План-конспект
уроку я досліджую світ,
проведеного у IV класі
на тему: «Світ невідомий. Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 6. Чим небезпечні комп’ютерні віруси?»
Вчитель
Гапонюк Л.М.
2022рік
ТЕМА 6. Світ невідомий
ПРИГОДА 3. День народження Всесвіту
ТЕМА УРОКУ: Світ невідомий. Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 6. Чим небезпечні комп’ютерні віруси?
Мета: Формувати уявлення про комп’ютерні віруси, з’ясувати, яку загрозу вони несуть; з’ясувати, як вберегти пристрій від вірусів; розширити та закріпити знання про безпеку в інтернеті; активізувати пізнавальну діяльність дітей; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати свідоме ставлення дітей до власної безпеки і добробуту.
Обладнання: Підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 4 клас (частина 2); робочий зошит № 2 “Я досліджую світ”; звичайний зошит; ноутбук, роздруківка “Рефлексія з роботом”.
Тип уроку : комбінований.
Хід уроку
І Організаційна частина
Приготуйтеся швиденько,
Станьте ви усі рівненько.
Ми урок розпочинаємо
Одне одного вітаємо!
Подивіться одне на одного. Усміхніться. Подумки побажайте успіхів собі та однокласникам.
Адже успіх — це:
Все це необхідно для нашого уроку.
Я вам усім бажаю бути на уроці уважними, активними, кмітливими, винахідливими. Бажаю вам відчути радість і задоволення від роботи. Нехай цей урок залишить у вас міцні знання та чудовий настрій.
1.2 Вправа «Мовна математика»
- Виконайте дії зі словами. Яке слово у вас вийшло?
КОМПАС – ПАС + П’Ю + (КАТЕР – КА) =
(Комп’ютер)
ІІ Перевірка і корекція засвоєних раніше знань, навичок і вмінь.
2.1 Пригадай
- Пригадайте, що ви знаєте про комп’ютер?
- Назвіть слова, які пов’язані з комп’ютером.
- Поспілкуйтеся із сусідом / сусідкою і поясніть одне одному значення “комп’ютерних” слів.
ІІІ Повідомлення теми і завдань уроку, мотивація учіння школярів.
3.1 Повідомлення теми уроку
В нашому комп’ютеризовану світі найголовнішим скарбом, зброєю та спасінням є інформація, втрата якої може призвести як до просто неприємних наслідків, наприклад, зникнення чи пошкодження важливого документа, так і до глобальних катастроф. Основною хворобою комп’ютера є комп’ютерні віруси, які завдають йому великої шкоди. Мудреці казали, що кожен має знати свого ворога в лице. Тому сьогодні ми більше дізнаємося про комп’ютерні віруси та як захистити від них свій комп’ютер.
Фізкультхвилинка “Robot dance”
https://www.youtube.com/watch?v=dOnDFDJA9D4
IV Сприймання, осмислення і засвоєння (запам'ятовування) нового матеріалу
4.1 Перегляд відео «Як з’явився перший комп’ютерний вірус»
Рівно 39 років тому, 11 листопада 1983 року, в американському університеті Південної Каліфорнії студент Фред Коен створив програму, що продемонструвала можливість зараження комп'ютера зі швидкістю розмноження вірусу від 5 хвилин до 1 години.
Через рік Коен написав роботу, в якій не тільки передбачив небезпеку розповсюдження вірусів по комп'ютерних мережах, але й розповів про можливість створення антивірусних програм.
Перший вірус, який мав не лабораторне поширення, з'явився в січні 1986 року і заражав тільки дискети. Він називався Brain.
Перша антивірусна програма з'явилася лише через два роки, в 1988 році.
Чи цікаво вам дізнатися, як же з’явився перший комп’ютерний вірус і чи дійсно його винахідник хотів завдати людству шкоди? З’ясуймо, як це було!
https://www.youtube.com/watch?v=6XqHeuPRZ4E&t=8s
4.2 Робота над коміксом «Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 6»
- Прочитайте уважно комікс про професора Фейковського. Поміркуйте і скажіть, як цей комікс стосується теми нашого уроку (підр., с. 50–51).
https://svitdovkola.org/files/4/tema6/Tema-6-comics.pps
4.3 Перегляд скрайбінгу «Комп’ютерні віруси 2021»
https://www.youtube.com/watch?v=oYFi0BU6itA
4.4 Перегляд відео «Як захистити комп’ютер від вірусів»
https://www.youtube.com/watch?v=9wZ4zHrC0b8&t=19s
V Узагальнення і систематизація
5.1 Продовж речення
- Сьогодні я дізналася/дізнався про…
- Найбільше мене вразило/здивувало …
- Мені сподобалося…
- Тепер я вмію…
VI Підсумки уроку, домашнє завдання
Підручник с.50-51, зошит с. 24