Тема : Я ЛЮБЛЮ СВОЮ КРАЇНУ
Мета: поглибити знання дітей про Батьківщину, формувати
уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, комунікабельність; формувати громадянські якості, патріотизм, виховувати любов і повагу до України, її символів; налаштувати учнів на плідну співпрацю протягом навчального року, налагодити емоційний контакт як із класом, так і учнів між собою.
Обладнання: карта України, державні символи України, презентація «Моя країна –Україна!», картки для роботи в групах, квіточки голубого та жовтого кольорів, мікрофон.
Хід уроку
І. Організація класу. Створення відповідної емоційної атмосфери уроку.
1. Вступне слово вчителя під музичний супровід.
- Дорогі діти! Відщебетало тепле гомінке літо і щедрий вересень першим жовтим листячком та ранковою прохолодою покликав нас до школи. За літо ви всі підросли, стали старшими на рік, гарно відпочили. Я рада вітати вас у нашому класі з початком нового навчального року. Бажаю кожному підкорити нові вершини знань, зустріти надійних друзів та досягти омріяної мети!
2. Вправа «Дружнє коло»
- Ви за літо засумували за своїми однокласниками, сьогодні ви прийшли до класу переповнені гарних спогадів, з нетерпінням хочете поділитися враженнями з однокласниками, а ще, думаю, хочете поділитися гарними емоціями однин з одним. Давайте привітаємо один одного з початком нового навчального року
- Правда приємно, коли нас оточують гарні слова та посмішки.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Відеоролик пісні «Україна моя, ти найкраща у світі».
-Сьогодні на уроці ми поговоримо про чарівну, багату і щедру, співочу і
сповнену краси землю, прекраснішої від якої немає у світі. Ми помандруємо
просторами нашої неньки – України і відчуємо, що ми справжні українці. А ще перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про нашу Батьківщину. Прочитайте тему нашого уроку .
«Я люблю свою країну!»
- Україна…В одному цьому слові для нас бринить чарівна , ніжна, мелодійна музика.
2. Метод «Гронування»
- Україна… Яка вона? Пропоную вам дібрати до цього слова такі слова якими ви б хотіли показати свою любов до України..
(Діти добирають слова, що асоціюються в їхній уяві із цим словом: рідна, багата, щедра, прекрасна, співуча, люба, мила, чарівна, цінна, неповторна).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Дійсно, сьогоднішня наша розмова про нашу Батьківщину – Україну. В цьому році Україна святкує 30 річницю незалежності. Протягом багатьох років вона потерпала від набігів, воєн і в наш час вона зранена. Але все ж незалежна, самостійна держава з найдавнішими традиціями, найкращим у світі народом, славними символами.
Перегляд відеоролика про красу України
IV. Сприймання та усвідомлення учнями матеріалу уроку.
1.Робота в парах. Вправа « Слова»
Підібрати слова –ознаки до слів Батьківщина, Мама, Тато
-Молодці, справились із завданням.
2. Вправа « Відгадай назву оберега за описом»
1)Вишита сорочка (Вишиванка)
2) Квіти, листя, сплетені в коло, яким прикрашають голову (вінок)
3)Довгастий шматок тканини для витирання рук, обличчя (рушник)
4) Великий, перелітний птахіз довгими ногами та дзьобом (лелека)
5)Кущ з білими квіточками та кисло-солодкими ягідками (Калина)
6)Дерево з вузенькими листочками, що росте по берегах водойм ( верба)
-Яким словом можна об’єднати всі ці слова (Народні символи України).
-Які ще є символи ? (державні символи).
Знак держави головний –
Всяк його повинен знати.
Воля, слава, сила в нім –
То ж попробуй відгадати. ( Герб )
-Що ви знаєте про герб Украни?
Коли звучить він – всі встають,
До серця руку прикладають,
і вголос, й подумки співають,
І Україну прославляють.( Гімн )
-А коли звучить гімн держави?
Синє небо, жовте жито –
Цю святиню знають діти. ( Прапор )
-Чому наш прапор синьо-жовтий?
Перегляд мультика «Державні символи»
— Наша Україна – райська земля безмежних степів, неозорих ланів.
прадавніх таємничих лісів. Це земля могутніх і славних предків, які залишили нам у спадок священні звичаї та прекрасні поетичні традиції, безцінні дари – слово і пісню. Наше маленьке місто Вільногірськ є частинкою великої Батьківщини України.
Музична фізкультхвилинка «Перлина Україна» (діти танцюють) .
- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
V. Узагальнення та систематизація набутих знань.
1. Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»
- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
1.Назва нашої держави? (Україна)
2.Державна мова України (Українська)
3.Столиця України? (Київ)
4.Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
5. Скільки років Україна незалежна?
6.З чим українці зустрічають гостей? ( З хлібом - сіллю)
7.Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко)
8. Скільки років місту Вільногірськ?
9. Головна вулиця нашого міста називається…
10.Швидкий український танок. (Гопак)
Виконання пісні «Гей, гоп, гопака»
Спливають роки, змінюються часи, але вічно живуть українські народні пісні, казки, загадки, прислів’я.
Вправа « З’єднай прислів’я» і поясни його зміст.
Без верби і калини … (нема України).
Кожному мила … (своя сторона).
Людина без Вітчизни - … (як соловей без пісні).
Та земля мила, … (де мати народила).
- Перевіряємо та пояснюємо зміст прислів’я. Молодці!
- А хто з вас може пригадати інші прислів’я про Україну?
3. Вправа «Квіточка бажань»
- Ми всі хочемо бачити Україну сильною, багатою, мирною, квітучою. У середині квіточки напишіть своє побажання нашій країні. Нехай вона зараз на ваших очах розквітне від нашої любові до неї! Хай кожен із вас прикріпить символічну квітку на карті України. Нехай ваші добрі майбутні справи возвеличать нашу Батьківщину!
4. Світлана Весна « Діти України». (Під супровід пісні учні прикріплюють на дошці квітки навколо карти України).
V. Підсумок уроку. Рефлексія
Метод «Мікрофон»
-Про яку Україну ви мрієте? Що можете зробити для цього уже зараз?
Діти, пам’ятайте! Ви - наша надія. Майбутнє України - у ваших руках. І кожен з Вас може зробити свій внесок у становлення нашої держави. А цю карту ми повісимо у класі й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни України її патріоти. Гарно навчайтесь, будьте справжніми синами й доньками своєї Батьківщини.
Виконання пісні « Любіть Україну»
Заучування віршика:
Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина,
у кожнім нашім «я» - частинка України.
Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина.
Мільйони різних «я», а разом – Україна.