективу, мотивації педагогічної праці, контролю за результатами педагогічної діяльності, впровадження інновацій, професійної культури та її складових керівника навчального закладу.

Номер слайду 9

Основи управління закладом загальної середньої освіти: навч. посіб. для студентів вищ. пед. навч. закл. / Зіновій Михайлович Онишків. – Тернопіль : Навч. кн. -Богдан, 2018. – 191 с. У посібнику розкрито основні питання управління закладом загальної середньої освіти: принципи, методи, функції, структура органів управління освітою, планування та облік роботи, зміст, види і методи внутрішньошкільного контролю, система державного контролю за діяльністю закладу освіти, а також питання організації методичної роботи з педагогічними працівниками, вивчення та впровадження у практику досягнень педагогічної науки і передового педагогічного досвіду. Управління закладами освіти: теорія, історія, практика : колективна монографія / [авт. кол.: Н. В. Безлюдна, В. В. Бойченко, О. В. Бялик та ін.] ; за заг. ред. О. Л. Кірдан ; Уман. держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини. – Умань : Візаві, 2020. – 290 с. – Текст монографії представлено також в інтернеті: http://eprints.zu.edu.ua/32275/1/візаві_текст_2020%20 ВІЗАВІ.p df (дата звернення: 22.03.2023). Обґрунтовано теоретичні положення й розроблено практичні рекомендації щодо вдосконалення управління закладами освіти та модернізації професійної підготовки майбутніх керівників закладів освіти. Сучасний погляд на управління закладами загальної середньо

Номер слайду 10

Сучасні наукові підходи до управління закладами освіти в умовах застосування інновацій• цілісний підхід – розвиває у керівників демократичне, гуманістичне, наукове ставлення до учасників будь-якого виду діяльності;• гуманістичний підхід – розкриває людину як унікальну цілісну особистість, що розвивається в процесі активної самореалізації свого творчого потенціалу у взаємодії з іншими людьми;• системний підхід – дає можливість проектувати раціональні системи , зокрема навчальні, та системи управління ними, сприяє організації «багатогранного мислення керівника»;• стратегічний підхід – сукупність рішень і дій з формування та виконання стратегій,розроблених для того, щоб досягти мети організації;• адаптивний підхід – сприяє особистості у свідомому визначенні моделі своєї діяльності на основі діалогічного узгодження зовнішніх вимог реальних обставин і природовідповідному виконанню цієї діяльності;• особитстісно орієнтований підхід – своєрідність мети особистісно- орієнтованої парадигми, яка полягає в орієнтації на властивості особистості, її формування; розвиток не завдяки будь-якому замовленню, а відповідно природним здібностям;• інституціальний підхід – передбачає виділення норм і правил, що регулюють взаємодії у сфері освіти і їх подальшу зміну з метою формування інституціального середовища освіти із заданими властивостями.

Номер слайду 11

Сучасні підходи до управління загальноосвітніми навчальними закладами / О. Г. Шамрай // Наук. скарбниця освіти Донеччини. – 2013. – No 3. – С. 81–84. – Бібліогр.: 7 назв. – Текст статті представлено також в інтернеті: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nsod_2013_3_18 (дата звернення: 21.03.2023). У статті аналізується процес готовності сучасного керівника виконувати функції, що входять до повноважень управління якістю освіти. Розвиток теорії та технологій наукового управління загальноосвітніми навчальними закладами в Україні (1991-2016 роки ) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.06 : (011) / Ситар Іванна Валеріївна ; наук. керівник В. І. Маслов ; НАПН України, Держ. вищ. навч. закл. "Ун-т менеджменту освіти". – Київ, 2018. – 223, [5] с. Наукові основи управління в системі освіти : [монографія] / Андрій Іванович Прокопенко ; Харків. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків : [б. в.], 2005. – 303, [1] с. У монографії досліджено теоретико-методологічні засади управління в педагогічній системі закладу освіти. Розглянуто два основних види управління: соціальне і педагогічне. Застосовано системний і культурологічний підходи до розгляду педагогічного управління. Історичний аспект дослідження представлений аналізом розвитку теоретичних засад управління у вітчизняній науці 18-20 ст., а також аналізом зарубіжного досвіду управління у 20 ст. Розроблено концептуальні засади соціального управління в освіті. Управління в сучасній системі освіти : [монографія] / А. І. Прокопенко, Т. В. Рогова ; Харків. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків, 2013. – 311 с. – Текст монографії представлено також в інтернеті: https://dspace.hnpu.edu.ua/bitstream/123456789/2064/1/Управління%20в%2 0сучасній%20системі%20освіти%20.pdf (дата звернення: 29.03.2023). У монографії розглянуто питання управління сучасними закладами освіти. Розроблено структуру перспективного управління, визначено педагогічні умови його ефективності у навчальному закладі.

Номер слайду 12

Інновації в управлінні закладом освіти. Упровадження інноваційних технологій в управління закладом загальної середньої освіти / Валерій Федорович Петров // Таврійський вісн. освіти. – 2020. – No 3. – С. 29–35. – Бібліогр.: 7 назв. – Текст статті представлено також в інтернеті: https://drive.google.com/file/d/1 NDJm. S1sa8 DA5 BI_Jl. Btt. DJq. RNE2 R3lqu/view (дата звернення: 21.03.2023). У статті обґрунтовано упровадження інноваційних технологій управління навчальним закладом в освітню систему та визначено проблеми, які постають у зв’язку з цим. Доведено, що використання інноваційних технологій широкоформатно сприятиме покращенню ефективності управління навчальним закладом.

Номер слайду 13

Управління освітнім закладом в контексті Нової української школи. Управління закладом загальної середньої освіти в контексті Нової української школи / Чудна В. І. // Таврійський вісн. освіти. – 2019. – No 1. – С. 222–230. – Бібліогр.: 7 назв. – Текст статті представлено також в інтернеті: https://drive.google.com/file/d/1 D3u66 LXv. Hw. Vv. AQY6c. IN0 AHC F90ik4 Wx8/view (дата звернення: 23.03.2023). У статті розглянуто актуальну проблему управління закладом загальної середньої освіти, що потребує реалізації оновлених підходів в умовах реформування освітньої галузі; проаналізовано теоретичний аспект питання, уточнено сутність ключових понять, схарактеризовано специфіку практичної діяльності керівника та умови ефективного управління початковою шкільною ланкою в контексті Нової української школи.

Номер слайду 14

Дякую За. Увагу!

pptx
Додано
16 жовтня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку