Живу тобою Україно
Мета: розширити і уточнити уявлення учнів про школу та її значення в житті кожної людини. Формувати інтерес до навколишнього світу. Виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гідності, розвивати уяву, мислення, пам′ять, увагу.
Обладнання: карта України, розтяжка ″День знань″, гімн України, шкільні приладдя, роздатковий матеріал.
Хід уроку
I.Організаційний момент.
1.Вступне слово вчителя.
-Цей дзвіночок сповістив вам про те, що починається у вас перший у житті шкільний урок.
- А чи знаєте ви яке сьогодні число?
- Який місяць?
- Який день?
-Сьогодні особливий день.
-Я від щирого серця вітаю вас з цим святковим і особливим днем. Коли ви вперше сіли за парти, як учні.
І ось ви в школі.
Це ваш клас.
Ви всі прийшли сюди учитись.
Життя цікаве буде в вас,
Лиш треба добре потрудитись.
Бо тільки праця все дає:
Знання, уміння, й інше диво!
Коли ж у тебе все це є,
То ти зростатимеш щасливо.
-Тож ласкаво прошу вас у школу у перший клас.
2.Знайомство.
-А зараз я хочу, щоб ми з вами ближче познайомились і коротенько розповіли про себе і про свої захоплення.
-У вас на партах лежать квіточки і імена, які я хочу, щоб ви наклеїли в серединки квіточок.
-А зараз візьміть квіточки і підійдіть до мене.
-Мене звати Ольга Василівна, я дуже рада, що маю таких гарних діточок, успіхів і наснаги вам у навчанні.(прикріпила на ватман сонечко)
- Тепер ви будете називати своє ім′я і коротенько про себе розповідати ,а квіточку свою поставимо біля сонечка, щоб у нас утворився віночок.
-Скажіть, чи однакові у вас квіточки?
-Так, вони різні, так як ви всі різні прийшли у школу.
-Тепер ми візьмемося за руки ,посміхнемося один одному і міцно потиснемо руки. Ось так у нас народилася шкільна родина і скажемо всі голосно ″З днем народження″.
-Але щоб наша родина була міцною і дружньою нам потрібно що робити? (не сваритись, не битись…)
-Щоб була веселою (посміхатись, радіти один за одного…)
-Щоб була розумною (потрібно добре вчитись, у злагоді жити…)
-А тепер я хочу вас нагородити медальками, бо ви стали родиною, яка називається ″1 клас″.
II.Основна частина.
1.Бесіда про Україну.
-Сьогодні пролунав перший дзвінок і покликав до школи не тільки вас, а й усіх учнів у містах і селах нашої великої країни.
-Скажіть, а чи знаєте ви як називається наша країна?
-Зараз я пропоную подивитися мультфільм про Україну і сказати, що ви про неї дізналися.
-Як ви думаєте, чи багата наша держава?
-Україна-наша Батьківщина, наша домівка, прекрасна і чарівна.
Кожна країна має свої символи. У нас також вони є. Це прапор, гімн України, тризуб.
-Подивіться на наш прапор, якого він кольору? А чи знаєте що означають ці кольори?
-Герб-Тризуб, його можна побачити на різних документах, печатках, на грошових купюрах.
-Гімн України-урочиста пісня, звучить на всіх урочистих подіях.
-У нас на дошці є дерево ″Україна-наш дім″.
-Зараз я вам роздам сердечка із написом (Я люблю Україну) й ми прикріпимо їх на наше дерево і покажемо свою любов до нашої держави.(звучить пісня ″Діти України″.)
2. Гра ″Так чи ні″
-А зараз перевіримо, чи знаєте ви правила поведінки, яких треба дотримуватись у школі.
-Пограємо у гру ″Так чи ні ?″
-Якщо так, то плескаємо у долоні, якщо ні- тупотіть.
1.Треба гарно вам читати?
2.Треба менших ображати?
3.Усі парти пописати?
4.Друга треба виручати?
5.Треба слухати матусю?
6.Чи дратуєте бабусю?
7.В школі вибити шибки?
8.Вчитись треба залюбки?
9.Брудне взуття несіть до школи?
10.Книги кидайте додолу?
11.Завжди старших поважайте
12.І малюків не ображайте!
-Молодці! Всі правила для учнів ви знаєте.
3. Складання портфеля.
-А скажіть чи придбали ви портфелі до школи? А чи все туди поклали?
Ой щось я вірю не охоче, перевірити вас я хочу.
Я знаю хлопчика одного, і зараз розповім про нього.
А ви послухайте мене, а раптом хто упізнає й себе.
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи
Олівця поклав у сумку
Книги, ручку, зошит, гумку,
М′яч, перо, граблі, подушку,
На обід м′яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопату
Білочку руду, хвостату
Лук і стріли, і рушницю
Ще й стільця, стола і парту,
І географічну карту,
Трактора, машину, мило,
Вже й надворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку:
″Чи усе поклав у сумку″
Уважно слухали весь час? Нема такого серед вас? Зараз перевіримо .По черзі ви будете вибирати серед речей тільки предмети шкільного приладдя і класти їх до портфеля.
-Ой які ж ви молодці! Взяли до школи речі всі. Усі відважні та кмітливі, тож будьте ви завжди такими!
III.Підсумок уроку.
Ось так, з чистого аркушу паперу народилася у нас картинка, з чистого листа розпочинається і життя нашої шкільної родини. У школі з′явилася ще одна шкільна родина.
-Тепер ви стали учнями, і я сподіваюся, що вам буде тепло і затишно у нашій родині, яку ми з вами створили. Успіхів вам натхнення, терпіння, нових відкриттів на нелегкій, але цікавій шкільній стежині.
-А без чого необходиться день народження? (без торта)
-Батьки для вас підготували смачний торт.
1