Світ невідомий. Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 6. Чим небезпечні комп’ютерні віруси?

Про матеріал
Мета: Формувати уявлення про комп’ютерні віруси, з’ясувати, яку загрозу вони несуть; з’ясувати, як вберегти пристрій від вірусів; розширити та закріпити знання про безпеку в інтернеті; активізувати пізнавальну діяльність дітей; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати свідоме ставлення дітей до власної безпеки і добробуту.
Перегляд файлу

 

План-конспект

уроку я досліджую світ,

проведеного у IV класі

на тему: «Світ невідомий. Професор Фейковський vs   4-А. Раунд 6. Чим небезпечні комп’ютерні віруси?»

 

 

 

 

 

 

Вчитель

Гапонюк Л.М.

 

2022рік

ТЕМА 6. Світ невідомий

ПРИГОДА 3. День народження Всесвіту

ТЕМА УРОКУ: Світ невідомий. Професор Фейковський vs   4-А. Раунд 6. Чим небезпечні комп’ютерні віруси?

Мета: Формувати уявлення про комп’ютерні віруси, з’ясувати, яку загрозу вони несуть; з’ясувати, як вберегти пристрій від вірусів; розширити та закріпити знання про безпеку в інтернеті; активізувати пізнавальну діяльність дітей; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати свідоме ставлення дітей до власної безпеки і добробуту.

Обладнання: Підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 4 клас (частина 2); робочий зошит № 2 “Я досліджую світ”; звичайний зошит; ноутбук, роздруківка “Рефлексія з роботом.

Тип уроку : комбінований.

 

 

Хід уроку

І Організаційна частина

  1.            Емоційне налаштування

 

 Приготуйтеся швиденько,
Станьте ви усі рівненько.
Ми урок розпочинаємо
Одне одного вітаємо!

 

Подивіться одне на одного. Усміхніться. Подумки побажайте успіхів собі та однокласникам.

Адже успіх — це:

  • У – уміння навчатись і працювати.
  • С – співпраця.
  • П – подолання труднощів.
  • І – ініціативність.
  • Х – хороший настрій.

Все це необхідно для нашого уроку.

Я вам усім бажаю бути на уроці уважними, активними, кмітливими, винахідливими. Бажаю вам відчути радість і задоволення від роботи. Нехай цей урок залишить у вас міцні знання та чудовий настрій.

 

1.2 Вправа «Мовна математика»

- Виконайте дії зі словами. Яке слово у вас вийшло?

КОМПАС – ПАС + П’Ю + (КАТЕР – КА) =

 (Комп’ютер)

 

  • Яке слово у вас вийшли?
  • Як гадаєте, чому саме це слово нам трапилося сьогодні?

 

ІІ Перевірка і корекція засвоєних раніше знань, навичок і вмінь.

 

2.1 Пригадай

- Пригадайте, що ви знаєте про комп’ютер?

- Назвіть слова, які пов’язані з комп’ютером.

- Поспілкуйтеся із сусідом / сусідкою і поясніть одне одному значення “комп’ютерних” слів.

 

  1.            Поміркуй
  • Що ви знаєте про людські віруси?
  • Як можна заразитися людині вірусом?
  • Що потрібно робити, коли людина заразилася вірусом?
  • До чого призводить діяльність вірусів в організмі?
  • А як ви вважаєте, комп’ютер може захворіти? Чим?
  • Що ви знаєте про хвороби комп’ютера?
  • Чи хворіли ваші комп’ютери? Як ви їх лікували?

 

ІІІ Повідомлення теми і завдань уроку, мотивація учіння школярів.

3.1 Повідомлення теми уроку

В нашому комп’ютеризовану світі найголовнішим скарбом, зброєю та спасінням є інформація, втрата якої може призвести як до просто неприємних наслідків, наприклад, зникнення чи пошкодження важливого документа, так і до глобальних катастроф. Основною хворобою комп’ютера є комп’ютерні віруси, які завдають йому великої шкоди. Мудреці казали, що кожен має знати свого ворога в лице. Тому сьогодні ми більше дізнаємося про комп’ютерні віруси та як захистити від них свій комп’ютер.

 

Фізкультхвилинка “Robot dance”

  • Потанцюйте разом із кумедним роботом.

https://www.youtube.com/watch?v=dOnDFDJA9D4

 

IV Сприймання, осмислення і засвоєння (запам'ятовування) нового матеріалу

4.1 Перегляд відео «Як з’явився перший комп’ютерний вірус»

Рівно 39 років тому, 11 листопада 1983 року, в американському університеті Південної Каліфорнії студент Фред Коен створив програму, що продемонструвала можливість зараження комп'ютера зі швидкістю розмноження вірусу від 5 хвилин до 1 години.

Через рік Коен написав роботу, в якій не тільки передбачив небезпеку розповсюдження вірусів по комп'ютерних мережах, але й розповів про можливість створення антивірусних програм.

Перший вірус, який мав не лабораторне поширення, з'явився в січні 1986 року і заражав тільки дискети. Він називався Brain.

Перша антивірусна програма з'явилася лише через два роки, в 1988 році.

 Чи цікаво вам дізнатися, як же з’явився перший комп’ютерний вірус і чи дійсно його винахідник хотів завдати людству шкоди? З’ясуймо, як це було!

https://www.youtube.com/watch?v=6XqHeuPRZ4E&t=8s

 

  • Що нового ви дізналися про комп’ютерні віруси?
  • Що нового відкрили для себе?
  • Про що замислилися під час перегляду?

 

4.2 Робота над коміксом «Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 6»

- Прочитайте уважно комікс про професора Фейковського. Поміркуйте і скажіть, як цей комікс стосується теми нашого уроку (підр., с. 50–51).

https://svitdovkola.org/files/4/tema6/Tema-6-comics.pps

 

  • Що означає “зловити рибок на гачок”? Хто є рибками? А що — гачком?
  • Чи доводилося вам завантажувати щось в інтернеті? Чи вдалим був цей досвід?
  • Чим небезпечні віруси для комп’ютера?
  • Чому деякі люди обирають піратські версії програм та ігор замість ліцензованих?
  • Як мала би вчинити дівчинка, яка хотіла побавитися у нову гру?
  • У які комп’ютерні ігри граєте ви? Як вони у вас з’явилися?
  • Як ви захищаєте свій комп’ютер від вірусів?

 

 

 

4.3 Перегляд скрайбінгу «Комп’ютерні віруси 2021»

  • Уважно перегляньте відео, зверніть увагу на анімацію

https://www.youtube.com/watch?v=oYFi0BU6itA

 

  • Такий вид анімації називається скрайбінгом. Отже, скрайбінг (від англійського scribe — накидати ескізи або малюнки) — новітня техніка презентації, у якій мова оратора ілюструється «на льоту» малюнками на білій дошці (або аркуші паперу), яка була винайдена британським художником Ендрю Парком для Британської асоціації з поширення наукових знань.
  • Чи є щось спільне між коміксом та скрайбінгом?
  • Що саме?
  • Про які правила користування комп’ютером йшлося у відео?
  • Чи можна доповнити ці правила?

 

4.4 Перегляд відео «Як захистити комп’ютер від вірусів»

https://www.youtube.com/watch?v=9wZ4zHrC0b8&t=19s

  • Чи корисним було для вас відео?
  • Розкажіть, що потрібно робити, щоб ваш комп’ютер не заразився вірусами.
  • У хлопчика Тараса є дві однакові папки з однаковими важливими файлами: одна — на комп’ютері, інша — у хмарному сховищі. Чому? Куди ще ви можете скопіювати важливі файли на випадок, якщо з комп’ютером щось трапиться?
  • Можливо, серед порад блогерки трапилося щось таке, що ви ще не зовсім розумієте або не можете зробити самостійно? До кого ви звернетеся по допомогу?

 

 

 

 

V Узагальнення і систематизація

  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  • Поміркуйте, якими словами можете доповнити свої хмари. Запишіть ці слова. Поясніть свій вибір.

5.1 Продовж речення

- Сьогодні я дізналася/дізнався про…

- Найбільше мене вразило/здивувало …

- Мені сподобалося…

- Тепер я вмію…

 

VI Підсумки уроку, домашнє завдання

  • Підбийте підсумки цього уроку. Напишіть про це у СМС другові/подрузі.

Підручник с.50-51, зошит с. 24

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дмитренко Інна Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 березня 2022
Переглядів
934
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку